ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Facebook Instagram
Search
Close this search box.
Bars
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ
Menu
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ
eurolife-728x90-1gif
Home asfalistikomarketing

Αν είσαι αφεντικό, κάνε το «εγώ»… «εμείς»

Insurancedaily Editorial Team by Insurancedaily Editorial Team
13/11/2015 - Updated on 17/11/2015
in asfalistikomarketing, Harvard Business Review, Ηγεσία
A A
leadership
Share on Facebook

leadership1Πίσω από το βασιλικό «εμείς» κρύβεται μία μακρά και ενδιαφέρουσα ιστορία. Πολλοί αποδίδουν την πρώτη του χρήση στον Βασιλιά της Αγγλίας Ερρίκο τον Β’, ο οποίος το 1169 το χρησιμοποίησε για να δείξει ότι μιλάει εξ ονόματος τόσο του ιδίου όσο και του Θεού. Με την πάροδο του χρόνου, οι ηγέτες άρχισαν να το χρησιμοποιούν για να δείξουν ότι μιλούν εξ ονόματος του κόσμου.

Του David Burkus

Διαβάστε Επίσης

Η Euroins Ελλάδος Ασημένιος Χορηγός στο Συνέδριο NatCat Summit “Mitigating the Risk”

Η Euroins χορηγός στην εκδήλωση της ΣΕΣΑΕ – Μια εκδήλωση προσφοράς και αλληλεγγύης

Nov 15, 2025
Ημερίδα για την περιβαλλοντική ευθύνη από EAEE και ΑΝΙΑ

Ημερίδα για την περιβαλλοντική ευθύνη από EAEE και ΑΝΙΑ

Nov 14, 2025

Όμως πέρα από τη χρήση του πληθυντικού της αντωνυμίας που δείχνει ότι μιλάτε εξ ονόματος άλλων (ή του Θεού), φαίνεται ότι η χρήση του «εμείς» μπορεί επίσης να συνεπάγεται ότι σκέφτεστε περισσότερο τους άλλους και πιθανότατα είστε καλύτερος ηγέτης.

Ομάδα ερευνητών –Ewa Kacewicz, James W. Pennebaker, Matthew Davis, Moongee Jeon και Arthur C. Graesser– μελέτησε τη χρήση των αντωνυμιών σε διάφορες περιστάσεις. Η θεωρία τους ήταν ότι η χρήση αντωνυμιών (πρώτου, δεύτερου ή τρίτου προσώπου και ενικού έναντι πληθυντικού) θα μπορούσε να παράσχει ενδείξεις για τη θέση ενός ατόμου μέσα σε μία ομάδα ή την ιεραρχία και ενδεχομένως την πιθανότητα να φτάσουν σε υψηλότερη θέση. Οι ερευνητές σχεδίασαν πέντε διαφορετικές μελέτες στις οποίες η γλώσσα χρησιμοποιούνταν σε διάφορα πλαίσια, αλλά σε όλες τις περιπτώσεις με διαφορές στο κύρος των ατόμων που συμμετείχαν. Στην πρώτη μελέτη, οι συμμετέχοντες χωρίστηκαν σε ομάδες των τεσσάρων ατόμων, στις οποίες ο επικεφαλής επιλέχθηκε τυχαία και τους δόθηκε μία εργασία λήψης απόφασης. Στη δεύτερη και την τρίτη, ομάδες δύο ατόμων έπρεπε να λύσουν μία σειρά προβλημάτων ή ανέλαβαν να μιλήσουν ανεπίσημα μέσω ενός διαδικτυακού φόρουμ (και στη συνέχεια να αξιολογήσουν το κύρος του άλλου ατόμου).

Στην τέταρτη μελέτη, εννέα εθελοντές διέθεσαν την ηλεκτρονική αλληλογραφία τους με έως και 20 άτομα και στη συνέχεια αξιολόγησαν τη θέση τους σε σύγκριση με τα άλλα άτομα.

Η πέμπτη μελέτη ήταν ίσως η πιο ενδιαφέρουσα. Οι ερευνητές συνέλεξαν 40 επιστολές που είχαν γράψει στρατιώτες του Ιρακινού στρατού, όταν στην εξουσία ήταν ο Σαντάμ Χουσεΐν. Οι μισές επιστολές είχαν γραφτεί από ανώτερους σε βαθμό αξιωματικούς προς χαμηλότερους και οι άλλες μισές από αξιωματικούς χαμηλότερου βαθμού προς ανώτερους.

