Διαχείριση του Ευρύτερου Πλαισίου: Η Πραγματιστική Σκέψη
Ασφαλιστικές Εταιρείες
Αγγελίες
Video
Insurancedaily | Ασφαλιστικά Νέα
  • #insurancetips
  • #statistics2022
Κανένα αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • Ασφάλιση Αυτοκινήτου
  • Ασφάλιση Υγείας
  • Ασφάλιση Κατοικίας
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • MARKETING & SALES
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • Υγεία
  • ΕΚΕ
Insurancedaily.gr
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • Ασφάλιση Αυτοκινήτου
  • Ασφάλιση Υγείας
  • Ασφάλιση Κατοικίας
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • MARKETING & SALES
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • Υγεία
  • ΕΚΕ
Κανένα αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Insurancedaily.gr
Κανένα αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
minetta-auto62020gif

Διαχείριση του Ευρύτερου Πλαισίου: Η Πραγματιστική Σκέψη

Insurancedaily editorial team Insurancedaily editorial team •
10/12/2014
• Marketing & Sales
1 min
think
Share on Facebook

Ζούμε σε έναν κόσμο που από απόσταση μοιάζει ομοιογενής και ενιαίος. Η «Παγκοσμιοποίηση» τείνει προς αυτή την οπτική, προϋποθέτοντας και ενθαρρύνοντας ομοιογενείς συμπεριφορές. Είναι όμως αυτό που θέλουμε από τους Μάνατζέρ μας;

Μία προσεκτικότερη ματιά μάς αποκαλύπτει μια αρκετά διαφορετική εικόνα. Όχι μόνον ο κόσμος δεν είναι ομοιογενής, αλλά αποτελείται από κάθε λογής διαφορετικούς κόσμους. Δεν θα έπρεπε λοιπόν να ενθαρρύνουμε τους Μάνατζέρ μας να γνωρίσουν αυτούς τους κόσμους, να αποκτήσουν περισσότερες εμπειρίες; Με άλλα λόγια, δεν θα έπρεπε να γνωρίσουμε και άλλους κόσμους -άλλες συνθήκες, συνήθειες, κουλτούρες- ώστε να κατανοήσουμε και να γνωρίσουμε καλύτερα το δικό μας; Για να παραφράσουμε τα λόγια του T.S. Eliot, δεν πρέπει να εξερευνούμε ακατάπαυστα ώστε να επιστρέψουμε στην πατρίδα και να τη γνωρίσουμε για πρώτη φορά πραγματικά; Αυτή είναι η Πραγματιστική Σκέψη.

Η Πραγματιστική Σκέψη δεν απαιτεί παγκόσμια κάλυψη, όπως και η παγκόσμια κάλυψη δεν οδηγεί κατ’ ανάγκη στην πραγματιστική σκέψη. Η παγκόσμια κάλυψη δεν εξασφαλίζει ούτε καν παγκόσμια οπτική, δεδομένου ότι οι Μάνατζερ τόσων πολλών «πολυεθνικών» εταιρειών είναι δεμένοι με την Κουλτούρα της χώρας της Μητρικής Εταιρείας. Υπάρχουν όμως εταιρείες που δείχνουν να συνδυάζουν την Πραγματιστική Σκέψη με την παγκόσμια κάλυψη. Ένα παράδειγμα είναι η Shell. Φυσικά η Shell έχει μακρόχρονη διεθνή παρουσία, όμως εξαιτίας των κοινωνικών πιέσεων και του γεγονότος πως η Κεντρική της Διοίκηση συνδυάζει δύο διαφορετικές κουλτούρες (Ολλανδική και Βρετανική), η εταιρεία κατορθώνει να προσαρμόζει και να ενσωματώνει κοινωνικά, περιβαλλοντικά, και οικονομικά τις θυγατρικές της σε όλο τον κόσμο. Πρέπει να ανακαλύψει και να αντλήσει πετρέλαιο χωρίς να παραβιάσει τα δικαιώματα των κατοίκων των χωρών στις οποίες βρίσκονται οι πετρελαιοπηγές και πρέπει να διυλίσει και να διακινήσει το πετρέλαιο με σεβασμό προς το περιβάλλον. Σήμερα ίσως φαίνεται φυσιολογικό, σκεφτείτε όμως πώς λειτουργούσαν παλαιότερα εταιρείες σαν τη Shell.

