ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Facebook Instagram
Search
Close this search box.
Bars
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ
Menu
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ
ergo-my-ome-728-90jpg
Home Αριστείδης Παπανικόλας

Υπάρχουν όρια Εταιρικών Δώρων προς Διαμεσολαβούντες;

Insurancedaily editorial team by Insurancedaily editorial team
27/06/2012 - Updated on 06/01/2014
in Αριστείδης Παπανικόλας, Ασφαλιστικές Ειδήσεις
A A
Share on Facebook

του Α. Παπανικόλα. Καταρχήν το δώρο, ως έννοια, είναι μονομερής, μη υποχρεωτική, ελεύθερη παροχή ενός (υλικού συνήθως) αγαθού από μια πλευρά προς μια άλλη πλευρά, για λόγους που η παρέχουσα πλευρά κρίνει. Δώρο μπορεί να προσφερθεί λόγω αγάπης, φιλίας, επιβράβευσης, αλλά και λόγω σκοπιμότητας, επηρεασμού, κατευνασμού κ.λπ. Άλλο όμως το δώρο και άλλο η νομιμότητα ή όχι της παροχής ή/και της λήψης του.

Η σχέση μεταξύ μιας ασφαλιστικής εταιρείας και ενός διαμεσολαβούντος προσώπου είναι σχέση δύο ελεύθερων και ανεξάρτητων επιχειρηματικών μονάδων, οι οποίες αποφασίζουν να συνδεθούν και να συνεργασθούν για την επίτευξη ενός συγκεκριμένου σκοπού, αποτυπώνοντας σε ένα ιδιωτικό συμφωνητικό-σύμβαση έργου τους όρους, τις προϋποθέσεις, τις αμοιβές, τις υποχρεώσεις και τα δικαιώματα της κάθε πλευράς, πάντοτε βέβαια σύμφωνα με όσα η εκάστοτε ισχύουσα νομοθεσία ορίζει. Κάθε αμοιβή οποιασδήποτε μορφής ή γενικότερα κάθε «κέρδος» που αναφέρεται, προβλέπεται, καταβάλλεται ή εισπράττεται στο πλαίσιο της εφαρμογής μιας τέτοιας σύμβασης δεν αποτελεί δώρο. Ουδέποτε το δώρο είναι απόρροια συμβατικής υποχρέωσης.

Διαβάστε Επίσης

Σώστε την ουσία της Επανεκπαίδευσης …και τα προσχήματα

Σώστε την ουσία της Επανεκπαίδευσης …και τα προσχήματα

Feb 23, 2015 - Updated on Mar 14, 2017
Η Απόφαση της ΤτΕ περί Εξέτασης Αιτιάσεων από Διαμεσολαβητές

Η Απόφαση της ΤτΕ περί Εξέτασης Αιτιάσεων από Διαμεσολαβητές

Feb 2, 2015 - Updated on Feb 4, 2015

Συνεπώς, όταν μιλάμε για δώρα ασφαλιστικών εταιρειών προς διαμεσολαβούντες δεν μπορεί να αναφερόμαστε ούτε σε προμήθειες, ούτε σε υπερπρομήθειες, ούτε σε bonus που απορρέουν από την ίδια τη σύμβαση ή από «κανονισμούς πωλήσεων», ετήσιους ή μη, που συνοδεύουν τη σύμβαση, όπως π.χ. τα bonus αύξησης ή σύνθεσης παραγωγής ή διατηρησιμότητας ή καλού αποτελέσματος ή χρόνου απόδοσης των ασφαλίστρων κ.λπ. Ακόμα και έκτακτες παροχές προς τους διαμεσολαβούντες π.χ. ένα ταξίδι, αν σε καθορισμένο χρονικό διάστημα επιτύχουν συγκεκριμένο ύψος πωλήσεων ενός προϊόντος, είναι αμφίβολο αν αποτελεί δώρο. Όλα αυτά, υποτίθεται ότι τα παρέχει η ασφαλιστική εταιρεία γιατί εξυπηρετούνται καταρχήν οι δικοί της στόχοι ή αναγκάζεται να τα παρέχει στο πλαίσιο ενός, καλώς ή κακώς εννοούμενου, ανταγωνισμού, με τις υπόλοιπες ασφαλιστικές εταιρείες της αγοράς, όχι με τους διαμεσολαβητές. Και, κυρίως, υποτίθεται ότι τα έχει προηγουμένως κοστολογήσει και βρίσκονται εντός των δυνατοτήτων της. Αν όχι, τότε η ασφαλιστική εταιρεία δεν έχει επιχειρηματικό σχέδιο και σύρεται σε έναν αδιέξοδο ανταγωνισμό.

