ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Facebook Instagram
Search
Close this search box.
Bars
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ
Menu
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ
banner728x90png
Home Αριστείδης Παπανικόλας

Είναι νόμιμα τα δώρα;

Insurancedaily editorial team by Insurancedaily editorial team
21/06/2012 - Updated on 06/01/2014
in Αριστείδης Παπανικόλας, Ασφαλιστικές Ειδήσεις
A A
Share on Facebook

Από τον Αριστείδη Παπανικόλα

Ένα θέμα που απασχολεί το χώρο της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης, μικρό ίσως αλλά με σημαντικές πιθανές επιπτώσεις στο μέλλον, είναι τα διάφορα δώρα που προσφέρουν ασφαλιστικές εταιρίες για να δελεάσουν και να προσελκύσουν το καταναλωτικό κοινό, ώστε να αγοράσει ένα προϊόν τους. Τα δώρα αυτά, άλλοτε σχετίζονται με γενικά κίνητρα προς τον καταναλωτή για την αγορά του προϊόντος από οποιοδήποτε σημείο πώλησης, αλλά συνήθως αφορούν μόνο στις απευθείας πωλήσεις (direct), που πραγματοποιεί η ίδια η ασφαλιστική εταιρεία.
Το πρόβλημα αυτό δεν είναι απλό, είναι πολυδιάστατο και, πριν τοποθετηθεί σοβαρά οποιοσδήποτε, πρέπει να απαντηθεί πρώτα (από τους φορείς της αγοράς και φυσικά από την Εποπτική Αρχή) ένα βασικό ερώτημα:

Διαβάστε Επίσης

Σώστε την ουσία της Επανεκπαίδευσης …και τα προσχήματα

Σώστε την ουσία της Επανεκπαίδευσης …και τα προσχήματα

Feb 23, 2015 - Updated on Mar 14, 2017
Η Απόφαση της ΤτΕ περί Εξέτασης Αιτιάσεων από Διαμεσολαβητές

Η Απόφαση της ΤτΕ περί Εξέτασης Αιτιάσεων από Διαμεσολαβητές

Feb 2, 2015 - Updated on Feb 4, 2015

 • Οι «απευθείας πωλήσεις» αποτελούσαν πάντοτε και θα συνεχίσουν να αποτελούν αδιαμφισβήτητα δίκτυο πρόσκτησης εργασιών. Είναι όμως (τυπική ή άτυπη) διαμεσολάβηση; Πρέπει να ισχύουν κατ’ αναλογία και για το «κανάλι» αυτό, όσα ισχύουν και για τις υπόλοιπες μορφές διαμεσολάβησης; Ήδη με την διαφοροποίηση σχετικά με την πιστοποίηση των υπαλλήλων που εργάζονται στις θέσεις αυτές, η Εποπτική Αρχή τοποθετήθηκε εμμέσως. Ας το κάνει σαφώς ώστε να γνωρίζουν και οι φορείς της διαμεσολάβησης τι έχουν να αντιμετωπίσουν και να κινηθούν αναλόγως.

Ας μην ξεχνάμε ότι οι ασφαλιστικές εταιρείες διαθέτουν το μοναδικό προνόμιο του underwriting και της τιμολόγησης και συνεπώς, μέσω αυτών, μπορούν να ασκούν πολιτική και να διαμορφώνουν καταστάσεις. Το θέμα είναι αν νόμιμα και απροκάλυπτα δικαιούνται και σε παροχή κάθε μορφής δώρων προς υποψήφιους direct πελάτες τους, δώρων που δεν σχετίζονται με το ίδιο το ασφαλιστικό προϊόν.