Το συμπέρασμα είναι ότι αν και οι « Διεθνείς» Μάνατζερ μπορεί να περνούν πολύ χρόνο στους αιθέρες -και όχι μόνον κυριολεκτικά- αποκτούν Πραγματιστική Σκέψη μόνο όταν τα πόδια τους πατούν στέρεα στην εκλεκτική εμπειρία. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να βγουν από τα γραφεία τους, έξω από τους πύργους τους, να ζήσουν εκεί που παράγονται τα προϊόντα, εκεί που εξυπηρετούνται οι πελάτες, εκεί που το περιβάλλον απειλείται.

Φυσικά η στροφή από την παγκόσμια στην πραγματιστική προοπτική δεν είναι εύκολη. Στο μυθιστόρημα «Shogun» του James Clavell, η Γιαπωνέζα ηρωίδα λέει στον Βρετανό εραστή της, ο οποίος έχει σαστίσει από την ξένη γι’ αυτόν κουλτούρα της Ιαπωνίας του 17ου αιώνα, «Είναι πολύ απλό ‘ντζιν-σαν. Απλά άλλαξε την αντίληψη που έχεις για τον κόσμο». Απλά!

Ίσως όμως δεν είναι τόσο δύσκολο όσο φαίνεται. Ένας τρόπος για να ξεκινήσει κανείς (όπως και στο μυθιστόρημα) είναι η εμβάπτιση σε ένα ξένο πλαίσιο: Να μπει κανείς στον κόσμο του άλλου χρησιμοποιώντας τον ως καθρέπτη του δικού του κόσμου. «Πώς μπορείς να οδηγείς σ’ αυτή την κυκλοφορία;» ρώτησε μία Αμερικανίδα Μάνατζερ της Lufthansa τον Ινδό συνάδελφό της όταν επισκέφθηκε την Ινδία. «Απλά ακολουθώ τη ροή της κίνησης!» ήταν η απάντησή του. Να το πρώτο μάθημα! Οι δρόμοι της Ινδίας δεν είναι χαοτικοί, απλώς λειτουργούν με διαφορετική λογική. Όταν το συνειδητοποιήσεις έχεις κάνει το πρώτο βήμα προς την πραγματιστική σκέψη. Ένας Ρώσος Μάνατζερ του Ερυθρού Σταυρού, με σημαντική εμπειρία από τον Τρίτο Κόσμο, είδε στην Ινδία έναν σωρό από λάστιχα αυτοκινήτων που στην κορφή του ήταν τοποθετημένος ένας μεγάλος μαύρος σταυρός που έγραφε: «Μελανός Σταυρός: Κλινική Ελαστικών Αυτοκινήτων». Ξαφνιάστηκε από τον τρόπο που ένα τόσο οικείο σύμβολο είχε χρησιμοποιηθεί σε ένα εντελώς διαφορετικό πλαίσιο. Όπως σχολίασε, «Για μια ακόμη φορά η Ινδία μου υπενθύμισε πόσο αλληλεξαρτώμενοι, παρόμοιοι, και την ίδια στιγμή διαφορετικοί είναι οι κόσμοι μας». Αυτή είναι η Πραγματιστική Σκέψη: Η ματιά στο διαφορετικό εξωτερικό περιβάλλον, που οδηγεί σε διαφορετική εσωτερική θεώρηση. Θα μπορούσαμε να πούμε ότι η πραγματιστική σκέψη βοηθά ώστε να τοποθετηθεί η στοχαστική σκέψη στο ευρύτερο πλαίσιο.

Η διαχείριση του ευρύτερου πλαισίου σημαίνει διαχείριση στο όριο – ανάμεσα στην εταιρεία και στους διάφορους κόσμους που την περιβάλλουν: κουλτούρες, κλάδοι, εταιρείες. Όπως έγραψε και ο Ray Raphael στο βιβλίο του «Edges»:

Όπως λένε οι βιολόγοι, τα περισσότερα από τα σημαντικά πράγματα συμβαίνουν στις παρυφές – το σημείο όπου ενώνεται το δάσος με την πεδιάδα, η γη με τη θάλασσα. Σ’ αυτά τα σημεία οι έμβιοι οργανισμοί αντιμετωπίζουν δυναμικές συνθήκες που οδηγούν σε απερίγραπτη ποικιλότητα…

