ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Facebook Instagram
Search
Close this search box.
Bars
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ
Menu
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ
banner728x90png
Home Αριστείδης Παπανικόλας

Είναι νόμιμα τα δώρα;

Insurancedaily editorial team by Insurancedaily editorial team
21/06/2012 - Updated on 06/01/2014
in Αριστείδης Παπανικόλας, Ασφαλιστικές Ειδήσεις
A A
Share on Facebook

Από τον Αριστείδη Παπανικόλα

Ένα θέμα που απασχολεί το χώρο της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης, μικρό ίσως αλλά με σημαντικές πιθανές επιπτώσεις στο μέλλον, είναι τα διάφορα δώρα που προσφέρουν ασφαλιστικές εταιρίες για να δελεάσουν και να προσελκύσουν το καταναλωτικό κοινό, ώστε να αγοράσει ένα προϊόν τους. Τα δώρα αυτά, άλλοτε σχετίζονται με γενικά κίνητρα προς τον καταναλωτή για την αγορά του προϊόντος από οποιοδήποτε σημείο πώλησης, αλλά συνήθως αφορούν μόνο στις απευθείας πωλήσεις (direct), που πραγματοποιεί η ίδια η ασφαλιστική εταιρεία.
Το πρόβλημα αυτό δεν είναι απλό, είναι πολυδιάστατο και, πριν τοποθετηθεί σοβαρά οποιοσδήποτε, πρέπει να απαντηθεί πρώτα (από τους φορείς της αγοράς και φυσικά από την Εποπτική Αρχή) ένα βασικό ερώτημα:

Διαβάστε Επίσης

Σώστε την ουσία της Επανεκπαίδευσης …και τα προσχήματα

Σώστε την ουσία της Επανεκπαίδευσης …και τα προσχήματα

Feb 23, 2015 - Updated on Mar 14, 2017
Η Απόφαση της ΤτΕ περί Εξέτασης Αιτιάσεων από Διαμεσολαβητές

Η Απόφαση της ΤτΕ περί Εξέτασης Αιτιάσεων από Διαμεσολαβητές

Feb 2, 2015 - Updated on Feb 4, 2015

 • Οι «απευθείας πωλήσεις» αποτελούσαν πάντοτε και θα συνεχίσουν να αποτελούν αδιαμφισβήτητα δίκτυο πρόσκτησης εργασιών. Είναι όμως (τυπική ή άτυπη) διαμεσολάβηση; Πρέπει να ισχύουν κατ’ αναλογία και για το «κανάλι» αυτό, όσα ισχύουν και για τις υπόλοιπες μορφές διαμεσολάβησης; Ήδη με την διαφοροποίηση σχετικά με την πιστοποίηση των υπαλλήλων που εργάζονται στις θέσεις αυτές, η Εποπτική Αρχή τοποθετήθηκε εμμέσως. Ας το κάνει σαφώς ώστε να γνωρίζουν και οι φορείς της διαμεσολάβησης τι έχουν να αντιμετωπίσουν και να κινηθούν αναλόγως.

Ας μην ξεχνάμε ότι οι ασφαλιστικές εταιρείες διαθέτουν το μοναδικό προνόμιο του underwriting και της τιμολόγησης και συνεπώς, μέσω αυτών, μπορούν να ασκούν πολιτική και να διαμορφώνουν καταστάσεις. Το θέμα είναι αν νόμιμα και απροκάλυπτα δικαιούνται και σε παροχή κάθε μορφής δώρων προς υποψήφιους direct πελάτες τους, δώρων που δεν σχετίζονται με το ίδιο το ασφαλιστικό προϊόν.

