ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Facebook Instagram
Search
Close this search box.
Bars
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ
Menu
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ
eurolife-728x90-1gif
Home Marketing & Sales

Πώς θα κάνετε τους Πελάτες να Έρχονται Ξανά και Ξανά σε εσάς (μέρος Β΄)

Insurancedaily editorial team by Insurancedaily editorial team
27/02/2009 - Updated on 26/02/2016
in Marketing & Sales
A A
customers
Share on Facebook

Οι καλύτεροι πελάτες σας

Ποιοι είναι οι καλύτεροί σας πελάτες; Ίσως διαισθητικά καταλαβαίνετε ποιοι είναι, όπως ίσως διαισθητικά έχετε και τις απαντήσεις στα υπόλοιπα ερωτήματα. Προχωρήστε, όμως, πέρα από τη διαίσθηση και εξετάστε προσεκτικά τους φακέλους των πελατών σας.

Διαβάστε Επίσης

Κ. Βλάσης: Νέα Κοινή Δήλωση Προθέσεων Ελλάδας – Γερμανίας για τη στήριξη της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης

Κ. Βλάσης: Νέα Κοινή Δήλωση Προθέσεων Ελλάδας – Γερμανίας για τη στήριξη της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης

May 9, 2025
Η Space Hellas σε τρία νέα έργα στον τομέα της κυβερνοάμυνας

Η Space Hellas σε τρία νέα έργα στον τομέα της κυβερνοάμυνας

May 9, 2025

Αν οι πελάτες σας είναι καταχωρισμένοι σε μηχανογραφημένη βάση δεδομένων, μπορείτε εύκολα να εκτυπώσετε πίνακες με ανάλυση των στοιχείων που αφορούν την πηγή των εργασιών σας. Στη συνέχεια μπορείτε να εμβαθύνετε αναζητώντας όχι μόνο τους σημαντικότερους πελάτες (σε επίπεδο εσόδων και συστάσεων), αλλά και αυτούς που πρόκειται να συνεχίσουν να είναι σημαντικοί πελάτες και στο μέλλον. Αν δε διαθέτετε μηχανογραφικό σύστημα, θα πρέπει να ανατρέξετε στους φακέλους των πελατών σας για να αντλήσετε τα απαραίτητα στοιχεία.

Κάντε έναν κατάλογο των είκοσι καλύτερων πελατών σας, ώστε να ξέρετε ανά πάσα στιγμή ποιους πελάτες πρέπει να φροντίσετε ιδιαίτερα. Αναζητήστε τα κοινά τους χαρακτηριστικά. Σε ποιους συλλόγους ή οργανώσεις ανήκουν; Ποιο είναι το επάγγελμά τους; Σε ποια περιοχή ζουν; Έχουν παιδιά; Εγγόνια; Ποια είναι η σφαίρα επιρροής τους; Έχετε αντλήσει συστάσεις;

Καλλιεργήστε τις σχέσεις σας με τους σημαντικότερους πελάτες, με τρόπο προσαρμοσμένο στα χαρακτηριστικά του καθένα. Άλλοι έχουν περισσότερη ανάγκη για προσωπική επαφή. Άλλοι χρειάζονται τις γνώσεις και τις κατευθύνσεις σας. Άλλοι θα προτιμούσαν ένα γεύμα εργασίας, ενώ άλλοι μια σύντομη συνάντηση για να τους βοηθήσετε να πάρουν μια απόφαση. Ο χρόνος που αφιερώνετε σε κάθε πελάτη δεν είναι αντίστοιχος με τον όγκο των εργασιών που σας δίνει.

