Κατά τη διάρκεια του δεύτερου τριμήνου του 2013 η Deutsche Post DHL σημείωσε περαιτέρω αύξηση σε έσοδα και κέρδη. Τα έσοδα που σημειώθηκαν από τον ηγετικό όμιλο στις ταχυδρομικές υπηρεσίες και υπηρεσίες logistics σε παγκόσμιο επίπεδο, έφθασαν συνολικά τα 13,6 δισ. ευρώ στην περίοδο Απριλίου- Ιουνίου.
Η μικρή μείωση της τάξεως του 0,6 τοις εκατό συγκριτικά με την ίδια περίοδο του περασμένου έτους, ήταν αποτέλεσμα των αρνητικών συναλλαγματικών ισοτιμιών και άλλων μη οργανικών επιδράσεων. Η προσαρμογή σε αυτούς τους παράγοντες οδήγησε τα έσοδα του δεύτερου τριμήνου του 2013 σε αύξηση κατά σχεδόν 2 τοις εκατό πάνω από τα επίπεδα του 2012. Αυτή η ανάπτυξη οφείλεται κυρίως στη συνεχή αύξηση όγκου και κερδών από το τμήμα υπηρεσιών δεμάτων της Γερμανίας, τη διεθνή δραστηριοποίηση της μονάδας ΕΧPRESS και της μονάδας SUPPLY CHAIN.
Τα λειτουργικά έσοδα του ομίλου αυξήθηκαν κατά 14 τοις εκατό σε 619 εκατ. ευρώ στο δεύτερο τρίμηνο. Σε αυτή την αύξηση συνέβαλαν η αντιστροφή μιας πρόβλεψης στην επιχειρησιακή μονάδα ΜAIL και η απουσία μια σειράς εφάπαξ επιδράσεων που επηρέασαν αρνητικά τα αποτελέσματα του περασμένου έτους. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, λόγω εν μέρει, των εφάπαξ επιδράσεων, τα ενοποιημένα καθαρά κέρδη μεταβλήθηκαν από 196 εκατ. ευρώ το 2012 σε 422 εκατ. ευρώ το 2013. Ο Όμιλος είχε επίσης σημαντική πρόοδο στις ταμειακές ροές του: κατά τη διάρκεια του δεύτερου τριμήνου του 2013, οι ελεύθερες ταμειακές ροές έφτασαν περίπου 350 εκατ. ευρώ πάνω από το επίπεδο του προηγούμενου έτους.
«Δεδομένων των οικονομικών προκλήσεων που συνεχίζουμε να αντιμετωπίζουμε, μπορούμε να είμαστε ικανοποιημένοι από τις υψηλές επιδόσεις που είχαμε στο δεύτερο τρίμηνο», είπε ο Frank Appel, Διευθύνων Σύμβουλος της Deutsche Post DHL. «Η ισχυρή μας θέση στις διεθνείς υπηρεσίες ταχυμεταφορών και στις υπηρεσίες δεμάτων της Γερμανίας απέδωσε για ακόμη μια φορά τους τελευταίους μήνες. Η εστίαση στις ταμειακές ροές είναι ολοένα και πιο αποδοτική».
