ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Facebook Instagram
Search
Close this search box.
Bars
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ
Menu
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ
eurolife-728x90-1gif
Home asfalistikomarketing

Πως η συμπεριφορική Οικονομία μπορεί να βελτιώσει την εμπειρία του Πελάτη;

Το κύριο δόγμα της οικονομικής θεωρίας δεν ισχύει πλήρως. Σημαντικότατο ρόλο διαδραματίζει και το συναίσθημα στη λήψη αποφάσεων

Insurancedaily editorial team by Insurancedaily editorial team
29/12/2021
in asfalistikomarketing
A A
Πως η συμπεριφορική Οικονομία μπορεί να βελτιώσει την εμπειρία του Πελάτη;
Share on Facebook

Η διαδικασία των πωλήσεων μπορεί να χωριστεί σε δύο κύριες κατευθύνσεις:

γράφει ο Νίκος Νικολάου, Motor Account Officer – MAXIMA Insurance (τεύχος #92 ΑΜ Δεκεμβρίου 2021)

  • αφενός στην εύρεση του πελάτη και τη διαδικασία να πειστεί ώστε να αγοράσει ένα ή περισσότερα ασφαλιστικά προγράμματα και
  • αφετέρου στη διαμόρφωση μιας θετικής εμπειρίας εξυπηρέτησης μετά την αγορά.

Ένας από τους τρόπους για να επιτευχθεί μια πλήρης κατανόηση των αναγκών και των κινήσεων του πελάτη, η δεύτερη κατεύθυνση, είναι και ο κλάδος της Συμπεριφορικής Οικονομικής (Behavioural Finance).

Διαβάστε Επίσης

Η Deloitte και η Maxima Insurance ενισχύουν τον Σύλλογο Πολιτικής Προστασίας Εθελοντών Κρυονερίου

Η Deloitte και η Maxima Insurance ενισχύουν τον Σύλλογο Πολιτικής Προστασίας Εθελοντών Κρυονερίου

Jul 14, 2025
Οι 34 μεγαλύτεροι πράκτορες της ασφαλιστικής αγοράς το 2023

Οι 34 μεγαλύτεροι πράκτορες της ασφαλιστικής αγοράς το 2023

Jun 11, 2025 - Updated on Jul 7, 2025

Τι είναι η Συμπεριφορική Οικονομική;

Η Συμπεριφορική Οικονομική είναι ένας νεοσύστατος κλάδος της οικονομικής επιστήμης που εξετάζει τις μικροοικονομικές και μακροοικονομικές αποφάσεις, αξιοποιώντας στοιχεία και από την επιστήμη της ψυχολογίας.

Τα συμπεράσματα που εξάγονται από τη μελέτη της ψυχολογίας των οικονομικών αποφάσεων των ανθρώπων, μπορούν να χρησιμοποιηθούν για προβλέψεις στους τομείς των χρηματοοικονομικών, της ασφάλισης (insurance) και αλλού. Επειδή η εμφάνιση του κλάδου είναι σχετικά πρόσφατη, αντιμετωπίζεται με καχυποψία, ιδιαίτερα από τους θιασώτες των «ορθόδοξων» οικονομικών. Φυσικά, αυτός ο σκεπτικισμός δεν αναιρεί τη σημασία που έχει η Συμπεριφορική Οικονομία στην ερμηνεία των ανθρώπινων οικονομικών αποφάσεων.

Όπως και σε άλλους κλάδους της ψυχολογίας, και εδώ υπάρχουν κάποιες έννοιες. Οι κυριότερες είναι η Αγελαία Συμπεριφορά (πώς οι άνθρωποι επηρεάζονται από τις πράξεις της πλειοψηφίας του περιβάλλοντός τους), ο Συναισθηματισμός (η λήψη απόφασης βάσει μιας κατάστασης συναισθηματικής έξαρσης), η Αγκίστρωση (πίστη σε συγκεκριμένες αξίες), η Επιβεβαίωση Εαυτού (λήψη αποφάσεων επί τη βάσει υπερβολικής αυτοπεποίθησης, ακόμα και αν υπάρχουν ενδείξεις ότι είναι λανθασμένη).

