ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Facebook Instagram
Search
Close this search box.
Bars
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ
Menu
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ
728x90jpg
Home Marketing & Sales

Επιχειρήσεις Υπερδυνάμεις: Η Ηγεμονία τους πλησιάζει στο τέλος;

Apple, Ikea, Huawei, Amazon, Walmart, Microsoft, κ.ά., λιγότερο από χίλιες εταιρείες στον κόσμο μπορούν να θεωρηθούν ως επιχειρήσεις «σούπερ σταρ»

Insurancedaily editorial team by Insurancedaily editorial team
19/07/2021
in Marketing & Sales
A A
7+1 αναλυτικές οδηγίες & διευκρινίσεις για τους Ασφαλιστικούς Διαμεσολαβητές 
Share on Facebook

Διευρύνουν την υπεροχή τους, με την ισχύ τους στην αγορά, τα κέρδη τους, την παραγωγικότητά τους, τους μισθούς που πληρώνουν.

Το άρθρο αυτό στηρίζεται στο βιβλίο του Γάλλου οικονομολόγου Francois Leveque, Les enterprises hyper-puissantes, Geants et Titans, la fin du modele global, Odile Jacob, 7/4/2021, σελ. 240.

Γράφει ο Καθηγητής Κωνσταντίνος Ζοπουνίδης, Ακαδημαϊκός, Βασιλική Ακαδημία Οικονομικών & Χρηματοοικονομικών, Βασιλική Ευρωπαϊκή Ακαδημία των Διδακτόρων, Επίτιμος Δρ. ΑΠΘ, Πολυτεχνείο Κρήτης & Audencia Business School, France

Διαβάστε Επίσης

Διάκριση του Καθηγητή Ακαδημαϊκού Κωνσταντίνου Ζοπουνίδη

Διάκριση του Καθηγητή Ακαδημαϊκού Κωνσταντίνου Ζοπουνίδη

Nov 13, 2024
Τεχνητή Νοημοσύνη και ESG

Τεχνητή Νοημοσύνη και ESG

Oct 8, 2024

Χαρακτηριστικά

Οι παγκόσμιες επιχειρήσεις δεν ήταν ποτέ τόσο ισχυρές. Οι παγκόσμιοι γίγαντες που ενώνονται με μια χούφτα ψηφιακών τιτάνων κυριαρχούν τώρα στην πλανητική οικονομία.

Ο οικονομολόγος Francois Leveque, δεινός αναλυτής του ανταγωνισμού, διακρίνει τους παγκόσμιους γίγαντες που προέρχονται από την παλιά οικονομία, από τους ψηφιακούς τιτάνες. Αυτοί οι τελευταίοι είναι πιο επίφοβοι, επειδή ελέγχουν τα δεδομένα μας και επωφελούνται από τα εφέ του δικτύου, γεγονός που τους εξασφαλίζει μια πιο διαρκή κυριαρχία.

Για πολύ καιρό, το μεγάλο μέγεθος έχει αποδείξει τα πλεονεκτήματά του όσον αφορά την οικονομική αποτελεσματικότητα: το χαμηλότερο κόστος μετακυλίθηκε στις τιμές, προς όφελος των καταναλωτών και της παγκόσμιας ανάπτυξης. Αλλά αυτό το μεγάλο μέγεθος έγινε πολύ μεγάλο; Ο στόχος αυτού του βιβλίου είναι να εξετάσει αυτή την αλλαγή, δηλαδή όταν το πολύ μεγάλο γίνεται εξαιρετικά πολύ μεγάλο.

Αρνητικές επιπτώσεις

Ο συγγραφέας αναφέρεται με έμφαση στις αρνητικές επιπτώσεις. Πρώτον, οι επιχειρήσεις σούπερ σταρ συμβάλλουν στην αύξηση των ανισοτήτων μεταξύ των νοικοκυριών. Τα υψηλά τους κέρδη ωφελούν αυτούς που έχουν χρήματα, για να επενδύσουν και δεν χρειάζονται να ξοδέψουν ολόκληρο τον προϋπολογισμό τους για καταναλωτικές δαπάνες.

Η αύξηση της ανισότητας των μισθών οφείλεται κυρίως στην αυξανόμενη απόκλιση μεταξύ του μέσου μισθού των εταιρειών με τις υψηλότερες αποδοχές από αυτόν των εταιρειών με τις χαμηλότερες αποδοχές.

Δεύτερον, οι γιγάντιες επιχειρήσεις διεισδύουν σε όλες τις πτυχές της καθημερινής μας ζωής, ενώ οι ψηφιακοί τιτάνες έχουν γίνει κύριοι των δεδομένων μας. Γνωρίζουν τα πάθη μας, καθώς και τους εθισμούς μας και τα διατηρούν. Ερεθίζουν την προσοχή μας και ρυθμίζουν την κατανάλωσή μας. Το φιλτράρισμα των πληροφοριών, η μόνιμη παρότρυνση για εμπλοκή με βάση τα συναισθήματα και τις απόψεις μας, την ενίσχυση των πεποιθήσεων, τους χειρισμούς που επιτρέπουν, αποτελούν μια απτή απειλή για τις δημοκρατίες.