Όλα αυτά σημαίνουν ότι κάποιοι διαμεσολαβητές δεν δέχονται δώρα από ασφαλιστικές εταιρείες; Όχι βέβαια, απλώς τα δώρα αυτά δεν περιλαμβάνονται σε συμβάσεις, σε κανονισμούς, σε εγκυκλίους. Είναι δώρα συνήθως σε ημετέρους, όπως οι μεταφορές «ορφανών» χαρτοφυλακίων στον κωδικό τους, όπως η ανοχή σε συνεχείς παρακρατήσεις ασφαλίστρων, όπως τα στραβά μάτια σε συστηματική παραποίηση στοιχείων για την επίτευξη χαμηλότερου ασφαλίστρου και τόσα άλλα που γνωρίζουν οι ασφαλιστικές εταιρείες (όσες τα «παρέχουν», αλλά και όσες τα ανέχονται), αλλά δεν κάνουν σχεδόν τίποτα για τον τερματισμό τους. Τα δώρα αυτά προς μερίδα διαμεσολαβούντων δεν λειτουργούν μόνο σε βάρος της ίδιας της ασφαλιστικής αγοράς, αυξάνοντας το συνολικό κόστος, αλλά αποτελούν και διακριτική μεταχείριση σε βάρος των υγιώς λειτουργούντων διαμεσολαβητών, που σέβονται τους κανόνες. Αυτό το κόστος δεν περιλαμβάνεται σε οποιαδήποτε «εύλογη αξία» και επιβαρύνει δυστυχώς το σύνολο της αγοράς. Γιατί κόστος είναι και η είσπραξη χαμηλότερου ασφαλίστρου, κόστος είναι και η καθυστέρηση είσπραξης ασφαλίστρων, κόστος είναι και η καταβολή προμηθειών για ορφανά χαρτοφυλάκια κ.λπ. Η Εποπτική Αρχή θα έπρεπε να δει συνδυαστικά τα φαινόμενα αυτά, γιατί απλούστατα δεν θα μπορούσαν να υπάρχουν αν δεν «συνέπρατταν» και οι δύο πλευρές.

Τέλος, ο προσδιορισμός μιας «εύλογης αξίας», την οποία θα πρέπει, κατά την άποψή μου, να λάβει το διαμεσολαβούν πρόσωπο για τις υπηρεσίες που παρέχει, είναι ένα ανεξάρτητο θέμα, που φυσικά θα αποτελέσει το αντικείμενο επόμενου σημειώματός μου ή ίσως ενός πληρέστερου άρθρου.

Tags: Αριστείδης ΠαπανικόλαςΚατάθεση Αλληλεγγύης
icsbanner-insurance-daily-111png

Related Posts

5 γυναίκες σε κομβικές θέσεις μιλούν για τη μητρότητα και την καριέρα στην ασφαλιστική αγορά
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

5 γυναίκες σε κομβικές θέσεις μιλούν για τη μητρότητα και την καριέρα στην ασφαλιστική αγορά

by Νίκος Μωράκης
Jun 30, 2025
M&A Summit: Οι στρατηγικές επενδύσεις στην Ελλάδα και το νέο χρηματοοικονομικό τοπίο
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

M&A Summit: Οι στρατηγικές επενδύσεις στην Ελλάδα και το νέο χρηματοοικονομικό τοπίο

by Insurancedaily editorial team
Jun 27, 2025
Νέο Κατάστημα – Μίνι Μάρκετ ΓΕΒ στη Βλάστη
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Νέο Κατάστημα – Μίνι Μάρκετ ΓΕΒ στη Βλάστη

by Insurancedaily editorial team
Jun 27, 2025
Rebranding Trust: Η πρόκληση του marketing στην ασφαλιστική αγορά
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Rebranding Trust: Η πρόκληση του marketing στην ασφαλιστική αγορά

by Νίκος Μωράκης
Jun 26, 2025
Νέο ΔΣ στην Ευρώπη Ασφαλιστική: Πρόεδρος ο Σ. Κόκκαλης & Αντιπρόεδρος – Διευθύνων Σύμβουλος ο Ν. Μακρόπουλος
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Νέο ΔΣ στην Ευρώπη Ασφαλιστική: Πρόεδρος ο Σ. Κόκκαλης & Αντιπρόεδρος – Διευθύνων Σύμβουλος ο Ν. Μακρόπουλος

