Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Πού «έκλεισαν» οι ανανεώσεις ασφαλίσεων για το έτος 2019


του Γιώργου Ζαφειρίου, Partner & CEO, Comergon SA Risk Managers Insurance Brokers, Μέλος ΔΣ ΣΕΜΑ

Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος, όλοι οι Μεσίτες Ασφαλίσεων μπήκαν, γύρω στον Οκτώβριο του 2018, στο κουλουάρ των εργασιών για τις ανανεώσεις της 1ης Ιανουαρίου 2019 με προβληματισμό για την τιμολογιακή εξέλιξη που θα αντιμετώπιζαν.

Το παρασκήνιο της ειδησεογραφίας επί γεγονότων που επηρεάζουν τις τιμολογήσεις των ανανεώσεων ήταν μακρύ και ενδιαφέρον. Οι αντασφαλιστικές αγορές, που δίνουν σε μεγάλο βαθμό το βήμα των
τιμών, είχαν υποφέρει το 2018 από κάποιες μεγάλες μεμονωμένες ζημιές (είτε φυσικών φαινομένων είτε άλλων περιστατικών), για ακόμη μία χρονιά, αλλά οι ανακοινώσεις των αντασφαλιστών ήταν σύμμεικτες:

κάποιοι έδιναν την αίσθηση ότι οι ζημιές ήταν αντιμετωπίσιμες, κι έτσι προμήνυαν μικρές επιλεκτικές ανοδικές τάσεις τιμολόγησης, άλλοι άφηναν τη «γεύση» ότι θα ταλαιπωρηθούν και έδιναν το στίγμα μεγάλων τιμολογιακών διαφοροποιήσεων –αυξητικά– και, τέλος, υπήρχαν και αρκετοί που έδειχναν σημάδια εύκολης απορρόφησης των ζημιών και προσδοκιών μεγάλων κερδών, χωρίς έτσι να προκαλούν ανησυχία για αυξήσεις.

Η αγορά του Λονδίνου, από την άλλη, μόνο καλά νέα δεν είχε: Full operational reviews για πάρα πολλά συνδικάτα, για πολλούς λόγους, κλεισίματα ολόκληρων books (ειδικά σε marine, cargo, liabilities), αναζήτηση κερδοφόρων μοντέλων και αποχώρηση από κλάδους ζημιογόνους. Αν προσθέσει κανείς και τις εξελίξεις με το Brexit και την έναρξη της Lloyd’s Insurance Company SA (aka Lloyd’s Brussels”), που σήμανε τη μεταφορά από 1ης Ιανουαρίου 2019 πολλών κινδύνων σε ευρωπαϊκό ηπειρωτικό έδαφος, η αναταραχή εκεί ήταν πολύ μεγάλη.

Η ελληνική αγορά είχε μια ενδιαφέρουσα χρονιά το 2018: Ο κλάδος αυτοκινήτων φαινόταν να αρχίζει πάλι να υποφέρει από αυξανόμενα L/Rs (αν και κάποιες πρόσφατες ανακοινώσεις έδειξαν τελικά σταθεροποίηση, αλλά ακόμη είναι νωρίς για τελικά συμπεράσματα), ο κλάδος περιουσίας είχε αρκετές μεμονωμένες μεγάλες ζημιές και δύο γεγονότα (Μάνδρα, Μάτι) με συσσώρευση, από την άλλη όμως οι ανακοινώσεις των ασφαλιστικών εταιρειών δεν έδειχναν ιδιαίτερη ανησυχία.

Γενικά, θα τολμούσαμε να πούμε ότι, μετά από πολλά, συνεχόμενα έτη σοβαρής διολίσθησης των τιμών, για τις ανανεώσεις της 1ης Ιανουαρίου 2019, φέτος, υπήρξαν φωνές από underwriters που έσπρωξαν προς μια διακριτική αυξητική διόρθωση, αν και η δυναμική της αγοράς ισορρόπησε κάπως τα πράγματα.

Το 2019 πάντως ήταν η πρώτη χρονιά μετά την κρίση κατά την οποία διακρίναμε απομάκρυνση από την τακτική των τελευταίων ετών του «δώστα όλα», αν και υπήρξαν και πάλι κάποιες (λίγες) ασφαλιστικές εταιρείες που δεν δίστασαν να στοχεύσουν μερίδιο με επιθετική προσέγγιση τιμών.

Ας δούμε τους κλάδους αναλυτικά:

Αυτοκίνητα

Στόλοι: Flat (+) τιμολογιακές αναπροσαρμογές βάσει αποτελεσμάτων ζημιών του στόλου.