Τρίτον, η δύναμη της επιρροής των υπερδύναμων επιχειρήσεων στην πολιτική εξουσία αυξάνεται με την ισχύ της αγοράς τους. Όχι μόνο μέσω των άμεσων δαπανών του λόμπινγκ, αλλά και μέσω της ικανότητάς τους να καθοδηγούν τη συζήτηση για νέες ιδέες, να κινητοποιούν εμπειρογνώμονες και ειδικούς. Αυτός ο μηχανισμός όπου η οικονομική δύναμη και η πολιτική δύναμη των επιχειρήσεων αλληλοενισχύονται, ονομάζεται «φαύλος κύκλος των Μεδίκων».

Τέταρτον, η ευφάνταστη και δημιουργική ικανότητα των υπερδύναμων επιχειρήσεων να μεταφέρουν κέρδη σε χώρες με χαμηλότερη φορολογία, τους επιτρέπει να μειώσουν ή να αποφύγουν τους φόρους, οδηγώντας σε μείωση των κρατικών εσόδων για τη χρηματοδότηση συλλογικών αγαθών και υπηρεσιών χρήσιμων για τους πληθυσμούς τους.

Αυτές οι τέσσερις αρνητικές επιπτώσεις, καθεμιά από τις οποίες αξίζει να προσδιοριστεί και να συζητηθεί υπό το φως των πιο πρόσφατων οικονομικών ερευνών, θα μπορούσε να μας οδηγήσει να πιστέψουμε ότι στον αγώνα τους ενάντια στους γίγαντες και τους τιτάνες, τα κράτη, ηττήθηκαν. Αυτό, όμως απέχει πολύ από το να συμβαίνει. Στις διφορούμενες και συγκρουόμενες σχέσεις που έχουν με τις υπερδύναμες επιχειρήσεις, τα κράτη δεν έχουν πει την τελευταία τους λέξη. Στοχεύουν στον έλεγχο των πλατφορμών, νέους φορολογικούς κανονισμούς, ενίσχυση των κανόνων κατά της συγκέντρωσης και γενικά πλήθος προστατευτικών μέτρων βρίσκονται στις πολιτικές ατζέντες τους. Πρόσφατα, έγινε το πρώτο βήμα για μια ευρύτερη παγκόσμια συμφωνία για την επιβολή ελάχιστου εταιρικού φόρου 15% (στη συμφωνία κατέληξαν οι χώρες-μέλη του G7). Ο ελάχιστος εταιρικός φόρος θα επιβληθεί και στους αμερικανικούς τεχνολογικούς κολοσσούς όπως Amazon, Apple, Facebook, Microsoft.

Συμπερασματικά, κατά τα τελευταία σαράντα χρόνια, η άνοδος των υπερδύναμων επιχειρήσεων έλαβε χώρα με φόντο την αυξανόμενη διεθνή οικονομική ολοκλήρωση, την παγκόσμια τεχνολογική διάδοση και μερικές φορές τη συμπαιγνία των κρατών. Η απελευθέρωση του εμπορίου επέτρεψε σε αυτές τις επιχειρήσεις να επεκτείνουν τις αγορές τους και να απλώσουν τα πλοκάμια τους στις παγκοσμιοποιημένες αλυσίδες εφοδιασμού. Η ψηφιακή τεχνολογία τους επέτρεψε να αποκτήσουν σχεδόν παγκόσμια μονοπώλια. Αλλά καθώς αυτή η υπερδύναμη φαίνεται να έχει φτάσει στο αποκορύφωμά της, η παγκοσμιοποίηση ασθμαίνει και υποχωρεί. Με ανομοιογενή σθένος, αλλά παντού, τα κράτη επιδιώκουν να συγκρατήσουν την εταιρική υπερδύναμη μέσω κανονισμών ή νομοθεσιών, είτε είναι αντιμονοπωλιακή, φορολογική, οικονομική, κοινωνική ή άλλη. Σε αυτό το πρώτο εμπόδιο στη συνεχιζόμενη επέκταση των γιγαντιαίων επιχειρήσεων, προστίθεται τώρα ένα δεύτερο: η αποπαγκοσμιοποίηση.

Η σύγκρουση μεταξύ των ΗΠΑ και της Κίνας δεν είναι η μόνη που συγκλονίζει σήμερα τον κόσμο και περιορίζει ή περιπλέκει την πρόσβαση των επιχειρήσεων σε ολόκληρες περιοχές του πλανήτη. Τα τελευταία χρόνια, οι εμπορικές διαφορές με φόντο πολιτικό και γεωπολιτικό ανταγωνισμό πολλαπλασιάστηκαν. Κάθε διαφορά είναι μια συγκεκριμένη περίπτωση, αλλά αποτελούν μέρος ενός μεγαλύτερου κινήματος. Για παράδειγμα, το τέλος της διεθνούς οικονομικής ολοκλήρωσης, η μείωση της παγκοσμιοποίησης, η αύξηση του προστατευτισμού, η επέκταση του μερκαντιλισμού. Η αποπαγκοσμιοποίηση βρίσκεται σε εξέλιξη, ο κόσμος που αλλάζει πρόσωπο και συρρικνώνεται και η επέκταση των γιγάντων και τιτάνων εισέρχεται σε μια φάση επιβράδυνσης.