Δεύτερο τρίμηνο 2013: Σημαντική αύξηση των καθαρών κερδών
Στο δεύτερο τρίμηνο του τρέχοντος έτους ο Όμιλος είχε έσοδα 13,6 δισ. ευρώ, μετά την καταγραφή εσόδων 13,7 δισ. ευρώ κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2012. Η μικρή μείωση κατά 0,6 τοις εκατό ήταν αποτέλεσμα των αρνητικών συναλλαγματικών ισοτιμιών και άλλων μη οργανικών επιδράσεων. Η προσαρμογή σε αυτούς τους παράγοντες οδήγησε σε αύξηση των εσόδων κατά περισσότερα από 250 εκατ. ευρώ στο δεύτερο τρίμηνο του 2013. Το ενοποιημένο ΕΒΙΤ είχε 14 τοις εκατό αύξηση κατά την ίδια περίοδο ανερχόμενο στα 619 εκατ. ευρώ (2012: 543 εκατ. ευρώ). Αυτή η αύξηση αποδίδεται σε μεγάλο βαθμό σε μια αντιστροφή της πρόβλεψης για τις ταχυδρομικές υπηρεσίες στην επιχειρησιακή μονάδα MAIL της τάξεως των 50 εκατ. ευρώ. Άλλος ένας καθοριστικός παράγοντας ήταν η απουσία εφάπαξ αρνητικών επιδράσεων της τάξεως των 38 δις. ευρώ στα αποτελέσματα του δεύτερου τριμήνου του 2012. Αυτές οι εφάπαξ επιδράσεις προέρχονταν σε μεγάλο βαθμό από τέλος διακανονισμού του ΦΠΑ που πραγματοποιήθηκε το περασμένο έτος και από την αντιστροφή των προβλέψεων της επιχειρησιακής μονάδας EXPRESS. Κατά τη διάρκεια του τελευταίου τριμήνου, ο Όμιλος κατέγραψε μια μικρή απώλεια που ήταν αποτέλεσμα της διάθεσης εταιρικών μονάδων που δεν ήταν μέρος της κύριας επιχειρησιακής δραστηριότητάς του στην επιχειρησιακή μονάδα SUPPLY CHAIN. Η προσαρμογή σε αυτές τις εφάπαξ επιδράσεις και για τα δύο έτη, θα είχε ως αποτέλεσμα τα λειτουργικά έσοδα να ανέλθουν κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2013 στα επίπεδα της προηγούμενης χρονιάς.
Τα οικονομικά αποτελέσματα του Ομίλου βελτιώθηκαν κατά το δεύτερο τρίμηνο, από μείον 249 εκατ. ευρώ σε μείον 39 εκατ. ευρώ. Σε αυτό το αποτέλεσμα αντανακλάται μέρος του τέλους διακανονισμού του ΦΠΑ που πραγματοποιήθηκε κατά το προηγούμενο έτος. Αυτή η χρέωση είχε αρνητικό αντίκτυπο της τάξεως των 115 εκατ. ευρώ στα οικονομικά αποτελέσματα του Ομίλου το δεύτερο τρίμηνο του 2012. Σαν αποτέλεσμα αυτής της εξέλιξης, ένα θετικό εφάπαξ αποτέλεσμα στα οικονομικά αποτελέσματα αυτής της χρονιάς της τάξεως των 42 εκατ. ευρώ και της αξιοσημείωτης ανόδου των λειτουργικών εσόδων, η εταιρεία μπόρεσε να υπερδιπλασιάσει τα ενοποιημένα της καθαρά κέρδη κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2013 σε 422 εκατ. ευρώ (2012:196 εκατ. ευρώ). Αυτό αποτελεί μια αύξηση των βασικών κερδών ανά μετοχή σε 0,35 ευρώ (2012: 0,16 ευρώ). Η προσαρμογή σε αυτές τις εφάπαξ επιδράσεις και για τα δύο έτη, θα οδηγούσε τα ενοποιημένα κέρδη και τα κέρδη ανά μετοχή σε βελτίωση κατά 9 τοις εκατό στο δεύτερο τρίμηνο.
Προοπτική εξέλιξης: αυξητική αναπροσαρμογή της πρόβλεψης κερδών
Εν όψει των θετικών εφάπαξ επιδράσεων στην επιχειρησιακή μονάδα MAIL κατά το δεύτερο τρίμηνο, η εταιρεία αύξησε την πρόβλεψη κερδών της για το τρέχον οικονομικό έτος. Αναμένει πλέον να παρουσιάσει ενοποιημένο ΕΒΙΤ μεταξύ των 2,75 και 3,0 δισ. ευρώ. Η εταιρεία αρχικά προβλέπει λειτουργικά έσοδα μεταξύ 2,7 και 2,95 δισ. ευρώ. Τα λειτουργικά έσοδα που προήλθαν από τις επιχειρησιακές μονάδες της DHL αναμένονται μεταξύ 2,0 και 2,15 εκατ. ευρώ. Ο ‘Όμιλος πλέον αναμένει τα κέρδη στην επιχειρησιακή μονάδα MAIL να αυξάνονται σε ένα επίπεδο μεταξύ 1,15 και 1,25 δισ. ευρώ, 50 εκατ. ευρώ περισσότερα σε σχέση με την προηγούμενη πρόβλεψη. Τα εταιρικά / άλλα έξοδα αναμένονται να διατηρηθούν περίπου στα 400 εκατ. ευρώ .
