ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Facebook Instagram
Search
Close this search box.
Bars
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ
Menu
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ
eurolife-728x90-1gif
Home Ειδήσεις Ασφαλιστικές Ειδήσεις

15+1 προκλήσεις και ευκαιρίες για τον ασφαλιστή του μέλλοντος

Ποια ζητήματα θα πρέπει να διαχειριστούν οι διαμεσολαβητές και πως θα προσαρμοστούν στις επερχόμενες αλλαγές

Insurancedaily editorial team by Insurancedaily editorial team
03/08/2022 - Updated on 11/01/2024
in Ασφαλιστικές Ειδήσεις
A A
15+1 προκλήσεις και ευκαιρίες για τον ασφαλιστή του μέλλοντος
Share on Facebook

Πώς θα είναι η καθημερινότητα του ασφαλιστικού διαμεσολαβητή μετά από δέκα ή και είκοσι χρόνια;

του Πλάτωνα Τσούλου (Το άρθρο δημοσιεύτηκε στον Οδηγό Μεσιτών και Πρακτόρων 2022 )

Σε τι βαθμό θα μεταβληθούν οι ανάγκες των ασφαλισμένων; Ποιες αλλαγές θα επέλθουν στον τρόπο λειτουργίας της αγοράς, όπως και στον χάρτη του κλάδου;

Διαβάστε Επίσης

Γ. Χατζηθεοδοσίου: Ευχόμαστε κάθε επιτυχία στη νέα κυβέρνηση

Στο ΕΕΑ το 50% των διαμεσολαβητών της χώρας

Jun 30, 2025
Α. Τρύφων: Ουσιαστική για τη βιωσιμότητα των εταιρειών η ασφάλιση

Α. Τρύφων: Ουσιαστική για τη βιωσιμότητα των εταιρειών η ασφάλιση

Jun 18, 2025 - Updated on Jun 20, 2025

Δύσκολα μπορεί να απαντήσει κανείς με ασφάλεια στα ερωτήματα αυτά, έχει όμως την ευκαιρία και τον χρόνο, τουλάχιστον σήμερα, να προετοιμαστεί ανάλογα, αποδεχόμενος ότι οι αλλαγές θα είναι και σημαντικές και ραγδαίες για τον κλάδο.

Το ΑΜ επιχειρεί στις γραμμές που ακολουθούν να προβλέψει το τι θα συμβεί προσεχώς στην ιδιωτική ασφάλιση και κυρίως το πώς θα πρέπει να αντιδράσει ο ασφαλιστικός σύμβουλος, ώστε να μην υποστεί το μαρτύριο του αιφνιδιασμού που θα τον οδηγήσει σε λύσεις ανάγκης, αλλά και να εκμεταλλευθεί στο έπακρο κάθε νέα ευκαιρία προς όφελός του, καθώς και προς όφελος των πελατών του.

Ας δούμε, λοιπόν, ποιες είναι οι αλλαγές που έχουν μπροστά τους ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές και πώς οφείλουν να αντιδράσουν κατά περίπτωση.

Συνεχές προσαρμογές στο νομοθετικό πλαίσιο περί οργάνωσης και λειτουργίας της αγοράς.

Αντίδραση: Διαρκής ενημέρωση των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών για όλες τις νομοθετικές μεταρρυθμίσεις, γενικού τύπου ή και ειδικότερες. Ο σωστά… διαβασμένος ασφαλιστής είναι πάντα σε θέση να αξιολογήσει καλύτερα κάθε απόφασή του, είτε πρόκειται για τον πελάτη του είτε για τον ίδιο προσωπικά.

