Οι Ασφαλιστικές οι οποίες, είτε ήδη λειτουργούν, είτε στοχεύουν να λειτουργήσουν και να Αναπτύξουν Εργασίες του Κλάδου Ζωής και Ζημιών, στο Επιχειρηματικό Τμήμα της Ελληνικής Αγοράς, θα διαπιστώσουν ορισμένα χρήσιμα στοιχεία της Εργασίας που δημοσιεύουμε. Η Εργασία αναφέρεται στις ΜμΕ Επιχειρήσεις της Ελλάδας και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν στην εφαρμογή του Ορθόδοξου Μάνατζμεντ, κυρίως λόγω του απαγορευμένου κόστους που αυτό συνεπάγεται. Η οργάνωση των σύγχρονων αγορών, ειδικά στις δυτικές κοινωνίες, χαρακτηρίζεται από τη δημιουργία ολιγοπωλιακής κατάστασης και τη συσσώρευση των επιχειρήσεων σε ομίλους. Αυτή η τάση φαίνεται να επιτρέπει τη δημιουργία πολυεθνικών μονοπωλίων χωρίς συγκεκριμένα σύνορα και πατρίδα.
Σε αυτό το περιβάλλον και με το συνεχή και εντεινόμενο ανταγωνισμό, η ελληνική μικρομεσαία επιχείρηση καλείται να δώσει τον δικό της αγώνα για να εκσυγχρονισθεί, να επιβιώσει και να διακριθεί σε ένα διεθνώς ανταγωνιστικό κλίμα.Παρόλα αυτά οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις στις περισσότερες οικονομίες είναι η ραχοκοκαλιά των οικονομιών τους. Συμβάλλουν αποφασιστικά στην Οικονομική Ανάπτυξη, την Παραγωγή, την Απασχόληση καθώς επίσης στην Αποκέντρωση και την Κοινωνική Συνοχή. Ακόμη λειτουργούν ως φυτώρια νέων επιχειρήσεων, καινοτόμων ειδών και εφαρμογών, ευέλικτων επιχειρηματικών σχημάτων, εξυπηρέτησης τοπικών αναγκών, χωροταξικής κατανομής θέσεων Απασχόλησης και Εισοδήματος.
Οι Ελληνικές Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις (ΜμΕ) έχουν σημαίνοντα ρόλο στην ανάπτυξη της Ελληνικής Οικονομίας. Η παρουσία τους σε όλους τους τομείς της Οικονομικής και Κοινωνικής Πραγματικότητας ήταν Καταλυτική. Έτσι δρώντας περισσότερο εμπειρικά εφάρμοζαν καινοτόμες ιδέες και κάλυπταν τις ανάγκες της Αγοράς. Υπήρχαν όμως προβλήματα που έπρεπε να αντιμετωπίσουν όπως το μικρό μέγεθός τους, η περιορισμένη απορρόφηση καινοτομιών, Διαρθρωτικά Προβλήματα και περιορισμένες Στρατηγικές Συμμαχίες. Το μεγαλύτερο όμως πρόβλημα είναι η έλλειψη Οράματος και ο Σχεδιασμός για το Μέλλον. Η Οικογενειακή Δομή των ΜΜΕ και η Οικονομική Ρευστότητα που αντιμετωπίζουν κάνουν επιτακτική την ανάγκη επαναπροσδιορισμού των Στόχων τους και Ανασχεδιασμού του Τρόπου Λειτουργίας τους.
Το παρόν αποτελεί την εισαγωγή του άρθρου που δημοσιεύθηκε στο Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ, τεύχος 2, Οκτώβριος 2011. Γίνετε συνδρομητές στην ιστοσελίδα www.asfalistikomarketing.gr, διαβάστε τη συνέχεια και αποκτήστε πρόσβαση σε όλα τα άρθρα, όλων των τευχών. Περισσότερες πληροφορίες: 210 9578130-2.