Παράλληλα, αναμένεται ότι η ανάπτυξη των καθαρών κερδών θα υπερβεί την ανάπτυξη του λειτουργικού κέρδους το 2013. Η εταιρεία επίσης αναμένει ότι η εστίασή της στις ταμειακές ροές θα συνεχίσει να έχει θετικά αποτελέσματα και θα επιτρέπει στις ελεύθερες ταμειακές ροές του τρέχοντος έτους να καλύψουν τουλάχιστον τα μερίσματα του οικονομικού έτους 2012.
Αναφορικά με το μέλλον πέραν του τρέχοντος έτους, ο Όμιλος αναμένει την τάση για θετικά κέρδη να συνεχιστεί. Για την DHL, ο Όμιλος προβλέπει τα κέρδη να αυξηθούν κατά έναν ετήσιο μέσο όρο μεταξύ 13 τοις εκατό και 15 τοις εκατό για την περίοδο 2010 – 2015. Τα λειτουργικά έσοδα για την επιχειρησιακή μονάδα MAIL εκτιμάται ότι θα σταθεροποιηθούν σε ένα επίπεδο της τάξης του 1 δισ. ευρώ τουλάχιστον χάρη σε μέτρα μείωσης κόστους και στα προγράμματα ανάπτυξης που εισήχθησαν. Σε συνδυασμό με τις προγραμματισμένες μειώσεις για εταιρικά/ άλλα έξοδα, ο Όμιλος αναμένει τα λειτουργικά έσοδα να αυξηθούν μεταξύ 3,35 δισ. ευρώ και 3,55 δισ. ευρώ μέχρι το 2015.
Ταμειακές ροές: σημαντικές βελτιώσεις
Η εστίαση του Ομίλου στις ταμειακές ροές απέδωσε και κατά το δεύτερο τρίμηνο: στα 501 εκατ. ευρώ, οι λειτουργικές ταμειακές ροές του δεύτερου τριμήνου ήταν πάνω από δύο φορές υψηλότερες σχετικά με το περασμένο έτος (2012:215 εκατ. ευρώ). Στο πρώτο μισό του έτους, οι ταμειακές ροές από λειτουργικές δραστηριότητες ανήλθαν συνολικά στα 621 δισ. ευρώ. Το περασμένο έτος, ο όμιλος κατέγραψε ταμειακές ροές της τάξεως των 142 εκατ. ευρώ.
Αυτή η αύξηση σε σχέση με τον προηγούμενο χρόνο κατά περισσότερα από 750 εκατ. ευρώ αντανακλά πρωταρχικά τη συνεχώς θετική λειτουργική απόδοση και τις βελτιώσεις στο κεφάλαιο κίνησης. Με τον ίδιο τρόπο, οι ελεύθερες ταμειακές ροές βελτιώθηκαν σημαντικά κατά το πρώτο μισό του έτους, αυξανόμενες κατά περισσότερα από 850 εκατ. ευρώ από μείον 767 εκατ. ευρώ στο πρώτο μισό του 2012 σε 99 εκατ. ευρώ το 2013. Στο τέλος του δεύτερου τριμήνου, το καθαρό χρέος του Ομίλου ανήλθε στα 2,8 εκατ. ευρώ. Συγκριτικά με το τέλος του 2012, περιλαμβάνει μια τυπική για την εποχή άνοδο, που ανήλθε περίπου στα 850 εκατ. ευρώ το τρέχον έτος και πρωταρχικά αντανακλά τις πληρωμές μερισμάτων που πραγματοποιήθηκαν τον Μάιο (846 εκατ. ευρώ).
Κεφαλαιακές δαπάνες: ενίσχυση των θεμελίων για ανάπτυξη
Οι κεφαλαιακές δαπάνες του Ομίλου ανήλθαν στα 281 εκατ. ευρώ κατά το δεύτερο τρίμηνο (2012: 374 εκατ. ευρώ). Συνολικά 499 εκατ. ευρώ επενδύθηκαν κατά το πρώτο μισό του έτους (2012: 679 εκατ. ευρώ). Αυτή η πτώση ήταν πρωταρχικά αποτέλεσμα χρονικών επιδράσεων. Για ολόκληρο το έτος, ο Όμιλος αναμένει τις κεφαλαιακές δαπάνες να αυξηθούν το πολύ κατά 1,8 δισ. ευρώ.
