Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Λαμία: Η πρωτεύουσα των μαύρων κωδικών


Συνεχίζουμε το Ασφαλιστικό Οδοιπορικό μας στην Ελλάδα για το μήνα Νοέμβριο με το νομό Φθιώτιδας. Ο νομός Φθιώτιδας ή όπως τον αποκαλούν από το 2011 η Περιφερειακή Ενότητα Φθιώτιδας σύμφωνα με την απογραφή της ίδιας χρονιάς έχει πληθυσμιακή δύναμη 158.231 κατοίκων και χωρίζεται σε 7 δήμους. Αυτούς των Μώλου – Αγ. Κωνσταντίνου, Αμφίκλειας – Ελάτειας, Λοκρών, Δομοκού, Λαμιέων, Μακρακώμης και Στυλίδος. Η πρωτεύουσα του Νομού είναι η πόλη της Λαμίας με 52.006 κατοίκους ενώ αποτελεί και την πρωτεύουσα της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας. Η πόλη της Λαμίας είναι χτισμένη στις νότιες παρυφές του όρους Όθρυς και τη «διασχίζει» ο αυτοκινητόδρομος 1 ο οποίος ενώνει την Αθήνα με τη Θεσσαλονίκη.

ρεπορτάζ: Νίκος Μωράκης (nikosmorakis@moraxmedia.gr)

Στο ρεπορτάζ του οδοιπορικού συμμετείχαν 8 Ασφαλιστικοί Διαμεσολαβητές από 7 Ασφαλιστικές εταιρείες (Εθνική, AXA, ERGO, Ιντερσαλόνικα, Μινέττα, Interlife & ΑΤΕ). Συγκεκριμένα για τις ανάγκες του ρεπορτάζ επικοινωνήσαμε και επισκεφτήκαμε τα γραφεία των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών:

  • Γιώργου Λύτρα, Ασφαλιστικός Σύμβουλος AXA
  • Κωνσταντίνου Πράπα, Διευθυντή Γραφείου Εθνική Ασφαλιστική – υποκατάστημα Λαμίας
  • Ιωάννη Κόκκορη, Υπεύθυνου γραφείου Λαμίας Μινέττα Ασφαλιστική
  • Γιάννη Πουτουρούδη, Συντονιστή Διευθυντή ΑΤΕ Ασφαλιστική
  • Γιάννη Συγγούνη, Πρακτορείο Ασφαλειών, ERGO & Eurolife Ασφαλιστική
  • Παντελή Παπαντωνίου, Ασφαλιστικού Πράκτορα
  • Γιώργο Θανασούρα, Μεσίτη Ασφαλειών
  • Τζέλα Λώλου, υπεύθυνη γραφείου Ιντερσαλόνικα

Το προφίλ της τοπικής ασφαλιστικής αγοράς

  • 195 Ασφαλιστικοί Σύμβουλοι
  • 24 Πράκτορες Ασφαλειών
  • 17 Συντονιστές Ασφαλειών
  • 3 Μεσίτες Ασφαλειών

Σύμφωνα με στοιχεία από το επαγγελματικό επιμελητήριο Φθιώτιδας, οι εγγεγραμμένοι κωδικοί με ασφαλιστική δραστηριότητα στο Νομό είναι 239 κάτι που εν μέρει δικαιολογεί την εικόνα που συναντήσαμε στην πόλη της Λαμίας. Την εικόνα μιας πόλης γεμάτης πινακίδες Ασφαλιστικών Εταιρειών και Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών. Άλλες μεγάλες και άλλες μικρές, άλλες ευφάνταστες και άλλες διακριτικές, βρίσκονται σε κάθε κεντρική αρτηρία, σχεδόν σε κάθε στενό στο κέντρο της πόλης. Οι διαμεσολαβούντες, άλλοι συμπληρωματικά στη βασική τους ενασχόληση, άλλοι ως βασική δραστηριότητα και άλλοι τελείως παράνομα, προσπαθούν να δημιουργήσουν ασφαλιστική παραγωγή – κυρίως στον κλάδο αυτοκινήτου.

