Οι τηλεματικές συσκευές – οι οποίες παρακολουθούν τον τρόπο, τον τόπο και το χρόνο οδήγησης ενός οχήματος – εγκαθίστανται ολοένα και περισσότερο πλέον και σε παλαιότερα αυτοκίνητα.
Και ο λόγος είναι προφανής: είναι ένας τρόπος για να μπορέσουν οι οδηγοί να μειώσουν τα ασφάλιστρα τους. Θα μπορούσαν ωστόσο τα δεδομένα που καταγράφονται να οδηγήσουν και σε συμπεράσματα για το πότε οι οδηγικές ικανότητες ενός ατόμου επιδεινώνονται;
Η λεγόμενη τεχνολογία “μαύρου κουτιού” έχει χρησιμοποιηθεί από καιρό από νέους οδηγούς για να μειώσουν τα ασφάλιστρά τους. Και αυτό που έχει παρατηρηθεί είναι ότι όταν οι οδηγοί συμφωνούν να παρακολουθούνται, τείνουν να είναι πολύ πιο προσεκτικοί. Τώρα η τεχνολογία αυτή μπορεί να καταγράψει και πότε η ικανότητα ενός ανθρώπου να οδηγεί φτάνει στο τέλος της.
Δεν είναι άλλωστε τυχαίο ότι οι παλαιότεροι οδηγοί αντιμετωπίζουν τις μεγαλύτερες αυξήσεις όταν ανανεώνουν την ασφάλισή τους, καθώς τα ασφάλιστρα τους αυξάνονται κατά μέσο όρο κατά 17% το χρόνο για άτομα άνω των 50 ετών, σε σύγκριση με την αύξηση 11% που επιβαρύνονται άτομα κάτω των 25 ετών. Μερικοί ασφαλιστές προσφέρουν ήδη ασφαλιστήρια συμβόλαια με υπηρεσίες τηλεματικής σε ηλικιωμένους και η τάση αυτή αυξάνεται. Η ασφαλιστική εταιρεία Saga, η μεγαλύτερη ασφαλιστική της Βρετανίας που ειδικεύεται στην ασφάλιση ανθρώπων μεγαλύτερης ηλικίας, είναι η τελευταία που θα εξετάσει την τιμολόγηση βάσει τηλεματικής, δήλωσε στην Telegraph Money.
Αν και τα μαύρα κουτιά θα μπορούσαν να μειώσουν τα ασφάλιστρα των καταναλωτών, προσφέρουν μια άλλη, αμφιλεγόμενη λειτουργία – που επιτρέπει σε κάποιον τρίτο να παρακολουθεί την γήρανση των ικανοτήτων του οδηγού. Η τεχνολογία πάντως εξελίσσεται συνεχώς σε αυτόν τον τομέα. Η start up Etouch Solutions αναπτύσσει κουτιά τηλεματικής χαμηλού κόστους που μπορούν να δώσουν στον οδηγό ή σε τρίτα άτομα τη δυανατότητα να παρακολουθεί μέσω εφαρμογής τον τρόπο που οδηγεί. Μέσα από την εφαρμογή μπορεί επίσης η οικογένεια ενός ανθρώπου ηλικιωμένου να διασφαλίζει ότι είναι ασφαλής. Αλλά ο Mark Ellis, ο ιδρυτής της εταιρείας, επέμεινε ότι δεν πρόκειται να πει κανείς στους παλαιότερους οδηγούς πότε πρέπει να σταματήσουν.
“Αυτό είναι μόνο για την παραμονή των παλαιότερων οδηγών στο δρόμο για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα”, είπε. “Όσο νωρίτερα διαπιστώνετε ότι κάποιος οδηγεί ασταθώς, τόσο περισσότερο μπορεί να βελτιωθεί. Είναι εξαιρετικά σημαντικό ότι πολλοί ηλικιωμένοι δηλώνουν ότι οδηγούν καλύτερα γνωρίζοντας ότι η συσκευή βρίσκεται στο αυτοκίνητο. ” Πηγή: Telegraph