Σκιαγραφώντας την Ασφαλιστική Αγορά στο νομό Λάρισας – στο πλαίσιο της στήλης «Επαρχία Αγάπη μου» – επικοινωνήσαμε με τον Προϊστάμενο Περιφ. τομέα κεντρικής Ελλάδας της Εθνικής Ασφαλιστικής, κ. Αθανάσιο Μαργαριτόπουλο, και του ζητήσαμε να μας απαντήσει σε μια σειρά από ερωτήσεις.
Συνέντευξη Αθανάσιος Μαργαριτόπουλος
Ποια είναι η πολιτικής της Εθνικής Ασφαλιστικής ως προς τους ανθρώπους του δικτύου της; Σε ποια βάση οικοδομεί τις σχέσεις με τους συνεργάτες της και πώς ανταποκρίνεται στα προβλήματα αλλά και στα αιτήματά τους;
Οι άνθρωποι του δικτύου της Εθνικής Ασφαλιστικής αποτελούν έναν από τους βασικούς παράγοντες της μέχρι σήμερα εξέλιξής της και εγγύηση για την πορεία της στο μέλλον. Πολιτική μας ως προς τους ανθρώπους του δικτύου μας είναι η μεγιστοποίηση της ικανοποίησής τους από τη συνεργασία μας αλλά και η παρουσία της Εταιρείας μας μέσω αυτών όχι μόνο στα μεγάλα αστικά κέντρα αλλά και στις μικρότερες πόλεις, κωμοπόλεις και χωριά της επαρχίας. Η φερεγγυότητα, η αξιοπιστία, η αίσθηση ασφάλειας, η ποιοτική και γρήγορη εξυπηρέτηση αλλά και η συνεχής υποστήριξη και εκπαίδευση είναι οι βάσεις πάνω στις οποίες η Εθνική ασφαλιστική οικοδομεί τις σχέσεις της με τους συνεργάτες της. Σε αυτό το δρόμο από την πλευρά μας προσφέρουμε πλήρη γκάμα ασφαλιστικών προϊόντων σε όλους τους κλάδους κάτω από την κοινή ονομασία «Full» και υποστηρίζουμε τους συνεργάτες μας με πληθώρα χρήσιμων εργαλείων και εφαρμογών όπως το «ηλεκτρονικό γραφείο συνεργατών», την εφαρμογή πελατολογίου «Εθνική Force», το σύστημα διοικητικής πληροφόρησης «M.I.S.» κ.ά. προς επίτευξη των στόχων τους και διευκόλυνσης των εργασιών τους.
Όσον αφορά την εκπαίδευσή τους εκτός των σεμιναρίων με φυσική παρουσία που διοργανώνονται συστηματικά από την Εταιρεία μας και στην επαρχία, παρέχουμε στους συνεργάτες την ηλεκτρονική πλατφόρμα «e-learning portal», μέσω της οποίας ο συνεργάτης μας μπορεί να παρακολουθήσει ηλεκτρονικά σεμινάρια αλλά και να αποκτήσει δωρεάν την επαναπιστοποίησή του, η οποία βάσει του νόμου απαιτείται για κάθε επαγγελματία ασφαλιστή.
