Πόσο καλά γνωρίζει η ασφαλιστική αγορά την έννοια της στατιστικής ανάλυσης; Είναι και σε τι βαθμό διατεθειμένη να αναλύσει ορθά και σε βάθος το αποτύπωμά της;
του Πλάτωνα Τσούλου (Ασφαλιστικό Marketing Ιούνιος 2021)
Επιθυμεί όντως να βασίσει την επόμενη μέρα της, στηριζόμενη σε περισσότερο ποιοτικούς δείκτες μέτρησης, σε δείκτες οι οποίοι να εστιάζουν σε κρίσιμα σημεία του Κλάδου, όπως:
- οι ακυρώσεις συμβολαίων,
- η διατηρησιμότητα του πελάτη,
- ο συνολικός αριθμός των ασφαλισμένων προσώπων,
- η εξέλιξη των κλασικών προγραμμάτων συνταξιοδότησης σε σχέση με τα προϊόντα εφάπαξ καταβολών.
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα με τη σειρά, ξεκινώντας από το… τελευταίο: Ποιος, λοιπόν, έχει αξιολογήσει αν η ανάπτυξη των συνταξιοδοτικών προγραμμάτων οφείλεται στην ανοδική πορεία των προϊόντων περιοδικής καταβολής, που διατηρούν ζωντανή τη σχέση του ασφαλισμένου με την ασφαλιστική εταιρεία, ή στη στροφή του κοινού προς τα προϊόντα εφάπαξ καταβολής, τα οποία «τραβούν» μεγάλα ποσά καταθέσεων σε τύπου unit linked συμβόλαια, κερδίζοντας στιγμιαία τις… εντυπώσεις; Θα πείτε… μα κι αυτά «γράφουν» νέα παραγωγή για τις ασφαλιστικές εταιρείες. Ασφαλώς, όμως σε τι βαθμό κτίζουν μια μακροπρόθεσμη σχέση με τον ασφαλισμένο; Προφανώς και δεν κτίζουν…
Ποιος, πάλι, μετρά συνολικά στην αγορά τις ανανεώσεις συμβολαίων, ή τη διατηρησιμότητα των συμβάσεων και ποιος μέσω αυτών των δύο δεικτών, συν το δείκτη εξέλιξης του συνολικού αριθμού ασφαλισμένων με προγράμματα συντάξεων και υγείας, καταλήγει σε ασφαλή συμπεράσματα για την περιβόητη έννοια της εμπιστοσύνης του κοινού προς το θεσμό της ιδιωτικής ασφάλισης;