Συνεντεύξεις

Γνωρίστε τον Πρώτο Μεσίτη της Εθνικής Ασφαλιστικής

Ν. Στρατηγάκης & Ι. Παππάς

Ν. Στρατηγάκης & Ι. Παππάς

Το βραβείο παρέδωσε ο κ. Στρατηγάκης στον κ. Παππά.

Η Εθνική Ασφαλιστική βράβευσε τη Mega Insurance Brokers του κ. Ιωάννη Χατζηθεοδοσίου στην εκδήλωση των 23ων βραβεύσεων ενεργειών Ε.Κ.Ε και κορυφαίων ασφαλιστών “ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΜΩΡΑΚΗΣ” 2014, που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 19 Δεκεμβρίου 2014 στο ξενοδοχείο Hilton Athens, στο πλαίσιο του πολυσυνεδρίου Moneyshow. Συγκεκριμένα η Mega Insurance Brokers βραβεύτηκε στην Κατηγορία «Πρώτος Μεσίτης».

Η ημερήσια ηλεκτρονική εφημερίδα insurancedaily.gr αναγνωρίζοντας τη συμβολή των Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών στην ανάπτυξη της αγοράς και πιστεύοντας παράλληλα ότι οι απόψεις των Πρώτων είναι χρήσιμες και επιβοηθητικές για το σύνολο των Διαμεσολαβητών, έθεσε στον κ. Χατζηθεοδοσίου τις εξής ερωτήσεις:

1. Ο ρόλος του Μεσίτη Ασφαλίσεων έχει την αναγνώριση που απαιτεί η ιδιότητά του στη χώρα μας; Είναι σαφής στον καταναλωτή η διαφοροποίησή του από τις λοιπές κατηγορίες διαμεσολάβησης; Και αν όχι, ποιοι είναι οι λόγοι, τι δεν έχει γίνει σωστά;

Δυστυχώς όχι. Στην Ελλάδα είναι δυσδιάκριτα τα όρια μεταξύ Ασφαλιστικού Πράκτορα και Μεσίτη Ασφαλίσεων. Και γι’ αυτό φυσικά ευθυνόμαστε κατ’ αρχήν εμείς οι μεσίτες, που δεν έχουμε φροντίσει να προβάλουμε αρκετά το επάγγελμά μας και να καταστήσουμε σαφές στον καταναλωτή ποιο ακριβώς είναι το έργο μας. Επίσης το 80% περίπου των συναδέλφων μου, παρά το ότι διαθέτουν άδεια μεσίτη, λειτουργούν ως πράκτορες. Μόνο μία πολύ μικρή μερίδα μεγάλων επιχειρήσεων βιώνει τις πραγματικές διαστάσεις του ρόλου του Μεσίτη Ασφαλίσεων. Όπως δηλώνεται ρητά από την Εποπτική μας Αρχή, ο μεσίτης «έχει ως έργο κατ’ εντολή του ασφαλιζόμενου, χωρίς να δεσμεύεται ως προς την επιλογή της ασφαλιστικής ή αντασφαλιστικής επιχείρησης, έναντι προμήθειας που καταβάλλεται από τις ασφαλιστικές ή αντασφαλιστικές επιχειρήσεις,να φέρει σε επαφή ασφαλιζόμενους ή αντασφαλιζόμενους και ασφαλιστικές ή αντασφαλιστικές επιχειρήσεις», ενώ ο πράκτορας «έχει ως έργο την ανάληψη με σύμβαση έναντι προμήθειας ασφαλιστικών εργασιών στο όνομα και για λογαριασμό μίας ή περισσότερων ασφαλιστικών επιχειρήσεων».

Σε κάθε περίπτωση, θεωρώ πως το μέλλον της διαμεσολάβησης περνάει μέσα από τους μεσίτες και γι’ αυτό θα πρέπει ο κλάδος να εργαστεί με σοβαρότητα και υπευθυνότητα για τον εκσυγχρονισμό του και για την καθιέρωσή του στη συνείδηση του καταναλωτή. Άλλωστε σε άλλες χώρες της Ευρώπης, όπως η Αγγλία και η Γερμανία, το 80% της ελεύθερης παραγωγής ασφαλίστρων ελέγχεται από τους Μεσίτες Ασφαλίσεων.