από αριστερά: Η ομάδα agency της Εθνικής Ασφαλιστικής, Κόκκορης Ιωάννης υπεύθυνος γραφείου Λαμίας ΜΙΝΕΤΤΑ Ασφαλιστική, Πουτουρούδης Γιάννης, Συντονιστής Διευθυντής ΑΤΕ Ασφαλιστική, Τζέλα Λώλου υπεύθυνη γραφείου ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ, Παντελής Παπαντωνίου Ασφαλιστικός Πράκτορας, Γιώργος Λύτρας Ασφαλιστικός Σύμβουλος ΑΧΑ

Σε επικοινωνία που είχαμε με τους ασφαλιστές που συμμετείχαν στο ρεπορτάζ, η αντιμετώπισή τους στο θέμα ήταν μία. «Όλοι προσπαθούν να ωφεληθούν από την ασφαλιστική διαμεσολάβηση.» Είναι κτηματομεσίτης; Θα γράψει ότι κάνει και ασφάλεια κατοικίας και πυρός. Είναι δάσκαλος οδήγησης ή συνεργείο; Σίγουρα θα πουλάει ασφάλιση αυτοκινήτου. Είναι λογιστής, φοροτεχνικός, θα δηλώσει και άσκηση ασφαλιστικής διαμεσολάβησης. Και αυτό όσον αφορά τους νόμιμους εγγεγραμμένους στο Επιμελητήριο διαμεσολαβητές καθώς όπως μας ενημέρωσαν σχεδόν όλοι οι ασφαλιστές που μιλήσαμε – ακόμα και αυτοί που μας παραδέχθηκαν ευθέως ότι στρατολογούν μη πιστοποιημένους ασφαλιστές – οι μαύροι κωδικοί στην πόλη είναι σε έξαρση. Είναι όλοι αυτοί που στη μικρή κοινωνία της περιφέρειας δεν χρειάζονται ούτε γραφείο, ούτε γνώσεις ασφαλιστικές. Το μόνο που χρειάζονται είναι έναν πιστοποιημένο ασφαλιστή να του πηγαίνουν τις γνωριμίες τους και αυτό αρκεί για να «τσεπώνουν το χαρτζιλίκι τους».

Πρόκειται για πρόβλημα που δύσκολα θα ξεπεραστεί, διότι από τη μια υπάρχουν οι ασφαλιστές που δηλώνουν ότι λύση στο θέμα δεν θα υπάρξει και ότι το επάγγελμα θα συνεχίσει να υποφέρει από αυτές τις πρακτικές και από την άλλη εκείνοι που επιμένουν να λειτουργούν με μαύρους κωδικούς.

Η έκταση του φαινομένου είναι μεγάλη και μάλιστα σε κάποιες περιπτώσεις αποδεικνύεται ζημιογόνα. Κι αυτό γιατί σε γραφεία με μαύρους κωδικούς από τους οποίους προέρχεται μεγάλη παραγωγή ο νόμιμος ασφαλιστής είναι αυτός που καλείται να φορολογηθεί. Σύμφωνα λοιπόν με τις πληροφορίες που καταγράψαμε υπάρχουν και περιπτώσεις γραφείων που έχουν ασφαλιστές που δεν «φαίνονται» και σκέφτονται είτε να παύσουν τη συνεργασία αυτή είτε να τους δώσουν προμήθειες που να μην ξεπερνούν το 2%, προκειμένου να βρουν λύση για την υψηλή φορολόγησή τους.

Παράλληλα, ενδιαφέρουσα είναι η πληροφορία ότι ήδη έχουν γίνει όλες οι βασικές κινήσεις για τη δημιουργία Συλλόγου Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών Φθιώτιδας προκειμένου να έχουν μια επίσημη εκπροσώπηση σε θέματα που αφορούν τον κλάδο τους.