Ταυτόχρονα, παρουσιάζει κάποιες μεροληπτικές συμπεριφορές που χαρακτηρίζουν τη λήψη οικονομικών αποφάσεων. Οι κυριότερες είναι η Μεροληψία της Επιβεβαίωσης (αποδοχή άποψης που επιβεβαιώνει την ήδη σχηματισμένη άποψη του ατόμου), η Εμπειρική Επιβεβαίωση (αρνητικά γεγονότα δύσκολο να επαναληφθούν, έστω άμεσα), η Αποστροφή Απώλειας (απόδοση εξαιρετικής σημασίας στο τι μπορεί κάποιος να χάσει, παρά στο τι μπορεί να κερδίσει) και η Μεροληψία της Ικανότητας (παραμονή σε γνώριμους τομείς και όχι διαφοροποίηση).

Ποια η χρησιμότητα;

Η χρησιμότητα της κατανόησης της οικονομικής ψυχολογίας είναι κάτι παραπάνω από αναγκαία για πολλούς λόγους. Αρχικά, το κύριο δόγμα της οικονομικής θεωρίας – ότι το άτομο είναι ορθολογικό υποκείμενο – δεν ισχύει πλήρως. Σημαντικότατο ρόλο διαδραματίζει και το συναίσθημα στη λήψη αποφάσεων. Αυτή η πληροφορία είναι βασική για τον ασφαλιστή. Επί παραδείγματι, υπάρχει η δυνατότητα να γίνει αντιληπτό αν ο πελάτης επηρεάζεται από την Αγελαία Συμπεριφορά και επιδιώκει να στραφεί προς κάποια άλλη εναλλακτική, πιο οικονομική, αλλά λιγότερο αξιόπιστη. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, μπορούν να τονιστούν η αξία της μακροπρόθεσμης στόχευσης και η αξιοπιστία της εξυπηρέτησης.

Επιπλέον, ο ασφαλιστής μπορεί να συμβουλεύσει τον ασφαλισμένο να διευρύνει την ασφαλιστική του κάλυψη και σε άλλους τομείς, ίσως λιγότερο γνώριμους σε εκείνον, που όμως θα τον διασφαλίσουν περαιτέρω. Επιπρόσθετα, θα είναι σε θέση να ξεπεράσει τους όποιους δισταγμούς του πελάτη. Πιο συγκεκριμένα, η δυσπιστία του πελάτη (αποφυγή απώλειας) μπορεί να αντιμετωπιστεί με την επισήμανση των θετικών που υπερέχουν των αρνητικών. Δεν πρέπει να λησμονείται ότι ο δύσπιστος πελάτης δεν συνεπάγεται απαραίτητα και έναν χαμένο πελάτη.

Η ωφέλεια ασφαλιστή και ασφαλιζόμενου

Είναι εμφανές ότι η γνώση της Συμπεριφορικής Οικονομικής από τους ασφαλιστές είναι υψίστης σημασίας για την όσο καλύτερη εξυπηρέτηση και καθοδήγηση του πελάτη. Ως απόρροια, μια άψογη εμπειρία εξυπηρέτησης θα συμβάλει τόσο στη διατήρηση του υπάρχοντος πελατολογίου, όσο και στην αύξησή του. Τα προαναφερθέντα παραδείγματα είναι ενδεικτικά του πώς λειτουργεί η οικονομική ψυχολογία και πως μπορεί να επωφεληθεί και ο ασφαλιστής και ο πελάτης από τη γνώση της.

Υ.Γ.: Δύο σημειώσεις είναι καίριες. Αρχικά, ο αναφερόμενος κλάδος της οικονομικής επιστήμης έχει μεγάλη βιβλιογραφία. Το παρόν άρθρο είναι ενημερωτικό, καλύπτοντας τα βασικά στοιχεία της Συμπεριφορικής Οικονομικής. Δευτερευόντως, αν και το κείμενο αναφέρεται στον ασφαλιστικό κλάδο, εν τούτοις είναι σε θέση να αξιοποιηθεί και από άλλους επαγγελματίες, όπως οι χρηματοοικονομικοί σύμβουλοι.

