ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Facebook Instagram
Search
Close this search box.
Bars
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ
Menu
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ
eurolife-728x90-1gif
Home Μελέτες

Το 47% των Gen Z θέλει να αποχωρήσει οικειοθελώς από την εργασία του

Insurancedaily editorial team by Insurancedaily editorial team
22/04/2025
in Μελέτες
A A
Το 47% των Gen Z θέλει να αποχωρήσει οικειοθελώς από την εργασία του

Πηγή: freepik.com

Share on Facebook

Η Gen Z (γεννημένοι μεταξύ 1996–2012) αναμένεται να αποτελεί περίπου το 1/3 του παγκόσμιου ανθρώπινου δυναμικού έως το 2030, σύμφωνα με το WorldEconomicForum. Η πλειονότητα των εκπροσώπων αυτής της γενιάς έχει ήδη εισέλθει ή πρόκειται σύντομα να εισέλθει στην αγορά εργασίας, σε μια περίοδο έντονων αναταράξεων – από την πανδημία COVID-19 έως τις γεωπολιτικές εντάσεις, τον εκτεταμένο ψηφιακό μετασχηματισμό και την αυτοματοποίηση.

O όμιλος ManpowerGroup, παγκόσμιος ηγέτης στις λύσεις ανθρώπινου δυναμικού, δημοσιοποιεί τη νέα έκθεση με τίτλο “WorldofWorkforGenerationZin 2025” — μια εκτενή ανάλυση της αγοράς εργασίας για τη νεότερη γενιά. Η έκθεση βασίζεται σε δεδομένα από 16 χώρες και περισσότερους από 12.000 εργαζομένους, παρουσιάζοντας πώς η Gen Z διαμορφώνει το νέο τοπίο της απασχόλησης, εισάγοντας νέες αξίες, απαιτήσεις και ανησυχίες.

Τάσεις και ανησυχίες των Zoomers

Διαβάστε Επίσης

O Σχεδιασμός Επαγγελματικής Πορείας, «Κλειδί» για την Επιτυχία

O Σχεδιασμός Επαγγελματικής Πορείας, «Κλειδί» για την Επιτυχία

Aug 5, 2024
Η πρόκληση του «ηλικιωμένου» ανθρώπινου δυναμικού και το «staff rejuvenation»

Η πρόκληση του «ηλικιωμένου» ανθρώπινου δυναμικού και το «staff rejuvenation»

Feb 29, 2024

Σύμφωνα με την έρευνα Παγκόσμιο Βαρόμετρο Ανθρώπινου Δυναμικού 2024 της ManpowerGroup, η καθημερινότητα των εργαζομένων της Gen Z στον εταιρικό κόσμο – οι λεγόμενοι “corporate Zoomers” – χαρακτηρίζεται από αντιφάσεις. Οι εργαζόμενοι Zers είναι οι πιο πιθανό (47%) να δηλώσουν ότι «σκοπεύουν να αποχωρήσουν οικειοθελώς από την τρέχουσα θέση εργασίας τους μέσα στους επόμενους έξι μήνες». Την ίδια στιγμή, εμφανίζονται λιγότερο βέβαιοι ότι «θα μπορέσουν να βρουν μια νέα εργασία που να ανταποκρίνεται στις ανάγκες και προσδοκίες τους».

Ανταπόκριση εργοδοτών: Επανεξέταση της εμπειρίας εργασίας

Παρά τις επίμονες προκλήσεις, οι εργοδότες υιοθετούν ποικίλες στρατηγικές προκειμένου να καταστήσουν το εργασιακό περιβάλλον πιο ελκυστικό για τη Gen Z. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται:

  • η βελτίωση των τεχνολογικών εργαλείων (76%),
  • η ενίσχυση της ευημερίας του ανθρώπινου δυναμικού (75%),
  • η παροχή ευελιξίας στο ωράριο εργασίας (73%),
  • η αύξηση των αποδοχών (73%) και
  • η προσφορά ευκαιριών για επαγγελματική εξέλιξη (73%).

Οι εργαζόμενοι της Gen Z έως το 2030 θα είναι πλήρως εξοικειωμένοι με την τηλεργασία ή την υβριδική εργασία, καθώς και με πρωτοβουλίες πρώτης γραμμής που αξιοποιούν τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης και αυτοματοποίησης. Η γενιά αυτή αναμένεται να αποκτήσει μια άνευ προηγουμένου ποικιλία μεταφερόμενων δεξιοτήτων, οι οποίες θα της επιτρέψουν να προσαρμόζεται εύκολα σε νέους ρόλους, καθώς μεταβάλλονται οι επιχειρηματικές και οικονομικές συνθήκες.

Η Gen Z στο Επίκεντρο της Παγκόσμιας Εργασιακής Μετάβασης: Προκλήσεις και Προοπτικές

Η Gen Z αναμενόταν το 2024 να ξεπεράσει αριθμητικά τους Baby Boomers (1946-1964) στο παγκόσμιο ανθρώπινο δυναμικό, σύμφωνα με την Glassdoor. Ωστόσο, η ένταξη της στον κόσμο της εργασίας παραμένει περίπλοκη. Η πανδημία επιδείνωσε την ήδη δύσκολη προσαρμογή των νέων εργαζομένων, οι οποίοι συχνά ξεκινούν εξ αποστάσεως, χωρίς ουσιαστική καθοδήγηση ή πρόσβαση στην οργανωσιακή κουλτούρα.

