ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Facebook Instagram
Search
Close this search box.
Bars
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ
Menu
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ
eurolife-728x90-1gif
Home Marketing & Sales

Από τον ηλεκτρισμό & το πετρέλαιο στο διαδίκτυο & τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας

Πίστη στην επιστήμη και τις δυνατότητες που ανοίγονται στους ανθρώπους να ξεπεράσουν τα όριά τους και να γνωρίσουν νέα εδάφη

Insurancedaily editorial team by Insurancedaily editorial team
13/08/2021
in Marketing & Sales
A A
digital-communication-technology-background-with-hand-touching-virtual-screen-digital-remix

People photo created by rawpixel.com - www.freepik.com

Share on Facebook

Τεχνολογική επανάσταση, υπέρογκο δημόσιο χρέος, δυσπιστία στον πολιτικό κόσμο, κλιματική αλλαγή, πανδημία…

Η δεκαετία που ήδη ξεκίνησε μοιάζει περίεργα με αυτή της δεκαετίας του 1920. Για παράδειγμα, τα κατορθώματα των αεροπόρων του 1919 (προσγείωση αεροσκάφους στην ταράτσα των Galeries Lafayette, 28×12 τ.μ.) και τα διαστημικά ταξίδια των Richard Branson και Jeff Bezos τον Ιούλιο του 2021. Ομολογουμένως, δεν υπάρχουν πολλά κοινά μεταξύ τους αλλά εκφράζουν την ίδια πίστη στην επιστήμη και τις δυνατότητες που ανοίγονται στους ανθρώπους να ξεπεράσουν τα όριά τους και να γνωρίσουν νέα εδάφη.

Γράφει ο Καθηγητής Κωνσταντίνος Ζοπουνίδης, Ακαδημαϊκός, Βασιλική Ακαδημία Οικονομικών & Χρηματοοικονομικών, Βασιλική Ευρωπαϊκή Ακαδημία των Διδακτόρων, Επίτιμος Δρ. ΑΠΘ, Πολυτεχνείο Κρήτης & Audencia Business School, France

Διαβάστε Επίσης

Διάκριση του Καθηγητή Ακαδημαϊκού Κωνσταντίνου Ζοπουνίδη

Διάκριση του Καθηγητή Ακαδημαϊκού Κωνσταντίνου Ζοπουνίδη

Nov 13, 2024
Τεχνητή Νοημοσύνη και ESG

Τεχνητή Νοημοσύνη και ESG

Oct 8, 2024

Ο θρίαμβος των νέων τεχνολογιών

Οι περισσότερες νέες τεχνολογίες εφευρέθηκαν πριν από τον πόλεμο. Η ηλεκτρική αμπούλα με νήματα άνθρακα αναπτύχθηκε το 1881 – 1882 (Lewis Latimer). Το τηλέφωνο αναπτύχθηκε το 1876 (Graham Bell). H αυτοκινητοβιομηχανία αναπτύχθηκε το 1880 (η Peugeot το 1896 και η Renault το 1898). Η μεταπολεμική εποχή θα αξιοποιήσει της εφευρέσεις αυτές και θα τις μετατρέψει σε προϊόντα μαζικής κατανάλωσης. Μετά το Μεγάλο Πόλεμο, ξεκίνησε μια περίοδος ισχυρής οικονομικής ανάπτυξης, ένα είδος νέας χρυσής εποχής που μπορούσε να παρομοιασθεί με τα ένδοξα χρόνια της μεταπολεμικής περιόδου: δημόσιος φωτισμός, κινηματογράφος, τηλέφωνο, εμπορική αεροπορία, ράδιο, αυτοκίνητο, ψυγείο, της οποίας μια νέα μεσαία τάξη αναδύεται. Ο επιχειρηματίας γίνεται ο νέος ήρωας. Οι μεγάλες επιχειρήσεις εισέρχονται στην εποχή του Τεηλορισμού, της επιστημονικής διοίκησης και της μαζικής παραγωγής. Κερδίζουν σε πολιτική ισχύ, ιδίως στις ΗΠΑ όπου, με την ώθηση της κυβέρνησης, το big business ανθεί (βλ. Κ. Ζοπουνίδης, Επιχείρηση και Μάνατζμεντ, Εκδ. Κλειδάριθμος, 2020). Ένα άλλο φαινόμενο αλλάζει ριζικά το πρόσωπο των ανεπτυγμένων οικονομιών: η αστικοποίηση. Από το 1920 στις ΗΠΑ, ο πληθυσμός των πόλεων είναι μεγαλύτερος από αυτόν της υπαίθρου. Η αλλαγή στη Γαλλία θα γίνει το 1931 (βλ. Κ. Ζοπουνίδης, Μ. Εσκαντάρ, η νέα αστική πρόκληση, Πολυτεχνείο Κρήτης, 05/08/2021). Κυρίως, αυτή η νέα βιομηχανική επανάσταση τροφοδοτείται από μια άφθονη και φθηνή πηγή ενέργειας: το πετρέλαιο. Μεταξύ 1900 και 1920, η παραγωγή του αργού πηγαίνει από 20 σε 100 εκ. τόνους, το 60% των οποίων εξάγεται στις ΗΠΑ. Το 1929, οι ΗΠΑ παρείχαν το 42% της παγκόσμιας παραγωγής, έναντι 28% για τις τρεις μεγάλες ευρωπαϊκές βιομηχανικές δυνάμεις: Γαλλία, Μ. Βρετανία, Γερμανία.

