Προς νέα αύξηση των Ασφαλίστρων των αυτοκινήτων στις αρχές του 2010, η οποία θα ξεπερνά το 10% και ίσως πλησιάσει το 20%, προσανατολίζονται οι Ασφαλιστικές προσπαθώντας να αντιμετωπίσουν την έλλειψη Κεφαλαίων και το υψηλότερο κόστος Αντασφάλισης.
Παράλληλα, όπως επισημαίνει δημοσίευμα της εφημερίδας «Το Βήμα», η αλλαγή στη νομοθεσία της οδικής βοήθειας αναμένεται να επιβαρύνει ακόμη περισσότερο τα ασφαλιστικά συμβόλαια. Το 2010 θα είναι η δεύτερη χρονιά υψηλών Ασφαλίστρων.
Η φετινή αύξηση, που ξεπέρασε το 15%, αποδόθηκε στην εφαρμογή της κοινοτικής οδηγίας με την οποία αυξήθηκαν από τον περασμένο Ιούνιο τα κατώτατα όρια των αποζημιώσεων για σωματικές βλάβες και υλικές ζημιές σε 500.000 και 100.000 ευρώ αντίστοιχα.
Κύκλοι της αγοράς εκτιμούν ότι οι μεγάλες αυξήσεις θα συνεχιστούν και τα επόμενα χρόνια, ώστε να προσεγγιστεί ο μέσος ευρωπαϊκός όρος.
Οι ενδεικτικές τιμές ετήσιων Ασφαλίστρων με τις υποχρεωτικές καλύψεις κυμαίνονται:
στα 400 ευρώ για Ι.Χ. έως 1.300 κ.εκ.,
στα 500 ευρώ για Ι.Χ. έως 1.600 κ.εκ.,
στα 550 ευρώ για Ι.Χ. έως 2.000 κ.εκ. &
στα 600 ευρώ για Ι.Χ. έως 3.000 κ.εκ.
ΚΑΙ ΟΤΑΝ ΘΑ ΜΑΣ ΒΑΛΟΥΝ ΚΑΙ ΦΠΑ ΝΑ ΕΝΑ 20% ΑΚΟΜΑ ΑΥΞΗΣΗ
ΠΙΑΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΕΙΝΑΙ ΟΜΩΣ ΤΑ ΑΣΦΑΛΙΣΤΡΑ?
Αθεράπευτος λάτρης της -κατά δύναμη- ακριβολογίας είτε κατά μία άποψη «ασθενής», για τα συνήθη δεδομένα της εποχής, κάνω την διόρθωση ότι, προσαρμόστηκαν τα κατώτατα όρια των υποχρεωτικών καλύψεων, για σωματικές βλάβες σε 500.000 ευρώ κατά θύμα και 500.000 για υλικές ζημίες (κατ’ ατύχημα) ενώ έπεται συνέχεια.
Το σημαντικότερο πρόβλημα προς αντιμετώπιση, από την πλειοψηφία των Ελληνικών ασφαλιστικών εταιριών, δεν είναι άλλο από την ανεπάρκεια α) των ασφαλίστρων, για την κάλυψη των αντίστοιχων προκαλουμένων ζημιών, καθώς και β) των αποθεμάτων που αφορούν τις προγενέστερες εκκρεμείς τέτοιες (υποαποθεματοποίηση).
Δεν γνωρίζω και δεν σχολιάζω την ενδεικτικότητα των αναφερομένων τιμών. Μπορώ όμως να δώσω προς ενημέρωση κάθε ενδιαφερομένου, μέσω της ιστοσελίδας του I.D., άλλο ένα μικρό τμήμα της τελευταίας επίκαιρης μελέτης μου, στο οποίο προσεγγίζονται τ’ αναγκαία -κατ’ εκτίμηση- ασφάλιστρα των ΕΙΧ, με έτος βάσης το 2008. Προαισθανόμενος -τότε- τα επερχόμενα, μόλις έλαβα αρχές Αυγούστου τα στοιχεία της ΥΣΑΕ, έπιασα δουλειά και πριν βγει ο μήνας είχα την εικόνα που σας δίνω. Νομίζω πως παρουσιάζει ενδιαφέρον. (Βλ. σχετικό άρθρο)
Πόσο θά αυξηθεί ομως ο αριθμός των ανασφάλιστων αυτοκινήτων εν μέσω τής υπάρχουσας οικονομικής κρίσης?
Πόσα επιπρόσθετα προγράμματα ασφαλιστηρίων θά απαλειφθούν γιά νά μειωθεί τό κόστος τής ασφάλισης εν μέσω αυτής τής καταστροφικής κρίσης στά ορια οικονομικών δυνατοτήτων τών πελατών?
Τόν γάιδαρο αμα τόν παραφορτώσεις κλατάρει καί δέν σηκώνεται μέ τίποτα.
Ας βγούν κάποιοι ιθύνοντες τών ασφαλιστικών εταιρειών από τήν γυάλα καί ας προσγειωθούν από τήν εικονική κατάσταση πού ζούν στήν πραγματικότητα.
Οι Ασφαλιστικές Εταιρείες δεν σώζονται με αύξηση των ασφαλίστρων εφόσον διατηρούν τα υπέρογκα λειτουργικά τους έξοδα. Πως θα γίνει εξίσωση των ασφαλίστρων με τα Ευρωπαϊκά; Θα θέλει δηλαδή ο εργαζόμενος μόνο για ασφάλιστρα να δίνει ένα μισθό του; Κύριοι των Ασφαλιστικών Εταιρειών μήπως δεν ζείτε σ’αυτή την έρμη την χώρα αλλά σε άλλη; Δεν γνωρίζετε τίς δυνατότητες του Έλληνα εργαζόμενου; Δεν έχουμε τα ίδια εισοδήματα με τους Ευρωπαίους. Γνωρίζετε ότι άρχισαν τα δεφτέρια και τα φέσια στα ασφαλιστικά γραφεία λόγω της οικονομικής αδυναμίας και αναγκάζονται οι διαμεσολαβητές να κυνηγάνε τους ασφαλισμένους για να εισπράξουν τα ασφάλιστρα; Αλλά τι σας νοιάζει εσας αφού έτσι και αλιώς θα τα εισπράξετε είτε απο τον ασφαλισμένο είτε απο τον διαμεσολαβητή. Εσείς τις παχηλές προμήθειες θα τις εισπράξετε και ας τους διαμεσολαβητές να τρέχουν να εξηγούν στον κόσμο γιατί πρέπει να πληρώνει τόσο κλπ.