Έρευνα της Gallup (2024) καταγράφει μείωση της δέσμευσης των εργαζομένων της GenZ κατά 5 ποσοστιαίες μονάδες από το 2020 – από 40% σε 35%. Παράλληλα, η έκθεση “WorldofWorkforGenerationZin 2025” του ομίλου ManpowerGroup δείχνει ότι το 47% των Gen Z σκοπεύει να αποχωρήσει οικειοθελώς από την εργασία του μέσα στο επόμενο εξάμηνο, ενώ το 34% εκφράζει φόβο για πιθανή απόλυση. Σύμφωνα με τη Deloitte, το 59% των Gen Z και Gen Y αναζητά θέσεις εργασίας λιγότερο ευάλωτες στην τεχνητή νοημοσύνη, ενώ το 86% δηλώνει ότι η ύπαρξη «σκοπού» στον επαγγελματικό του ρόλο αποτελεί βασικό παράγοντα ικανοποίησης.

Όσον αφορά στην αναβάθμιση και επανεκπαίδευση δεξιοτήτων, παγκόσμια μελέτη της Indeed (2024) έδειξε ότι το 45% των μελών της GenZ είναι ανοιχτό στο να αναλάβει παράλληλα πρότζεκτ ή μικρές δουλειές για να ενισχύσει την επαγγελματική του εξέλιξη. Σε αντίθεση με τις προηγούμενες γενιές, πολλά μέλη της Gen Z αναγνωρίζουν ότι η επαγγελματική ανάπτυξη αποτελεί κοινή ευθύνη εργοδοτών και εργαζομένων, με το 42% να θεωρεί την εκπαίδευση στο πλαίσιο της εργασίας ως την πιο αποτελεσματική μέθοδο εξέλιξης.

Παράλληλα, έχει καταγραφεί πως η GenZ αντιμετωπίζει εντονότερα προβλήματα ψυχικής υγείας σε σχέση με άλλες γενιές. Σύμφωνα με την έρευνα «Παγκόσμιο Βαρόμετρο Ανθρώπινου Δυναμικού 2024» του ομίλου ManpowerGroup, το 52% των Gen Z αναφέρει ότι βιώνει καθημερινά υψηλά επίπεδα εργασιακού άγχους – ποσοστό σημαντικά υψηλότερο από το 33% των Boomers.

Απροετοίμαστοι για την Αγορά Εργασίας

Από την πλευρά των εργοδοτών, το 40% εκτιμά πως οι νέοι απόφοιτοι είναι απροετοίμαστοι για την αγορά εργασίας, ενώ το 70% αναφέρει ελλιπή εργασιακή ηθική. Ωστόσο, το 28% επενδύει ενεργά στην εκπαίδευση και ανάπτυξη της GenZ, με ποσοστό άνω του 50% των ασκούμενων να μετατρέπονται σε μόνιμο προσωπικό, σύμφωνα με στοιχεία της NACE (NationalAssociationofCollegesandEmployers.

ManpowerGroup και Junior Achievement Worldwide: ΧτίζονταςτηΝέαΓενιάΗγετών

Η JuniorAchievement (JA), μια από τις κορυφαίες μη κερδοσκοπικές οργανώσεις παγκοσμίως, προσφέρει βιωματικά προγράμματα μάθησης που ενισχύουν την επιχειρηματικότητα, την επαγγελματική ετοιμότητα και τη χρηματοοικονομική παιδεία της Gen Z, συμπεριλαμβάνοντας και ευάλωτες κοινωνικές ομάδες. Η JA έχει προταθεί τρεις φορές για το Νόμπελ Ειρήνης λόγω της κοινωνικής της προσφοράς. Ο όμιλος ManpowerGroup στηρίζει ενεργά αυτή την αποστολή, παρέχοντας χιλιάδες ώρες εθελοντικής εκπαίδευσης σε πάνω από 100.000 μαθητές ετησίως. Το 2024, οι δύο οργανισμοί συνεργάστηκαν σε παγκόσμια προγράμματα με έμφαση στην πράσινη και ψηφιακή μετάβαση, περιλαμβάνοντας shadowing (προγράμματα όπου ένας νέος παρακολουθεί έναν επαγγελματία στην εργασία του ώστε να γνωρίσει από κοντά το επάγγελμα), προετοιμασία συνεντεύξεων και hackathons. Στο φεστιβάλ GEN-E, ο όμιλος ManpowerGroup απονέμει το βραβείο ReadyforWorkAward, προσφέροντας 12μηνη καθοδήγηση στους νικητές. Παράλληλα, συμμετέχει στη δημιουργία του EmPass, ενός καινοτόμου προγράμματος μικροπιστοποιήσεων που εντοπίζει και αναπτύσσει κρίσιμες ήπιες δεξιότητες για την αγορά εργασίας, σε συνεργασία με τις JAEurope, Accentureκαι ZurichInsurance.