Στο υπό διαβούλευση ακόμα σχέδιο περί κανονισμού συμπεριφοράς ασφαλιστικών διαμεσολαβητών, άρθρο 9-Διαφήμιση, αναφέρεται ρητά ότι: «…ο διαμεσολαβητής διασφαλίζει ότι κάθε διαφήμιση που απευθύνεται στο καταναλωτικό κοινό… πληροί τις ακόλουθες προϋποθέσεις…… 2στ: δεν αναφέρει ότι παρέχει στον πελάτη εκπτώσεις ή ωφελήματα μη ανταποκρινόμενα στα ισχύοντα τιμολόγια και τους όρους των επιχειρήσεων».
Είναι σίγουρο ότι ένας διαμεσολαβητής δεν επιτρέπεται να υποσχεθεί ή/και να κάνει έκπτωση ασφαλίστρων, που δεν προβλέπεται στα τιμολόγια της ασφαλιστικής εταιρείας. Μπορεί όμως να υποσχεθεί ή να χαρίζει π.χ. ένα ταξίδι αναψυχής ή ένα κινητό τηλέφωνο για όποιον αγοράσει ένα συγκεκριμένο ασφαλιστικό προϊόν στην κανονική του τιμή; Και αν δεν επιτρέπεται στον διαμεσολαβητή, στην ασφαλιστική εταιρεία επιτρέπεται; Το θέμα όμως έχει και άλλες πτυχές που θα θέσουμε σε επόμενα σημειώματά μας.

Tags: Αριστείδης Παπανικόλας
new-cover-insurancegif

Related Posts

Στην τελική ευθεία για την κατάρτιση του δείκτη κόστους υγείας
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Στην τελική ευθεία για την κατάρτιση του δείκτη κόστους υγείας

by Insurancedaily editorial team
May 16, 2025
Allianz & Ευρωπαϊκή Πίστη:  Μαζί, σε μία νέα πορεία ανάπτυξης
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Allianz: Με αύξηση 11,71% στο συνολικό όγκο εργασιών ξεκινά το 2025

by Insurancedaily editorial team
May 15, 2025 - Updated on May 16, 2025
Εταιρεία παγωτού κατηγορεί τον broker της για μη κάλυψη για ανάκληση και απώλεια 4,5 εκατ. δολ.
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Εταιρεία παγωτού κατηγορεί τον broker της για μη κάλυψη για ανάκληση και απώλεια 4,5 εκατ. δολ.

by Insurancedaily editorial team
May 15, 2025
ESG και ασφάλιση: Από την υποχρέωση στην ευκαιρία ανθεκτικότητας
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

ESG και ασφάλιση: Από την υποχρέωση στην ευκαιρία ανθεκτικότητας

by Insurancedaily editorial team
May 15, 2025
Ν. Μακρόπουλος: Τα σχέδια ανάπτυξης για την Ευρώπη Ασφαλιστική
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Η ΕΥΡΩΠΗ HOLDINGS εξαγοράζει την ΝΑΚ INSURANCE και την ΑΜΥΝΑ Μεσίτες Ασφαλίσεων

by Insurancedaily editorial team
May 14, 2025 - Updated on May 15, 2025
hfpa
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

HFPA: Πολυετής και ουσιαστική η συμβολή του ΕΙΑΣ στην εκπαιδευτική ενίσχυση του κλάδου

by Insurancedaily editorial team
May 14, 2025
Η Euroins Ελλάδος καινοτομεί με AI-Powered βίντεο για τον Νέο Κανονισμό Πωλήσεων
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Η Euroins Ελλάδος καινοτομεί με AI-Powered βίντεο για τον Νέο Κανονισμό Πωλήσεων

by Insurancedaily editorial team
May 14, 2025
Interamerican Open Day: Έμπνευση, συνεργασία και νέα προοπτική καριέρας
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Interamerican Open Day: Έμπνευση, συνεργασία και νέα προοπτική καριέρας

by Insurancedaily editorial team
May 14, 2025
Η Εθνική Ασφαλιστική υποδέχθηκε στα γραφεία της φοιτητές του ENSAM
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Η Εθνική Ασφαλιστική υποδέχθηκε στα γραφεία της φοιτητές του ENSAM

by Insurancedaily editorial team
May 13, 2025

Comments 2

  1. Μαργαρίτα Γκολφινοπούλου says:
    13 years ago

    Αγαπητέ κύριε Παπανικόλα,

    θα ήθελα να σας παρακαλέσω στα επόμενα σημειώματά σας να σχολιάσετε κατά πόσον είναι νόμιμα τα δώρα που οι ασφαλιστικές εταιρείες προσφέρουν στους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές και αν θα έπρεπε να μην ξεπερνούν μια “εύλογη αξία” και πως αυτή θα προσδιοριζόταν. 