Το σημαντικό, λοιπόν, δεν είναι πόσο χρόνο αφιερώνετε στον πελάτη, αλλά η ποιότητα αυτού του χρόνου. Και η ποιότητα είναι κάτι που μετριέται από τον πελάτη, από τις δικές του ανάγκες. Η δική σας δουλειά είναι να καταλάβετε το είδος της σχέσης που ο πελάτης επιθυμεί και να κινηθείτε ανάλογα. Η εμπειρία θα σας βοηθήσει να βελτιωθείτε. Τι είναι αυτό που πουλάτε και τι είναι αυτό που αγοράζει ο πελάτης; Είναι η απάντηση στις δύο αυτές ερωτήσεις η ίδια; Αν όχι, ποια είναι ακριβώς η δουλειά σας;

Γιατί οι πελάτες σας αγοράζουν από εσάς; Μέρος της απάντησης μπορεί να είναι ότι έτυχε να βρίσκεστε στο κατάλληλο μέρος την κατάλληλη στιγμή. Αυτό, όμως, είναι συνήθως αποτέλεσμα μιας διαισθητικής επιλογής της κατάλληλης χρονικής στιγμής και της δυνατότητας να «διαβάζετε» το μυαλό του πελάτη. Όμως, δεν μπορείτε να βρίσκεστε κάθε στιγμή παντού. Γι’ αυτό, ίσως δεν είναι κακή ιδέα να ρωτήσετε τους πελάτες σας: «Τι ήταν αυτό που σε οδήγησε στην απόφαση να αγοράσεις από εμάς και τι είναι αυτό που σε κάνει να παραμένεις μαζί μας;».

Μήπως φοβάστε να κάνετε αυτές τις ερωτήσεις; Μην ανησυχείτε. Το χειρότερο που μπορεί να συμβεί είναι να ακούσετε κάποια παράπονα για κάποιο πρόβλημα που έχουν με την εξυπηρέτηση. Αυτό θα σας δώσει την ευκαιρία να διορθώσετε το πρόβλημα και να κρατήσετε τους πελάτες σας – πολύ προτιμότερο από το να εκφράσουν το παράπονό τους σε κάποιον ανταγωνιστή σας.

Το καλύτερο που μπορεί να συμβεί κάνοντας αυτές τις ερωτήσεις είναι ότι θα ακούσετε από το στόμα των πελατών σας ποια είναι τα σημεία στα οποία ξεχωρίζετε, τους πραγματικούς λόγους για τους οποίους αγοράζουν, την ξεχωριστή θέση που εσείς και η επιχείρησή σας έχετε στο μυαλό τους. Αυτό μπορεί να αποτελέσει και τη βάση για να περιγράψετε τις βασικές αρχές λειτουργίας της επιχείρησής σας: χρησιμοποιώντας αυτές τις λίγες λέξεις που προέρχονται αβίαστα από το στόμα των πελατών σας όταν περιγράφουν εσάς και τις υπηρεσίες που προσφέρετε.

Πώς έμαθαν οι πελάτες σας για σας; Το άκουσαν κάπου τυχαία; Διάβασαν κάποιο άρθρο που είχατε γράψει σε κάποιο έντυπο; Σας σύστησε κάποιος; Είδαν κάποια διαφημιστική καταχώριση; Παρακολούθησαν ένα σεμινάριο που διοργανώσατε; Ίσως γνωρίζατε για τον πελάτη πολύ πριν μάθει αυτός για σας. Μπορεί να τον προσεγγίσατε ως υποψήφιο πελάτη με ή χωρίς τη γνώση του ίδιου.

Πότε πραγματοποιήθηκε η πρώτη συνάντηση με τον πελάτη; Κάτω από ποιες συνθήκες πραγματοποιήθηκε αυτή η συνάντηση; Πότε ο πελάτης εξέφρασε την εμπιστοσύνη του και συνεργάστηκε μαζί σας; Πιθανότατα σε πολλές περιπτώσεις απαιτήθηκαν πολλές συναντήσεις πριν τελικά φτάσετε στην πώληση. Αυτό που είναι σημαντικό είναι ποια από τις συναντήσεις αυτές πιστεύει ο πελάτης ότι ήταν η πρώτη και ποια συνάντηση, στα πρώτα στάδια ανάπτυξης της σχέσης του μαζί σας, πιστεύει πως ήταν η καθοριστική. Οι άνθρωποι λειτουργούν με βάση τη δική τους αντίληψη της πραγματικότητας και όχι με βάση τα γεγονότα.

Πού μπορείτε, λοιπόν, να αναζητήσετε υποψήφιους πελάτες που να διαθέτουν τα χαρακτηριστικά των καλύτερων πελατών σας; Συνήθως οι υπάρχοντες πελάτες είναι οι καλύτεροι υποψήφιοι για επιπλέον αγορές, ενώ οι συστάσεις που προέρχονται από αυτούς και από άλλα κέντρα επιρροής είναι οι αμέσως επόμενοι καλύτεροι υποψήφιοι αγοραστές.

