ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Facebook Instagram
Search
Close this search box.
Bars
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ
Menu
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ
728x90jpg
Home Αριστείδης Παπανικόλας

Το κενό των ακυρώσεων. Η ΠΟΔΙΠΕΑ, εργαλείο διαφοροποίησης της κάθε Εταιρείας;

Insurancedaily editorial team by Insurancedaily editorial team
21/10/2013 - Updated on 06/01/2014
in Αριστείδης Παπανικόλας, Ασφαλιστικές Ειδήσεις
A A
Share on Facebook

Για τις δύο Πράξεις του Διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος έχουμε ήδη τοποθετηθεί με άρθρα στις 14 και 15 Οκτωβρίου και σε γενικές γραμμές θετικά. Σήμερα και αύριο θα αναδείξουμε δύο θέματα, που πιστεύουμε ότι χρήζουν περαιτέρω συζήτησης, αλλά και διευκρίνισης από πλευράς της Εποπτικής Αρχής, αλλά και των Ασφαλιστικών Επιχειρήσεων. Πρώτο, το θέμα των ακυρώσεων και δεύτερο το θέμα των ΕΠΥ. Σήμερα, ως προς τις ακυρώσεις.

Δεν αναφέρεται οτιδήποτε στις δύο Πράξεις, αντίθετα με τα όσα αναλυτικά αναφέρονταν στα αρχικά σχέδια διαβούλευσης του 2011.  Από πλευράς μας, θα θέσουμε πολλά επιμέρους ερωτήματα, ώστε να δώσουμε την έκταση του κενού ή του προβλήματος που μπορεί να δημιουργηθεί.

Διαβάστε Επίσης

Σώστε την ουσία της Επανεκπαίδευσης …και τα προσχήματα

Σώστε την ουσία της Επανεκπαίδευσης …και τα προσχήματα

Feb 23, 2015 - Updated on Mar 14, 2017
Η Απόφαση της ΤτΕ περί Εξέτασης Αιτιάσεων από Διαμεσολαβητές

Η Απόφαση της ΤτΕ περί Εξέτασης Αιτιάσεων από Διαμεσολαβητές

Feb 2, 2015 - Updated on Feb 4, 2015

Σύμφωνα με την Πράξη 30, άρθρο 8, παρ. 2, τα ασφάλιστρα προκαταβάλλονται από τον Λήπτη της ασφάλισης. Αν όμως δεν προκαταβληθούν και παρέλθει η ημερομηνία έναρξης ισχύος του ασφαλιστηρίου, τι πρέπει να κάνει ο Διαμεσολαβητής ή/και η Εταιρεία;

α) Να ακυρώσει αυτόματα το συμβόλαιο χωρίς οποιαδήποτε ενημέρωση του ασφαλισμένου;

β) Να στείλει συστημένη επιστολή προς τον ασφαλισμένο και να τον ενημερώνει ότι ήδη ακυρώθηκε το συμβόλαιό του;

γ) Να στείλει συστημένη επιστολή προς τον ασφαλισμένο και να τον καλεί εντός συγκεκριμένου διαστήματος (π.χ. ενός μηνός) να καταβάλει τα ασφάλιστρα, ειδάλλως θα ακυρωθεί το συμβόλαιο;

δ) Να διαφοροποιήσουν τις ενέργειές τους ανά κλάδο; Π.χ. ενημέρωση με προθεσμία στον κλάδο αστικής ευθύνης οχημάτων και στον κλάδο ζωής, καθόλου ενημέρωση περί ακύρωσης στους υπόλοιπους κλάδους;

Η Πράξη δεν διαχωρίζει κλάδους, αφήνει όμως το δικαίωμα στις Εταιρείες , στο πλαίσιο της ΠΟΔΙΠΕΑ, να αξιολογούν και να προβλέπουν διαφορετικά λόγω είδους σύμβασης (π.χ. κλάδος μεταφορών) ή λόγω περιστάσεων (;). Η Πράξη όμως, προβλέπει ΠΟΔΙΠΕΑ για κάθε εταιρεία και όχι κοινή ΠΟΔΙΠΕΑ για όλες τις εταιρείες. Μπορεί λοιπόν να δημιουργηθούν μέσω της ΠΟΔΙΠΕΑ της κάθε εταιρείας διαφορετικές πολιτικές, με σκοπό την «προσέλκυση συνεργατών» ή την ελαστικότερη αντιμετώπιση της μη προκαταβολής των ασφαλίστρων;

