ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Facebook Instagram
Search
Close this search box.
Bars
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ
Menu
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ
eurolife-728x90-1gif
Home Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη

Υπεύθυνες αποφάσεις σε μάρκετινγκ και κατανάλωση

Insurancedaily.gr contributor by Insurancedaily.gr contributor
26/10/2023
in Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη
A A
Υπεύθυνες αποφάσεις σε μάρκετινγκ και κατανάλωση
Share on Facebook

Δραστική μείωση στα αεροπορικά ταξίδια, στην κατανάλωση κρέατος, στη χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς… μήνα με το μήνα και προσπάθεια για υιοθέτηση πιο βιώσιμων συμπεριφορών για το περιβάλλον και τον άνθρωπο.

του Καθηγητή Κωνσταντίνου Ζοπουνίδη, Ακαδημαϊκού*

Το υπεύθυνο μάρκετινγκ (ΥΜ) αναφέρεται σε πρακτικές που στοχεύουν στην προώθηση πιο οικολογικής, δικαιότερης ή πιο υπεύθυνης κατανάλωσης. Συγκεκριμένα, αυτό μπορεί να περιλαμβάνει ενέργειες μάρκετινγκ που στοχεύουν στην ανάδειξη προϊόντων που θεωρούνται πιο οικολογικά, με μεγαλύτερο σεβασμό προς τον πλανήτη ή πιο ενάρετα σε κοινωνικοοικονομικό επίπεδο. Μπορεί επίσης να είναι καμπάνιες μάρκετινγκ που ενθαρρύνουν τους πελάτες να καταναλώνουν καλύτερα. Το ΥΜ περιλαμβάνει επίσης την επιλογή πιο οικολογικών και υπεύθυνων καναλιών διανομής και πωλήσεων.

Διαβάστε Επίσης

Η Space Hellas σε τρία νέα έργα στον τομέα της κυβερνοάμυνας

Η Space Hellas σε τρία νέα έργα στον τομέα της κυβερνοάμυνας

May 9, 2025
Περί λαού, κοινωνικών αντιθέσεων, λαϊκισμού και αστικού πολιτισμού

Περί λαού, κοινωνικών αντιθέσεων, λαϊκισμού και αστικού πολιτισμού

May 9, 2025

Στόχοι

Για την ακριβή έννοια του ΥΜ ακολουθούν τρεις κύριοι στόχοι που πρέπει να εκπληρώσει όταν η εφαρμογή του είναι επιτυχής.

Διαβεβαίωση: Το κοινό σχετικά με τη βιωσιμότητα και τη συνέπεια της κατεύθυνσης που ακολουθεί η επιχείρηση, τους εργαζόμενους σχετικά με το θετικό αντίκτυπο της δραστηριότητάς τους στο περιβάλλον καθώς και τους επενδυτές σχετικά με την ικανότητα του οργανισμού να σέβεται τα ισχύοντα πρότυπα και να προσαρμόζεται στις αλλαγές της κοινωνίας.

Αλλαγή νοοτροπιών: Αλλάζοντας πρώτα βαθιά τις συνήθειες των καταναλωτών/τριών και παρουσιάζοντας τον οικολογικό σχεδιασμό και τη νηφαλιότητα ως επιθυμητές πρακτικές.
Καινοτομία: Προτείνοντας συγκεκριμένες λύσεις σε πραγματικά και σοβαρά προβλήματα.

Υπεύθυνη κατανάλωση: φιλοδοξίες και αρχή της εφαρμοσιμότητας

Το ΥΜ είναι μια ολοένα και πιο διαδεδομένη πρακτική στις επιχειρήσεις. Πράγματι, όλο και περισσότεροι φορείς (επιχειρήσεις, καταναλωτές, δημόσιοι φορείς) συνειδητοποιούν τη σημασία των θεμάτων βιώσιμης ανάπτυξης: σεβασμός στο περιβάλλον και την οικολογία, τη μετάβαση προς μια δικαιότερη και ισομοιρασμένη οικονομία, τη μετάβαση στην υπεύθυνη κατανάλωση (ΥΚ).
Αντιμέτωπες με αυτή τη συνειδητοποίηση, οι επώνυμες μάρκες προσαρμόζονται και προσπαθούν να κάνουν τη μετάβαση σε μοντέλα που ανταποκρίνονται σε αυτές τις προκλήσεις. Για αρκετά χρόνια, μελέτες αγοράς έδειξαν ότι οι επώνυμες μάρκες που ασκούν ΥΜ και προωθούν βιώσιμα ή οικολογικά υπεύθυνα προϊόντα πωλούν καλύτερα από άλλες. Επομένως, το ΥΜ είναι χρήσιμο για την ανάπτυξη πωλήσεων, τη διατήρηση των πελατών και την οικοδόμηση εμπιστοσύνης με αυτούς.