Στο πρώτο εξάμηνο, οι επιχειρησιακές μονάδες της DHL παρέμειναν το βασικό σημείο εστίασης των κεφαλαιουχικών δαπανών του Ομίλου. Αυτές οι επενδύσεις πραγματοποιήθηκαν σε τομείς που ενδυναμώνουν τα θεμέλια για μελλοντική ανάπτυξη και μακροπρόθεσμη επιχειρηματική επιτυχία- συμπεριλαμβανομένης της συνεχούς επέκτασης του δικτύου, ενός πιο αποδοτικού αεροπορικού στόλου , κορυφαίων αποθηκών, και μιας νέας ΙΤ υποδομής για τη μονάδα Global Forwarding. Η επιχειρηματική μονάδα MAIL αύξησε τις κεφαλαιακές της δαπάνες, κυρίως λόγω υψηλότερων επενδύσεων στην επέκταση της υποδομής της για τις υπηρεσίες δεμάτων.
Πρώτο εξάμηνο του έτους: η ανάπτυξη των εσόδων και των κερδών συνεχίζεται
Στο πρώτο εξάμηνο του έτους, τα ενοποιημένα έσοδα παρέμειναν στο επίπεδο της προηγούμενης χρονιάς στα 27,1 δισ. ευρώ. Με προσαρμογή για τις αρνητικές νομισματικές ισοτιμίες και άλλες μη οργανικές επιδράσεις, τα έσοδα θα αυξάνονταν κατά 1,7 τοις εκατό, ή πάνω από 450 εκατ. ευρώ, στο πρώτο εξάμηνο του έτους. Τα λειτουργικά έσοδα του Ομίλου αυξήθηκαν κατά 7,8 τοις εκατό συγκριτικά με το πρώτο εξάμηνο του 2012, φτάνοντας τα 1,3 δισ. ευρώ (2012: 1,2 δισ. ευρώ).
Τα εφάπαξ αποτελέσματα που αντανακλώνται στα τριμηνιαία αποτελέσματα και των δύο ετών είχαν παρόμοιο αντίκτυπο στα μεγέθη του εξαμήνου. Με προσαρμογή στις εφάπαξ επιδράσεις, το ενοποιημένο ΕΒΙΤ θα αυξανόταν οριακά μεταξύ του Ιανουαρίου και του Ιουνίου 2013. Κατά τους πρώτους έξι μήνες του 2013, τα ενοποιημένα κέρδη αυξήθηκαν κατά 27 τοις εκατό από 725 εκατ. ευρώ το 2012 σε 920 εκατ. ευρώ κατά το τρέχον οικονομικό έτος. Τα κέρδη ανά μετοχή αυξήθηκαν από 0,60 ευρώ το προηγούμενο έτος σε 0,76 ευρώ το 2013. Με προσαρμογή στις εφάπαξ επιδράσεις- επιπρόσθετα των παραγόντων που παρατέθηκαν προηγουμένως, – η απουσία του κέρδους διάθεσης των 186 εκατ. ευρώ που ήταν αποτέλεσμα της πώλησης της Postbank στο πρώτο τρίμηνο του προηγούμενου έτους επηρέασε τη σύγκριση μεταξύ των δύο ετών – τα ενοποιημένα κέρδη θα αυξάνονταν κατά 26 τοις εκατο περίπου.
