της Βίκυς Γερασίμου
Η ιδιωτική ασφάλιση αλλάζει ακολουθώντας τις τάσεις της ψηφιακής εποχής. Ανεξάρτητα από την ταχύτητα που οι αλλαγές αυτές θα γίνουν σε ευρύτερο επίπεδο εμφανείς, το μόνο σίγουρο είναι ότι θα επηρεάσουν σε βαθμό καθοριστικό την λειτουργία και την ασφάλιση στη γενιά των millenials. Αυτό είναι άλλωστε και το κοινό στο οποίο στοχεύουν οι νεοφυείς επιχειρήσεις.
Ήδη στο εξωτερικό έχουν γίνει πολλά βήματα που έχουν βρει απήχηση από τους σημερινούς 20άρηδες και 30άρηδες.
Η εταιρεία NEOS στη Βρετανία έχει βρει έναν καινούργιο τρόπο να ασφαλίζει κατοικίες και κτίρια. Προσφέρει στους ασφαλισμένους της ένα πακέτο έξυπνης τεχνολογίας που ελέγχει το σπίτι σε συνδυασμό με την ασφάλιση της περιουσίας. Στην ουσία η Εταιρεία παρέχει δωρεάν κάμερες, αισθητήρες κίνησης, καπνού και υδάτων σε χώρους και πόρτες και χρεώνει την ασφάλιση και την 24ωρη εξυπηρέτηση στο κέντρο ελέγχου της Εταιρείας. Μέσω ειδικής εφαρμογής οι ιδιοκτήτες μπορούν να παρακολουθούν ότι δεν έχει κάποιος εισβάλλει στο σπίτι τους ή ότι δεν έχει πιάσει φωτιά. Επίσης η Εταιρεία ζητά να οριστούν και γείτονες ή φίλοι που μένουν κοντά ώστε να μπορεί να επικοινωνήσει μαζί τους σε περίπτωση που ο ασφαλισμένος δεν μπορεί.
H Spixii, η οποία έχει μπει και στο πρόγραμμα Allianz Startups Accelarator βασίζει τη λειτουργία της στα Chatbox, την τεχνολογία στην οποία έχει επενδύσει και το facebook και αναμένεται να κυριαρχήσει μελλοντικά στην εξυπηρέτηση πελατών. Στην ουσία πρόκειται για ένα διαμεσολαβητή ο οποίος είναι ανά πάσα ώρα και στιγμή δίπλα στον πελάτη που προσπαθεί διαδικτυακά να συμπληρώσει μία φόρμα ή να ενημερωθεί για ένα προϊόν. Ο συνιδρυτής της εταιρείας είναι ο Renuad Million, ο οποίος από το 2010 εργαζόταν στην αναλογιστική ομάδα της EY. Στόχος της Εταιρείας είναι ένα απλό, γρήγορο, φιλικό περιβάλλον για τον πελάτη.
Σύμφωνα με έρευνα της Oxbow οι νεοφυείς εταιρείες που επενδύουν σε τεχνολογίες κατά 54% δεδομένων και analytics, κατά 32% στο “Ίντερνετ των Πραγμάτων”, κατά 10% σε blockchain και 4% σε drones. Οι εταιρείες που επιλέγουν το IOT επενδύουν κατά 60% στην τηλεματική και 40% σε άλλες τεχνολογίες.
Δεδομένης της διάδοσής του ο κλάδος ασφάλισης αυτοκινήτου συγκεντρώνει προς το παρόν το ενδιαφέρον των startups, ενώ έχει αρχίσει και η δημιουργία εργαλείων σε άλλους κλάδους, όπου στο μέλλον θα δούμε την ανάπτυξη καινοτόμων εργαλείων. Στις 10 βασικές γραμμές για τις startups τις πρώτες δύο θέσεις κατέχουν: το αυτοκίνητο με 15% και η υγεία με 11%.