ΥΚ είναι αυτή που σέβεται περισσότερο το περιβάλλον ή είναι πιο ηθική, δηλαδή όπου οι καταναλωτές θέλουν να ευνοήσουν τα καταναλωτικά προϊόντα που κατασκευάζονται υπό συνθήκες που σέβονται το περιβάλλον, τους νόμους περί προστασίας της εργασίας ή το δίκαιο εμπόριο. Η βιώσιμη κατανάλωση ή η οικολογική κατανάλωση είναι μια μορφή υπεύθυνης κατανάλωσης, η οποία πιο συγκεκριμένα αποτελεί μέρος μιας προσέγγισης βιώσιμης ανάπτυξης και αντιστοιχεί σε μια δέσμευση του πολίτη για την ατομική και συλλογική ποιότητα ζωής. Οι βιώσιμες ή οι πράσινες αγορές συμμετέχουν όλο και περισσότερο στα τμήματα αγορών, τόσο στον ιδιωτικό όσο και στο δημόσιο τομέα.

Μερικά παραδείγματα υπεύθυνης κατανάλωσης:

  • Υπεύθυνη Κατανάλωση για την προστασία της υγείας: Η ΥΚ θα ωφελήσει την υγεία των πολιτών. Τα ρούχα μπορεί να προκαλέσουν αλλεργίες, ο χρόνος που αφιερώνεται κοιτάζοντας μια οθόνη μπορεί να επηρεάσει την όραση (εκτός από την πρόκληση ψηφιακής ρύπανσης) ή τα τρόφιμα που καταναλώνονται μπορεί να επηρεάσουν το ανοσοποιητικό και το αναπαραγωγικό σύστημα.
  • Υπεύθυνη Κατανάλωση για τη διατήρηση του περιβάλλοντος: Ο περιορισμός της κατανάλωσης συμβάλλει στην καταπολέμηση της εξάντλησης των φυσικών πόρων. Η κατανάλωση προϊόντων καλύτερης ποιότητας συμβάλλει στη μείωση της πίεσης στο περιβάλλον. Η κατανάλωση προϊόντων διατροφής από βιώσιμες γεωργικές μεθόδους όπως η αγροοικολογία και η βιολογική γεωργία συμβάλει στη διατήρηση της βιοποικιλότητας και στην καταπολέμηση της εξάντλησης του εδάφους ή της ερημοποίησης. Ο περιορισμός της κατανάλωσης ζωικών προϊόντων καθιστά δυνατή την έμμεση δράση κατά της υπερθέρμανσης του πλανήτη (παραγωγή αερίου μεθανίου που συμβάλλει στο φαινόμενο του θερμοκηπίου και στην αποψίλωση των δασών).

Σύντομα, θα υπολογίζεται το Eco-Score

Η κυβέρνηση και οι εθελοντικές εταιρείες από διάφορους τομείς δραστηριότητας συμμετέχουν στην ανάπτυξη επισήμανσης σχετικά με τις περιβαλλοντικές επιδόσεις ενός προϊόντος. Με το ίδιο πλαίσιο με το Nutri-Score, το Eco-Score θα δείξει στους καταναλωτές τον περιβαλλοντικό αντίκτυπο ενός προϊόντος.
Συμπερασματικά, εναπόκειται στους παράγοντες της προσφοράς να δράσουν. Οι επιχειρήσεις να ευθυγραμμιστούν με τις καταναλωτικές φιλοδοξίες και όχι το αντίστροφο.

 

*Βασιλική Ακαδημία Οικονομικών & Χρηματοοικονομικών
Βασιλική Ευρωπαϊκή Ακαδημία των Διδακτόρων
Επίτιμος Δρ. ΑΠΘ
Πολυτεχνείο Κρήτης & Audencia Business School, France
CIHEAM – International Center for Advanced Mediterranean Agronomic Studies, France, Greece

new-cover-insurancegif

Related Posts

Περί λαού, κοινωνικών αντιθέσεων, λαϊκισμού και αστικού πολιτισμού
Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη

Περί λαού, κοινωνικών αντιθέσεων, λαϊκισμού και αστικού πολιτισμού

by Insurancedaily editorial team
May 9, 2025
Το EEA αρωγός σε μία πιο «πράσινη» Αθήνα
Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη

Το EEA αρωγός σε μία πιο «πράσινη» Αθήνα

by Insurancedaily editorial team
May 7, 2025
Clean Up – Safety Day του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας ΙΟΑΣ
Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη

Clean Up – Safety Day του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας ΙΟΑΣ

by Insurancedaily editorial team
May 7, 2025
Νέα δενδροφύτευση του ΕΕΑ στο Άλσος Ευελπίδων αύριο στις 17:00
Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη

Νέα δενδροφύτευση του ΕΕΑ στο Άλσος Ευελπίδων αύριο στις 17:00

by Insurancedaily editorial team
May 5, 2025
H Groupama ανακαινίζει δύο Κέντρα των Παιδικών Χωριών SOS στη Θεσσαλονίκη
Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη

H Groupama ανακαινίζει δύο Κέντρα των Παιδικών Χωριών SOS

by Insurancedaily Editorial Team
May 5, 2025
Ο γλύπτης Θόδωρος, η τεχνολογία στην Τέχνη και η διάρκεια της Γλυπτικής
Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη

Ο γλύπτης Θόδωρος, η τεχνολογία στην Τέχνη και η διάρκεια της Γλυπτικής

by Insurancedaily editorial team
Apr 29, 2025
Τον Ιούνιο το NN Social Innovation Startup Award
Διεθνείς Ειδήσεις

Τον Ιούνιο το NN Social Innovation Startup Award

by Insurancedaily editorial team
Apr 23, 2025
Γ. Ρούντος: H UNESCO για την Ελληνική Γλώσσα και η γλωσσική μας συνείδηση
Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη

Γ. Ρούντος: H UNESCO για την Ελληνική Γλώσσα και η γλωσσική μας συνείδηση

by Insurancedaily editorial team
Apr 23, 2025
ΕΕΑ: «Επιχειρηματικότητα και κοινωνία πάνε μαζί»
Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη

ΕΕΑ: «Επιχειρηματικότητα και κοινωνία πάνε μαζί»

by Insurancedaily editorial team
Apr 16, 2025

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

I agree to the Terms & Conditions and Privacy Policy.

300x250png
nn-300x250-animated-banners-01gif
300x250gif
technopan-koufomata-pvcpng

TOP#5 Insurancedaily

    Εγγραφή στο Newsletter

    +12,000 εγγεγραμμένοι χρήστες ενημερώνονται καθημερινά για θέματα Ιδιωτικής Ασφάλισης από το Newsletter του insurancedaily.gr

    Facebook Instagram Youtube
    • Όροι χρήσης
    • Προστασία προσωπικών δεδομένων
    • Cookies
    • Πληροφορίες
    • Επικοινωνήστε μαζί μας
    • Όροι χρήσης
    • Προστασία προσωπικών δεδομένων
    • Cookies
    • Πληροφορίες
    • Επικοινωνήστε μαζί μας
    © MORAX MEDIA Α.Ε.

    Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του insurancedaily.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η χρήση ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη. © 2023

    Insurancedaily.gr | Ταυτότητα

    • Διαχειριστής / Διευθυντής: Mωράκης Μιχαήλ
    • Διευθύντρια Σύνταξης: Βίκυ Γερασίμου
    • Ιδιοκτησία: Morax Media Α.Ε.
    • Νόμιμος Εκπρόσωπος: Μωράκης Νικόλαος
    • Διαχειριστής / Δικαιούχος Domain: Μωράκης Μιχαήλ
    • Έδρα - Γραφεία: Ιφιγένειας 6, Καλλιθέα, ΤΚ 17672
    • Email: info@insurancedaily.gr, Tηλ: +30 210 9594121

    Add New Playlist

    No Result
    View All Result
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ

    © 2020 Insurancedaily.gr - by Morax Media s.a..

    Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε καλύτερη εμπειρία πλοήγησης και προσωποποιημένο περιεχόμενο.
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