ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δυνατά και αδύναμα χαρακτηριστικά σημεία ενός πωλητή


1. Scripta manent verba volant: «Τα γραπτά μένουν τα λόγια πετούν», που στην περίπτωσή μας σημαίνει ότι ένας πωλητής πρέπει να κρατάει σημειώσεις και όχι μόνον να ακούει.

2. Η δύναμη της πίστης του πωλητή: Ο κορυφαίος ή ο «καλός πωλητής», όπως τον εννοούμε στον κόσμο των επιχειρήσεων, είναι αυτός που φέρνει άριστα αποτελέσματα, δηλαδή πωλήσεις με σταθερό και αναπτυσσόμενο ρυθμό.

Ο κυριότερος συντελεστής, που συμβάλλει στην ολοκλήρωση της προσωπικότητας του καλού πωλητή και που μπορεί να ασκήσει επιρροή στην ενήλικη περίοδο της ζωής του, συνοψίζεται στη λέξη πίστη. Η πίστη του πωλητή πρέπει να υπάρχει και να καλλιεργείται σε τέσσερις διαφορετικούς τομείς της εργασίας του:

α. Στην ποιότητα και τη χρησιμότητα των προϊόντων ή των υπηρεσιών που πουλάει.

β. Στην ανταγωνιστικότητα των προϊόντων ή των υπηρεσιών που πουλάει.

γ. Στην αποτελεσματικότητα της οργανωμένης παρουσίασης.

δ. Στην αποτελεσματικότητα της σωστής εξυπηρέτησης πελατών.

Η άγνοια και η άρνηση του κοινού, που αμφισβητεί και απορρίπτει, είναι οχυρά πανίσχυρα και συχνά απόρθητα. Για να αντιμετωπιστούν, λοιπόν, για να γκρεμιστεί ο τοίχος που τα υποστηρίζει και να κερδηθεί η μάχη, χρειάζεται απαραίτητα η εγκαθίδρυση της πίστης, εξίσου πανίσχυρης, αν όχι ισχυρότερης, στην ποιότητα, τη χρησιμότητα και την ανταγωνιστικότητα των προϊόντων ή υπηρεσιών που προσφέρουμε για πώληση. Αν υπάρχει αυτή η πίστη, η οποία θα πρέπει να εμπνέεται και να καλλιεργείται συνεχώς από την επιχείρηση, τότε οι ικανότητες και η αποτελεσματικότητα των πωλητών μπορούν να πλησιάσουν τα ανώτατα όρια των δυνατοτήτων τους. Όταν ο πωλητής διατηρεί τη συζήτηση με τον υποψήφιο αγοραστή σε επίπεδο ενήλικου προς ενήλικα, μπορεί άνετα και ψύχραιμα να αντιμετωπίσει όλες τις αντιρρήσεις του και τελικά να τον πείσει να αγοράσει.

Όταν οι υποψήφιοι αγοραστές προβάλλουν αντιρρήσεις, δεν το κάνουν γιατί δε θέλουν να αγοράσουν, αλλά γιατί θέλουν περισσότερους πειστικούς λόγους για να αγοράσουν. Επίσης, η πίστη δημιουργεί έμφυτα επιχειρήματα απαντήσεων σε αντιρρήσεις, καθώς επιστρατεύεται αυτόματα ο πολύπλοκος ανθρώπινος μηχανισμός της αυτοσυντήρησης και της αυτοάμυνας. Όταν πιστεύεις σε κάτι, το υποστηρίζεις με όλη τη δύναμη που διαθέτεις.

Όταν ο πωλητής πιστεύει απόλυτα, ότι πουλώντας ασφάλειες ζωής και υγείας, παρέχει προστασία στο πολυτιμότερο περιουσιακό στοιχείο του κάθε ανθρώπου, στην ικανότητά του να κερδίζει χρήματα, πώς είναι δυνατόν να δεχτεί την άρνηση του αγοραστή; Κανένας σχεδόν άνθρωπος δεν μπορεί να μην ενδιαφερθεί γι’ αυτή την πολύτιμη ασφάλιση.

Όταν ο πωλητής έχει πειστεί ότι η εταιρεία του έχει επενδύσει εκατομμύρια στην έρευνα, την ποιότητα και τη συνεχή βελτίωση των προϊόντων που πουλάει, καθώς και για τη συγκεκριμένη χρησιμότητα και ανταγωνιστικότητά τους, πώς μπορεί να «αφήσει» τον οποιονδήποτε αγοραστή να απορρίψει εύκολα τα πλεονεκτήματα των προϊόντων αυτών; Βέβαια ενδέχεται ένα προϊόν να είναι ακριβότερο, αλλά οπωσδήποτε προσφέρει κάτι περισσότερο από το αντίστοιχο ανταγωνιστικό, που είναι φθηνότερο.

*Το κείμενο είναι απόσπασμα από το βιβλίο του Μ. Ανδρουλιδάκη (Συγγραφέα – Αρθρογράφου, Insurance agent trainer & consulting, ex.Διευθυντή Υποκ/τος Interamerican, ex.Επίτιμου Επιθεωρητή πωλήσεων, Limra – I.L.U.) “H ιστορία των Ασφαλειών και ο Ασφαλιστικός Σύμβουλος σήμερα”, εκδόσεις Παπαζήση.


Σχολιαστε ελευθερα

Σχολιαστε ελευθερα

Your email address will not be published. Required fields are marked *

8 + eighteen =

To Top

Κοινοποιείστε αυτό το άρθρο σε κάποιον!

Καλησπέρα,
ο παρακάτω σύνδεσμος ίσως σας ενδιαφέρει:
Δυνατά και αδύναμα χαρακτηριστικά σημεία ενός πωλητή! https://www.insurancedaily.gr/dynata-ke-adynata-charaktiristika-simia-enos-politi-2/