Διαρκής εκπαίδευση των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών από τις ασφαλιστικές εταιρείες για ζητήματα νομοθεσίας. Το επίπεδο γενικότερης γνώσης των ασφαλιστών σε κάθε περίπτωση λειτουργεί ενισχυτικά στην προσπάθειά τους όχι απλά να επιτύχουν μια νέα πώληση, αλλά και να επιχειρηματολογήσουν – κατά τα ραντεβού τους με τους ασφαλισμένους – για την έννοια και τη σημασία της ιδιωτικής ασφάλισης. Πλήρης αναμόρφωση του ασφαλιστικού συστήματος της χώρας, με την ενεργοποίηση ήδη από την 1η Ιανουαρίου φέτος, του νέου Επικουρικού Συστήματος Ασφάλισης και του νέου πλαισίου περί λειτουργίας των Ταμείων Επαγγελματικής Ασφάλισης.

Αντίδραση: Διαρκής ενημέρωση για το τι αλλάζει στο θεσμικό πλαίσιο και το πώς αυτό επιδρά στον τρόπο ασφάλισης των εργαζομένων και κυρίως το πώς οι ίδιοι επιλέγουν, τελικά, τα συμπληρωματικά προγράμματα ασφάλισης μέσω του τρίτου πυλώνα.

Διαρκής καθοδήγηση των ασφαλιστικών διαμεσολαβούντων από τις ασφαλιστικές εταιρείες ώστε να προσαρμόζονται σε κάθε θεσμική αλλαγή και κυρίως να είναι σε θέση να αντιληφθούν το πώς θα πρέπει να ενεργήσουν έναντι του πελάτη, προκειμένου να καλύψουν τις νέες ανάγκες ασφάλισης στον τομέα των συντάξεων. Γενικότερη αναβάθμιση του επαγγέλματος του ασφαλιστικού διαμεσολαβητή, για την εξασφάλιση εξειδικευμένης γνώσης, όπως και γνώσης πανεπιστημιακού επιπέδου.

Αντίδραση: Τακτική παρακολούθηση ειδικών σεμιναρίων επανεκπαίδευσης που παρέχονται από τις ασφαλιστικές εταιρείες. Παρακολούθηση προγραμμάτων εκπαίδευσης – επανεκπαίδευσης που προσφέρονται από την ελεύθερη αγορά. Εγγραφή σε προγράμματα ανοικτών πανεπιστημίων, που να σχετίζονται με το επάγγελμα του ασφαλιστικού συμβούλου. Τακτική προμήθεια και μελέτη ειδικών συγγραμμάτων.

Περαιτέρω καθιέρωση των διαδικτυακών πωλήσεων, που χρόνο με το χρόνο καταλαμβάνουν όλο και μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς στο σύνολο της παραγωγής του κλάδου.

Αντίδραση: Επένδυση στον τομέα των ψηφιακών πωλήσεων με πόρους και γνώσεις που θα επιτρέψουν την εκμετάλλευση των όποιων ευκαιριών προσφέρονται για την ασφαλιστική διαμεσολάβηση.

Σταδιακή αναπροσαρμογή του χαρτοφυλακίου με στόχο την προσέγγιση πελατών με προγράμματα τα οποία δεν διατίθενται εύκολα διαδικτυακά (επενδυτικά, ομαδικά, υγείας, περιουσίας κ.ά.). Αυτοματοποιημένη (online) πώληση ειδικότερα των προγραμμάτων ασφάλισης αστικής ευθύνης οχημάτων, στα οποία σήμερα η διαμεσολάβηση βασίζει σε πολύ μεγάλο βαθμό το εισόδημά της.

Αντίδραση: Άσκηση στο μέγιστο δυνατό βαθμό της πολιτικής του cross selling, ώστε σταδιακά να εξασφαλιστεί η συνέχιση της επαφής με τον πελάτη μέσω προγραμμάτων για τα οποία απαιτείται η φυσική παρουσία στην πώληση.

Αργή, αλλά σταδιακή, καθιέρωση των οχημάτων αυτόματης οδήγησης.