Η άμεση ανταπόκριση στα αιτήματα και λύση στα προβλήματα των συνεργατών είναι σταθερός στόχος της Εθνικής Ασφαλιστικής. Προς επίτευξη αυτού του στόχου ιδιαίτερα για την επαρχία και τη Θεσσαλία συγκεκριμένα, η Εταιρεία μας αξιοποιεί το συγκριτικό της πλεονέκτημα, να διαθέτει ένα πλήρες οργανωμένο Κατάστημα με έδρα τη Λάρισα το οποίο είναι στελεχωμένο με έμπειρο και εξειδικευμένο προσωπικό για κάθε κλάδο και που βρίσκεται πάντα κοντά στους συνεργάτες για να δώσει λύση στα προβλήματά τους και να ικανοποιήσει όπου είναι εφικτό τα αιτήματά τους. Επικουρικά σε αυτό η Εθνική Ασφαλιστική έχει δημιουργήσει ειδική τηλεφωνική γραμμή επικοινωνίας αποκλειστικά για τους συνεργάτες της με εξειδικευμένη ομάδα στο contact center με στόχο την επίλυση των θεμάτων σε πρώτο επίπεδο και τη βελτίωση του χρόνου απόκρισης στα επόμενα επίπεδα. Παράλληλα σε αυτό το στόχο συνδράμουν τόσο το «Knowledge Management System» της Εταιρείας όσο και το σύστημα διαχείρισης αιτημάτων και παραπόνων (ΣΕΠΑ), που συνεχώς βελτιώνεται.
Εσείς από πότε συνεργάζεστε με την Εταιρεία; Μιλήστε μας λίγο για την πορεία σας.
Σας ευχαριστώ για την ευκαιρία που μου δίνετε να θυμηθώ τη σημαντικότερη ίσως στιγμή της επαγγελματικής μου σταδιοδρομίας, αυτή της ένταξής μου στο δυναμικό της μεγαλύτερης ασφαλιστικής εταιρείας στη χώρα μας, την Εθνική την πρώτη ασφαλιστική. Είμαι πτυχιούχος Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Μακεδονίας και κάτοχος διπλώματος ασφαλιστικών σπουδών του Ερευνητικού Πανεπιστημιακού Ινστιτούτου Μακεδονίας. Ξεκίνησα να ασχολούμαι με τον ασφαλιστικό κλάδο ως ασφαλιστικός σύμβουλος από το 1983. Το 1987 είχα την τύχη να ενταχθώ στη μεγάλη οικογένεια της Εθνικής της πρώτης ασφαλιστικής ως διοικητικός υπάλληλος. Εργάστηκα περνώντας σχεδόν από όλες τις θέσεις μέσα στο κατάστημα της Λάρισας όπως λογιστήριο, ζημιές αυτοκινήτων, αναλήψεις αυτοκινήτων κ.ά. Το 2001 ανέλαβα προϊστάμενος του καταστήματος Λάρισας και στη συνέχεια από το 2009 μέχρι σήμερα είμαι προϊστάμενος του περιφερικού τομέα Κεντρικής Ελλάδος με έδρα τη Λάρισα.
Στρατολογείτε νέους ασφαλιστές; Ποια είναι η διαδικασία που ακολουθείτε προκειμένου ένας νέος να γίνει ασφαλιστής;
Ως διοικητικό κατάστημα της Εθνικής ασφαλιστικής καλούμαστε να υποστηρίξουμε όλα τα δίκτυα πωλήσεων της Εταιρείας μας. Η στρατολόγηση νέων ασφαλιστών είναι κύρια ευθύνη των γραφείων πωλήσεων του εταιρικού δικτύου της Εθνικής Ασφαλιστικής που έχει έντονη παρουσία με 7 γραφεία πωλήσεων στη Θεσσαλία. Ωστόσο εμείς μέσω του τμήματος ανάπτυξης του καταστήματος προσεγγίζουμε ελεύθερους ασφαλιστικούς συμβούλους, πράκτορες και μεσίτες ασφαλειών, οι οποίοι ήδη δραστηριοποιούνται στον ανταγωνισμό ή θέλουν να ξεκινήσουν ως επαγγελματίες σε αυτήν τη μορφή ώστε να συνεργαστούμε. Μεγάλο βάρος δίνουμε στα ποιοτικά χαρακτηριστικά των υποψήφιων συνεργατών και κυρίως να είναι έντιμοι, συνεπείς και ειλικρινείς και γενικά να διαθέτουν καλό όνομα στην αγορά.
