ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Facebook Instagram
Search
Close this search box.
Bars
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ
Menu
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ
eurolife-728x90-1gif
Home asfalistikomarketing

Ο κ. Διαισθητικός και ο κ. Ορθολογιστής

Insurancedaily Editorial Team by Insurancedaily Editorial Team
12/11/2015 - Updated on 17/11/2015
in asfalistikomarketing, Harvard Business Review, Πωλήσεις
A A
Ο κ. Διαισθητικός και ο κ. Ορθολογιστής
Share on Facebook

sales10Πότε πρέπει οι πωλητές να πωλούν με στοιχεία και αριθμούς, και πότε πρέπει να μιλάνε στο συναισθηματικό υποσυνείδητο του αγοραστή; Πότε απευθύνεστε στον κ. Διαισθητικό και πότε στον κ. Λογικό;

Του Michael Harris

Διαβάστε Επίσης

Τι δείχνει η μελέτη για τα εισοδήματα των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών

Τι δείχνει η μελέτη για τα εισοδήματα των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών

Nov 4, 2025
Mega Brokers Sales Awards 2025: Γιορτάζοντας την επιτυχία και το μέλλον της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης

Mega Brokers Sales Awards 2025: Γιορτάζοντας την επιτυχία και το μέλλον της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης

Nov 4, 2025

Θα έλεγα ότι, πολύ συχνά, το να πουλάς στον κ. Λογικό οδηγεί σε παράνοια αναλύσεων, ιδιαίτερα όταν πρόκειται για πολύπλοκα προϊόντα και υπηρεσίες. Κι όμως, πολλοί από μας συνεχίζουμε να στοχεύουμε στον κ. Λογικό. Αποτέλεσμα είναι να ξοδεύουμε πολύ χρόνο κυνηγώντας ευκαιρίες πώλησης που τελικά δεν ευδοκιμούν. Πρέπει, λοιπόν, να βελτιώσουμε τις ικανότητες πώλησης στον κ. Διαισθητικό.

Αποτυγχάνουμε να πουλήσουμε στον κ. Λογικό γιατί όταν σκεφτόμαστε με βάση τους εαυτούς μας, εμείς αναγνωρίζουμε με το συνειδητό, το λογικό νου. Δεν μπορούμε να φανταστούμε ότι σοβαρά στελέχη θα λάμβαναν αποφάσεις με βάση το συναίσθημα ή τη διαίσθηση γιατί θεωρούμε τις συναισθηματικές αποφάσεις παράλογες και ανεύθυνες.

Όμως τι συμβαίνει αν ο κ. Διαισθητικός έχει τη δική του λογική; Τα τελευταία χρόνια, οι ψυχολόγοι και οι συμπεριφορικοί οικονομολόγοι έχουν αποδείξει ότι οι συναισθηματικές μας αποφάσεις δεν είναι ούτε παράλογες, ούτε ανεύθυνες. Στην πραγματικότητα, πλέον γνωρίζουμε ότι οι ασυνείδητες αποφάσεις μας, ακολουθούν μία δική τους λογική. Βασίζονται σε ένα βαθιά εμπειρικό σύστημα ψυχολογικής επεξεργασίας το οποίο είναι ικανό να επεξεργάζεται αβίαστα εκατομμύρια bits δεδομένων χωρίς να «υπερφορτώνεται».

Το συνειδητό μυαλό μας, από την άλλη πλευρά, έχει αυστηρά όρια, γιατί μπορεί να επεξεργαστεί μόλις τρεις ή τέσσερις πληροφορίες ταυτόχρονα λόγω των περιορισμών στη λειτουργία της μνήμης μας.

Η έρευνα Iowa Gambling Task, για παράδειγμα, δείχνει το πόσο αποτελεσματικός είναι ο συναισθηματικός νους στο να βρίσκει αβίαστα την πιθανότητα επιτυχίας για το μέγιστο κέρδος. Στους συμμετέχοντες δόθηκε ένας φανταστικός προϋπολογισμός και τέσσερις στοίβες από χαρτιά τράπουλας. Σκοπός του παιχνιδιού ήταν να κερδίσουν όσα περισσότερα χρήματα μπορούσαν, και για να το κάνουν αυτό, οι παίκτες έπρεπε να τραβήξουν φύλλα από οποιαδήποτε από τις στοίβες.