Αντίδραση: Σταδιακή υποβάθμιση της συμμετοχής της ασφάλισης οχημάτων στο συνολικό χαρτοφυλάκιο κάθε ασφαλιστικού διαμεσολαβητή.

Άνοιγμα σε άλλες κατηγορίες ασφάλισης ή και εξειδίκευση σε προγράμματα που θα μπορούσαν, συν τω χρόνω, να καθιερώσουν τον εκάστοτε σύμβουλο ως ειδήμων στην κατηγορία του. Γενικότερη στροφή των παραδοσιακών δικτύων προς τα πιο σύνθετα προγράμματα ασφάλισης, αυτά δηλαδή που απαιτούν τη φυσική παρουσία των ασφαλιστικών συμβούλων στον πελάτη.

Αντίδραση: Εστίαση στα συγκεκριμένα προγράμματα με στόχο την απόκτηση της καλύτερης δυνατής γνώσης για τις παραμέτρους που προβλέπουν, τα πλεονεκτήματά τους και το πώς αυτά θα μπορούσαν να κουμπώσουν καλύτερα στις ανάγκες του κάθε υποψήφιου ασφαλισμένου.

Εξέλιξη της ιατρικής τεχνολογίας.

Αντίδραση: Τακτική ενημέρωση των ασφαλιστικών συμβούλων για ανάλογα ζητήματα ώστε να είναι σε θέση αφενός να αντιλαμβάνονται τις όποιες θετικές ή αρνητικές επιπτώσεις στο έργο τους, αφετέρου να μπορούν να κατευθύνουν ορθότερα τον υποψήφιο ασφαλισμένο στην επιλογή του προγράμματος που του ταιριάζει περισσότερο.

Επανατοποθέτηση των ασφαλιστικών συμβούλων στην αγορά με τρόπο ώστε να λειτουργούν και ως χρηματοοικονομικοί σύμβουλοι των ασφαλισμένων.

Αντίδραση: Εστίαση σε κάθε νέο επενδυτικό πρόγραμμα, στις γενικότερες τάσεις που χαρακτηρίζουν το πεδίο των επενδύσεων, στους κύκλους που κάνουν οι αγορές, στα ρίσκα και το πώς αυτά μεταβάλλονται, όπως και στο καθεστώς φορολόγησης των αποδόσεων.

Κάθε ασφαλιστικός διαμεσολαβητής οφείλει να γνωρίζει σε βάθος το περιβάλλον στο οποίο διαπραγματεύονται οι επενδυτικοί τίτλοι τους οποίους διαθέτουν προς πώληση οι ασφαλιστικές εταιρείες. Ραγδαία ανάπτυξη του Bancassurance.

Αντίδραση: Ανάδειξη κατά την επιδιωκόμενη πώληση του συγκριτικού πλεονεκτήματος που απολαμβάνει ο ασφαλισμένος – επενδυτής από το tailor made σέρβις, όπως και από τη διαπροσωπική σχέση την οποία αναπτύσσει με τον ασφαλιστικό σύμβουλο.

Έμφαση στα νέα πεδία ασφάλισης και ειδικότερα στις νέες τεχνολογίες, την ενέργεια, τα startups και το R&D.

Αντίδραση: Αναζήτηση περισσότερων πηγών ενημέρωσης για ανάλογα θέματα. Αναζήτηση ασφαλιστικών προγραμμάτων προς πώληση που να καλύπτουν σχετικούς κινδύνους. Ανάπτυξη συνεργειών με τον ανταγωνισμό για τη δημιουργία διαμεσολαβητικών πόλων ασφάλισης εξειδικευμένων κινδύνων.

Ψηφιοποίηση των διαδικασιών βάσει των οποίων λειτουργούν καθημερινά οι διαμεσολαβητές, όπως και των υπηρεσιών που παρέχουν στον ασφαλισμένο (e-ενημερωτικά έντυπα, e-ραντεβού, e-αποζημιώσεις, e-συναλλαγές, e-προσομοιώσεις κ.ά.).