2. Τι εξελίξεις βλέπετε στην ελληνική ασφαλιστική αγορά τη διετία 2015-2016; Πώς πιστεύετε ότι θα προσαρμοστεί στις επιταγές του Solvency II αλλά και της Ελληνικής Εποπτικής Αρχής; Θα εξορθολογισθούν ή θα ενταθούν περαιτέρω οι σχέσεις μεταξύ Εταιρειών και Διαμεσολαβητών;

Με την εφαρμογή του Solvency II  αλλάζουν πολλά στην ασφαλιστική αγορά, καθώς θα ισχύουν ιδιαίτερα αυξημένες κεφαλαιακές απαιτήσεις και ένα σαφώς αυστηρότερο καθεστώς εποπτείας.Είναι περίπου βέβαιο ότι δεν μπορούν να αντέξουν οι 70 ασφαλιστικές εταιρείες που υπάρχουν στην Ελλάδα. Ασφαλώς ευνοούνται οι πολυεθνικές, καθώς έχουν τη δυνατότητα να αντλήσουν κεφάλαια από τις μητρικές τους εταιρείες. Όσο για τις ελληνικές, ο μοναδικός τρόπος για να επιβιώσουν είναι να προχωρήσουν σε συμπράξεις προκειμένου να δημιουργηθούν μεγαλύτερα σχήματα.

Θεωρώ ότι ιδιαίτερα στις αντίξοες αυτές συνθήκες, οι συγκρούσεις μεταξύ Εταιρειών και Διαμεσολαβούντων αποτελούν πολυτέλεια. Θα πρέπει και τα δύο μέρη να επιδιώξουν την επίλυση των διαφορών τους μέσα από τον εποικοδομητικό διάλογο, προκειμένου να εργαστούν απρόσκοπτα για την αποκατάσταση της αξιοπιστίας του κλάδου και τη διεύρυνση της αγοράς μέσα σε υγιή πλαίσια. Άλλωστε στην κατεύθυνση αυτή ήδη έχουν πραγματοποιηθεί δύο εκδηλώσεις στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη από τα Επαγγελματικά Επιμελητήρια Αθήνας, Θεσσαλονίκης, Πειραιά και την ΕΑΔΕ, σε μια προσπάθεια Ασφαλιστικές Εταιρείες και Διαμεσολαβούντες να καθίσουν στο ίδιο τραπέζι και να συζητήσουν τα προβλήματά τους. Και φυσικά η πρωτοβουλία αυτή θα συνεχιστεί και στο μέλλον.

3. Η ελληνική κοινωνία έχει ανάγκη από νέα γενιά διαφορετικών ασφαλιστικών προϊόντων, τόσο στους κλάδους ζωής και υγείας, όσο και στις κατά ζημιών ασφαλίσεις, ως απόρροια της οικονομικής και κοινωνικής κρίσης, η οποία δεν είναι εύκολο να ανατραπεί. Κινούνται οι εταιρείες προς την κατεύθυνση αυτή; Ποιον ρόλο θα μπορούσατε να αναλάβετε ως Μεσίτες για την αναπλήρωση τέτοιων κενών;

Σαφώς υπάρχει μεγάλη κινητικότητα εκ μέρους των εταιρειών όσον αφορά στη δημιουργία νέων προϊόντων, κυρίως στον κλάδο υγείας, όπου τα τελευταία χρόνια η ιδιωτική ασφάλιση καλείται να καλύψει τα μεγάλα κενά που αφήνει το κρατικό σύστημα περίθαλψης. Αναμφίβολα υπάρχουν ακόμη πολλά κενά, τόσο στα προγράμματα υγείας και συνταξιοδότησης, όσο και σε πολλούς κλάδους γενικών ασφαλειών, όπως είναι η ασφάλιση κατοικίας και επαγγελματικής αστικής ευθύνης.