Μεμονωμένα: Flat ανανεώσεις, ως επί το πλείστον, με μικρές μειώσεις/αυξήσεις, ανάλογα με την εταιρεία, την κατηγορία του οχήματος και το ιστορικό ζημιών του.

Υγεία

Ατομικά: Μικρές αυξήσεις κυρίως αναπροσαρμογής ηλικίας ή/και πληθωριστικής εξέλιξης.

Ομαδικά: Flat (+) τιμολογιακές αναπροσαρμογές βάσει αποτελεσμάτων ζημιών του ασφαλισμένου πληθυσμού.

Property

Οικίες/Καταστήματα: Flat ανανεώσεις.

Εμπορικό/Βιομηχανικό/ Ξενοδοχεία

Σε κινδύνους με μηδενικό ιστορικό ζημιών: συνδυασμός χαμηλών μονοψήφιων % μειώσεων rates ή σταθερότητα τιμών με ενδεχόμενη διακριτική αύξηση απαλλαγών/μειώσεων υπο-ορίων.

Σε κινδύνους με ζημιές: μονοψήφιες επιβαρύνσεις rates και πιθανή επιδείνωση απαλλαγών.

Σε κινδύνους με μεγάλες ζημιές: υψηλές διψήφιες επιβαρύνσεις και επιδείνωση απαλλαγών.

Αστική Ευθύνη (εμπορικό/βιομηχανικό)

Γενική: Flat με μικρές μονοψήφιες μειώσεις σε κινδύνους με μηδενικό ιστορικό.

Εργοδοτική: Flat με ελαφρές ανοδικές τάσεις σε κινδύνους με μηδενικό ιστορικό.

Προϊόντος: Flat με μικρές μονοψήφιες μειώσεις σε κινδύνους με μηδενικό ιστορικό.

Επαγγελματικές: Flat με μικρές μονοψήφιες μειώσεις σε κινδύνους με μηδενικό ιστορικό.

Σε περιπτώσεις κινδύνων με ζημιές: Μονοψήφιες ή χαμηλές διψήφιες αυξήσεις.

Cyber

Το ιστορικό πολύ χαμηλό L/R της αγοράς, σε συνδυασμό με το χαμηλό (ακόμα, στην Ελλάδα) penetration και όλο και περισσότερους παίκτες στο niche αυτό προϊόν, θα προμήνυε μειώσεις στα ασφάλιστρα, αλλά οι ανησυχίες και οι ζημιές των αντασφαλιστών στο εξωτερικό από το ίδιο προϊόν προκαλούν εξισορρόπηση των τιμών.

D&O

Μικτή εικόνα: Σημαντικές αυξήσεις, λόγω αποτελεσμάτων, και ειδικά σε όσες περιπτώσεις υπάρχει και US exposure (εκεί συντρέχουν έως και διπλασιασμοί κόστους), αλλά και μεμονωμένες flat ανανεώσεις.

Yachts

Σημαντική αύξηση ασφαλίστρων στο hull & machinery section, λόγω πολύ κακών αποτελεσμάτων και αποχώρησης πολλών παικτών από το αντικείμενο σε διεθνές επίπεδο.

Blue Water Hull & Machinery

Σημαντικές αυξήσεις, πολλοί underwriters αποσύρθηκαν συνολικά από το αντικείμενο.

Protection & Indemnity (P&I Clubs)

Σχετικά σταθερές ανανεώσεις.

Lloyd’s/Λονδίνο

Κίνδυνοι άνευ ζημιών: Διψήφιες αυξήσεις.

Κίνδυνοι με ζημιές: Μεγάλες αυξήσεις (30%-70%) και σοβαρή επιδείνωση των απαλλαγών. Πιθανότητα μη ανανέωσης.

Binders: Ανάκληση πολλών binders χαμηλού όγκου, ακόμη κι αν ήταν κερδοφόρα. Επιλεκτική διατήρηση κάποιων.

Πηγή: Brokers Time 56 Που «έκλεισαν» οι ανανεώσεις ασφαλίσεων για το έτος 2019


Σχολιαστε ελευθερα

Σχολιαστε ελευθερα

Your email address will not be published. Required fields are marked *

two × five =

To Top

Κοινοποιείστε αυτό το άρθρο σε κάποιον!

Καλησπέρα,
ο παρακάτω σύνδεσμος ίσως σας ενδιαφέρει:
Πού «έκλεισαν» οι ανανεώσεις ασφαλίσεων για το έτος 2019! https://www.insurancedaily.gr/poy-ekleisan-oi-ananeoseis-asfalis/