Πέρα όμως από την ποικιλότητα, στα σημεία αυτά υπάρχει περισσότερη ένταση. Για παράδειγμα, καθώς η χλωρίδα των λιβαδιών πλησιάζει τους δασότοπους συναντά όλο και περισσότερο δυσμενείς συνθήκες: Το φως του ήλιου ελαττώνεται, το έδαφος γίνεται λιγότερο ευνοϊκό. Υπάρχει ακόμη ο ανταγωνισμός με άλλα είδη δέντρων και θάμνων. Με λίγα λόγια, μπορεί οι παρυφές να σφύζουν από ζωή, αλλά κάθε μορφή ζωής πρέπει να δώσει μάχη για τη δική της.

Δεν είναι, λοιπόν, καθόλου περίεργο που οι Μάνατζερ πρέπει να διαθέτουν εμπειρία του κόσμου. Πρέπει να λειτουργήσουν στο σημείο όπου η εταιρεία συναντάται με το ευρύτερο πλαίσιο – και να αντιμετωπίσουν τους πελάτες τους όχι ως «πελάτες διαφοροποιημένων αγορών», αλλά ως διαφορετικούς ανθρώπους, που ζουν σε διαφορετικά μέρη, και αγοράζουν και χρησιμοποιούν προϊόντα με το δικό τους ξεχωριστό τρόπο.

Ετικέτες: επιμόρφωση
katoikia-banner-468x60pxgif

Διαβάστε Επίσης Posts

business-strategy-concept-with-wooden-cubes-wooden-grunge-background-side-view
Marketing & Sales

Κοινωνικές/Επικοινωνιακές και Ψηφιακές δεξιότητες στην Εκπαίδευση και στην Εργασία τον 21ο αιώνα

Feb 8, 2023
Marketing & Sales

Ιστορική Αξία και Συνεισφορά της Επιχειρησιακής Έρευνας και Υποστήριξης Αποφάσεων σε Επιχειρήσεις

Nov 21, 2022
Ζοπουνίδης
Marketing & Sales

Ο Κ. Ζοπουνίδης διακρίθηκε με το βραβείο εξαίρετης έρευνας «Χρήστος Τσούμας»

Oct 25, 2022
Ζοπουνίδης
Marketing & Sales

94η Συνάντηση της Ευρωπαϊκής Ομάδας Εργασίας EWG στην Πολυκριτηριακή Υποστήριξη Αποφάσεων

Sep 20, 2022
Marketing & Sales

Τιμήθηκαν Καθηγητές από το Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης & Τεχνολογίας του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου

Sep 16, 2022
Ο Κ. Ζοπουνίδης στο Διεθνές Θερινό Σχολείου EURO PhD Summer School – MCDA/M
Marketing & Sales

Ο Κ. Ζοπουνίδης στο Διεθνές Θερινό Σχολείου EURO PhD Summer School – MCDA/M

Aug 1, 2022

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

1 × four =

arag-insurance-dailygif

TOP#5 Insurancedaily

  • Κ. Γιαννιώτης: Είμαστε ο μεγαλύτερος ελληνικός ασφαλιστικός όμιλος

    106 shares
    Share 42 Tweet 27
  • NN: Η μεγαλύτερη Ασφαλιστική εταιρεία στην Ελλάδα με €884 εκατ. Ασφάλιστρα

    78 shares
    Share 31 Tweet 20
  • MEGA Brokers: Πωλήσεις 72,1 εκ. & έσοδα 14,35 εκ. το 2022

    60 shares
    Share 24 Tweet 15
  • Ειδική Έκδοση: Οι μεγαλύτεροι μεσίτες και πράκτορες της ασφαλιστικής αγοράς

    60 shares
    Share 24 Tweet 15
  • Ο Όμιλος εταιρειών SRS ενώνει δυνάμεις με τον διεθνή Όμιλο Ardonagh

    35 shares
    Share 14 Tweet 9
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ
  • SITEMAP
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Call us: +30 210 9594121
Κανένα αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • Ασφάλιση Αυτοκινήτου
  • Ασφάλιση Υγείας
  • Ασφάλιση Κατοικίας
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • MARKETING & SALES
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • Υγεία
  • ΕΚΕ

© 2020 Insurancedaily.gr - by Morax Media s.a..

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist