ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Facebook Instagram
Search
Close this search box.
Bars
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ
Menu
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ
eurolife-728x90-1gif
Home Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη

Υπεύθυνες αποφάσεις σε μάρκετινγκ και κατανάλωση

Insurancedaily.gr contributor by Insurancedaily.gr contributor
26/10/2023
in Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη
A A
Υπεύθυνες αποφάσεις σε μάρκετινγκ και κατανάλωση
Share on Facebook

Δραστική μείωση στα αεροπορικά ταξίδια, στην κατανάλωση κρέατος, στη χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς… μήνα με το μήνα και προσπάθεια για υιοθέτηση πιο βιώσιμων συμπεριφορών για το περιβάλλον και τον άνθρωπο.

του Καθηγητή Κωνσταντίνου Ζοπουνίδη, Ακαδημαϊκού*

Το υπεύθυνο μάρκετινγκ (ΥΜ) αναφέρεται σε πρακτικές που στοχεύουν στην προώθηση πιο οικολογικής, δικαιότερης ή πιο υπεύθυνης κατανάλωσης. Συγκεκριμένα, αυτό μπορεί να περιλαμβάνει ενέργειες μάρκετινγκ που στοχεύουν στην ανάδειξη προϊόντων που θεωρούνται πιο οικολογικά, με μεγαλύτερο σεβασμό προς τον πλανήτη ή πιο ενάρετα σε κοινωνικοοικονομικό επίπεδο. Μπορεί επίσης να είναι καμπάνιες μάρκετινγκ που ενθαρρύνουν τους πελάτες να καταναλώνουν καλύτερα. Το ΥΜ περιλαμβάνει επίσης την επιλογή πιο οικολογικών και υπεύθυνων καναλιών διανομής και πωλήσεων.

Διαβάστε Επίσης

Το Τμήμα Στατιστικής και Ασφαλιστικής Επιστήμης του Πα.Πει. «Τιμά την Ακαδημαϊκή Αριστεία» – Υποτροφίες από την ΕΑΕΕ

Το Τμήμα Στατιστικής και Ασφαλιστικής Επιστήμης του Πα.Πει. «Τιμά την Ακαδημαϊκή Αριστεία» – Υποτροφίες από την ΕΑΕΕ

Nov 7, 2025
Ακτινοβολία με Ευθύνη: Η Affidea πρωτοπορεί στην Ασφαλή Ιατρική Απεικόνιση

Ακτινοβολία με Ευθύνη: Η Affidea πρωτοπορεί στην Ασφαλή Ιατρική Απεικόνιση

Nov 7, 2025

Στόχοι

Για την ακριβή έννοια του ΥΜ ακολουθούν τρεις κύριοι στόχοι που πρέπει να εκπληρώσει όταν η εφαρμογή του είναι επιτυχής.

Διαβεβαίωση: Το κοινό σχετικά με τη βιωσιμότητα και τη συνέπεια της κατεύθυνσης που ακολουθεί η επιχείρηση, τους εργαζόμενους σχετικά με το θετικό αντίκτυπο της δραστηριότητάς τους στο περιβάλλον καθώς και τους επενδυτές σχετικά με την ικανότητα του οργανισμού να σέβεται τα ισχύοντα πρότυπα και να προσαρμόζεται στις αλλαγές της κοινωνίας.

Αλλαγή νοοτροπιών: Αλλάζοντας πρώτα βαθιά τις συνήθειες των καταναλωτών/τριών και παρουσιάζοντας τον οικολογικό σχεδιασμό και τη νηφαλιότητα ως επιθυμητές πρακτικές.
Καινοτομία: Προτείνοντας συγκεκριμένες λύσεις σε πραγματικά και σοβαρά προβλήματα.

Υπεύθυνη κατανάλωση: φιλοδοξίες και αρχή της εφαρμοσιμότητας

Το ΥΜ είναι μια ολοένα και πιο διαδεδομένη πρακτική στις επιχειρήσεις. Πράγματι, όλο και περισσότεροι φορείς (επιχειρήσεις, καταναλωτές, δημόσιοι φορείς) συνειδητοποιούν τη σημασία των θεμάτων βιώσιμης ανάπτυξης: σεβασμός στο περιβάλλον και την οικολογία, τη μετάβαση προς μια δικαιότερη και ισομοιρασμένη οικονομία, τη μετάβαση στην υπεύθυνη κατανάλωση (ΥΚ).
Αντιμέτωπες με αυτή τη συνειδητοποίηση, οι επώνυμες μάρκες προσαρμόζονται και προσπαθούν να κάνουν τη μετάβαση σε μοντέλα που ανταποκρίνονται σε αυτές τις προκλήσεις. Για αρκετά χρόνια, μελέτες αγοράς έδειξαν ότι οι επώνυμες μάρκες που ασκούν ΥΜ και προωθούν βιώσιμα ή οικολογικά υπεύθυνα προϊόντα πωλούν καλύτερα από άλλες. Επομένως, το ΥΜ είναι χρήσιμο για την ανάπτυξη πωλήσεων, τη διατήρηση των πελατών και την οικοδόμηση εμπιστοσύνης με αυτούς.

ΥΚ είναι αυτή που σέβεται περισσότερο το περιβάλλον ή είναι πιο ηθική, δηλαδή όπου οι καταναλωτές θέλουν να ευνοήσουν τα καταναλωτικά προϊόντα που κατασκευάζονται υπό συνθήκες που σέβονται το περιβάλλον, τους νόμους περί προστασίας της εργασίας ή το δίκαιο εμπόριο. Η βιώσιμη κατανάλωση ή η οικολογική κατανάλωση είναι μια μορφή υπεύθυνης κατανάλωσης, η οποία πιο συγκεκριμένα αποτελεί μέρος μιας προσέγγισης βιώσιμης ανάπτυξης και αντιστοιχεί σε μια δέσμευση του πολίτη για την ατομική και συλλογική ποιότητα ζωής. Οι βιώσιμες ή οι πράσινες αγορές συμμετέχουν όλο και περισσότερο στα τμήματα αγορών, τόσο στον ιδιωτικό όσο και στο δημόσιο τομέα.

Μερικά παραδείγματα υπεύθυνης κατανάλωσης:

  • Υπεύθυνη Κατανάλωση για την προστασία της υγείας: Η ΥΚ θα ωφελήσει την υγεία των πολιτών. Τα ρούχα μπορεί να προκαλέσουν αλλεργίες, ο χρόνος που αφιερώνεται κοιτάζοντας μια οθόνη μπορεί να επηρεάσει την όραση (εκτός από την πρόκληση ψηφιακής ρύπανσης) ή τα τρόφιμα που καταναλώνονται μπορεί να επηρεάσουν το ανοσοποιητικό και το αναπαραγωγικό σύστημα.
  • Υπεύθυνη Κατανάλωση για τη διατήρηση του περιβάλλοντος: Ο περιορισμός της κατανάλωσης συμβάλλει στην καταπολέμηση της εξάντλησης των φυσικών πόρων. Η κατανάλωση προϊόντων καλύτερης ποιότητας συμβάλλει στη μείωση της πίεσης στο περιβάλλον. Η κατανάλωση προϊόντων διατροφής από βιώσιμες γεωργικές μεθόδους όπως η αγροοικολογία και η βιολογική γεωργία συμβάλει στη διατήρηση της βιοποικιλότητας και στην καταπολέμηση της εξάντλησης του εδάφους ή της ερημοποίησης. Ο περιορισμός της κατανάλωσης ζωικών προϊόντων καθιστά δυνατή την έμμεση δράση κατά της υπερθέρμανσης του πλανήτη (παραγωγή αερίου μεθανίου που συμβάλλει στο φαινόμενο του θερμοκηπίου και στην αποψίλωση των δασών).

Σύντομα, θα υπολογίζεται το Eco-Score

Η κυβέρνηση και οι εθελοντικές εταιρείες από διάφορους τομείς δραστηριότητας συμμετέχουν στην ανάπτυξη επισήμανσης σχετικά με τις περιβαλλοντικές επιδόσεις ενός προϊόντος. Με το ίδιο πλαίσιο με το Nutri-Score, το Eco-Score θα δείξει στους καταναλωτές τον περιβαλλοντικό αντίκτυπο ενός προϊόντος.
Συμπερασματικά, εναπόκειται στους παράγοντες της προσφοράς να δράσουν. Οι επιχειρήσεις να ευθυγραμμιστούν με τις καταναλωτικές φιλοδοξίες και όχι το αντίστροφο.

 

*Βασιλική Ακαδημία Οικονομικών & Χρηματοοικονομικών
Βασιλική Ευρωπαϊκή Ακαδημία των Διδακτόρων
Επίτιμος Δρ. ΑΠΘ
Πολυτεχνείο Κρήτης & Audencia Business School, France
CIHEAM – International Center for Advanced Mediterranean Agronomic Studies, France, Greece

new-cover-insurancegif

Related Posts

Η Howden Hellas αρωγός στην πρωτοβουλία του Εθνικού Μουσείου Φυσικής Ιστορίας Γουλανδρή
Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη

Η Howden Hellas αρωγός στην πρωτοβουλία του Εθνικού Μουσείου Φυσικής Ιστορίας Γουλανδρή

by Insurancedaily Editorial Team
Nov 5, 2025
Eurohold και EUROINS Ελλάδος “έτρεξαν” για μια φωτεινή Καλλιθέα
Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη

Eurohold και EUROINS Ελλάδος “έτρεξαν” για μια φωτεινή Καλλιθέα

by Insurancedaily editorial team
Nov 5, 2025
Η Groupama στηρίζει το έργο των The Love Van και Αγάπη για Ζωή
Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη

Η Groupama στηρίζει το έργο των The Love Van και Αγάπη για Ζωή

by Insurancedaily editorial team
Nov 5, 2025
H ΕΑΕΕ στηρίζει και φέτος τη Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής με δωρεά αλκοολομέτρων
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

H ΕΑΕΕ στηρίζει και φέτος τη Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής με δωρεά αλκοολομέτρων

by Insurancedaily editorial team
Oct 30, 2025
«Και Αν Συμβεί… Να Ανθίζεις!»: Πρόληψη, Ασφάλεια και Συμμαχία ζωής
Video

«Και Αν Συμβεί… Να Ανθίζεις!»: Πρόληψη, Ασφάλεια και Συμμαχία ζωής

by Insurancedaily editorial team
Oct 30, 2025
Η Allianz γιόρτασε το Olympic Day με μήνυμα «Κάθε Μέρα Νικητής»
Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη

Η Allianz γιόρτασε το Olympic Day με μήνυμα «Κάθε Μέρα Νικητής»

by Insurancedaily editorial team
Oct 29, 2025
H Eurolife FFH Μεγάλος Χορηγός του “Oh My Dog Thessaloniki Pet Festival”
Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη

H Eurolife FFH Μεγάλος Χορηγός του “Oh My Dog Thessaloniki Pet Festival”

by Insurancedaily editorial team
Oct 23, 2025
Εθνική Ασφαλιστική: Χρυσή Διάκριση για τη βιώσιμη ανάπτυξη
Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη

Εθνική Ασφαλιστική: Χρυσή Διάκριση για τη βιώσιμη ανάπτυξη

by Insurancedaily editorial team
Oct 15, 2025
Η κοινωνική ευθύνη σε πρώτο πλάνο στο Arag Day 2025
Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη

Η κοινωνική ευθύνη σε πρώτο πλάνο στο Arag Day 2025

by Insurancedaily editorial team
Oct 14, 2025

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

I agree to the Terms & Conditions and Privacy Policy.

300x250png
home-300x250gif
technopan-koufomata-pvcpng

TOP#5 Insurancedaily

  • Το Τμήμα Στατιστικής και Ασφαλιστικής Επιστήμης του Πα.Πει. «Τιμά την Ακαδημαϊκή Αριστεία» – Υποτροφίες από την ΕΑΕΕ

    Το Τμήμα Στατιστικής και Ασφαλιστικής Επιστήμης του Πα.Πει. «Τιμά την Ακαδημαϊκή Αριστεία» – Υποτροφίες από την ΕΑΕΕ

    1 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Ακτινοβολία με Ευθύνη: Η Affidea πρωτοπορεί στην Ασφαλή Ιατρική Απεικόνιση

    1 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Δ. Γαβαλάκης: Τα ανασφάλιστα οχήματα είναι κοινωνικό ζήτημα

    1 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Ο Α. Σαρρηγεωργίου στο Columbia, για την ασφάλιση, την ΑΙ και την ανθεκτικότητα

    1 shares
    Share 0 Tweet 0
Εγγραφή στο Newsletter

+12,000 εγγεγραμμένοι χρήστες ενημερώνονται καθημερινά για θέματα Ιδιωτικής Ασφάλισης από το Newsletter του insurancedaily.gr

Facebook Instagram Youtube
  • Όροι χρήσης
  • Προστασία προσωπικών δεδομένων
  • Cookies
  • Πληροφορίες
  • Επικοινωνήστε μαζί μας
  • Όροι χρήσης
  • Προστασία προσωπικών δεδομένων
  • Cookies
  • Πληροφορίες
  • Επικοινωνήστε μαζί μας
© MORAX MEDIA Α.Ε.

Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του insurancedaily.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η χρήση ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη. © 2023

Insurancedaily.gr | Ταυτότητα

  • Διαχειριστής / Διευθυντής: Mωράκης Μιχαήλ
  • Διευθύντρια Σύνταξης: Βίκυ Γερασίμου
  • Ιδιοκτησία: Morax Media Α.Ε.
  • Νόμιμος Εκπρόσωπος: Μωράκης Νικόλαος
  • Διαχειριστής / Δικαιούχος Domain: Μωράκης Μιχαήλ
  • Έδρα - Γραφεία: Ιφιγένειας 6, Καλλιθέα, ΤΚ 17672
  • Email: info@insurancedaily.gr, Tηλ: +30 210 9594121

Add New Playlist

No Result
View All Result
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ

© 2020 Insurancedaily.gr - by Morax Media s.a..

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε καλύτερη εμπειρία πλοήγησης και προσωποποιημένο περιεχόμενο.
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