Μια εύκολη και γενική απάντηση θα ήταν ότι θα εφαρμοστεί γενικά ένα σύστημα «ΤΥΠΩΝΩ-ΠΛΗΡΩΝΩ» ή «ΠΛΗΡΩΝΩ-ΤΥΠΩΝΩ», δηλαδή θα ενημερώνεται ο πελάτης π.χ. ένα μήνα νωρίτερα και αν δεν θα έχει καταβάλει τα ασφάλιστρα μέχρι την έναρξη του συμβολαίου (συν επτά το πολύ ημέρες για την κατάθεση των ασφαλίστρων από τον Διαμεσολαβητή στην Εταιρεία) θα ακυρώνεται το συμβόλαιο. Και πάλι, δεν είναι τόσο απλό και σαφές.

Η ενημέρωση αυτή θα γίνεται απευθείας από τις Ασφαλιστικές Επιχειρήσεις ή αυτό θα είναι έργο των Διαμεσολαβητών; Με συστημένη επιστολή (για να παίζει και το ρόλο της προειδοποίησης ακύρωσης) ή όχι θα προ-εκδίδεται συμβόλαιο από τις Εταιρείες, το οποίο αν δεν πληρωθεί θα ακυρώνεται (άρα ο διαμεσολαβητής υποχρεούται να καταχωρεί στο μητρώο του και συμβόλαιο και ακυρωτική πράξη); Ή δεν θα εκδίδεται συμβόλαιο, οπότε ο Διαμεσολαβητής θα γνωρίζει ότι, αν ο Πελάτης του (ή ο ίδιος αν είναι εντολοδόχος είσπραξης) δεν έχει καταβάλει τα ασφάλιστρα, τότε δεν έχει να ασχοληθεί με αυτό το συμβόλαιο, ούτε καταχώρηση στα μητρώα, ούτε οικονομικές δοσοληψίες;

Ένα επιπλέον ζήτημα που δημιουργείται είναι το εξής:

Αν παραμείνει ένα συμβόλαιο απλήρωτο εκ μέρους του Πελάτη και ακυρωθεί (με οποιονδήποτε τρόπο) και δεκαπέντε ημέρες αργότερα ο πελάτης ζητήσει από την ασφαλιστική εταιρεία το συμβόλαιό του (γιατί του δώσανε τα χρωστούμενα από την δουλειά του, σύνηθες φαινόμενο στις μέρες μας…), τότε: α) θα εκδοθεί αυτόματα στον κωδικό του Συνεργάτη που ήταν το ασφαλιστήριο που ακυρώθηκε ή σε …άλλον κωδικό (π.χ. στην έδρα της εταιρείας) και β) θα γίνει «επαναφορά» του συμβολαίου από την ημερομηνία έναρξης που ήταν το ακυρωμένο ή θα εκδοθεί από την ημερομηνία που το ζητά, μετά την ακύρωσή του, ως νέο συμβόλαιο; Και γενικότερα, αν ένας Πελάτης, δεκαπέντε μέρες μετά την έναρξη της ανανέωσης του συμβολαίου του πληρώσει μια ΤΑΧΥΠΛΗΡΩΜΗ προς την Εταιρεία ή αν καταθέσει τα χρήματα στο λογαριασμό της Ασφαλιστικής Επιχείρησης τι ακριβώς θα γίνει;

Το ίδιο βέβαια, αν καταθέσει χρήματα στον λογαριασμό του Διαμεσολαβητή. Τι θα τα κάνει ο Διαμεσολαβητής; Θα τα επιστρέψει στον Πελάτη; Θα τα προωθήσει στην εταιρεία, για ένα συμβόλαιο που θα έπρεπε ήδη να έχει ακυρωθεί; Θα ζητήσει αποστολή του συμβολαίου, επαναφορά ή έκδοση νέου συμβολαίου;

Αύριο, τα ερωτήματα για τις εταιρείες ΕΠΥ.

