ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Facebook Instagram
Search
Close this search box.
Bars
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ
Menu
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ
banner728x90png
Home Αριστείδης Παπανικόλας

O Νόμος για τα Ανασφάλιστα Οχήματα και Ερωτήματα που προκύπτουν

Insurancedaily editorial team by Insurancedaily editorial team
03/04/2013 - Updated on 04/04/2020
in Αριστείδης Παπανικόλας, Ασφαλιστικές Ειδήσεις
A A
Share on Facebook

AutokinitaΑπό τον Αριστείδη Παπανικόλα. Ψηφίστηκε επιτέλους ο νόμος για τη διασταύρωση των στοιχείων, ώστε να βρεθούν τα ανασφάλιστα οχήματα. Πολιτική βούληση χρειαζόταν και φαίνεται ότι οι πιέσεις, τόσο της αγοράς όσο και του Επικουρικού Κεφαλαίου, στο οποίο κατέληγαν οι ζημιές των ανασφάλιστων, απέδωσαν. Δυστυχώς στην απαίδευτη από ασφαλιστικής πλευράς κοινωνία μας, έπρεπε να έρθει ο «μπαμπούλας» του ελέγχου και του προστίμου για να πείσει (θα το δούμε απολογιστικά πόσους τελικά έπεισε…) πολλές χιλιάδες ιδιοκτητών να ασφαλίσουν τα αυτοκίνητα και τις μοτοσικλέτες τους. Σέβομαι απόλυτα αυτούς που πραγματικά δεν έχουν να πληρώσουν, αλλά θα πρέπει να καταλάβουν ότι μια κακή στιγμή θα καταστρέψει όλη τη ζωή τους και πιθανώς και όλης της οικογένειάς τους, ότι δεν πρέπει να κυκλοφορούν ούτε 10 μέτρα ανασφάλιστοι. Ο νόμος λοιπόν λειτουργεί σαν προειδοποίηση ασφαλείας: ή ασφαλιστείτε ή καταθέστε τις πινακίδες. Αυτό είναι και το σωστό. Καμία άλλη προσέγγιση δεν μπορεί να είναι αποδεκτή.

Μια παράγραφος του νόμου όμως, απαιτεί κατά την άποψή μας διευκρινιστική εγκύκλιο και μάλιστα αμέσως, ώστε να μην υπάρξουν προβλήματα μεταξύ πελατών, εταιρειών και διαμεσολαβούντων προσώπων και να μη δημιουργηθούν δύο κατηγορίες: Αυτών που θα θελήσουν να εφαρμόσουν απολύτως το νόμο και αυτών που θα τον εφαρμόζουν κατά περίπτωση.

Διαβάστε Επίσης

Ανασφάλιστο όχημα χτύπησε & εγκατέλειψε τη «Δήμητρα της Λέσβου»

Ανασφάλιστο όχημα χτύπησε & εγκατέλειψε τη «Δήμητρα της Λέσβου»

Jun 22, 2021
O πρώτος ανήλικος νεκρός στις ΗΠΑ ήταν ανασφάλιστος

O πρώτος ανήλικος νεκρός στις ΗΠΑ ήταν ανασφάλιστος

Mar 30, 2020 - Updated on Apr 7, 2020

Αναφέρομαι στο άρθρο 5α, παράγραφος 1β, στην τελευταία φράση. Αναφέρει συγκεκριμένα: «Για την έκδοση του ασφαλιστηρίου συμβολαίου στην περίπτωση αυτή απαιτείται η προσκόμιση στην ασφαλιστική επιχείρηση της ειδοποιητήριας επιστολής και παραβόλου υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου ύψους διακοσίων πενήντα (250) ευρώ».

Με απλά λόγια, ένας ιδιοκτήτης που θα λάβει την ειδοποιητήρια επιστολή από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων (Γ.Γ.Π.Σ.) του Υπουργείου Οικονομικών, με την οποία θα τον καλεί να προβεί άμεσα και το αργότερο εντός οκτώ (8) ημερών από την παραλαβή αυτής, στην ασφάλιση της αστικής ευθύνης από την κυκλοφορία του οχήματος ιδιοκτησίας του, θα πρέπει να προσκομίσει στην ασφαλιστική εταιρεία τόσο την ειδοποιητήρια επιστολή, όσο και το παράβολο με το οποίο πλήρωσε τα 250 ευρώ πρόστιμο.

