Δίνουν μπόνους στους υπαλλήλους τους για να κόψουν το κάπνισμα ή τους δωρίζουν ταξίδια ως κίνητρο για να χάσουν βάρος. Τους προσφέρουν τη δυνατότητα να κάνουν spa και pilates, να παίξουν τένις ή και να κολυμπήσουν μετά τη δουλειά. Τους προσλαμβάνουν χωρίς …βιογραφικό και τους δίνουν κίνητρα για να γίνουν γονείς. Βεβαιώνονται ότι κανένα παιδί δεν εργάζεται για να παραχθούν τα προϊόντα τους, ενώ την ίδια στιγμή κάνουν ανακύκλωση, εφαρμόζουν προγράμματα εξοικονόμησης ενέργειας και προστασίας της φύσης και μεριμνούν για άτομα με ειδικές ανάγκες (ΑμΕΑ) και ανθρώπους που ζουν κάτω από τα όρια της φτώχειας.
Ο λόγος για όσες επιχειρήσεις εφαρμόζουν δράσεις Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης (ΕΚΕ). Για ορισμένους, η ΕΚΕ είναι ακόμη μια φούσκα που θα σκάσει, μια τάση «του συρμού». Για άλλους, είναι ακριβή πολυτέλεια εν μέσω οικονομικής κρίσης ή απλά μία μορφή υποκρισίας, από πλευράς πολυεθνικών κολοσσών, που χρηματοδοτούν κοινωνικά προγράμματα με κονδύλια δυσανάλογα σε σχέση με τα κέρδη τους.
Πολλοί, όμως, τη θεωρούν πλέον όχι μόνο αναγκαία κίνηση, αλλά και αποδοτική επιλογή, ακόμη και σε περιόδους ισχνών αγελάδων, όπως η τρέχουσα, καθώς έρευνες δείχνουν ότι οι καταναλωτές αναγνωρίζουν και επιβραβεύουν τις υπεύθυνες εταιρίες, ενώ τιμωρούν τις ανεύθυνες. Το γεγονός δε, ότι πολλές πολυεθνικές διαθέτουν δεκάδες εργοστάσια και χιλιάδες σημεία πώλησης, μπορεί να αποδώσει μετρήσιμα αποτελέσματα, πχ, σε επίπεδο εξοικονόμησης ενέργειας, όταν εφαρμόζονται περιβαλλοντικές δράσεις.
Η έννοια της ΕΚΕ έχει διεισδύσει και στις ΜΜΕ. Στην ΕΕ το 14% εξ αυτών εφαρμόζει τακτικά σχετικές δράσεις, ενώ πολλές γίνονται και σε συνεργασία με τις Μεγάλες Επιχειρήσεις με τις οποίες συνεργάζονται.
Στη διεύθυνση https://www.csr-in-commerce.eu, η Ευρωπαϊκή Συνομοσπονδία Εμπορίου (Eurocommerce) παρουσιάζει 170 από τις πιο εμπνευσμένες δράσεις ΕΚΕ ανά την Ευρώπη. Μεταξύ αυτών, κάποιες ανήκουν και σε ελληνικές εταιρείες.
Για παράδειγμα η πρωτοβουλία της «Piscines Ideales» να ξεκινήσει το 2006 ένα πρόγραμμα, με στόχο την καλύτερη υγεία των εργαζομένων και την αύξηση της παραγωγικότητας και δημιουργικότητάς τους. Για να πετύχει τον στόχο της, «έταξε» αύξηση 2% στον μισθό των εργαζομένων, που θα έκοβαν το κάπνισμα, αλλά και τριήμερα ταξίδια για όποιον υπάλληλο κατόρθωνε να χάσει το 10% του βάρους του! Επίσης, παρείχε στους εργαζομένους τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν εγκαταστάσεις spa και γυμναστηρίου, να κολυμπούν στην πισίνα της εταιρείας μετά τη δουλειά ή τα σαββατοκύριακα και να κάνουν μαθήματα τένις ή πιλάτες.
Σύμφωνα με τα στοιχεία, που αναφέρονται στην ιστοσελίδα της Eurocommerce, το 35% των καπνιστών έκοψε το κάπνισμα, ενώ πολλοί εργαζόμενοι κέρδισαν ταξίδια, επειδή έχασαν βάρος. Και το πρόγραμμα συνεχίζεται…
Πηγή: ΑΝΑ-ΜΠΕ