Ποια είναι η εικόνα που έχετε ως επικεφαλής της περιφερειακής διεύθυνσης Κεντρικής Ελλάδας; Ποια είναι τα βασικά χαρακτηριστικά της ασφαλιστικής αγοράς στον Τομέα ευθύνης σας;
Στον κλάδο αυτοκινήτων σχεδόν όλες οι εταιρείες έχουν μπει τα τελευταία χρόνια σε έναν άγριο τιμολογιακό ανταγωνισμό που τελικά λειτουργεί σε βάρος των εισοδημάτων των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών. Υπάρχει μεγάλος αριθμός ανασφάλιστων αυτοκινήτων κυρίως στην ύπαιθρο με όλες τις συνέπειες που αυτό συνεπάγεται για τις ασφαλιστικές εταιρείες, για το επικουρικό κεφάλαιο αλλά και για τους συνεπείς ασφαλισμένους και πλέον είναι αναγκαιότητα άμεσα η πολιτεία να εφαρμόσει το νόμο για τα ανασφάλιστα που έχει ήδη ψηφιστεί εδώ και χρόνια. Όσο καθυστερεί η εφαρμογή του ψηφισθέντος από το 2014 νόμου για τα ανασφάλιστα οχήματα όλο και διευρύνεται η τάση των ανασφάλιστων, παρά τους τακτικούς ελέγχους από την τροχαία. Στην επαρχία εκτός από τα ανασφάλιστα που κυκλοφορούν κανονικά με πινακίδες, υπάρχει και ειδικά στα χωριά το φαινόμενο των οχημάτων που παραδίδουν μεν τις πινακίδες αλλά συνεχίζουν να κυκλοφορούν για να πάνε από το σπίτι στη δουλειά αλλά και από χωριό σε χωριό και είναι φυσικά ανασφάλιστα.
Βασικό και διαχρονικό χαρακτηριστικό της ασφαλιστικής αγοράς στη Θεσσαλία είναι το μεγάλο πλήθος αγροτικών μηχανημάτων και Φ.Ι.Χ. Αγροτικών οχημάτων. Άλλα χαρακτηριστικά της ασφαλιστικής αγοράς όσον αφορά τον κλάδο οχημάτων στον τομέα ευθύνης μας είναι ο σχετικά χαμηλός δείκτης ζημιών ο οποίος αφήνει περιθώρια για μειώσεις τιμολογίων αλλά και όπως προαναφέραμε, ο έντονος ανταγωνισμός τόσο μεταξύ των ασφαλιστικών εταιρειών όσο και μεταξύ των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών.
Η Θεσσαλία λόγω του κάμπου θεωρείτε προνομιούχα περιοχή όσον αφορά τα εισοδήματα των πολιτών και σε μεγάλο βαθμό αυτό ισχύει ακόμα, σε σύγκριση με την υπόλοιπη Ελλάδα. Έτσι σε ό,τι αφορά τους υπόλοιπους κλάδους ασφάλισης θεωρώ ότι στην αγορά της Θεσσαλίας υπάρχουν μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης νέων εργασιών.
Πόσοι είναι συνολικά οι συνεργάτες της Εθνικής στην Κεντρική Ελλάδα;
Στην κεντρική Ελλάδα έχουμε 186 ενεργούς συνεργάτες της Εθνικής Ασφαλιστικής εκ των οποίων οι 78 είναι αποκλειστικής συνεργασίας και εργάζονται μέσω των εταιρικών γραφείων πωλήσεων της Εταιρείας και οι υπόλοιποι είναι ελεύθεροι ασφαλιστικοί σύμβουλοι, πράκτορες και μεσίτες ασφαλειών.