 

Tags: maxima insuranceΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ MARKETING
new-cover-insurancegif

Related Posts

Π. Δημητρίου: Διαδρομή ηγεσίας με διάρκεια, όραμα και την εμπιστοσύνη ως πολυτιμότερο κεφάλαιο
asfalistikomarketing

Π. Δημητρίου: Διαδρομή ηγεσίας με διάρκεια, όραμα και την εμπιστοσύνη ως πολυτιμότερο κεφάλαιο

by Νίκος Μωράκης
Jul 23, 2025
Αυξάνονται οι κίνδυνοι από τις διαδικτυακές επιθέσεις
asfalistikomarketing

Αυξάνονται οι κίνδυνοι από τις διαδικτυακές επιθέσεις

by Βίκυ Γερασίμου
Jul 22, 2025
Ν. Γεωργόπουλος: Με cyber insurance καλύψεις και κανόνες ασφαλείας θωρακίζονται τα ξενοδοχεία
asfalistikomarketing

“Στροφή” στις υπηρεσίες πρόληψης κυβερνοεπιθέσεων

by Insurancedaily editorial team
Jul 22, 2025
Περιορισμένη η διείσδυση του Cyber Insurance στην Ελλάδα
asfalistikomarketing

Περιορισμένη η διείσδυση του Cyber Insurance στην Ελλάδα

by Insurancedaily editorial team
Jul 22, 2025
Η αύξηση των κυβερνοεπιθέσεων έχει αφυπνίσει πολλές ελληνικές επιχειρήσεις
asfalistikomarketing

Η αύξηση των κυβερνοεπιθέσεων έχει αφυπνίσει πολλές ελληνικές επιχειρήσεις

by Insurancedaily editorial team
Jul 18, 2025
Ανάπτυξη του τομέα της ατομικής ασφάλισης για cyber κινδύνους
asfalistikomarketing

Ανάπτυξη του τομέα της ατομικής ασφάλισης για cyber κινδύνους

by Insurancedaily editorial team
Jul 16, 2025
Οι διαδικτυακοί κίνδυνοι και η προστασία των επιχειρήσεων
asfalistikomarketing

Οι διαδικτυακοί κίνδυνοι και η προστασία των επιχειρήσεων

by Insurancedaily editorial team
Jul 16, 2025
Στην Interamerican εφαρμόζουμε ένα προηγμένο μοντέλο αποτίμησης κινδύνου
asfalistikomarketing

Στην Interamerican εφαρμόζουμε ένα προηγμένο μοντέλο αποτίμησης κινδύνου

by Νίκος Μωράκης
Jul 11, 2025
Μεσίτες & Πράκτορες: Αυτοί είναι οι μεγαλύτεροι Ασφαλιστικοί Διαμεσολαβητές 
asfalistikomarketing

Μεσίτες & Πράκτορες: Αυτοί είναι οι μεγαλύτεροι Ασφαλιστικοί Διαμεσολαβητές 

by Insurancedaily editorial team
May 21, 2025

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

I agree to the Terms & Conditions and Privacy Policy.

300x250png
orizon-1964-row-banner-300x250jpg
medifirstlaunchcampaign300x250pxgif
synet-home-300x250gdngif

TOP#5 Insurancedaily

    Εγγραφή στο Newsletter

    +12,000 εγγεγραμμένοι χρήστες ενημερώνονται καθημερινά για θέματα Ιδιωτικής Ασφάλισης από το Newsletter του insurancedaily.gr

    Facebook Instagram Youtube
    • Όροι χρήσης
    • Προστασία προσωπικών δεδομένων
    • Cookies
    • Πληροφορίες
    • Επικοινωνήστε μαζί μας
    • Όροι χρήσης
    • Προστασία προσωπικών δεδομένων
    • Cookies
    • Πληροφορίες
    • Επικοινωνήστε μαζί μας
    © MORAX MEDIA Α.Ε.

    Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του insurancedaily.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η χρήση ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη. © 2023

    Insurancedaily.gr | Ταυτότητα

    • Διαχειριστής / Διευθυντής: Mωράκης Μιχαήλ
    • Διευθύντρια Σύνταξης: Βίκυ Γερασίμου
    • Ιδιοκτησία: Morax Media Α.Ε.
    • Νόμιμος Εκπρόσωπος: Μωράκης Νικόλαος
    • Διαχειριστής / Δικαιούχος Domain: Μωράκης Μιχαήλ
    • Έδρα - Γραφεία: Ιφιγένειας 6, Καλλιθέα, ΤΚ 17672
    • Email: info@insurancedaily.gr, Tηλ: +30 210 9594121

    Add New Playlist

    No Result
    View All Result
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ

    © 2020 Insurancedaily.gr - by Morax Media s.a..

    Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε καλύτερη εμπειρία πλοήγησης και προσωποποιημένο περιεχόμενο.
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