Αντίδραση: Εξοικείωση με τις νέες τεχνολογίες. Συμμετοχή σε σεμινάρια εκπαίδευσης για τη χρήση σχετικών προγραμμάτων. Αλλαγή εξοπλισμού στο γραφείο όπως και των προσωπικών – κινητών συσκευών.

Καθιέρωση νέων μορφών και πρακτικών προσέγγισης του πελάτη. Εξοικείωση των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών με τα social media. Επένδυση σε προγράμματα και συσκευές που επιτρέπουν την καλύτερη δυνατή χρήση των social media. Προστασία από κυβερνοεπιθέσεις ή από κακόβουλα e-mails που θα μπορούσαν να προκαλέσουν προβλήματα στις βάσεις δεδομένων που χρησιμοποιούν οι διαμεσολαβητές, ή στα αρχεία των συσκευών τους.

Αντίδραση: Προμήθεια προϊόντων προστασίας από τυχόν ανάλογες απειλές. Αγορά γνήσιων προγραμμάτων που παρέχουν σχετικές εγγυήσεις. Αγορά συσκευών αυξημένης προστασίας έναντι ανάλογων επιθέσεων.

Συγκέντρωση της ασφαλιστικής αγοράς σε μεγαλύτερα και ισχυρότερα σχήματα, που ως συνέπεια έχει, μεταξύ άλλων, την άσκηση πιέσεων στα δίκτυα πωλήσεων για χαμηλότερες προμήθειες

Αντίδραση: Ανάπτυξη ανάλογων συνεργειών και σε επίπεδο ελεύθερων δικτύων προς ενίσχυση της διαπραγματευτικής δύναμης του διαμεσολαβητή ή… Εξασφάλιση εναλλακτικών για συνεργασίες με άλλες ασφαλιστικές εταιρείες, ώστε να υπάρχει πεδίο αντίδρασης σε περίπτωση αδιεξόδου στις διαπραγματεύσεις. Παρακολούθηση μαθημάτων διαπραγμάτευσης ώστε ο εκάστοτε διαμεσολαβητής να αποκτήσει, πέραν της πρακτικής και θεωρητική γνώση ως διαπραγματευτής. Εξορθολογισμός των λειτουργικών δαπανών.

Συγκέντρωση της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης σε μεγαλύτερα σχήματα.

Αντίδραση: Διερεύνηση του ανταγωνισμού για τη σύναψη ανάλογων συμφωνιών, προς εξασφάλιση μεγαλύτερων οικονομιών κλίμακος, καθώς και ισχυρότερων θέσεων έναντι του ανταγωνισμού, όπως και έναντι των ασφαλιστικών εταιρειών.

Tags: ΟΔΗΓΟΣ ΜΕΣΙΤΕΣ ΚΑΙ ΠΡΑΚΤΟΡΕΣ
new-cover-insurancegif

Related Posts

5 γυναίκες σε κομβικές θέσεις μιλούν για τη μητρότητα και την καριέρα στην ασφαλιστική αγορά
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

5 γυναίκες σε κομβικές θέσεις μιλούν για τη μητρότητα και την καριέρα στην ασφαλιστική αγορά

by Νίκος Μωράκης
Jun 30, 2025
M&A Summit: Οι στρατηγικές επενδύσεις στην Ελλάδα και το νέο χρηματοοικονομικό τοπίο
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