Τι ποσοστό του χαρτοφυλακίου αντιστοιχεί στον κλάδο οχημάτων; Ποια είναι η άποψή σας για την κατάστασή του σήμερα;
Ο κλάδος οχημάτων όσον αφορά την Περιφέρειά μας αντιστοιχεί στο 25% περίπου του συνόλου του χαρτοφυλακίου μας. Ο συγκεκριμένος κλάδος όπως έχουμε προαναφέρει εμφανίζει τον εντονότερο ανταγωνισμό μεταξύ τον ασφαλιστικών εταιρειών καθώς κάθε μέρα εμφανίζεται και μία νέα εταιρεία που υπόσχεται το χαμηλότερο ασφάλιστρο. Όσον αφορά την Εταιρεία μας, έχει επικρατήσει η άποψη στην αγορά ότι η Εθνική είναι η καλύτερη εταιρεία αλλά είναι ακριβή. Γεγονός το οποίο κατά το δεύτερο σκέλος του έχει πάψει εδώ και καιρό να είναι αληθές καθώς με τις τελευταίες βελτιώσεις του τιμολογίου μας στον κλάδο οχημάτων, πλέον η Εθνική Ασφαλιστική για εμένα σήμερα εκτός από το ότι είναι η καλύτερη ασφαλιστική εταιρεία, είναι και οικονομική.
Μπορείτε να μας πείτε πώς μοιράζεται η παραγωγή στους υπόλοιπους κλάδους;
Στους υπόλοιπους κλάδους η παραγωγή μοιράζεται κατά 45% στον κλάδο ατομικών ασφαλίσεων ζωής, 20% τα επενδυτικά προϊόντα κλάδου ζωής, 5% κλάδος πυρός, 2,5% ο κλάδος Αστικής Ευθύνης και 2,5% κλάδος μεταφορών και λοιποί κλάδοι.
Ποια είναι η άποψή σας για τα εναλλακτικά δίκτυα πωλήσεων;
Τα εναλλακτικά δίκτυα πωλήσεων είναι μία πραγματικότητα την οποία καμία εταιρεία όπως και η Εθνική Ασφαλιστική δεν μπορεί και δεν πρέπει να παραβλέψει. Όσον αφορά τις direct πωλήσεις μέσω internet, η απήχησή τους στην επαρχία δεν είναι μεγάλη καθώς ο κόσμος προτιμά τα παραδοσιακά δίκτυα πωλήσεων. Το bancassurance ενισχύεται τα τελευταία χρόνια, καθώς η μείωση των καθαρά Τραπεζικών εργασιών ωθεί τα Τραπεζικά ιδρύματα στην αναζήτηση εσόδων από άλλες πηγές μεταξύ των οποίων είναι και η πώληση ασφαλιστικών προϊόντων. Το γεγονός αυτό δημιουργεί στους παραδοσιακούς ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές ένα επιπλέον ανταγωνισμό στον οποίο όμως θα έπρεπε κατά τη γνώμη μου εδώ και καιρό να ήταν προετοιμασμένοι να αντεπεξέλθουν προβάλλοντας τα δικά τους προτερήματα έναντι των εναλλακτικών δικτύων πώλησης. Κατά την προσωπική μου άποψη κανένα εναλλακτικό δίκτυο πώλησης δεν μπορεί να υποκαταστήσει πλήρως την προσωπική επαφή και εξυπηρέτηση ενός καλού ασφαλιστικού διαμεσολαβητή.