by Insurancedaily editorial team
Jun 26, 2025
Π. Δημητρίου – Generali: Ξεπεράσαμε προσδοκίες, αλλά τώρα ήρθε η ώρα να μεγαλώσουμε τη διαφορά
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Π. Δημητρίου – Generali: Ξεπεράσαμε προσδοκίες, αλλά τώρα ήρθε η ώρα να μεγαλώσουμε τη διαφορά

by Insurancedaily editorial team
Jun 25, 2025
Προσωρινό ΔΣ στον ΠΣΑΣ με απόφαση πρωτοδικείου
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Προς  την απόλυτη εξυγίανση το Επικουρικό Κεφάλαιο

by Insurancedaily editorial team
Jun 25, 2025
CAPA: «Θάρρος και αλήθεια» στις προκλήσεις της παραπληροφόρησης στο επίκεντρο της πρώτης εκδήλωσης “CAPAcities”
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

CAPA: «Θάρρος και αλήθεια» στις προκλήσεις της παραπληροφόρησης στο επίκεντρο της πρώτης εκδήλωσης “CAPAcities”

by Insurancedaily editorial team
Jun 25, 2025
Πήραν φωτιά τα ασφάλιστρα οχημάτων
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Τι αλλάζει με το νέο ΚΟΚ

by Insurancedaily editorial team
Jun 24, 2025

Comments 1

  1. HAJEN1 says:
    13 years ago

    Θα ήθελα να προσθέσω από εμπειρία μου σε άλλα κράτη όσον αφορά δώρα και παροχές στην ασφαλιστική αγορά.
     Οποιαδήποτε παροχή σε είδος ή υπηρεσία ή χρήμα που δεν εμπίμπτουν σε φορολόγηση του νομικού ή φυσικού προσώπου που τα δέχεται και ωφελειται, δεν δύναται να θεωρηθεί δώρο αλλά μίζα….!! και διώκεται ποινικά

    Για παράδειγμα σε πολλές ευρωπαικές χώρες όταν μία ασφαλιστική εταιρεία διοργανώνει συνέδριο ή σεμηνάριο ή ταξίδι λόγω επίτευξη στόχου (όπως συνηθίζεται εν Ελλάδι) αυτό/α πρέπει να έχουν συγκεκριμένες προυποθέσεις και χαρακτήρα εκπαιδευτικό σύμφωνα με ότι ορίζει η εφορία ώστε να μην θεωρηθούν ως παροχή προς φορολόγηση.

    Εμείς εδώ ότι θέλουμε κάνουμε χωρίς κανένα πρόβλημα…. 

    Reply

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

I agree to the Terms & Conditions and Privacy Policy.

300x250png
300x250-4gif
300250png
ai-in-fin-services-conference25conferencebanner300-x-250jpg

TOP#5 Insurancedaily

    Εγγραφή στο Newsletter

    +12,000 εγγεγραμμένοι χρήστες ενημερώνονται καθημερινά για θέματα Ιδιωτικής Ασφάλισης από το Newsletter του insurancedaily.gr

    Facebook Instagram Youtube
    • Όροι χρήσης
    • Προστασία προσωπικών δεδομένων
    • Cookies
    • Πληροφορίες
    • Επικοινωνήστε μαζί μας
    • Όροι χρήσης
    • Προστασία προσωπικών δεδομένων
    • Cookies
    • Πληροφορίες
    • Επικοινωνήστε μαζί μας
    © MORAX MEDIA Α.Ε.

    Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του insurancedaily.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η χρήση ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη. © 2023

    Insurancedaily.gr | Ταυτότητα

    • Διαχειριστής / Διευθυντής: Mωράκης Μιχαήλ
    • Διευθύντρια Σύνταξης: Βίκυ Γερασίμου
    • Ιδιοκτησία: Morax Media Α.Ε.
    • Νόμιμος Εκπρόσωπος: Μωράκης Νικόλαος
    • Διαχειριστής / Δικαιούχος Domain: Μωράκης Μιχαήλ
    • Έδρα - Γραφεία: Ιφιγένειας 6, Καλλιθέα, ΤΚ 17672
    • Email: info@insurancedaily.gr, Tηλ: +30 210 9594121

    Add New Playlist

    No Result
    View All Result
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ

    © 2020 Insurancedaily.gr - by Morax Media s.a..

    Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε καλύτερη εμπειρία πλοήγησης και προσωποποιημένο περιεχόμενο.
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