Επιχειρησιακή μονάδα MAIL: η επιχειρησιακή δραστηριότητα των υπηρεσιών μεταφοράς δεμάτων παραμένει σε ένα δυναμικό δρόμο ανάπτυξης
Κατά τη διάρκεια του δεύτερου τριμήνου του 2013, τα έσοδα της επιχειρησιακής μονάδας MAIL αυξήθηκαν κατά 4,4 τοις εκατό φτάνοντας τα 3,4 δισ. ευρώ (2012: 3,3 δισ. ευρώ). Επιπρόσθετα των σημαντικών αυξήσεων στα κέρδη, των διεθνών επιχειρησιακών δραστηριοτήτων της μονάδας MAIL, αυτή η ανάπτυξη πυροδοτήθηκε κυρίως από τη συνεχή δυναμική απόδοση του τμήματος υπηρεσιών δεμάτων της Γερμανίας. Καθώς το διαδικτυακό εμπόριο συνεχίζει να αναπτύσσεται, η εταιρεία αξιοποιεί την ευκαιρία που παρουσιάζεται με καινοτόμα προϊόντα και υπηρεσίες παράδοσης. Τα έσοδα από υπηρεσίες μεταφοράς δεμάτων έφτασαν τα 867 εκατ. ευρώ με αύξηση 9 τοις εκατό περίπου το δεύτερο τρίμηνο. Σαν αποτέλεσμα, οι επιχειρησιακές δραστηριότητες του τμήματος υπηρεσιών δεμάτων αποδίδουν πλέον περισσότερο από το ένα τέταρτο των συνολικών εσόδων της επιχειρησιακής μονάδας MAIL. Τα λειτουργικά έσοδα που προήλθαν από το τμήμα αυτό ανήλθαν στα 223 εκατ. ευρώ στην περίοδο μεταξύ Απριλίου και Ιουνίου 2013 (2012: 38 εκατ. ευρώ). Η σύγκριση με τα αποτελέσματα του προηγούμενου έτους ήταν σημαντικά επηρεασμένη από την αντιστροφή πρόβλεψης σε αυτό το τρίμηνο του έτους και την απουσία χρέωσης ΦΠΑ που πραγματοποιήθηκε το προηγούμενο έτος.
Προσαρμοσμένο για αυτές τις επιδράσεις, το ΕΒΙΤ που προήλθε από την επιχειρησιακή μονάδα ΜΑIL κατά το δεύτερο τρίμηνο, θα είχε μειωθεί οριακά σαν αποτέλεσμα κόστους υλικών και προσωπικού.
Επιχειρησιακή μονάδα EXPRESS: Οι υπηρεσίες διεθνών ταχυμεταφορών παραμένουν ισχυρές
Κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2013, η μονάδα EXPRESS συνέχισε να ενισχύει τα οργανικά της έσοδα και κέρδη. Μεταξύ Απριλίου και Ιουνίου, τα καταγεγραμμένα έσοδα παρέμειναν στα επίπεδα της προηγούμενης χρόνιας στα 3,2 δισ. ευρώ. Αλλά τα καταγεγραμμένα έσοδα της περασμένης χρονιάς συμπεριλάμβαναν τα αποτελέσματα των εγχώριων επιχειρήσεων ταχυμεταφορών στην Αυστραλία, τη Νέα Ζηλανδία και τη Ρουμανία, τις οποίες η εταιρεία έχει πωλήσει στο μεσοδιάστημα. Προσαρμοσμένα σε αυτή την επίδραση διάθεσης και στις αρνητικές συναλλαγματικές εξελίξεις, τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 4 τοις εκατό το δεύτερο τρίμηνο. Για άλλη μια φορά, ο κύριος μοχλός ανάπτυξης της βελτίωσης των εσόδων ήταν οι διεθνείς αποστολές προκαθορισμένου χρόνου.
Αυτή η θετική τάση απορρέει από τον σημαντικό όγκο και την αύξηση εσόδων στα προϊόντα αυτά που συνεχίζουν να επιτυγχάνονται σε όλες τις περιοχές. Σε μια καθιερωμένη βάση, το ΕΒΙΤ του τμήματος έπεσε στα 296 εκατ. ευρώ κατά το δεύτερο τρίμηνο (2012: 367 εκατ. ευρώ). Ο μόνος λόγος για αυτή τη μείωση ήταν η απουσία μια σειράς εφάπαξ επιδράσεων σχετικών με τη χρέωση ΦΠΑ που πραγματοποιήθηκε τον προηγούμενο χρόνο, την αντιστροφή της πρόβλεψης και τα κέρδη από τη διάθεση των μονάδων της εταιρείας που δεν ήταν κομμάτι της κύριας επιχειρηματικής δραστηριότητάς της. Αυτοί οι παράγοντες είχαν μια θετική επίδραση της τάξεως των 113 εκατ. ευρώ στα κέρδη της μονάδας την ίδια περίοδο την περασμένη χρονιά. Προσαρμοσμένες σε αυτά τα μη επαναλαμβανόμενα αποτελέσματα, οι λειτουργικές βελτιώσεις που πραγματοποιήθηκαν από τις επενδύσεις που έγιναν κατά τα τελευταία τρίμηνα για την επέκταση του δικτύου της μονάδας, της εκπαίδευσης των εργαζομένων και του εύρους των υπηρεσιών οδήγησαν σε διψήφια αύξηση του ΕΒΙΤ και σε σημαντική αύξηση του λειτουργικού περιθωρίου σε ποσοστό μεγαλύτερο από 9 τοις εκατό.
