Με σχεδόν 400.000 εργαζόμενους να συνταξιοδοτούνται από την ασφαλιστική βιομηχανία τα επόμενα χρόνια οι ασφαλιστικές έχουν αρχίσει να μετασχηματίζουν την στρατηγική τους ως προς την εύρεση νέων ταλέντων, επιχειρώντας να αναπτύξουν τακτικές που θα φέρουν κοντά τους νέους, ικανούς και φιλόδοξους συνεργάτες.
Της Βίκυς Γερασίμου
Το ζήτημα της γήρανσης του ανθρώπινου δυναμικού απασχολεί πλέον σε εκτεταμένο βαθμό τους επικεφαλής των εταιρειών και τα τμήματα HR. Το ανθρώπινο δυναμικό της ιδιωτικής ασφάλισης γηράσκει και συνταξιοδοτείται και τώρα πρέπει να βρεθεί ο “δρόμος” που θα ακολουθηθεί για να επιλεγούν οι άριστοι. Το πρόβλημα ωστόσο έγκειται στο ότι η ασφαλιστική βιομηχανία δεν φαίνεται να είναι από τους κλάδους που επιλέγουν οι νέοι επαγγελματίες. Και αυτό επισημαίνεται και σε έρευνα της PwC για το έμψυχο δυναμικό των ασφαλιστικών επιχειρήσεων.
Ως εκ τούτου, είναι ζωτικής σημασίας για τους ασφαλιστές να αναπτύξουν μια κουλτούρα για να δημιουργήσουν την επόμενη γενιά στην αγορά. Όπως αναφέρει και το insurancejournal η έλλειψη ταλέντου, σε συνδυασμό με πρόσφατες μελέτες δείχνουν ότι η ασφαλιστική βιομηχανία δεν είναι ιδιαίτερα “θελκτική” για τους Millennials.
Αυτό υποστηρίζει και ο Dave Coons, ανώτερος αντιπρόεδρος της Jacobson Group, κατά τον οποίο η αγορά θα έρθει αντιμέτωπη με μία κατάσταση έλλειψης ικανών και νέων, που θα είναι πολύ πιο εκτεταμένη σε σχέση με το παρελθόν.
Πλέον οι εταιρείες θα πρέπει να επανεξετάσουν τον τρόπο με τον οποίο κάνουν τις προσλήψεις και τις συνεντεύξεις”.
Σύμφωνα με την PwC “οι περισσότεροι εργοδότες των ΗΠΑ είναι θλιβερά ανέτοιμοι για τις επιχειρηματικές επιπτώσεις της γήρανσης του εργατικού δυναμικού και θα έχουν τεράστιες απώλειες εξειδικευμένου ανθρώπινου δυναμικού. Μόνο οι εταιρείες που έχουν αναπτύξει αποτελεσματικούς μηχανισμούς και θα διαφοροποιηθούν θα πορευτούν με επιτυχία μελλοντικά.
Σε έκθεσή της Ernst and Young για το 2016 τονίζεται ότι “οι ασφαλιστές θα πρέπει να είναι παραγωγικοί και ενεργοί σε ότι αφορά το να βρουν και να κρατήσουν τους επαγγελματίες και τους ηγέτες της επόμενης γενιάς». Η έμφαση σύμφωνα με τον Coon πρέπει να δοθεί στους Millenials καθώς περίπου το 66% προσπαθεί να βρει νέο προσωπικό και οι millenials θα αποτελέσουν το 50% των νέων εργαζομένων.
Αυτό που εν τέλει θα παίξει σημαντικό ρόλο -κατά τους ειδικούς- στο χώρο των ασφαλίσεων και του recruitment είναι ο ενθουσιασμός και η ενημέρωση για τις δυνατότητες ανέλιξης που έχει ένας νέος στην ασφαλιστική βιομηχανία. Επίσης θα χρειαστούν αλλαγές στη διαδικασία της συνέντευξης, ίσως και τηλεδιασκέψεις για ανθρώπους που βρίσκονται μακριά. Πολλές εταιρείες που ειδικεύονται στο ανθρώπινο δυναμικό επισημαίνουν ότι οι συνεντεύξεις πρόσωπο με πρόσωπο είναι πάντα σημαντικές για να έχουν και οι δύο πλευρές εικόνα με ποιον θα συνεργαστούν, ενώ στοιχεία που προσελκύουν τους millenials είναι η ομαδική εργασία και η δημιουργικότητα.