Η ύπαρξη ενός ξεκάθαρου προφίλ το οποίο θα περιγράφει τον καλό πελάτη αποτελεί το πρώτο βήμα για την εξασφάλιση των κατάλληλων συστάσεων. Τρίτη επιλογή αποτελούν οι υποψήφιοι των οποίων το προφίλ ταιριάζει με το προφίλ των καλύτερων πελατών σας.

Πριν από πενήντα χρόνια ήταν πολύ πιο εύκολο να απαντήσει κανείς στις ερωτήσεις «τι;», «γιατί;», «πότε;», «πού;», «ποιος;» και «πώς;». Την εποχή εκείνη οι επαγγελματίες πωλητές -ιδίως όσοι απασχολούνταν από εταιρείες- εργάζονταν σε προκαθορισμένες περιοχές, είχαν στη διάθεσή τους συγκεκριμένα προϊόντα, την υποχρέωση να δουν κάθε άτομο του τομέα ευθύνης τους κάποιες συγκεκριμένες φορές το χρόνο, καθώς κι ένα σύστημα παρακολούθησης των πωλήσεων, που τους έδινε τη δυνατότητα να καλύψουν τις περισσότερες από τις παραπάνω υποχρεώσεις με ελάχιστο κόπο. Το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετώπιζαν ήταν ότι δεν είχαν τον απόλυτο έλεγχο της αγοράς στην οποία απευθύνονταν, επειδή η εταιρεία μπορούσε ανά πάσα στιγμή να τους αναθέσει μια άλλη περιοχή.

Οι καιροί όμως έχουν αλλάξει. Τώρα οι περισσότεροι επαγγελματίες πωλητές επιλέγουν την περιοχή όπου θα εστιάσουν, διαλέγουν τα προϊόντα που θα διαθέσουν, αποφασίζουν ποιον θα δουν και πόσο συχνά και οργανώνουν τη δική τους βάση δεδομένων για την παρακολούθηση των στοιχείων που αφορούν τις δραστηριότητες και τους πελάτες τους.

Επιπλέον, οι εξελίξεις στον κόσμο των υπολογιστών και οι διευρυμένες δυνατότητες που προσφέρουν έχουν αλλάξει τον τρόπο των πωλήσεων. Κατά τις τελευταίες δύο δεκαετίες μέθοδοι όπως το direct mail, το δικτυακό μάρκετινγκ ή τα πολυεδρικά προϊόντα έγιναν πραγματικότητα εξαιτίας ακριβώς αυτών των τεχνολογικών εξελίξεων. Πώς, λοιπόν, μπορείτε να αξιοποιήσετε τις νέες δυνατότητες; Πώς θα αποφασίσετε τις επόμενες κινήσεις σας;

Ερευνώντας τις διαθέσιμες επιλογές, αξιολογώντας τις επιπτώσεις που θα έχουν στη λειτουργία της επιχείρησης, επιλέγοντας στη συνέχεια αυτήν ή αυτές που θα αποτελέσουν το παραγωγικότερο εργαλείο υπό τις υπάρχουσες συνθήκες, θα είστε σε θέση να αποφασίσετε τις κινήσεις σας για την εφαρμογή του σχεδίου σας στην πράξη.

 

Από τη σειρά βιβλίων Πωλήσεων του MDRT, Εκδόσεις MORAX, τηλ.: 210-9594121 & 165, Λεωφ. Συγγρού 236, Καλλιθέα 176 72, www.moraxmedia.gr

250417hdionlinebannergreek1728x90gif

Related Posts

business-strategy-concept-with-wooden-cubes-wooden-grunge-background-side-view
Marketing & Sales

Κοινωνικές/Επικοινωνιακές και Ψηφιακές δεξιότητες στην Εκπαίδευση και στην Εργασία τον 21ο αιώνα

by Insurancedaily editorial team
Feb 8, 2023
Επιχειρηματική Αναλυτική και Μάνατζμεντ
Marketing & Sales

