Ομαδικές Ασφαλίσεις

Α. Δένδης: Αυξάνεται η διείσδυση των ομαδικών ασφαλιστηρίων


Στα ομαδικά ασφαλιστήρια στρέφονται την τελευταία δεκαετία οι μεγάλες και μικρομεσαίες επιχειρήσεις λόγω των ωφελειών που απορρέουν τόσο σε επίπεδο εργοδοτών όσο και εργαζομένων. Σε συνέντευξή του στο «ΑΜ» ο Αντώνης Δένδης, Επικεφαλής Πωλήσεων Ομαδικών Συμβολαίων Ζωής, Υγείας και Συνταξιοδοτικών της MetLife αναφέρεται στα θετικά της συμμετοχής και την κουλτούρα που έχουν οι επιχειρήσεις στην Ελλάδα.

Ποια είναι τα οφέλη που προκύπτουν από τις ομαδικές καλύψεις για τις επιχειρήσεις και τους εργαζόμενους;

Στο σημερινό κοινωνικό-οικονομικό περιβάλλον, τα προγράμματα Ομαδικής Ασφάλισης αναδεικνύονται σε στρατηγικό εργαλείο, το οποίο εξασφαλίζει σημαντικά πλεονεκτήματα τόσο για τις επιχειρήσεις όσο και για τους εργαζόμενους.

Για τις εταιρείες, η ομαδική ασφάλιση αποτελεί μια επένδυση στο ανθρώπινο δυναμικό τους, η οποία μπορεί να εξασφαλίσει υψηλότερη αποδοτικότητα και παραγωγικότητα. Η παροχή ασφαλιστικών καλύψεων από τον εργοδότη, μπορεί να μην είναι το μοναδικό, αλλά αποτελεί σίγουρα σημαντικό κριτήριο στην απόφαση ενός εργαζόμενου να εργαστεί ή να παραμείνει σε μια εταιρεία. Όπως επιβεβαιώνεται και από σχετικές έρευνες, όλο και περισσότεροι εργαζόμενοι σήμερα θεωρούν ότι οι παροχές αυτές συμβάλουν καθοριστικά στην οικονομική τους ασφάλεια και σε μια ζωή με λιγότερο άγχος απέναντι στο απρόσμενο.

Επομένως, η αξιοποίηση της Ομαδικής Ασφάλισης, για τη διαμόρφωση ενός έξυπνου συνδυασμού απολαβών και παροχών, μπορεί να βοηθήσει μια επιχείρηση στην προσέλκυση και τη διατήρηση ικανών στελεχών, που θα εργαστούν για την επιτυχία της. Ένα καλό ομαδικό πρόγραμμα μπορεί, επίσης, να συμβάλει στη δημιουργία ενός υγιούς εργασιακού κλίματος και στην οικοδόμηση σχέσεων εμπιστοσύνης μεταξύ εργοδότη και εργαζομένων. Δίνει τη δυνατότητα στην επιχείρηση να δείξει έμπρακτα ότι νοιάζεται και προστατεύει το βιοτικό επίπεδο των ανθρώπων της, προσφέροντάς τους τη σιγουριά ότι οι ίδιοι και οι οικογένειές τους θα έχουν οικονομική στήριξη για να αντιμετωπίσουν μια πραγματικά δύσκολη στιγμή στη ζωή τους. Κι αυτός είναι ένας από τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους για να κερδίσουν την αφοσίωσή τους, να ενισχύσουν τη δέσμευση και την παραγωγικότητά τους.

Η επένδυση στην ομαδική ασφάλιση ενισχύει, παράλληλα, τη φήμη και το κύρος της εταιρείας, ως τεκμήριο υψηλού επαγγελματισμού και εφαρμογής υπεύθυνων πολιτικών διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού. Τέλος, δεν θα πρέπει να αμελείται και το φορολογικό όφελος, αφού με βάση την ισχύουσα νομοθεσία, τα ασφάλιστρα ομαδικών προγραμμάτων για το προσωπικό τους αναγνωρίζονται ως παραγωγικές δαπάνες και απαλλάσσονται πλήρως από τη φορολόγηση των εταιρειών.

Για τους εργαζόμενους, η ύπαρξη ενός σύγχρονου πακέτου οικονομικών παροχών από τον εργοδότη έχει προφανή πλεονεκτήματα. Ένα από αυτά είναι ότι δεν απαιτείται ατομική αξιολόγηση υγείας για τη συμμετοχή σε ομαδικό πρόγραμμα. Εξίσου σημαντικό όφελος, όμως, προκύπτει και από τις οικονομίες κλίμακας που επιτυγχάνει η ομαδική ασφάλιση και από τη δυνατότητα εξατομίκευσης των παροχών. Σήμερα, υπάρχουν προϊόντα όπως το Business Protector της MetLife, το οποίο επιτρέπει τη δημιουργία ενός βασικού προγράμματος, ενσωματώνοντας σε αυτό πρόσθετες σημαντικές καλύψεις.