Ασφάλιση Αυτοκινήτου

Ερχόμενος κανείς στην πόλη της Λαμίας θα παρατηρήσει τόσο το σταθμό οδικής βοήθειας της Interamerican όσο και το υποκατάστημα της Ιντερσαλόνικα. Δύο εταιρείες που τις περισσότερες φορές είναι στρατηγικά τοποθετημένες στις εισόδους των πόλεων μιας και είναι οι μόνες ασφαλιστικές με άδεια λειτουργίας εταιρειών οδικής βοήθειας.

Ο νομός Φθιώτιδας ανήκει στους νομούς με το χαμηλότερο ποσοστό στη συχνότητα τροχαίων ατυχημάτων (4,37%). Παράλληλα, ενώ η συχνότητα είναι σχετικά χαμηλή δεν μπορούμε να πούμε το ίδιο και για το ύψος του κόστους των ζημιών το οποίο υπολογίζεται σε μέσα επίπεδα στα 1.754 ευρώ. Στοιχεία που αν και είναι σχετικά ξεπερασμένα (Ένωση Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος – έτος 2015) – μπορούν να βοηθήσουν για να σχηματιστεί μια γενικότερη εικόνα στον κλάδο αυτοκινήτου της περιοχής. Ο δήμος Λαμίας σύμφωνα με πληροφορίες που μας έδωσε η κ. Τζέλα Λώλου, υπεύθυνη του υποκαταστήματος της Ιντερσαλόνικα – έχει ασφαλισμένα τα οχήματά του στην εν λόγω εταιρεία όπως επίσης και η Δημοτική Επιχείρηση Ύδρευσης Αποχέτευσης (ΔΕΥΑ). Από τις ΕΠΥ οι περισσότεροι πράκτορες δουλεύουν τις Evolution, Qatar, Euroins & Dallbogg ενώ από τα εναλλακτικά δίκτυα πωλήσεων οι direct ασφάλειες δεν έχουν συγκινήσει τους κατοίκους όχι όμως και το Bancassurance που πολλές φορές βρίσκονται αντιμέτωποι με το δίλημμα «Ασφαλίσου σε εμάς για να τα έχεις καλά με την τράπεζα». Άξια αναφοράς είναι επίσης η διαπίστωση ενός ασφαλιστή σχετικά με τις διαδικασίες που έχουν οι εταιρείες στον κλάδο οχημάτων. «Αν οι εταιρείες» μας έθεσε σαν ερώτηση ο Ασφαλιστής «ζητάνε από τους ασφαλισμένους να ανανεώνουν τα συμβόλαιά τους με αυτόματους τρόπους πληρωμής και διακανονίζουν τη ζημιά μέσα από τη φροντίδα ατυχήματος και την οδική βοήθεια τότε ποιος ο ρόλος του Ασφαλιστή ως συμβούλου; Μήπως δασκαλεύουν τον ασφαλισμένο σε βάθος χρόνο να ασφαλίζεται direct;».

Συνεχίζουμε το ρεπορτάζ μας στην Ασφαλιστική αγορά του νομού Φθιώτιδας τη Τρίτη 14 Νοεμβρίου με την εικόνα που σχηματίσαμε για τους κλάδους υγείας και γενικών ασφαλίσεων.


Σχολιαστε ελευθερα

Σχολιαστε ελευθερα

Your email address will not be published. Required fields are marked *

3 + 7 =

To Top

Κοινοποιείστε αυτό το άρθρο σε κάποιον!

Καλησπέρα,
ο παρακάτω σύνδεσμος ίσως σας ενδιαφέρει:
Λαμία: Η πρωτεύουσα των μαύρων κωδικών! https://www.insurancedaily.gr/lamia-protevousa-ton-mavron-kodikon/