Θεωρείτε ότι ο κόσμος ενδιαφέρεται για ασφάλιση υγείας; Αναμένετε άμεσα να διευρυνθούν οι εργασίες σε ασφαλίσεις για νοσοκομειακή και ιατροφαρμακευτική περίθαλψη;
Η αβεβαιότητα που επικρατεί στον κόσμο τα τελευταία χρόνια επικουρούμενη από τις συνεχείς αρνητικές ειδήσεις σχετικά με την κατάσταση στο Δημόσιο σύστημα υγείας αλλά και μετά την ψήφιση του τελευταίου ασφαλιστικού νόμου οδηγεί αναπόφευκτα τον κόσμο να στραφεί στην ιδιωτική ασφάλιση για την κάλυψη της υγείας του. Η αναγκαιότητα για τον συμπληρωματικό ρόλο της ιδιωτικής ασφάλισης, είναι πλέον ορατή ακόμα και στους μη σχετικούς σε ασφαλιστικά ζητήματα. Έτσι δεν είναι τυχαίο που τα τελευταία χρόνια και μέσα στην πιο μεγάλη κρίση, ο κλάδος της υγείας όπως και τα συνταξιοδοτικά προγράμματα παρουσιάζει αυξημένη ζήτηση η οποία κατά την κρίση μου θα αυξηθεί περαιτέρω αρκεί να υπάρξει έστω και μικρή ανάκαμψη στην οικονομία της χώρας και να μειωθεί το ποσοστό της ανεργίας έτσι ώστε να υπάρχει η δυνατότητα στον πολίτη να αγοράσει τέτοιου είδους προϊόντα. Σημαντικός παράγοντας επίσης για διεύρυνση αυτών των εργασιών είναι η πολιτεία να δώσει κίνητρα στους πολίτες για τη σύναψη τέτοιου είδους συμβολαίων τα οποία μακροπρόθεσμα ενισχύουν και την ίδια την οικονομία της χώρας. Η Εθνική Ασφαλιστική αφουγκραζόμενη την αγορά αλλά και την κοινωνία δημιούργησε το νέο προϊόν υγείας, νοσοκομειακής και ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης «Full», το οποίο παρέχει πολλές εναλλακτικές όσον αφορά τη θέση νοσηλείας, τις απαλλαγές αλλά και τις καλύψεις και κατά συνέπεια πολλές επιλογές όσον αφορά το κόστος του προγράμματος, δίνοντας έτσι στον πελάτη τη δυνατότητα να εξατομικεύσει το πρόγραμμά του ανάλογα όχι μόνο με τις ασφαλιστικές του ανάγκες του αλλά και ανάλογα με την οικονομική του δυνατότητα.
Διαβάστε επίσης: Λάρισα: 550 κωδικοί στο επιμελητήριο αλλά ούτε οι μισοί είναι ενεργοί
Φτάνουν σε εσάς καταγγελίες για κρούσματα μαύρων κωδικών;
Οι μαύροι κωδικοί δεν είναι καινούργιο φαινόμενο. Από την έναρξη της κρίσης όμως, το πρόβλημα έχει ενταθεί σημαντικά καθώς πολλοί ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές μην αντέχοντας τα αυξανόμενα φορολογικά βάρη και τις ασφαλιστικές εισφορές, διέκοψαν επισήμως τη δραστηριότητά τους και εντάχθηκαν κάτω από μεγαλύτερα, πιο εύρωστα σχήματα και πολύ φοβάμαι πως η ένταση του φαινομένου θα αυξηθεί ακόμα περισσότερο. Τελευταία πολλοί κυρίως νέοι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές που έχουν και άλλες δραστηριότητες, για να ενταχθούν σε επιδοτούμενα κρατικά προγράμματα, διακόπτουν την επισήμως τις ασφαλιστικές τους εργασίες, τις οποίες όμως εκτιμώ ότι θα συνεχίσουν να ασκούν ανεπίσημα. Είναι φαινόμενο χρόνων το οποίο κανείς μέχρι σήμερα δεν μπόρεσε να εξαλείψει και κατά την προσωπική μου άποψη ακόμα και τα συνδικαλιστικά όργανα του κλάδου δεν προσπάθησαν όσο θα έπρεπε για την καταπολέμησή του. Για τη διασφάλιση των συμφερόντων των επαγγελματιών ασφαλιστικών διαμεσολαβητών αλλά και για την προστασία των καταναλωτών πρέπει οι ίδιοι οι ασφαλιστές σε συνεργασία με την πολιτεία να φροντίσουν για την εξάλειψη του φαινομένου.