Στην προσπάθεια αυτή καθοριστικό ρόλο παίζουν όλοι οι διαμεσολαβούντες, καθώς είναι αυτοί που αφουγκράζονται τις ανάγκες των καταναλωτών και σε μεγάλο βαθμό δίνουν τις κατευθυντήριες γραμμές στις ασφαλιστικές εταιρείες. Επιπροσθέτως εμείς ως μεσίτες προχωρούμε ένα βήμα παραπέρα, δημιουργώντας νέα προϊόντα σε συνεργασία με μία ή περισσότερες ασφαλιστικές εταιρείες, προϊόντα ευέλικτα και κυρίως προσαρμοσμένα στις οικονομικές δυνατότητες του σημερινού Έλληνα.

4. Είναι γνωστό ότι στο χώρο της διαμεσολάβησης υπάρχουν ακόμα αρκετές εστίες αθέμιτων διαδικασιών ή μη επαγγελματικών συμπεριφορών. Τι πρωτοβουλίες θα μπορούσατε να αναλάβετε, ατομικά ή συλλογικά, για την εξάλειψή τους, αφού είναι κοινώς παραδεκτό ότι επιφέρουν ζημιά στη συνολική εικόνα και αξιοπιστία του χώρου;

Παρά το ότι η Εποπτική μας Αρχή έχει θέσει ένα πολύ σαφές και αυστηρό πλαίσιο για τις σχέσεις ασφαλιστικών εταιρειών και διαμεσολαβούντων, δυστυχώς παρατηρούνται πολλά φαινόμενα αθέμιτων πρακτικών. Κυρίως αυτό αφορά στην προσπάθεια πολλών εταιρειών να προσεταιριστούν τους πελάτες των διαμεσολαβούντων, παραβιάζοντας κατάφωρα τις διατάξεις της πράξης 30 της ΤτΕ που ορίζει πως η ασφαλιστική εταιρεία δεν μπορεί να παρεμβαίνει στη σχέση πελάτη – διαμεσολαβούντα. Επίσης ανοιχτό παραμένει το θέμα των καταχρηστικών όρων που περιλαμβάνουν οι συμβάσεις ορισμένων ασφαλιστικών εταιρειών, οι οποίες καθιστούν τους διαμεσολαβούντες δέσμιους των εταιρειών και όχι συνεργάτες. Γι’ αυτά και για πολλά άλλα ήδη έχουμε αναλάβει σημαντικές πρωτοβουλίες, τόσο οι αντιπροσωπευτικοί σύλλογοι των διαμεσολαβούντων όσο και το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών και ήδη έχουμε να επιδείξουμε θετικά αποτελέσματα, κυρίως στο ζήτημα των συμβάσεων, όπου πολλές εταιρείες απέσυραν τους καταχρηστικούς όρους μετά από παρεμβάσεις μας.

Οι προσπάθειες αυτές θα συνεχιστούν και θα ενταθούν αν χρειαστεί, καθώς – όπως τόνισα και προηγουμένως – είναι αδιανόητο σε καιρό οικονομικής κρίσης να παρουσιάζονται τέτοια φαινόμενα αθέμιτου ανταγωνισμού και προσπάθειες εξόντωσης των διαμεσολαβούντων. Οι συνθήκες επιτάσσουν να υπάρξει ενότητα στην αγορά μας, ώστε όλοι μαζί να επιτύχουμε την ανόρθωση του κλάδου και την αποκατάσταση της αξιοπιστίας του.


Σχολιαστε ελευθερα

Σχολιαστε ελευθερα

Your email address will not be published. Required fields are marked *

eleven − six =

To Top

Κοινοποιείστε αυτό το άρθρο σε κάποιον!

Καλησπέρα,
ο παρακάτω σύνδεσμος ίσως σας ενδιαφέρει:
Γνωρίστε τον Πρώτο Μεσίτη της Εθνικής Ασφαλιστικής! https://www.insurancedaily.gr/%ce%b3%ce%bd%cf%89%cf%81%ce%af%cf%83%cf%84%ce%b5-%cf%84%ce%bf%ce%bd-%cf%80%cf%81%cf%8e%cf%84%ce%bf-%ce%bc%ce%b5%cf%83%ce%af%cf%84%ce%b7-%cf%84%ce%b7%cf%82-%ce%b5%ce%b8%ce%bd%ce%b9%ce%ba%ce%ae%cf%82/