Το συνειδητό μυαλό μας έχει αυστηρά όρια, γιατί μπορεί να επεξεργαστεί μόλις τρεις ή τέσσερις πληροφορίες ταυτόχρονα.

Οι συμμετέχοντες δεν γνώριζαν ότι οι στοίβες με τα χαρτιά είχαν τοποθετηθεί σε συγκεκριμένη σειρά. Η επιλογή χαρτιών από δύο συγκεκριμένες στοίβες οδηγούσε σε σίγουρη νίκη, ενώ οι άλλες δύο στοίβες πλήρωναν πολλά όμως έκρυβαν υπερβολικές ποινές. Η λογική επιλογή ήταν να αποφύγει κάποιος τις επικίνδυνες τράπουλες, και όντως περίπου μετά από 50 φύλλα, οι συμμετέχοντες σταμάτησαν να τραβούν από τις «επικίνδυνες» τράπουλες. Μόνο όμως όταν έφτασαν στα 80 φύλλα οι παίκτες ήταν σε θέση να εξηγήσουν το γιατί.

Η λογική είναι αργή.

Ωστόσο, οι ερευνητές παρακολούθησαν την αγωνία των συμμετεχόντων και βρήκαν ότι οι παίκτες άρχισαν να αγχώνονται όταν πλησίαζαν στις «επικίνδυνες» τράπουλες μετά το δέκατο φύλλο.

Η διαίσθηση είναι γρήγορη.

Ο καθηγητής του Harvard Business School, Gerald Zaltman υποστηρίζει ότι το 95% των αποφάσεών μας για μία αγορά λαμβάνονται υποσυνείδητα – τότε όμως γιατί δεν μπορούμε να ανατρέξουμε στο ιστορικό των αποφάσεών μας για να βρούμε αναρίθμητα παραδείγματα συναισθηματικών αποφάσεων; Επειδή το συνειδητό μυαλό μας πάντα θα βρίσκει λόγους να δικαιολογεί τις υποσυνείδητες αποφάσεις μας. Άρα, αν δεν μπορείς να χρησιμοποιήσεις αξιόπιστα το ιστορικό των δικών σου αποφάσεων σαν οδηγό, πότε θα ξέρεις αν πρέπει να πουλήσεις με βάση τη λογική ή το συναίσθημα; Υπάρχει ο εξής απλός κανόνας: πούλα στον κ. Λογικό όταν πρόκειται για απλές πωλήσεις και στον κ. Διαισθητικό για πολύπλοκες.

*Ο Michael Harris είναι CEO της Insight Demand και συγγραφέας του «Insight Selling».

new-cover-insurancegif

Related Posts

Το Ανθρώπινο Δυναμικό του μέλλοντος: Ευελιξία, ψηφιακές δεξιότητες και στρατηγική ευθυγράμμιση»
asfalistikomarketing

Το Ανθρώπινο Δυναμικό του μέλλοντος: Ευελιξία, ψηφιακές δεξιότητες και στρατηγική ευθυγράμμιση»

by Insurancedaily editorial team
Nov 4, 2025
Στρατηγικός συνεργάτης ανάπτυξης το HR
asfalistikomarketing

Στρατηγικός συνεργάτης ανάπτυξης το HR

by Insurancedaily editorial team
Nov 4, 2025
Κίνδυνος για την υγεία των εργαζομένων οι καύσωνες
asfalistikomarketing

Κίνδυνος για την υγεία των εργαζομένων οι καύσωνες

by Βίκυ Γερασίμου
Oct 31, 2025
Έλλειψη σε InfoSec επαγγελματίες στις μισές επιχειρήσεις
asfalistikomarketing