Στην ανάλυση και των πέντε σεναρίων, που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Journal of Language and Social Psychology, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι τα αποτελέσματα συμφωνούσαν σε εντυπωσιακό βαθμό.

[pull_quote_center]H χρήση του «εμείς» μπορεί επίσης να συνεπάγεται ότι σκέφτεστε περισσότερο τους άλλους και πιθανότατα είστε καλύτερος ηγέτης.[/pull_quote_center]

Τα άτομα με χαμηλότερη θέση χρησιμοποιούσαν, σε πολύ μεγαλύτερο ποσοστό, αντωνυμίες σε πρώτο ενικό («Εγώ»), σε σύγκριση με τα άτομα υψηλότερου κύρους ή θέσης. Παρομοίως, τα άτομα υψηλότερου κύρους χρησιμοποιούσαν πολύ περισσότερο αντωνυμίες στον πληθυντικό («Εμείς») σε σχέση με τα άτομα χαμηλότερου στάτους (η μοναδική εξαίρεση ήταν στην τέταρτη μελέτη). Οι αντωνυμίες δευτέρου προσώπου («εσύ, εσένα») επίσης εμφανίστηκαν πιο συχνά στην ομιλία των ατόμων υψηλότερου κύρους και στις πέντε μελέτες, όμως το φαινόμενο ήταν πιο ήπιο από το «εμείς».

Τα αποτελέσματα των μελετών υποδηλώνουν ότι τα άτομα μεγαλύτερου κύρους εμφανίζουν μία τάση να σκέφτονται τους άλλους πολύ περισσότερο από τα άτομα χαμηλότερου κύρους. Παρομοίως, τα άτομα χαμηλότερου κύρους δείχνουν να εστιάζουν περισσότερο στον εαυτό τους. Και οι πέντε μελέτες συσχετίζονταν, κατά συνέπεια είναι δύσκολο να εξακριβωθεί αν το ενδιαφέρον για τους άλλους είναι απόρροια του αυξημένου κύρους ή απλώς το αποτέλεσμα της λειτουργίας σε υψηλότερη θέση.

Σε κάθε περίπτωση, ωστόσο, τα αποτελέσματα των μελετών υπογραμμίζουν τη σημασία του να εστιάζεις στους άλλους αν θέλεις να εξελιχθείς μέσα σε έναν οργανισμό.

Η μετάβαση από τον ενικό «εγώ» στον πληθυντικό «εμείς» μπορεί να μη σε κάνει βασιλιά ή πρωταθλητή, όμως μπορεί να σε βοηθήσει να αλλάξεις την οπτική γωνία που βλέπεις τα πράγματα και να νοιάζεσαι περισσότερο για τις ανάγκες των άλλων και καθώς εργάζεσαι για να καλύψεις αυτές τις ανάγκες, ίσως σε κάνει καλύτερο ηγέτη.

*Ο David Burkus είναι συγγραφέας του βιβλίου «The Myths of Creativity: The Truth About How Innovative Companies and People Generate Great Ideas”.

icsbanner-insurance-daily-111png

Related Posts

Οι 2 στρατηγικοί πυλώνες στο ανθρώπινο δυναμικό
asfalistikomarketing

Οι 2 στρατηγικοί πυλώνες στο ανθρώπινο δυναμικό

by Insurancedaily editorial team
Nov 13, 2025
Το Ανθρώπινο Δυναμικό του μέλλοντος: Ευελιξία, ψηφιακές δεξιότητες και στρατηγική ευθυγράμμιση»
asfalistikomarketing

Το Ανθρώπινο Δυναμικό του μέλλοντος: Ευελιξία, ψηφιακές δεξιότητες και στρατηγική ευθυγράμμιση»

by Insurancedaily editorial team
Nov 4, 2025
Στρατηγικός συνεργάτης ανάπτυξης το HR
asfalistikomarketing

Στρατηγικός συνεργάτης ανάπτυξης το HR

by Insurancedaily editorial team
Nov 4, 2025
Κίνδυνος για την υγεία των εργαζομένων οι καύσωνες
asfalistikomarketing

