ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Facebook Instagram
Search
Close this search box.
Bars
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ
Menu
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ
728x90jpg
Home Marketing & Sales

Πώς Εκτιμάται η Αποδοτικότητα μιας Επιχείρησης;

Ποια τα εργαλεία-δείκτες για τη μέτρησή της

Insurancedaily editorial team by Insurancedaily editorial team
04/06/2020 - Updated on 11/06/2020
in Marketing & Sales
A A
architectural-design-architecture-building-business-insurancedaily

Photo by Juhasz Imre from Pexels

Share on Facebook

Κάθε επιχειρηματίας ο οποίος θέλει να ελκύσει νέους μετόχους στην επιχείρησή του, να την πωλήσει ή απλά να έχει άποψη για τις επιδόσεις της, έχει συμφέρον να εκτιμήσει την αποδοτικότητά της.

Ωστόσο αυτή η αποδοτικότητα μπορεί να πάρει πολλές μορφές, ανάλογα με το πώς θέλουμε να χρησιμοποιήσουμε αυτό το δείκτη.

Ορισμός

Με απλό τρόπο δίνεται ο ακόλουθος ορισμός: η αποδοτικότητα μιας επιχείρησης καθορίζει την ικανότητά της να παράγει αποτελέσματα (θετικά ή αρνητικά). Αρμόζει όμως να σημειώσουμε ότι η αποδοτικότητα είναι διαφορετική από το περιθώριο κέρδους και την προστιθέμενη αξία (κέρδος/μισθοί), οι οποίοι είναι σίγουρα ενδιαφέροντες δείκτες, αλλά οι οποίοι σε καμιά περίπτωση δε δίνουν την εικόνα της αποδοτικότητας μιας επιχείρησης.

Διαβάστε Επίσης

Διάκριση του Καθηγητή Ακαδημαϊκού Κωνσταντίνου Ζοπουνίδη

Διάκριση του Καθηγητή Ακαδημαϊκού Κωνσταντίνου Ζοπουνίδη

Nov 13, 2024
Τεχνητή Νοημοσύνη και ESG

Τεχνητή Νοημοσύνη και ESG

Oct 8, 2024

Άρθρο του Καθηγητή Κωνσταντίνου Ζοπουνίδη, Ακαδημαϊκός, Βασιλική Ακαδημία Οικονομικών και Χρηματοοικονομικών, Βασιλική Ευρωπαϊκή Ακαδημία των Διδακτόρων, Πολυτεχνείο Κρήτης & Audencia Business School, France

Ωστόσο, αυτή η πρώτη προσέγγιση είναι λίγο ασαφής και κυρίως δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί πρακτικά από ένα επιχειρηματία. Για το λόγο αυτό, η θεωρία της εκτίμησης των επιχειρήσεων προτείνει δύο απλά και αποτελεσματικά εργαλεία-δείκτες για τη μέτρηση της αποδοτικότητας. Έτσι διακρίνονται:

  • Η Βιομηχανική Αποδοτικότητα (ΒΑ), η οποία αποτελεί ένδειξη της ικανότητας μιας επιχείρησης να παράγει κέρδη χρησιμοποιώντας τη συνολική της παραγωγική μηχανή (σύνολο του Ενεργητικού του ισολογισμού).
  • Η Χρηματοοικονομική Αποδοτικότητα (ΧΑ), η οποία αποτελεί ένδειξη της ικανότητας μιας επιχείρησης να ανταμείβει τους μετόχους της συμπεριλαμβανομένων των μάνατζερ.

Μέθοδοι υπολογισμού

Η Βιομηχανική Αποδοτικότητα εκφράζει τη σχέση μεταξύ των κερδών πριν από τόκους και φόρους και την παραγωγική της μηχανή.

Υπολογίζεται ως εξής:

ΒΑ = ΚΠΤΦ/Σύνολο ενεργητικού

Σύνολο ενεργητικού: Πάγιο και κυκλοφορούν ενεργητικό.

Δείχνει κατά πόσο είναι αποτελεσματικό το δίδυμο: Προϊόν-Αγορά.

Υπάρχουν τρεις τρόποι αύξησης της ΒΑ:

  • Αύξηση των περιθωρίων κέρδους
  • Αύξηση του όγκου των πωλήσεων
  • Συνδυάζοντας αύξηση των περιθωρίων και του όγκου πωλήσεων

Η επιλογή μεταξύ της μιας ή της άλλης από τις τεχνικές αύξησης της βιομηχανικής αποδοτικότητας είναι σχεδόν ιδεολογική: είτε προσφέρουμε χαμηλότερες τιμές από τον ανταγωνισμό, στοιχηματίζοντας σε όγκο για να ανακτήσουμε ότι χάνουμε σε κάθε μονάδα που πωλείται είτε προωθούμε το περιθώριο που πραγματοποιείται σε κάθε πώληση.

