Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε η FocusBari για λογαριασμό της Ένωσης Δημοσιογράφων Ιδιοκτητών Περιοδικού Τύπου (ΕΔΙΠΤ) το 71% των ανθρώπων διαβάζουν είτε τοπικά ή περιφερειακά έντυπα είτε κλαδικά έντυπα είτε έντυπα ειδικών ενδιαφερόντων.
Η έρευνα έγινε σε 1.500 ανθρώπους ηλικίας 18 έως 74 σε όλη την Ελλάδα προκειμένου να σκιαγραφηθεί η σχέση που έχουν τα κλαδικά έντυπα με τους αναγνώστες τους αλλά και για την εικόνα που παρουσιάζουν σήμερα στην ευρύτερη αγορά.
Συγκεκριμένα στα επαγγελματικά/κλαδικά περιοδικά το 62% του γενικού κοινού εμφανίστηκε να διαβάζει τουλάχιστον έναν τίτλο με οποιαδήποτε συχνότητα ενώ 3 στους 10 αναγνώστες τα διαβάζουν περισσότερο από 1 φορά το μήνα. Η πλειοψηφία των αναγνωστών (66%) εντοπίστηκε στις δυναμικές ηλικιακά ομάδες (25 – 54) ενώ η αναλογία σε γυναίκες & άντρες ήταν σχεδόν ισομερώς μοιρασμένη. Επίσης το 56% των αναγνωστών κατέχουν ανώτερη ή ανώτατη μόρφωση ενώ το 59% είναι ελεύθεροι επαγγελματίες ή μισθωτοί υπάλληλοι.
Από πού όμως προμηθεύονται τα έντυπα;
Σύμφωνα με την έρευνα το 31% των ενδιαφερόμενων τα αγοράζει από τα περίπτερα ενώ 1 στους 4 αναγνώστες έχει τουλάχιστον μια συνδρομή κάτι που στους ελεύθερους επαγγελματίες διπλασιάζεται καθώς 42% αυτών δείχνουν διαθέσιμοι να πληρώσουν για παραπάνω από μία συνδρομές.
Τέλος, η εκτίμηση που δείχνουν οι αναγνώστες στα επαγγελματικά/κλαδικά περιοδικά αποτυπώνεται στις συνήθειές τους καθώς ο μέσος όρος ανάγνωσης σε αυτά υπολογίζεται στα 45 λεπτά ενώ 46% των αναγνωστών κρατούν αρχείο τευχών και 41% τα προωθούν σε άλλους.
Τα κλαδικά περιοδικά εμπνέουν αξιοπιστία (86%), σοβαρότητα και επαγγελματισμό (62%) ενώ θεωρούνται ως σημαντικό εργαλείο δουλειάς (56%).