Στο υπό διαβούλευση ακόμα σχέδιο περί κανονισμού συμπεριφοράς ασφαλιστικών διαμεσολαβητών, άρθρο 9-Διαφήμιση, αναφέρεται ρητά ότι: «…ο διαμεσολαβητής διασφαλίζει ότι κάθε διαφήμιση που απευθύνεται στο καταναλωτικό κοινό… πληροί τις ακόλουθες προϋποθέσεις…… 2στ: δεν αναφέρει ότι παρέχει στον πελάτη εκπτώσεις ή ωφελήματα μη ανταποκρινόμενα στα ισχύοντα τιμολόγια και τους όρους των επιχειρήσεων».
Είναι σίγουρο ότι ένας διαμεσολαβητής δεν επιτρέπεται να υποσχεθεί ή/και να κάνει έκπτωση ασφαλίστρων, που δεν προβλέπεται στα τιμολόγια της ασφαλιστικής εταιρείας. Μπορεί όμως να υποσχεθεί ή να χαρίζει π.χ. ένα ταξίδι αναψυχής ή ένα κινητό τηλέφωνο για όποιον αγοράσει ένα συγκεκριμένο ασφαλιστικό προϊόν στην κανονική του τιμή; Και αν δεν επιτρέπεται στον διαμεσολαβητή, στην ασφαλιστική εταιρεία επιτρέπεται; Το θέμα όμως έχει και άλλες πτυχές που θα θέσουμε σε επόμενα σημειώματά μας.

Tags: Αριστείδης Παπανικόλας
new-cover-insurancegif

Related Posts

Στα κόκκινα για την INTERAMERICAN ο πύργος του Πειραιά
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Στα κόκκινα για την INTERAMERICAN ο πύργος του Πειραιά

by Insurancedaily editorial team
May 10, 2025
Παραμετρική ασφάλιση: το next big thing για τις ελληνικές επιχειρήσεις
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Παραμετρική ασφάλιση: το next big thing για τις ελληνικές επιχειρήσεις

by Insurancedaily editorial team
May 8, 2025
NatCat Summit: Περιορίζοντας το ρίσκο των φυσικών καταστροφών
Ασφάλιση για Φυσικές Καταστροφές

NatCat Summit: Περιορίζοντας το ρίσκο των φυσικών καταστροφών

by Insurancedaily editorial team
May 8, 2025
INTERLIFE και Ελληνική Ομάδα Διάσωσης: Συνεχίζοντας μαζί για 11η χρονιά
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

INTERLIFE και Ελληνική Ομάδα Διάσωσης: Συνεχίζοντας μαζί για 11η χρονιά

by Insurancedaily editorial team
May 8, 2025
ΜΙΝΕΤΤΑ: Πιστοποίηση κατά το πρότυπο ISO 14001:2015 για το Σύστημα Διαχείρισης Περιβάλλοντος
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

ΜΙΝΕΤΤΑ: Πιστοποίηση κατά το πρότυπο ISO 14001:2015 για το Σύστημα Διαχείρισης Περιβάλλοντος

by Insurancedaily editorial team
May 8, 2025
Σήμερα το 6o Συνέδριο Επαγγελματικής Ασφάλισης
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Σήμερα το 6o Συνέδριο Επαγγελματικής Ασφάλισης

by Insurancedaily editorial team
May 8, 2025
Υγεία: Focus στα ολιγοθερμιδικά γλυκαντικά (video)
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Υγεία: Focus στα ολιγοθερμιδικά γλυκαντικά (video)

by Insurancedaily editorial team
May 8, 2025
Euroins: Νέο mobile app για Φροντίδα Ατυχήματος και Οδική Βοήθεια
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Euroins: Νέο mobile app για Φροντίδα Ατυχήματος και Οδική Βοήθεια

by Insurancedaily editorial team
May 7, 2025
ΣΠΑΤΕ
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

ΣΠΑΤΕ: Ανακοίνωση για εγκύκλιο αποζημιώσεων υγείας

by Insurancedaily editorial team
May 7, 2025

Comments 2

  1. Μαργαρίτα Γκολφινοπούλου says:
    13 years ago

    Αγαπητέ κύριε Παπανικόλα,

    θα ήθελα να σας παρακαλέσω στα επόμενα σημειώματά σας να σχολιάσετε κατά πόσον είναι νόμιμα τα δώρα που οι ασφαλιστικές εταιρείες προσφέρουν στους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές και αν θα έπρεπε να μην ξεπερνούν μια “εύλογη αξία” και πως αυτή θα προσδιοριζόταν. 