Οι δύο μέθοδοι είναι εξίσου επικίνδυνες και παράγουν τα ίδια αποτελέσματα, αλλά περιλαμβάνουν διαμετρικά αντίθετες θέσεις μάρκετινγκ.

Η Χρηματοοικονομική Αποδοτικότητα, από την άλλη πλευρά, εκφράζει τη σχέση μεταξύ του τί προσφέρει η επιχείρηση ως κέρδη ανάλογα με τις επενδύσεις των μετόχων. Είναι σαφές, ότι αυτό είναι το ποσοστό που απαντά στην ακόλουθη ερώτηση: εάν επενδύσω τόσο σε μια επιχείρηση, πόσο θα κερδίσω σε μερίσματα τον επόμενο χρόνο; Σε δύο χρόνια; Κλπ. Αυτό το ποσοστό είναι επομένως θεμελιώδες αν επιθυμούμε να ανοίξουμε το κεφάλαιό της επιχείρησης σε εξωτερικούς επενδυτές ή να αναζητήσουμε χρηματοδότηση σε επιχειρηματικούς αγγέλους (venture capital).

Υπολογίζεται ως ακολούθως:

ΧΑ = Καθαρά Κέρδη/Ίδια κεφάλαια

Αν και είναι σημαντικό να υπάρχει ένα αρκετά υψηλό ποσοστό απόδοσης, είναι σημαντικό να προσέχουμε τη χρηματοοικονομική μόχλευση (επίδραση του δανείου στη ΧΑ), που μπορεί να προκαλέσει μεγαλύτερους κινδύνους τόσο για τους επενδυτές όσο και για την επιχείρηση. Η βασική προϋπόθεση θετικής επίδρασης της μόχλευσης στη ΧΑ, είναι η ΒΑ να είναι μεγαλύτερη από το κόστος δανεισμού (βλ. Κ. Ζοπουνίδης, Βασικές Αρχές Χρηματοοικονομικού Μάνατζμεντ, Εκδ. Κλειδάριθμος, 2013).

Πρακτικές συνέπειες

Ο δείκτης Βιομηχανικής Αποδοτικότητας επιτρέπει να γνωρίζουμε εάν η επιχείρηση καταφέρνει στην τρέχουσα δραστηριότητά της να παράγει κέρδη με τις διαθέσιμες πηγές χρηματοδότησης. Εάν η ΒΑ είναι αρνητική, αυτό σημαίνει ότι η επιχείρηση δεν είναι βιώσιμη. Στη συνέχεια, πρέπει να βρει γρήγορα λύσεις εάν δεν θέλει να χρεοκοπήσει. Όσο πιο υψηλή είναι η ΒΑ, τόσο πιο αποτελεσματική είναι η επιχείρηση. Πρέπει πάντα να συγκρίνονται οι επιχειρήσεις του ίδιου κλάδου δραστηριότητας σε σχέση με τη ΒΑ. Είναι ένας εξαίρετος δείκτης για την αποτελεσματικότητα της επιχείρησης. Από την άλλη πλευρά, χρησιμοποιείται μερικώς στη λήψη αποφάσεων, καθώς δεν υπάρχει η έννοια του ρίσκου. Η ΒΑ μπορεί να είναι ίση με τη ΧΑ εάν η επιχείρηση δεν καταφεύγει στο χρέος. Συγκρίνοντας τη ΒΑ με τη ΧΑ είναι δυνατό να γνωρίζουμε το θετικό ή αρνητικό ρόλο του χρέους στην απόδοση της επιχείρησης. Σε ότι αφορά τη ΧΑ ένα ποσοστό περίπου 10% μπορεί να θεωρηθεί πολύ ικανοποιητικό. Αλλά ένα ικανοποιητικό ποσοστό διαφέρει από τον ένα κλάδο δραστηριότητας στον άλλο, οπότε οι αναλυτές πρέπει να είναι πολύ προσεκτικοί στις ερμηνείες τους.

Συμπερασματικά, και οι δύο δείκτες αποκτούν το πλήρες νόημά τους συγκρίνοντάς τους με το χρόνο και το χώρο και με άλλες επιχειρήσεις στον ίδιο κλάδο δραστηριότητας.