Ιστορική Αξία και Συνεισφορά της Επιχειρησιακής Έρευνας και Υποστήριξης Αποφάσεων σε Επιχειρήσεις

by Insurancedaily editorial team
Nov 21, 2022
Ζοπουνίδης
Marketing & Sales

Ο Κ. Ζοπουνίδης διακρίθηκε με το βραβείο εξαίρετης έρευνας «Χρήστος Τσούμας»

by Insurancedaily editorial team
Oct 25, 2022 - Updated on Oct 26, 2022
Ζοπουνίδης
Marketing & Sales

94η Συνάντηση της Ευρωπαϊκής Ομάδας Εργασίας EWG στην Πολυκριτηριακή Υποστήριξη Αποφάσεων

by Insurancedaily editorial team
Sep 20, 2022 - Updated on Sep 21, 2022
Τιμήθηκαν Καθηγητές από το Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης & Τεχνολογίας του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου
Marketing & Sales

Τιμήθηκαν Καθηγητές από το Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης & Τεχνολογίας του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου

by Insurancedaily editorial team
Sep 16, 2022 - Updated on Sep 19, 2022
Ο Κ. Ζοπουνίδης στο Διεθνές Θερινό Σχολείου EURO PhD Summer School – MCDA/M
Marketing & Sales

Ο Κ. Ζοπουνίδης στο Διεθνές Θερινό Σχολείου EURO PhD Summer School – MCDA/M

by Insurancedaily editorial team
Aug 1, 2022
Όλες οι νέες παρεμβάσεις εργασιακής – ασφαλιστικής στήριξης
Marketing & Sales

Θα μπορέσει να επιβιώσει η ανθρωπότητα;

by Insurancedaily editorial team
Jul 26, 2022
forex-stock-crisis-venture
Marketing & Sales

Ποια είναι η προέλευση των παγκόσμιων κρίσεων

by Insurancedaily editorial team
Jul 18, 2022
Κ. Ζοπουνίδης
Marketing & Sales

Σημαντική διάκριση για τον Καθηγητή – Ακαδημαϊκό Κωνσταντίνο Ζοπουνίδη

by Insurancedaily editorial team
Jul 18, 2022

Comments 1

  1. watcher says:
    16 years ago

    Η αξιόπιστη εκπαιδευτική πηγή MORAX,πολύ καλο!!

    Reply

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

I agree to the Terms & Conditions and Privacy Policy.

300x250png
orizon-1964-row-banner-300x250jpg
sofosbannergif
technopan-koufomata-pvcpng

TOP#5 Insurancedaily

    Εγγραφή στο Newsletter

    +12,000 εγγεγραμμένοι χρήστες ενημερώνονται καθημερινά για θέματα Ιδιωτικής Ασφάλισης από το Newsletter του insurancedaily.gr

    Facebook Instagram Youtube
    • Όροι χρήσης
    • Προστασία προσωπικών δεδομένων
    • Cookies
    • Πληροφορίες
    • Επικοινωνήστε μαζί μας
    • Όροι χρήσης
    • Προστασία προσωπικών δεδομένων
    • Cookies
    • Πληροφορίες
    • Επικοινωνήστε μαζί μας
    © MORAX MEDIA Α.Ε.

    Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του insurancedaily.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η χρήση ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη. © 2023

    Insurancedaily.gr | Ταυτότητα

    • Διαχειριστής / Διευθυντής: Mωράκης Μιχαήλ
    • Διευθύντρια Σύνταξης: Βίκυ Γερασίμου
    • Ιδιοκτησία: Morax Media Α.Ε.
    • Νόμιμος Εκπρόσωπος: Μωράκης Νικόλαος
    • Διαχειριστής / Δικαιούχος Domain: Μωράκης Μιχαήλ
    • Έδρα - Γραφεία: Ιφιγένειας 6, Καλλιθέα, ΤΚ 17672
    • Email: info@insurancedaily.gr, Tηλ: +30 210 9594121

    Add New Playlist

    No Result
    View All Result
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ

    © 2020 Insurancedaily.gr - by Morax Media s.a..

    Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε καλύτερη εμπειρία πλοήγησης και προσωποποιημένο περιεχόμενο.
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