Η δεκαετία του 2020

Η δεκαετία του 2020 θα μοιάζει με αυτήν των Roaring Twenties; Σε τεχνολογικό επίπεδο, έχουμε μια νένα επανάσταση: Διαδίκτυο, δίκτυα, τεχνητή νοημοσύνη, συνδεδεμένα αντικείμενα. (βλ. Κ. Ζοπουνίδης, Βιώσιμη ανάπτυξη, διαχείριση κινδύνων – κρίσεων και ψηφιακές τεχνολογίες, Εκδ. Αλέξανδρος ΙΚΕ, 2020). Όλες αυτές οι νέες τεχνολογίες «αγκαλιάζουν» τις μεθόδους παραγωγής, την οργάνωση της εργασίας, τους τρόπους ζωής και κατανάλωσης, όπως και τη δεκαετία του 1920. Διανύουμε επίσης μια εποχή υπερκατανάλωσης, ενισχυμένη από το ηλεκτρονικό εμπόριο (το 2020 πωλήθηκαν 1,29 δις smartphones παγκοσμίως). Όπως και στη δεκαετία του 1920, η παγκόσμια οικονομία κυριαρχείται από μερικές εξαιρετικά ισχυρές επιχειρήσεις που έχουν δημιουργήσει σχεδόν-μονοπώλια, ειδικά στην τεχνολογία (Επιχειρήσεις Υπερδυνάμεις: Η Ηγεμονία τους πλησιάζει στο τέλος;).

Η δεκαετία του 1920 ήταν εκείνη της βιομηχανικής εκμετάλλευσης των γεωργικών πόρων και του υπεδάφους χάρη στις αποικιακές αυτοκρατορίες, ειδικά στη Γαλλία και τη Μεγάλη Βρετανία. Αυτό σηματοδότησε την αρχή της αύξησης των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου και, κατά κάποιο τρόπο, το σημείο εκκίνησης της κλιματικής αλλαγής για την οποία πληρώνουμε το τίμημα σήμερα. Η εκμετάλλευση των ορυκτών καυσίμων ολοκλήρωσε το μακρύ κύκλο επέκτασής της αφού έπαιξε κεντρικό ρόλο στην παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη.

Συμπερασματικά, η ηλεκτρική ενέργεια πρόκειται να πάρει τη θέση του πετρελαίου (για παράδειγμα στην αυτοκινητοβιομηχανία) και οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας να μειώσουν τις εκπομπές CO2 στις διάφορες μεθόδους παραγωγής. Ένα ισχυρό κίνητρο για την παγκόσμια οικονομία, το οποίο όμως κρύβει ακόμη μεγάλη αβεβαιότητα.