Επιχειρησιακή μονάδα GLOBAL FORWARDING, FREIGHT: επιλεκτική στρατηγική αγοράς
Στην επιχειρησιακή μονάδα GLOBAL FORWARDING, στο τμήμα FREIGHT, τα έσοδα του δεύτερου τριμήνου του 2013 έπεσαν κατά 6,3 τοις εκατό στα 3,7 δισ. ευρώ (2012: 4,0 δισ. ευρώ) σε ένα περιβάλλον αγοράς που παρουσίαζε προκλήσεις. Με προσαρμογή στις αρνητικές επιδράσεις των νομισματικών ισοτιμιών, η μείωση θα ήταν οριακά μικρότερη περίπου στο 4 τοις εκατό. Ο όγκος και τα έσοδα του τομέα των εναέριων μεταφορών έπεσαν κάτω από τα επίπεδα του προηγούμενου έτους, κυρίως λόγω μικρής ζήτησης στους τομείς «Τεχνολογίας» και «Κατασκευής & Σχεδιασμού». Ο όγκος και τα έσοδα μειώθηκαν επίσης και στον τομέα μεταφορών δια θαλάσσης κατά τη διάρκεια του περασμένου τριμήνου. Αυτό ήταν αποτέλεσμα κυρίως της μικρότερης ζήτησης στις παραδοσιακές εμπορικές γραμμές Ανατολής-Δύσης. Σε αντίθεση, η ζήτηση για τα δρομολόγια Βορρά- Νότου και μεταξύ των ηπείρων αυξήθηκε. Μικρές αυξήσεις στα έσοδα επετεύχθησαν στις Ευρωπαϊκές χερσαίες μεταφορές. Χάρη στην επιλεκτική στρατηγική αγοράς και στους συνεχείς και αυστηρούς ελέγχους κόστους, το λειτουργικό περιθώριο του τμήματος παρέμεινε σταθερό παρά την πτώση των εσόδων. Τα λειτουργικά έσοδα στο τμήμα ανήλθαν στα 128 εκατ. ευρώ στο δεύτερο τρίμηνο (2012: 138 εκατ. ευρώ).
Επιχειρησιακή μονάδα SUPPLY CHAIN: επιτυχημένες επιχειρήσεις νέων πελατών
Tα έσοδα που προήλθαν από την επιχειρησιακή μονάδα SUPPLY CHAIN στο δεύτερο τρίμηνο του 2013 αυξήθηκαν σε 3.6 δισ. ευρώ (2012: 3.5 δισ. ευρώ). Προσαρμοσμένα στις αρνητικές επιδράσεις των νομισματικών ισοτιμιών και στην επιρροή της διάθεσης των τριών θυγατρικών που δεν ήταν τμήμα της κύριας επιχείρησης, τα έσοδα μεταξύ Απριλίου και Ιουνίου ανέβηκαν περίπου κατά 6 τοις εκατό στα 200 εκατ. ευρώ.
Αυτή η ανάπτυξη πυροδοτήθηκε κυρίως από τις σημαντικές αυξήσεις στην περιοχή της Ασίας και του Ειρηνικού καθώς και στους τομείς της Αυτοκινητοβιομηχανίας, του Λιανικού Εμπορίου και των Καταναλωτικών Αγαθών. Κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2013, ο όγκος των νέων συμβολαίων που δημιουργήθηκαν με νέους αλλά και υφιστάμενους πελάτες έθεσε ένα ρεκόρ για το δεύτερο τρίμηνο της τάξεως των 350 εκατ. ευρώ, άλλη μια σαφή ένδειξη της επιτυχούς απόδοσης του τμήματος. Παρά τις περαιτέρω λειτουργικές βελτιώσεις, το ΕΒΙΤ έπεσε στα 79 εκατ. ευρώ το δεύτερο τρίμηνο (2012: 101 εκατ. ευρώ). Αυτή η πτώση ωστόσο, προήλθε σε μεγάλο μέρος από εφάπαξ έξοδα που σχετίζονταν με πωλήσεις και μικρές χρεώσεις αναδιάρθρωσης.