Θα έλεγα λοιπόν ότι, με την αξιοποίηση της κατάλληλης τεχνογνωσίας, η Ομαδική Ασφάλιση μπορεί να αναδειχθεί σε πολύτιμο σύμμαχο των επιχειρήσεων και των ανθρώπων τους, στην προσπάθεια για ευημερία και ανάπτυξη.

Είναι κατανοητά σε επίπεδο ορολογίας τα εν λόγω ασφαλιστήρια συμβόλαια; Υπάρχουν ψιλά γράμματα για τους ασφαλισμένους;

Για εμάς στη MetLife, η σαφήνεια και η διαφάνεια αποτελεί θεμελιώδη δέσμευση. Είναι η βάση, πάνω στην οποία χτίζουμε εδώ και πάνω από 50 χρόνια σχέσεις εμπιστοσύνης με χιλιάδες ασφαλισμένους σε όλη τη χώρα. Και την τηρούμε σε κάθε πτυχή της επικοινωνίας μας, από τη σύνταξη των ενημερωτικών φυλλαδίων, μέχρι τη διατύπωση των συμβολαίων μας. Στόχος μας είναι να προωθούμε τα προϊόντα μας χωρίς υπερβολικές υποσχέσεις και χωρίς ψιλά γράμματα, διευκρινίζοντας κάθε λεπτομέρεια και χρησιμοποιώντας γλώσσα που ο ασφαλισμένος μπορεί εύκολα να κατανοήσει.

Όσον αφορά ειδικά τα ομαδικά προγράμματα, όλοι οι ασφαλισμένοι λαμβάνουν ενημερωτικά έντυπα στα οποία αναγράφονται ξεκάθαρα οι όροι συμμετοχής και οι παροχές. Επίσης, σε συνεννόηση με τους πελάτες μας, πραγματοποιούμε τακτικές παρουσιάσεις που βοηθούν τους εργαζόμενους να κατανοήσουν καλύτερα τις προσφερόμενες παροχές και επιλογές, να λάβουν τυχόν διευκρινήσεις και να μπορέσουν να αξιοποιήσουν καλύτερα τις δυνατότητες του προγράμματος.

Πρέπει, επίσης, να προσθέσω ότι οι πρόσφατες εξελίξεις στο νομοθετικό πλαίσιο που διέπει την αγορά – ειδικότερα η εφαρμογή της ευρωπαϊκής οδηγίας IDD και PRIIPS και των τεχνικών προτύπων για τα έγγραφα βασικών πληροφοριών – έχουν βοηθήσει σημαντικά στην εξοικείωση με τα ασφαλιστικά προϊόντα. Το γεγονός ότι προβλέπονται πλέον συγκεκριμένες υποχρεώσεις και τυποποιημένα έντυπα για την παρουσίαση βασικών πληροφοριών, συμβάλλει στην αύξηση της διαφάνειας και της κατανόησης σχετικά με κάθε προσφερόμενο προϊόν. Κι αυτό λειτουργεί θετικά τόσο για τους καταναλωτές, όσο και για την αγορά.

Με βάση την εμπειρία σας, υπάρχουν επιχειρήσεις (κλάδος, μέγεθος επιχείρησης) που έχουν στην κουλτούρα τους τις ομαδικές ασφαλίσεις;

Είναι αλήθεια ότι οι μεγάλες επιχειρήσεις έχουν εντάξει στην κουλτούρα τους την ομαδική ασφάλιση εδώ και πολλά χρόνια. Ειδικότερα οι πολυεθνικές εταιρείες είχαν αρχίσει ήδη από τη δεκαετία του 1990 να συμπεριλαμβάνουν τα ομαδικά προγράμματα ασφάλισης στα συστήματα των παροχών τους. Τα τελευταία 10 με 15 χρόνια, έχουμε δει σταδιακά όλο και περισσότερους μεγάλους ελληνικούς οργανισμούς να επενδύουν στην ομαδική ασφάλιση, ιδιαίτερα επιχειρήσεις οι οποίες διαθέτουν προσωπικό βαριάς παραγωγής.