Tags: Αριστείδης Παπανικόλας
new-cover-insurancegif

Related Posts

The New Good Life
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

The New Good Life: 50 χρόνια ιστορίας στην ιδιωτική ασφάλιση με επίκεντρο τον άνθρωπο

by Insurancedaily editorial team
Jul 5, 2025
Ανάγκη για ενίσχυση της ανθεκτικότητας από τις πλημμύρες
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Ανάγκη για ενίσχυση της ανθεκτικότητας από τις πλημμύρες

by Βίκυ Γερασίμου
Jul 4, 2025
Οι αρρυθμίες στο νόμο για την υποχρεωτική ασφάλιση επιχειρήσεων και οι ασφαλίσεις υγείας στο επίκεντρο της συνάντησης ΕΕΘ και ΕΑΕΕ
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Οι αρρυθμίες στο νόμο για την υποχρεωτική ασφάλιση επιχειρήσεων και οι ασφαλίσεις υγείας στο επίκεντρο της συνάντησης ΕΕΘ και ΕΑΕΕ

by Insurancedaily editorial team
Jul 4, 2025
Μείωση έως 1% στο ΑΕΠ της Ελλάδας από τα κύματα καύσωνα
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Μείωση έως 1% στο ΑΕΠ της Ελλάδας από τα κύματα καύσωνα

by Βίκυ Γερασίμου
Jul 3, 2025
Η INTERAMERICAN ενδυναμώνει την εργασιακή εμπειρία – με πράξεις
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Η INTERAMERICAN ενδυναμώνει την εργασιακή εμπειρία – με πράξεις

by Insurancedaily editorial team
Jul 3, 2025 - Updated on Jul 4, 2025
Στην Επιτροπή Ανταγωνισμού προσφεύγει η Εθνική Τράπεζα
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Στην Επιτροπή Ανταγωνισμού προσφεύγει η Εθνική Τράπεζα

by Insurancedaily editorial team
Jul 3, 2025
CΝP Cyprialife και CΝP Asfalistiki, μετονομάζονται σε ERB Cyprialife και ERB Asfalistiki
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

CΝP Cyprialife και CΝP Asfalistiki, μετονομάζονται σε ERB Cyprialife και ERB Asfalistiki

by Insurancedaily Editorial Team
Jul 3, 2025 - Updated on Jul 4, 2025
Το 8ο παγκόσμιο συνέδριο των πραγματογνωμόνων vrs Adjusters’
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Το 8ο παγκόσμιο συνέδριο των πραγματογνωμόνων vrs Adjusters’

by Insurancedaily editorial team
Jul 2, 2025
ΤτΕ
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Πρόστιμα 235.500 ευρώ σε ασφαλιστικές από την ΤτΕ το 2024

by Βίκυ Γερασίμου
Jul 1, 2025

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

I agree to the Terms & Conditions and Privacy Policy.

300x250png
asfalia-kinitwn-insurancegif
banner-250-300-2024png
technopan-koufomata-pvcpng

TOP#5 Insurancedaily

    Εγγραφή στο Newsletter

    +12,000 εγγεγραμμένοι χρήστες ενημερώνονται καθημερινά για θέματα Ιδιωτικής Ασφάλισης από το Newsletter του insurancedaily.gr

    Facebook Instagram Youtube
    • Όροι χρήσης
    • Προστασία προσωπικών δεδομένων
    • Cookies
    • Πληροφορίες
    • Επικοινωνήστε μαζί μας
    • Όροι χρήσης
    • Προστασία προσωπικών δεδομένων
    • Cookies
    • Πληροφορίες
    • Επικοινωνήστε μαζί μας
    © MORAX MEDIA Α.Ε.

    Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του insurancedaily.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η χρήση ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη. © 2023

    Insurancedaily.gr | Ταυτότητα

    • Διαχειριστής / Διευθυντής: Mωράκης Μιχαήλ
    • Διευθύντρια Σύνταξης: Βίκυ Γερασίμου
    • Ιδιοκτησία: Morax Media Α.Ε.
    • Νόμιμος Εκπρόσωπος: Μωράκης Νικόλαος
    • Διαχειριστής / Δικαιούχος Domain: Μωράκης Μιχαήλ
    • Έδρα - Γραφεία: Ιφιγένειας 6, Καλλιθέα, ΤΚ 17672
    • Email: info@insurancedaily.gr, Tηλ: +30 210 9594121

    Add New Playlist

    No Result
    View All Result
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ

    © 2020 Insurancedaily.gr - by Morax Media s.a..

    Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε καλύτερη εμπειρία πλοήγησης και προσωποποιημένο περιεχόμενο.
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