    Ευχαριστώ

    Μαργαρίτα Γκολφινοπούλου

    Reply
  2. Νίκος says:
    13 years ago

    Με αφορμή το σχόλιο της κας Μαργαρίτας Γκολφινοπούλου, θα ήθελα να επισημάνω τρία σημεία:
    1.     Στο άρθρο τίθεται το θέμα ως προς δυνατότητα ή όχι μιας ασφαλιστικής εταιρίας να προσφέρει δώρα σε υποψήφιους πελάτες και αν μπορούν και οι διαμεσολαβούντες να κάνουν το ίδιο. Δεν τίθεται το θέμα αν πρέπει ή όχι να προσφέρουν δώρα, αλλά αν, με βάση την ισχύουσα νομοθεσία, είναι νόμιμο ή όχι, τόσο για τις εταιρείες όσο και για τους διαμεσολαβούντες.
    2.     Όπως το  κατάλαβα, το άρθρο αναφέρεται σε δώρα που δεν άπτονται της τιμολόγησης του ασφαλιστικού προϊόντος (εκπτώσεις κ.λπ.), όπου ο νόμος είναι σαφής, αλλά σε άλλου είδους μη ασφαλιστικά δώρα.
    3.    Είναι σύνηθες, κατανοητό και αποδεκτό από πάσης πλευράς να παρέχονται κίνητρα σε πελάτες ή υποψήφιους πελάτες για συνδυαστική αγορά προϊόντων από μια εταιρεία (ασφάλιση κατοικίας/ασφάλιση αυτοκινήτου ή ασφάλιση ζωής/ασφάλιση αυτοκινήτου κ.λπ.) ή για πολλαπλή ασφάλιση (π.χ. ασφάλιση 2 ή 3 αυτοκινήτων) κ.λπ. Αυτά δεν είναι «δώρα». Άλλωστε, τα κίνητρα αυτά από τις μεγάλες και σοβαρές ασφαλιστικές εταιρείες παρέχονται στον πελάτη, είτε ασφαλισθεί μέσω κάποιου διαμεσολαβητή είτε απευθείας στην εταιρεία.

    Τέλος, θεωρώ ότι τέτοια ζητήματα πρέπει να τίθενται σε δημόσιο διάλογο και να προκαλούν συζητήσεις. Μόνο καλό θα κάνουν στην ταλαιπωρημένη μας αγορά.

    Νίκος

    Reply

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

I agree to the Terms & Conditions and Privacy Policy.

ydrogios-insurancehome-insurancegif
orizon-1964-row-banner-300x250jpg
300x250gif
synet-home-300x250gdngif

TOP#5 Insurancedaily

    Εγγραφή στο Newsletter

    +12,000 εγγεγραμμένοι χρήστες ενημερώνονται καθημερινά για θέματα Ιδιωτικής Ασφάλισης από το Newsletter του insurancedaily.gr

    Facebook Instagram Youtube
    • Όροι χρήσης
    • Προστασία προσωπικών δεδομένων
    • Cookies
    • Πληροφορίες
    • Επικοινωνήστε μαζί μας
    • Όροι χρήσης
    • Προστασία προσωπικών δεδομένων
    • Cookies
    • Πληροφορίες
    • Επικοινωνήστε μαζί μας
    © MORAX MEDIA Α.Ε.

    Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του insurancedaily.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η χρήση ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη. © 2023

    Insurancedaily.gr | Ταυτότητα

    • Διαχειριστής / Διευθυντής: Mωράκης Μιχαήλ
    • Διευθύντρια Σύνταξης: Βίκυ Γερασίμου
    • Ιδιοκτησία: Morax Media Α.Ε.
    • Νόμιμος Εκπρόσωπος: Μωράκης Νικόλαος
    • Διαχειριστής / Δικαιούχος Domain: Μωράκης Μιχαήλ
    • Έδρα - Γραφεία: Ιφιγένειας 6, Καλλιθέα, ΤΚ 17672
    • Email: info@insurancedaily.gr, Tηλ: +30 210 9594121

    Add New Playlist

    No Result
    View All Result
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ

    © 2020 Insurancedaily.gr - by Morax Media s.a..

    Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε καλύτερη εμπειρία πλοήγησης και προσωποποιημένο περιεχόμενο.
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