Tags: MBA LibraryΚωνσταντίνος Ζοπουνίδης
np-car-468x60px-newjpg

Related Posts

business-strategy-concept-with-wooden-cubes-wooden-grunge-background-side-view
Marketing & Sales

Κοινωνικές/Επικοινωνιακές και Ψηφιακές δεξιότητες στην Εκπαίδευση και στην Εργασία τον 21ο αιώνα

by Insurancedaily editorial team
Feb 8, 2023
Επιχειρηματική Αναλυτική και Μάνατζμεντ
Marketing & Sales

Ιστορική Αξία και Συνεισφορά της Επιχειρησιακής Έρευνας και Υποστήριξης Αποφάσεων σε Επιχειρήσεις

by Insurancedaily editorial team
Nov 21, 2022
Ζοπουνίδης
Marketing & Sales

Ο Κ. Ζοπουνίδης διακρίθηκε με το βραβείο εξαίρετης έρευνας «Χρήστος Τσούμας»

by Insurancedaily editorial team
Oct 25, 2022 - Updated on Oct 26, 2022
Ζοπουνίδης
Marketing & Sales

94η Συνάντηση της Ευρωπαϊκής Ομάδας Εργασίας EWG στην Πολυκριτηριακή Υποστήριξη Αποφάσεων

by Insurancedaily editorial team
Sep 20, 2022 - Updated on Sep 21, 2022
Τιμήθηκαν Καθηγητές από το Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης & Τεχνολογίας του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου
Marketing & Sales

Τιμήθηκαν Καθηγητές από το Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης & Τεχνολογίας του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου

by Insurancedaily editorial team
Sep 16, 2022 - Updated on Sep 19, 2022
Ο Κ. Ζοπουνίδης στο Διεθνές Θερινό Σχολείου EURO PhD Summer School – MCDA/M
Marketing & Sales

Ο Κ. Ζοπουνίδης στο Διεθνές Θερινό Σχολείου EURO PhD Summer School – MCDA/M

by Insurancedaily editorial team
Aug 1, 2022
Όλες οι νέες παρεμβάσεις εργασιακής – ασφαλιστικής στήριξης
Marketing & Sales

Θα μπορέσει να επιβιώσει η ανθρωπότητα;

by Insurancedaily editorial team
Jul 26, 2022
forex-stock-crisis-venture
Marketing & Sales

Ποια είναι η προέλευση των παγκόσμιων κρίσεων

by Insurancedaily editorial team
Jul 18, 2022
Κ. Ζοπουνίδης
Marketing & Sales

Σημαντική διάκριση για τον Καθηγητή – Ακαδημαϊκό Κωνσταντίνο Ζοπουνίδη

by Insurancedaily editorial team
Jul 18, 2022

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

I agree to the Terms & Conditions and Privacy Policy.

ydrogios-insurancehome-insurancegif
gif-businessmotion300x2502911-2gif
sofosbannergif
technopan-koufomata-pvcpng

TOP#5 Insurancedaily

    Εγγραφή στο Newsletter

    +12,000 εγγεγραμμένοι χρήστες ενημερώνονται καθημερινά για θέματα Ιδιωτικής Ασφάλισης από το Newsletter του insurancedaily.gr

    Facebook Instagram Youtube
    • Όροι χρήσης
    • Προστασία προσωπικών δεδομένων
    • Cookies
    • Πληροφορίες
    • Επικοινωνήστε μαζί μας
    • Όροι χρήσης
    • Προστασία προσωπικών δεδομένων
    • Cookies
    • Πληροφορίες
    • Επικοινωνήστε μαζί μας
    © MORAX MEDIA Α.Ε.

    Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του insurancedaily.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η χρήση ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη. © 2023

    Insurancedaily.gr | Ταυτότητα

    • Διαχειριστής / Διευθυντής: Mωράκης Μιχαήλ
    • Διευθύντρια Σύνταξης: Βίκυ Γερασίμου
    • Ιδιοκτησία: Morax Media Α.Ε.
    • Νόμιμος Εκπρόσωπος: Μωράκης Νικόλαος
    • Διαχειριστής / Δικαιούχος Domain: Μωράκης Μιχαήλ
    • Έδρα - Γραφεία: Ιφιγένειας 6, Καλλιθέα, ΤΚ 17672
    • Email: info@insurancedaily.gr, Tηλ: +30 210 9594121

    Add New Playlist

    No Result
    View All Result
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ

    © 2020 Insurancedaily.gr - by Morax Media s.a..

    Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε καλύτερη εμπειρία πλοήγησης και προσωποποιημένο περιεχόμενο.
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