Tags: MBA LibraryΚωνσταντίνος Ζοπουνίδης
250417hdionlinebannergreek1728x90gif

Related Posts

business-strategy-concept-with-wooden-cubes-wooden-grunge-background-side-view
Marketing & Sales

Κοινωνικές/Επικοινωνιακές και Ψηφιακές δεξιότητες στην Εκπαίδευση και στην Εργασία τον 21ο αιώνα

by Insurancedaily editorial team
Feb 8, 2023
Επιχειρηματική Αναλυτική και Μάνατζμεντ
Marketing & Sales

Ιστορική Αξία και Συνεισφορά της Επιχειρησιακής Έρευνας και Υποστήριξης Αποφάσεων σε Επιχειρήσεις

by Insurancedaily editorial team
Nov 21, 2022
Ζοπουνίδης
Marketing & Sales

Ο Κ. Ζοπουνίδης διακρίθηκε με το βραβείο εξαίρετης έρευνας «Χρήστος Τσούμας»

by Insurancedaily editorial team
Oct 25, 2022 - Updated on Oct 26, 2022
Ζοπουνίδης
Marketing & Sales

94η Συνάντηση της Ευρωπαϊκής Ομάδας Εργασίας EWG στην Πολυκριτηριακή Υποστήριξη Αποφάσεων

by Insurancedaily editorial team
Sep 20, 2022 - Updated on Sep 21, 2022
Τιμήθηκαν Καθηγητές από το Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης & Τεχνολογίας του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου
Marketing & Sales

Τιμήθηκαν Καθηγητές από το Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης & Τεχνολογίας του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου

by Insurancedaily editorial team
Sep 16, 2022 - Updated on Sep 19, 2022
Ο Κ. Ζοπουνίδης στο Διεθνές Θερινό Σχολείου EURO PhD Summer School – MCDA/M
Marketing & Sales

Ο Κ. Ζοπουνίδης στο Διεθνές Θερινό Σχολείου EURO PhD Summer School – MCDA/M

by Insurancedaily editorial team
Aug 1, 2022
Όλες οι νέες παρεμβάσεις εργασιακής – ασφαλιστικής στήριξης
Marketing & Sales

Θα μπορέσει να επιβιώσει η ανθρωπότητα;

by Insurancedaily editorial team
Jul 26, 2022
forex-stock-crisis-venture
Marketing & Sales

Ποια είναι η προέλευση των παγκόσμιων κρίσεων

by Insurancedaily editorial team
Jul 18, 2022
Κ. Ζοπουνίδης
Marketing & Sales

Σημαντική διάκριση για τον Καθηγητή – Ακαδημαϊκό Κωνσταντίνο Ζοπουνίδη

by Insurancedaily editorial team
Jul 18, 2022

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

I agree to the Terms & Conditions and Privacy Policy.

ydrogios-insurancehome-insurancegif
odc-banner-general-0225gif
banner-250-300-2024png
technopan-koufomata-pvcpng

TOP#5 Insurancedaily

    Εγγραφή στο Newsletter

    +12,000 εγγεγραμμένοι χρήστες ενημερώνονται καθημερινά για θέματα Ιδιωτικής Ασφάλισης από το Newsletter του insurancedaily.gr

    Facebook Instagram Youtube
    • Όροι χρήσης
    • Προστασία προσωπικών δεδομένων
    • Cookies
    • Πληροφορίες
    • Επικοινωνήστε μαζί μας
    • Όροι χρήσης
    • Προστασία προσωπικών δεδομένων
    • Cookies
    • Πληροφορίες
    • Επικοινωνήστε μαζί μας
    © MORAX MEDIA Α.Ε.

    Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του insurancedaily.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η χρήση ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη. © 2023

    Insurancedaily.gr | Ταυτότητα

    • Διαχειριστής / Διευθυντής: Mωράκης Μιχαήλ
    • Διευθύντρια Σύνταξης: Βίκυ Γερασίμου
    • Ιδιοκτησία: Morax Media Α.Ε.
    • Νόμιμος Εκπρόσωπος: Μωράκης Νικόλαος
    • Διαχειριστής / Δικαιούχος Domain: Μωράκης Μιχαήλ
    • Έδρα - Γραφεία: Ιφιγένειας 6, Καλλιθέα, ΤΚ 17672
    • Email: info@insurancedaily.gr, Tηλ: +30 210 9594121

    Add New Playlist

    No Result
    View All Result
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ

    © 2020 Insurancedaily.gr - by Morax Media s.a..

    Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε καλύτερη εμπειρία πλοήγησης και προσωποποιημένο περιεχόμενο.
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