M&A Summit: Οι στρατηγικές επενδύσεις στην Ελλάδα και το νέο χρηματοοικονομικό τοπίο

by Insurancedaily editorial team
Jun 27, 2025
Νέο Κατάστημα – Μίνι Μάρκετ ΓΕΒ στη Βλάστη
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Νέο Κατάστημα – Μίνι Μάρκετ ΓΕΒ στη Βλάστη

by Insurancedaily editorial team
Jun 27, 2025
Rebranding Trust: Η πρόκληση του marketing στην ασφαλιστική αγορά
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Rebranding Trust: Η πρόκληση του marketing στην ασφαλιστική αγορά

by Νίκος Μωράκης
Jun 26, 2025
Νέο ΔΣ στην Ευρώπη Ασφαλιστική: Πρόεδρος ο Σ. Κόκκαλης & Αντιπρόεδρος – Διευθύνων Σύμβουλος ο Ν. Μακρόπουλος
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Νέο ΔΣ στην Ευρώπη Ασφαλιστική: Πρόεδρος ο Σ. Κόκκαλης & Αντιπρόεδρος – Διευθύνων Σύμβουλος ο Ν. Μακρόπουλος

by Insurancedaily editorial team
Jun 26, 2025
Π. Δημητρίου – Generali: Ξεπεράσαμε προσδοκίες, αλλά τώρα ήρθε η ώρα να μεγαλώσουμε τη διαφορά
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Π. Δημητρίου – Generali: Ξεπεράσαμε προσδοκίες, αλλά τώρα ήρθε η ώρα να μεγαλώσουμε τη διαφορά

by Insurancedaily editorial team
Jun 25, 2025
Προσωρινό ΔΣ στον ΠΣΑΣ με απόφαση πρωτοδικείου
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Προς  την απόλυτη εξυγίανση το Επικουρικό Κεφάλαιο

by Insurancedaily editorial team
Jun 25, 2025
CAPA: «Θάρρος και αλήθεια» στις προκλήσεις της παραπληροφόρησης στο επίκεντρο της πρώτης εκδήλωσης “CAPAcities”
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

CAPA: «Θάρρος και αλήθεια» στις προκλήσεις της παραπληροφόρησης στο επίκεντρο της πρώτης εκδήλωσης “CAPAcities”

by Insurancedaily editorial team
Jun 25, 2025
Πήραν φωτιά τα ασφάλιστρα οχημάτων
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Τι αλλάζει με το νέο ΚΟΚ

by Insurancedaily editorial team
Jun 24, 2025

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

I agree to the Terms & Conditions and Privacy Policy.

300x250png
odc-banner-general-0225gif
oncology-center300x250gif
ai-in-fin-services-conference25conferencebanner300-x-250jpg

TOP#5 Insurancedaily

    Εγγραφή στο Newsletter

    +12,000 εγγεγραμμένοι χρήστες ενημερώνονται καθημερινά για θέματα Ιδιωτικής Ασφάλισης από το Newsletter του insurancedaily.gr

    Facebook Instagram Youtube
    • Όροι χρήσης
    • Προστασία προσωπικών δεδομένων
    • Cookies
    • Πληροφορίες
    • Επικοινωνήστε μαζί μας
    • Όροι χρήσης
    • Προστασία προσωπικών δεδομένων
    • Cookies
    • Πληροφορίες
    • Επικοινωνήστε μαζί μας
    © MORAX MEDIA Α.Ε.

    Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του insurancedaily.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η χρήση ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη. © 2023

    Insurancedaily.gr | Ταυτότητα

    • Διαχειριστής / Διευθυντής: Mωράκης Μιχαήλ
    • Διευθύντρια Σύνταξης: Βίκυ Γερασίμου
    • Ιδιοκτησία: Morax Media Α.Ε.
    • Νόμιμος Εκπρόσωπος: Μωράκης Νικόλαος
    • Διαχειριστής / Δικαιούχος Domain: Μωράκης Μιχαήλ
    • Έδρα - Γραφεία: Ιφιγένειας 6, Καλλιθέα, ΤΚ 17672
    • Email: info@insurancedaily.gr, Tηλ: +30 210 9594121

    Add New Playlist

    No Result
    View All Result
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ

    © 2020 Insurancedaily.gr - by Morax Media s.a..

    Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε καλύτερη εμπειρία πλοήγησης και προσωποποιημένο περιεχόμενο.
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