Tags: MBA LibraryΚωνσταντίνος Ζοπουνίδης
250417hdionlinebannergreek1728x90gif

Related Posts

business-strategy-concept-with-wooden-cubes-wooden-grunge-background-side-view
Marketing & Sales

Κοινωνικές/Επικοινωνιακές και Ψηφιακές δεξιότητες στην Εκπαίδευση και στην Εργασία τον 21ο αιώνα

by Insurancedaily editorial team
Feb 8, 2023
Επιχειρηματική Αναλυτική και Μάνατζμεντ
Marketing & Sales

Ιστορική Αξία και Συνεισφορά της Επιχειρησιακής Έρευνας και Υποστήριξης Αποφάσεων σε Επιχειρήσεις

by Insurancedaily editorial team
Nov 21, 2022
Ζοπουνίδης
Marketing & Sales

Ο Κ. Ζοπουνίδης διακρίθηκε με το βραβείο εξαίρετης έρευνας «Χρήστος Τσούμας»

by Insurancedaily editorial team
Oct 25, 2022 - Updated on Oct 26, 2022
Ζοπουνίδης
Marketing & Sales

94η Συνάντηση της Ευρωπαϊκής Ομάδας Εργασίας EWG στην Πολυκριτηριακή Υποστήριξη Αποφάσεων

by Insurancedaily editorial team
Sep 20, 2022 - Updated on Sep 21, 2022
Τιμήθηκαν Καθηγητές από το Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης & Τεχνολογίας του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου
Marketing & Sales

Τιμήθηκαν Καθηγητές από το Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης & Τεχνολογίας του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου

by Insurancedaily editorial team
Sep 16, 2022 - Updated on Sep 19, 2022
Ο Κ. Ζοπουνίδης στο Διεθνές Θερινό Σχολείου EURO PhD Summer School – MCDA/M
Marketing & Sales

Ο Κ. Ζοπουνίδης στο Διεθνές Θερινό Σχολείου EURO PhD Summer School – MCDA/M

by Insurancedaily editorial team
Aug 1, 2022
Όλες οι νέες παρεμβάσεις εργασιακής – ασφαλιστικής στήριξης
Marketing & Sales

Θα μπορέσει να επιβιώσει η ανθρωπότητα;

by Insurancedaily editorial team
Jul 26, 2022
forex-stock-crisis-venture
Marketing & Sales

Ποια είναι η προέλευση των παγκόσμιων κρίσεων

by Insurancedaily editorial team
Jul 18, 2022
Κ. Ζοπουνίδης
Marketing & Sales

Σημαντική διάκριση για τον Καθηγητή – Ακαδημαϊκό Κωνσταντίνο Ζοπουνίδη

by Insurancedaily editorial team
Jul 18, 2022

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

I agree to the Terms & Conditions and Privacy Policy.

300x250png
odc-banner-general-0225gif
technopan-koufomata-pvcpng

TOP#5 Insurancedaily

    Εγγραφή στο Newsletter

    +12,000 εγγεγραμμένοι χρήστες ενημερώνονται καθημερινά για θέματα Ιδιωτικής Ασφάλισης από το Newsletter του insurancedaily.gr

    Facebook Instagram Youtube
    • Όροι χρήσης
    • Προστασία προσωπικών δεδομένων
    • Cookies
    • Πληροφορίες
    • Επικοινωνήστε μαζί μας
    • Όροι χρήσης
    • Προστασία προσωπικών δεδομένων
    • Cookies
    • Πληροφορίες
    • Επικοινωνήστε μαζί μας
    © MORAX MEDIA Α.Ε.

    Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του insurancedaily.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η χρήση ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη. © 2023

    Insurancedaily.gr | Ταυτότητα

    • Διαχειριστής / Διευθυντής: Mωράκης Μιχαήλ
    • Διευθύντρια Σύνταξης: Βίκυ Γερασίμου
    • Ιδιοκτησία: Morax Media Α.Ε.
    • Νόμιμος Εκπρόσωπος: Μωράκης Νικόλαος
    • Διαχειριστής / Δικαιούχος Domain: Μωράκης Μιχαήλ
    • Έδρα - Γραφεία: Ιφιγένειας 6, Καλλιθέα, ΤΚ 17672
    • Email: info@insurancedaily.gr, Tηλ: +30 210 9594121

    Add New Playlist

    No Result
    View All Result
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ

    © 2020 Insurancedaily.gr - by Morax Media s.a..

    Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε καλύτερη εμπειρία πλοήγησης και προσωποποιημένο περιεχόμενο.
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