Σήμερα, παρά τις πιέσεις που δημιούργησε η κρίση στην αγορά εργασίας, συνεχίζει να αυξάνεται σταθερά ο αριθμός των επιχειρήσεων που επιλέγουν την ασφάλιση των εργαζομένων τους σε ομαδικά προγράμματα. Το γεγονός ότι τα προγράμματα που διατίθενται στην αγορά καλύπτουν επιχειρήσεις με προσωπικό 5 ατόμων και άνω, εξασφαλίζει τη δυνατότητα σε επιχειρήσεις κάθε μεγέθους να αξιοποιήσουν τα πλεονεκτήματα της ομαδικής ασφάλισης.

Βλέπουμε, λοιπόν, μια μεγάλη στροφή στα ομαδικά προγράμματα και από τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, οι οποίες προσπαθούν με τον τρόπο αυτό να προσελκύσουν ταλαντούχους εργαζόμενους, να απαντήσουν στις ανάγκες των εργαζομένων τους και να αυξήσουν την ικανοποίηση και την παραγωγικότητά τους.

Πιστεύετε ότι είναι επαρκής από την πλευρά της πολιτείας η κινητροδότηση;

Σήμερα υπάρχουν ορισμένα κίνητρα, όσον αφορά στα ομαδικά συνταξιοδοτικά προγράμματα. Θα μπορούσε, ωστόσο, να δοθεί μεγαλύτερη έμφαση στην παροχή κινήτρων, τόσο για τα ομαδικά προγράμματα ζωής και υγείας, όσο και για τα ατομικά προγράμματα ιδιωτικής ασφάλισης. Μέσα σε ένα περιβάλλον αβεβαιότητας και με δεδομένες τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν τα δημόσια συστήματα, τόσο στον τομέα της υγείας, όσο και στον τομέα της σύνταξης, είναι σημαντικό να επενδύσουμε στην ανάπτυξη ασφαλιστικής συνείδησης στην ελληνική κοινωνία. Η ενθάρρυνση μέσω κινήτρων είναι σημαντική, αντίστοιχη έμφαση όμως θα πρέπει να δοθεί και στην ενημέρωση των πολιτών σε σχέση με τις υφιστάμενες προκλήσεις και το συμπληρωματικό ρόλο της ιδιωτικής ασφάλισης.

Τι θα λέγατε ότι σας διαφοροποιεί ως εταιρεία στις ομαδικές ασφαλίσεις;

Η MetLife είναι μια εταιρεία που αποτελεί σημείο αναφοράς στην ανάπτυξη της ελληνικής ασφαλιστικής αγοράς. Διαθέτει εμπειρία 55 ετών στην ανάπτυξη προγραμμάτων ομαδικής ασφάλισης, αλλά και στη διαχείριση των σχέσεων με τους πελάτες της, στην εξεύρεση λύσεων και στην παροχή υψηλού επιπέδου εξυπηρέτησης.

Παράλληλα, πέρα από την αξιοποίηση ερευνητικών δεδομένων από το παγκόσμιο δίκτυο της MetLife, πραγματοποιεί σε τακτά χρονικά διαστήματα έρευνες και στην Ελλάδα με σκοπό να αποτυπώσει την πραγματική εικόνα, όσον αφορά στις ανάγκες των επιχειρήσεων και των εργαζομένων τους. Πρόκειται, συγκεκριμένα, για την έρευνα Employee Benefits Trends Study, η οποία διεξάγεται σε αντιπροσωπευτικό δείγμα τόσο των εργοδοτών, όσο και των εργαζομένων και μας επιτρέπει να εξάγουμε χρήσιμα συμπεράσματα για τις τάσεις στο εργασιακό περιβάλλον.

Με βάση, λοιπόν, την εμπειρία της, αλλά και με την τεχνογνωσία και τα εξελιγμένα εργαλεία ενός παγκόσμιου οργανισμού, η MetLife παρέχει προγράμματα τα οποία ανταποκρίνονται στις πραγματικές ανάγκες των επιχειρήσεων και των ανθρώπων τους. Δεν είναι τυχαίο ότι σήμερα αποτελεί τη νούμερο 1 επιλογή των εργοδοτών στην Ελλάδα, για την ομαδική ασφάλιση του προσωπικού τους.

Πηγή: Ασφαλιστικό Marketing Δεκεμβρίου 2019


Σχολιαστε ελευθερα

Σχολιαστε ελευθερα

Your email address will not be published. Required fields are marked *

eighteen − 16 =

To Top

Κοινοποιείστε αυτό το άρθρο σε κάποιον!

Καλησπέρα,
ο παρακάτω σύνδεσμος ίσως σας ενδιαφέρει:
Α. Δένδης: Αυξάνεται η διείσδυση των ομαδικών ασφαλιστηρίων! https://www.insurancedaily.gr/a-dendis-ayxanetai-i-dieisdysi-ton-oma/