Tags: manpower
np-car-468x60px-newjpg

Related Posts

Τι πρέπει να ξέρουν οι ασφαλιστικές για την Generation Z;
Μελέτες

Τι πρέπει να ξέρουν οι ασφαλιστικές για την Generation Z;

by Insurancedaily editorial team
Mar 27, 2025
Έρευνα ΕΕΑ: Απαισιόδοξοι 6 στους 10 επαγγελματίες για το 2025
Μελέτες

Έρευνα ΕΕΑ: Απαισιόδοξοι 6 στους 10 επαγγελματίες για το 2025

by Insurancedaily editorial team
Mar 4, 2025
Δημογραφικό και ευτελισμός αξιών
Μελέτες

Δημογραφικό και ευτελισμός αξιών

by Insurancedaily editorial team
Feb 3, 2025
Φυσικές καταστροφές: Ο μεγαλύτερος κίνδυνος για 1 στις 2 ελληνικές επιχειρήσεις    
Μελέτες

Φυσικές καταστροφές: Ο μεγαλύτερος κίνδυνος για 1 στις 2 ελληνικές επιχειρήσεις    

by Βίκυ Γερασίμου
Jan 23, 2025
13,9 δις ευρώ τα ασφαλισμένα κεφάλαια στα μεταφερόμενα εμπορεύματα
Μελέτες

13,9 δις ευρώ τα ασφαλισμένα κεφάλαια στα μεταφερόμενα εμπορεύματα

by Insurancedaily editorial team
Dec 17, 2024
Έρευνα KPMG: Η ασφαλιστική αγορά το 2024, τα ΔΠΧΑ 17 και η AI
Μελέτες

Έρευνα KPMG: Η ασφαλιστική αγορά το 2024, τα ΔΠΧΑ 17 και η AI

by Insurancedaily editorial team
Dec 17, 2024
Έρευνα ΝΝ: Μόνο το 18% των Ελλήνων γνωρίζουν πώς να υπολογίσουν πόσα χρήματα χρειάζονται για μία άνετη περίοδο σύνταξης
Μελέτες

Έρευνα ΝΝ: Μόνο το 18% των Ελλήνων γνωρίζουν πώς να υπολογίσουν πόσα χρήματα χρειάζονται για μία άνετη περίοδο σύνταξης

by Insurancedaily editorial team
Dec 12, 2024
ICAP CRIF: «Ενισχύεται η παρουσία των Γυναικών Ανωτάτων Στελεχών στον επιχειρηματικό κόσμο»
Μελέτες

ICAP CRIF: «Ενισχύεται η παρουσία των Γυναικών Ανωτάτων Στελεχών στον επιχειρηματικό κόσμο»

by Insurancedaily Editorial Team
Nov 21, 2024 - Updated on Feb 17, 2025
Τιμές καυσίμων αυτοκινήτου: Πόσο κοστίζει να γεμίσεις το ντεπόζιτο;
Μελέτες

Τιμές καυσίμων αυτοκινήτου: Πόσο κοστίζει να γεμίσεις το ντεπόζιτο;

by Insurancedaily editorial team
Nov 5, 2024 - Updated on Nov 6, 2024

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

I agree to the Terms & Conditions and Privacy Policy.

300x250png
gif-businessmotion300x2502911-2gif
300x250gif
banner-300x250-gif

TOP#5 Insurancedaily

    Εγγραφή στο Newsletter

    +12,000 εγγεγραμμένοι χρήστες ενημερώνονται καθημερινά για θέματα Ιδιωτικής Ασφάλισης από το Newsletter του insurancedaily.gr

    Facebook Instagram Youtube
    • Όροι χρήσης
    • Προστασία προσωπικών δεδομένων
    • Cookies
    • Πληροφορίες
    • Επικοινωνήστε μαζί μας
    • Όροι χρήσης
    • Προστασία προσωπικών δεδομένων
    • Cookies
    • Πληροφορίες
    • Επικοινωνήστε μαζί μας
    © MORAX MEDIA Α.Ε.

    Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του insurancedaily.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η χρήση ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη. © 2023

    Insurancedaily.gr | Ταυτότητα

    • Διαχειριστής / Διευθυντής: Mωράκης Μιχαήλ
    • Διευθύντρια Σύνταξης: Βίκυ Γερασίμου
    • Ιδιοκτησία: Morax Media Α.Ε.
    • Νόμιμος Εκπρόσωπος: Μωράκης Νικόλαος
    • Διαχειριστής / Δικαιούχος Domain: Μωράκης Μιχαήλ
    • Έδρα - Γραφεία: Ιφιγένειας 6, Καλλιθέα, ΤΚ 17672
    • Email: info@insurancedaily.gr, Tηλ: +30 210 9594121

    Add New Playlist

    No Result
    View All Result
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ

    © 2020 Insurancedaily.gr - by Morax Media s.a..

    Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε καλύτερη εμπειρία πλοήγησης και προσωποποιημένο περιεχόμενο.
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