Πιστοποιήσεις και επανεκπαίδευση: Μετάβαση σε πιο δομημένες και ψηφιακές διαδικασίες

by Insurancedaily editorial team
Oct 31, 2025
allsafe: Η ταχύτερα αναπτυσσόμενη εταιρεία ασφαλιστικής διαμεσολάβησης
asfalistikomarketing

allsafe: Η ταχύτερα αναπτυσσόμενη εταιρεία ασφαλιστικής διαμεσολάβησης

by Insurancedaily editorial team
Oct 15, 2025
Υποχρεωτική ασφάλιση επιχειρήσεων: Τι λένε 8+1 στελέχη της ασφαλιστικής αγοράς
asfalistikomarketing

Υποχρεωτική ασφάλιση επιχειρήσεων: Τι λένε 8+1 στελέχη της ασφαλιστικής αγοράς

by Βίκυ Γερασίμου
Sep 5, 2025
Μεγάλος ο κίνδυνος της υπασφάλισης στις επιχειρήσεις
asfalistikomarketing

Μεγάλος ο κίνδυνος της υπασφάλισης στις επιχειρήσεις

by Insurancedaily editorial team
Sep 5, 2025
Θλιβερή πρωτιά της Ελλάδας στην ΕΕ το κόστος για φυσικές καταστροφές
asfalistikomarketing

Η ολοκληρωμένη προστασία ζήτημα συλλογικής ευθύνης

by Insurancedaily editorial team
Sep 5, 2025
Στ. Βαλσαμίδης: Απαιτείται καθορισμός ζωνών και εθνικό μητρώο κινδύνου στην ασφάλιση επιχειρήσεων
asfalistikomarketing

Στ. Βαλσαμίδης: Απαιτείται καθορισμός ζωνών και εθνικό μητρώο κινδύνου στην ασφάλιση επιχειρήσεων

by Insurancedaily editorial team
Sep 4, 2025 - Updated on Sep 5, 2025

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

I agree to the Terms & Conditions and Privacy Policy.

ydrogios-insurancehome-insurancegif
tep-general-banner-1025gif
300250png
technopan-koufomata-pvcpng

TOP#5 Insurancedaily

  • Τι δείχνει η μελέτη για τα εισοδήματα των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών

    Τι δείχνει η μελέτη για τα εισοδήματα των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών

    1 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Mega Brokers Sales Awards 2025: Γιορτάζοντας την επιτυχία και το μέλλον της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης

    1 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Το Ανθρώπινο Δυναμικό του μέλλοντος: Ευελιξία, ψηφιακές δεξιότητες και στρατηγική ευθυγράμμιση»

    1 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Στρατηγικός συνεργάτης ανάπτυξης το HR

    1 shares
    Share 0 Tweet 0
Εγγραφή στο Newsletter

+12,000 εγγεγραμμένοι χρήστες ενημερώνονται καθημερινά για θέματα Ιδιωτικής Ασφάλισης από το Newsletter του insurancedaily.gr

Facebook Instagram Youtube
  • Όροι χρήσης
  • Προστασία προσωπικών δεδομένων
  • Cookies
  • Πληροφορίες
  • Επικοινωνήστε μαζί μας
  • Όροι χρήσης
  • Προστασία προσωπικών δεδομένων
  • Cookies
  • Πληροφορίες
  • Επικοινωνήστε μαζί μας
© MORAX MEDIA Α.Ε.

Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του insurancedaily.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η χρήση ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη. © 2023

Insurancedaily.gr | Ταυτότητα

  • Διαχειριστής / Διευθυντής: Mωράκης Μιχαήλ
  • Διευθύντρια Σύνταξης: Βίκυ Γερασίμου
  • Ιδιοκτησία: Morax Media Α.Ε.
  • Νόμιμος Εκπρόσωπος: Μωράκης Νικόλαος
  • Διαχειριστής / Δικαιούχος Domain: Μωράκης Μιχαήλ
  • Έδρα - Γραφεία: Ιφιγένειας 6, Καλλιθέα, ΤΚ 17672
  • Email: info@insurancedaily.gr, Tηλ: +30 210 9594121

Add New Playlist

No Result
View All Result
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ

© 2020 Insurancedaily.gr - by Morax Media s.a..

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε καλύτερη εμπειρία πλοήγησης και προσωποποιημένο περιεχόμενο.
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