Το ερώτημα είναι, αν ένας πολίτης προσέλθει απευθείας σε μια εταιρεία ή σε ένα διαμεσολαβούν πρόσωπο για να ασφαλισθεί, χωρίς να δηλώνει αν ήταν ή όχι ανασφάλιστος ή χωρίς την επιστολή και το παράβολο, η ασφαλιστική εταιρεία μπορεί να αρνηθεί να τον ασφαλίσει; Οι ασφαλιστικές εταιρείες θα έχουν πρόσβαση (όλες) στην ενιαία και επίσημη βάση δεδομένων των ανασφάλιστων, ώστε να διαπιστώνουν εκείνη τη στιγμή αν το συγκεκριμένο όχημα ήταν ανασφάλιστο ή όχι; Και αν διαπιστώσουν ότι το όχημα ήταν ανασφάλιστο, είναι υποχρεωμένες να αρνηθούν την ασφάλιση χωρίς το παράβολο, ναι ή όχι;

Και τα διαμεσολαβούντα πρόσωπα, πώς θα έχουν πρόσβαση στο αρχείο αυτό; Ή δημιουργούνται «σημεία ασφάλισης» δύο ταχυτήτων; Αυτών που έχουν πρόσβαση στο αρχείο και των υπολοίπων;

Ακόμα και ένα διαμεσολαβούν πρόσωπο, π.χ. ένας Πράκτορας που συνεργάζεται με πολλές εταιρείες, άλλες του παρέχουν on line σύνδεση καταχώρησης της αίτησης ασφάλισης, όπου πράγματι μπορεί να «χτυπήσει» το ανασφάλιστο και άλλες όχι. Μπορεί δηλαδή ο Πράκτορας να καταθέσει χειρόγραφη αίτηση ασφάλισης σε άλλη εταιρεία και να δώσει προσωρινό σήμα ασφάλισης, χωρίς έλεγχο του οχήματος. Στην περίπτωση αυτή συμπράττει σε παραβίαση του νόμου;

Φυσικά η ασφάλιση (η τελική ανάληψη του κινδύνου) πραγματοποιείται από την ασφαλιστική εταιρεία και όχι από το διαμεσολαβούν πρόσωπο. Τι θα γίνει όμως αν συμβεί ζημιά μια-δυο μέρες μετά και ταυτόχρονα η ασφαλιστική εντοπίσει ότι το όχημα ήταν ανασφάλιστο προηγουμένως; Ο πελάτης είναι ή όχι ασφαλισμένος; Καλύπτεται η ζημιά του ή θα την χειριστεί η εταιρεία ως ανασφάλιστο; Τι ευθύνη έχει το διαμεσολαβούν πρόσωπο που είχε δώσει το προσωρινό σήμα; Και μιλάμε πάντα για την αστική ευθύνη προς τρίτους.

Είναι σαφές ότι ο ανασφάλιστος που θα θελήσει να ασφαλιστεί αργότερα, δεν γλυτώνει το πρόστιμο, είτε πληρώνοντας αμέσως το παράβολο είτε όχι. Συνεπώς, δεν έχει κίνητρο να το κρύψει. Μπορεί όμως να θέλει να καθυστερήσει την πληρωμή του παράβολου και να προσπαθήσει καταρχήν να ασφαλισθεί. Το θέμα δεν τίθεται ως προς τον πελάτη, αλλά αφενός ως προς τη διαδικασία ώστε να μην υπάρχουν διακρίσεις μεταξύ εταιρειών και διαμεσολαβούντων και αφετέρου ως προς την πιθανή ευθύνη ενός διαμεσολαβούντος προσώπου που θα δώσει προσωρινό σήμα ασφάλισης ή θα μπορέσει να εκδώσει ασφαλιστήριο κάποιας ασφαλιστικής εταιρείας, χωρίς την ειδοποιητήρια επιστολή και το παράβολο. Εκείνη τη στιγμή, τυπικά, παρανομεί το διαμεσολαβούν πρόσωπο; Και ποιες είναι οι επιπτώσεις;