Κίνδυνος για την υγεία των εργαζομένων οι καύσωνες

by Βίκυ Γερασίμου
Oct 31, 2025
Έλλειψη σε InfoSec επαγγελματίες στις μισές επιχειρήσεις
asfalistikomarketing

Πιστοποιήσεις και επανεκπαίδευση: Μετάβαση σε πιο δομημένες και ψηφιακές διαδικασίες

by Insurancedaily editorial team
Oct 31, 2025
allsafe: Η ταχύτερα αναπτυσσόμενη εταιρεία ασφαλιστικής διαμεσολάβησης
asfalistikomarketing

allsafe: Η ταχύτερα αναπτυσσόμενη εταιρεία ασφαλιστικής διαμεσολάβησης

by Insurancedaily editorial team
Oct 15, 2025
Υποχρεωτική ασφάλιση επιχειρήσεων: Τι λένε 8+1 στελέχη της ασφαλιστικής αγοράς
asfalistikomarketing

Υποχρεωτική ασφάλιση επιχειρήσεων: Τι λένε 8+1 στελέχη της ασφαλιστικής αγοράς

by Βίκυ Γερασίμου
Sep 5, 2025
Μεγάλος ο κίνδυνος της υπασφάλισης στις επιχειρήσεις
asfalistikomarketing

Μεγάλος ο κίνδυνος της υπασφάλισης στις επιχειρήσεις

by Insurancedaily editorial team
Sep 5, 2025
Θλιβερή πρωτιά της Ελλάδας στην ΕΕ το κόστος για φυσικές καταστροφές
asfalistikomarketing

Η ολοκληρωμένη προστασία ζήτημα συλλογικής ευθύνης

by Insurancedaily editorial team
Sep 5, 2025

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

I agree to the Terms & Conditions and Privacy Policy.

ydrogios-insurancehome-insurancegif
300x250-banner4-all-safegif
300x250gif
technopan-koufomata-pvcpng

TOP#5 Insurancedaily

  • Η Euroins Ελλάδος Ασημένιος Χορηγός στο Συνέδριο NatCat Summit “Mitigating the Risk”

    Η Euroins χορηγός στην εκδήλωση της ΣΕΣΑΕ – Μια εκδήλωση προσφοράς και αλληλεγγύης

    1 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Ημερίδα για την περιβαλλοντική ευθύνη από EAEE και ΑΝΙΑ

    1 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Νέο πρόγραμμα από την Groupama για την προστασία επιχειρήσεων από φυσικούς κινδύνους

    1 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Έγκριση από την ΕΠΑΘ στη μετάβαση της Εθνικής Ασφαλιστικής στην Τράπεζα Πειραιώς

    1 shares
    Share 0 Tweet 0
Εγγραφή στο Newsletter

+12,000 εγγεγραμμένοι χρήστες ενημερώνονται καθημερινά για θέματα Ιδιωτικής Ασφάλισης από το Newsletter του insurancedaily.gr

Facebook Instagram Youtube
  • Όροι χρήσης
  • Προστασία προσωπικών δεδομένων
  • Cookies
  • Πληροφορίες
  • Επικοινωνήστε μαζί μας
  • Όροι χρήσης
  • Προστασία προσωπικών δεδομένων
  • Cookies
  • Πληροφορίες
  • Επικοινωνήστε μαζί μας
© MORAX MEDIA Α.Ε.

Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του insurancedaily.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η χρήση ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη. © 2023

Insurancedaily.gr | Ταυτότητα

  • Διαχειριστής / Διευθυντής: Mωράκης Μιχαήλ
  • Διευθύντρια Σύνταξης: Βίκυ Γερασίμου
  • Ιδιοκτησία: Morax Media Α.Ε.
  • Νόμιμος Εκπρόσωπος: Μωράκης Νικόλαος
  • Διαχειριστής / Δικαιούχος Domain: Μωράκης Μιχαήλ
  • Έδρα - Γραφεία: Ιφιγένειας 6, Καλλιθέα, ΤΚ 17672
  • Email: info@insurancedaily.gr, Tηλ: +30 210 9594121

Add New Playlist

No Result
View All Result
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ

© 2020 Insurancedaily.gr - by Morax Media s.a..

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε καλύτερη εμπειρία πλοήγησης και προσωποποιημένο περιεχόμενο.
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