    Ευχαριστώ

    Μαργαρίτα Γκολφινοπούλου

    Reply
  2. Νίκος says:
    13 years ago

    Με αφορμή το σχόλιο της κας Μαργαρίτας Γκολφινοπούλου, θα ήθελα να επισημάνω τρία σημεία:
    1.     Στο άρθρο τίθεται το θέμα ως προς δυνατότητα ή όχι μιας ασφαλιστικής εταιρίας να προσφέρει δώρα σε υποψήφιους πελάτες και αν μπορούν και οι διαμεσολαβούντες να κάνουν το ίδιο. Δεν τίθεται το θέμα αν πρέπει ή όχι να προσφέρουν δώρα, αλλά αν, με βάση την ισχύουσα νομοθεσία, είναι νόμιμο ή όχι, τόσο για τις εταιρείες όσο και για τους διαμεσολαβούντες.
    2.     Όπως το  κατάλαβα, το άρθρο αναφέρεται σε δώρα που δεν άπτονται της τιμολόγησης του ασφαλιστικού προϊόντος (εκπτώσεις κ.λπ.), όπου ο νόμος είναι σαφής, αλλά σε άλλου είδους μη ασφαλιστικά δώρα.
    3.    Είναι σύνηθες, κατανοητό και αποδεκτό από πάσης πλευράς να παρέχονται κίνητρα σε πελάτες ή υποψήφιους πελάτες για συνδυαστική αγορά προϊόντων από μια εταιρεία (ασφάλιση κατοικίας/ασφάλιση αυτοκινήτου ή ασφάλιση ζωής/ασφάλιση αυτοκινήτου κ.λπ.) ή για πολλαπλή ασφάλιση (π.χ. ασφάλιση 2 ή 3 αυτοκινήτων) κ.λπ. Αυτά δεν είναι «δώρα». Άλλωστε, τα κίνητρα αυτά από τις μεγάλες και σοβαρές ασφαλιστικές εταιρείες παρέχονται στον πελάτη, είτε ασφαλισθεί μέσω κάποιου διαμεσολαβητή είτε απευθείας στην εταιρεία.

    Τέλος, θεωρώ ότι τέτοια ζητήματα πρέπει να τίθενται σε δημόσιο διάλογο και να προκαλούν συζητήσεις. Μόνο καλό θα κάνουν στην ταλαιπωρημένη μας αγορά.

    Νίκος

    Reply

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

I agree to the Terms & Conditions and Privacy Policy.

300x250png
orizon-1964-row-banner-300x250jpg
sofosbannergif
technopan-koufomata-pvcpng

TOP#5 Insurancedaily

    Εγγραφή στο Newsletter

    +12,000 εγγεγραμμένοι χρήστες ενημερώνονται καθημερινά για θέματα Ιδιωτικής Ασφάλισης από το Newsletter του insurancedaily.gr

    Facebook Instagram Youtube
    • Όροι χρήσης
    • Προστασία προσωπικών δεδομένων
    • Cookies
    • Πληροφορίες
    • Επικοινωνήστε μαζί μας
    • Όροι χρήσης
    • Προστασία προσωπικών δεδομένων
    • Cookies
    • Πληροφορίες
    • Επικοινωνήστε μαζί μας
    © MORAX MEDIA Α.Ε.

    Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του insurancedaily.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η χρήση ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη. © 2023

    Insurancedaily.gr | Ταυτότητα

    • Διαχειριστής / Διευθυντής: Mωράκης Μιχαήλ
    • Διευθύντρια Σύνταξης: Βίκυ Γερασίμου
    • Ιδιοκτησία: Morax Media Α.Ε.
    • Νόμιμος Εκπρόσωπος: Μωράκης Νικόλαος
    • Διαχειριστής / Δικαιούχος Domain: Μωράκης Μιχαήλ
    • Έδρα - Γραφεία: Ιφιγένειας 6, Καλλιθέα, ΤΚ 17672
    • Email: info@insurancedaily.gr, Tηλ: +30 210 9594121

    Add New Playlist

    No Result
    View All Result
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ

    © 2020 Insurancedaily.gr - by Morax Media s.a..

    Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε καλύτερη εμπειρία πλοήγησης και προσωποποιημένο περιεχόμενο.
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