Ίσως να μην είναι σημαντικές οι παρατηρήσεις, αλλά χρειάζονται άμεσης διευκρίνισης. Πολύ δε περισσότερο, στις περίεργες εποχές μας. Το τελικό ερώτημα είναι: αφού το πρόστιμο των 250 ευρώ δεν το γλυτώνει ο ιδιοκτήτης του οχήματος και είναι καταχωρημένο στην ΓΓΠΣ του Υπουργείου Οικονομικών και συνεπώς μπορεί να εισπραχθεί, γιατί τον «έλεγχο» θα πρέπει να τον κάνει η ασφαλιστική εταιρεία και κατ’ επέκταση το διαμεσολαβούν πρόσωπο που την εκπροσωπεί; Τι προέχει, να ασφαλιστούν οι ανασφάλιστοι ή να εισπραχθούν τα πρόστιμα;

Tags: ΑνασφάλιστοςΑριστείδης Παπανικόλας
new-cover-insurancegif

Related Posts

Γίναμε «ένα χρόνο σοφότεροι»; Αλλάζοντας αντίληψη
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Πόσιμο Νερό: Το νέο «χρυσάφι» επί γης!

by Insurancedaily editorial team
Jun 13, 2025
Από τη GERLING στην HDI: 30 χρόνια ασφάλισης και καινοτομίας στη Νοτιοανατολική Ευρώπη
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Από τη GERLING στην HDI: 30 χρόνια ασφάλισης και καινοτομίας στη Νοτιοανατολική Ευρώπη

by Νίκος Μωράκης
Jun 13, 2025
ΙΑΣΩ: Διεθνές Κέντρο Εκπαίδευσης για την αντιμετώπιση της Καλοήθους Υπερπλασίας του Προστάτη
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

ΙΑΣΩ: Διεθνές Κέντρο Εκπαίδευσης για την αντιμετώπιση της Καλοήθους Υπερπλασίας του Προστάτη

by Insurancedaily editorial team
Jun 12, 2025
Οργανωτικές αλλαγές στην NN Hellas
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Οργανωτικές αλλαγές στην NN Hellas

by Insurancedaily editorial team
Jun 12, 2025
ΕΛΣΤΑΤ: Αύξηση 7,8% στην Κυκλοφορία Οχημάτων το Δεκέμβριο του 2013
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Τέσσερις και… σήμερα για τα ανασφάλιστα οχήματα

by Insurancedaily editorial team
Jun 12, 2025
Πράκτορες & bancassurance διαχειρίζονται πάνω από 2.4 δις ευρώ ασφάλιστρα
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Πράκτορες & bancassurance διαχειρίζονται πάνω από 2.4 δις ευρώ ασφάλιστρα

by Insurancedaily editorial team
Jun 12, 2025
Οι 34 μεγαλύτεροι πράκτορες της ασφαλιστικής αγοράς το 2023
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Οι 34 μεγαλύτεροι πράκτορες της ασφαλιστικής αγοράς το 2023

by Insurancedaily editorial team
Jun 11, 2025
Οι 15 μεγαλύτεροι μεσίτες και πράκτορες  (στοιχεία 2024)
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Οι 15 μεγαλύτεροι μεσίτες και πράκτορες (στοιχεία 2024)

by Insurancedaily editorial team
Jun 11, 2025
Η υποχρεωτικότητα στην ασφάλιση αναδιαμορφώνει τον χάρτη της ασφαλιστικής αγοράς
Ασφάλιση Επιχειρήσεων

Η υποχρεωτικότητα στην ασφάλιση αναδιαμορφώνει τον χάρτη της ασφαλιστικής αγοράς

by Insurancedaily editorial team
Jun 11, 2025

Comments 3

  1. JOHN says:
    12 years ago

    Επίσης το πρόβλημα δεν είναι μόνο αυτό .
    Πολλοί ανασφάλιστοι με πολύ χαμηλή έως ανύπαρκτη ασφαλιστική συνείδηση ή λόγω πραγματικής αδυναμίας πληρωμής , τα “έβαλαν” με τις ασφαλιστικές και τους ασφαλιστές  γιατί θέλουν να “κονομήσουν” λένε και ότι εμείς το προκαλέσαμε αυτό .
    Επίσης αυτό που διαπιστώνω είναι πως μεγάλο ποσοστό δεν πιστεύει ότι θα σταλλούν ειδοποιητήρια με πρόστιμα , και αν τελικά  τα ειδοποιητήρια φτάσουν , τότε νομίζουν πως πηγαίνοντας σε ένα γραφείο να ασφαλιστούν και προσκομίζοντας το ασφαλιστήριο στην εφορία θα απαλλαγούν .
    Καθημερινά το αντιμετωπίζω αυτό και εξηγώ τι θα ισχύσει από τις 15 Απριλίου και δεν με πιστεύουν.
    Πρέπει να γίνει σαφές σε όλους πως δεν είμαστε εμείς οι διαμεσολαβητές που φταίμε για το πρόστιμο αυτό και επίσης να γίνει ευρέως γνωστό και σαφές πως θα λειτουργήσει το σύστημα για να μη βρεθούν προ εκπλήξεως οι ανασφάλιστοι .
    Πιστεύω πως τις τελευταίες μέρες πριν τις 15 Απριλίου θα δοθεί μεγάλη δημοσιότητα και θα το καταλάβουν όλοι πως θα λειτουργήσει .
    Ευχαριστώ
     

    Reply
  2. Γιωργος says:
    12 years ago

    Καλησπερα.
    Εγω ειμαι ναυτικος.
    Απουσιαζω απ την Ελλαδα 10 μηνες το χρονο.
    Πρεπει ν ασφαλισω ολο το χρονο το παπι μου?
    (110 cc)

    Reply
  3. ΓΙΩΡΓΟΣ says:
    12 years ago

    ΠΕΛΑΤΗΣ  ΑΣΦΑΛΙΣΘΗΚΕ  17  ΑΠΡΙΛΙΟΥ. ΣΗΜΕΡΑ  ΦΑΙΝΕΤΑΙ  ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΟΣ  ΣΤΟ  ΣΥΣΤΗΜΑ. ΘΑ  ΤΟΥ  ΕΠΙΒΛΗΘΕΙ  ΠΡΟΣΤΙΜΟ  ΜΕΛΟΝΤΙΚΑ  ΕΠΕΙΔΗ  ΔΕΝ  ΕΡΧΙΣΕ  Η  ΑΣΦΑΛΙΣΗ  ΤΟΥ  ΣΤΙΣ15?

    Reply

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

I agree to the Terms & Conditions and Privacy Policy.

300x250png
nn-300x250-animated-banners-01gif
300250png
technopan-koufomata-pvcpng

TOP#5 Insurancedaily

    Εγγραφή στο Newsletter

    +12,000 εγγεγραμμένοι χρήστες ενημερώνονται καθημερινά για θέματα Ιδιωτικής Ασφάλισης από το Newsletter του insurancedaily.gr

    Facebook Instagram Youtube
    • Όροι χρήσης
    • Προστασία προσωπικών δεδομένων
    • Cookies
    • Πληροφορίες
    • Επικοινωνήστε μαζί μας
    • Όροι χρήσης
    • Προστασία προσωπικών δεδομένων
    • Cookies
    • Πληροφορίες
    • Επικοινωνήστε μαζί μας
    © MORAX MEDIA Α.Ε.

    Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του insurancedaily.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η χρήση ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη. © 2023

    Insurancedaily.gr | Ταυτότητα

    • Διαχειριστής / Διευθυντής: Mωράκης Μιχαήλ
    • Διευθύντρια Σύνταξης: Βίκυ Γερασίμου
    • Ιδιοκτησία: Morax Media Α.Ε.
    • Νόμιμος Εκπρόσωπος: Μωράκης Νικόλαος
    • Διαχειριστής / Δικαιούχος Domain: Μωράκης Μιχαήλ
    • Έδρα - Γραφεία: Ιφιγένειας 6, Καλλιθέα, ΤΚ 17672
    • Email: info@insurancedaily.gr, Tηλ: +30 210 9594121

    Add New Playlist

    No Result
    View All Result
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ

    © 2020 Insurancedaily.gr - by Morax Media s.a..

    Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε καλύτερη εμπειρία πλοήγησης και προσωποποιημένο περιεχόμενο.
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