Γιάννης Ρούντος: Περί ήθους αρωγής προς τους σεισμόπληκτους
Ασφαλιστικές Εταιρείες
Αγγελίες
Video
Insurancedaily | Ασφαλιστικά Νέα
  • #insurancetips
  • #statistics2022
Κανένα αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • Ασφάλιση Αυτοκινήτου
  • Ασφάλιση Υγείας
  • Ασφάλιση Κατοικίας
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • MARKETING & SALES
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • Υγεία
  • ΕΚΕ
Insurancedaily.gr
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • Ασφάλιση Αυτοκινήτου
  • Ασφάλιση Υγείας
  • Ασφάλιση Κατοικίας
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • MARKETING & SALES
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • Υγεία
  • ΕΚΕ
Κανένα αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Insurancedaily.gr
Κανένα αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
hdionlinebannergreek01-2728x90gif

Γιάννης Ρούντος: Περί ήθους αρωγής προς τους σεισμόπληκτους

Eπικοινωνιακές πολιτικές στην επιχειρηματική κοινότητα, που φτιάχνουν δημόσια εικόνα πρόσκαιρου - ευκαιριακού εντυπωσιασμού

Insurancedaily.gr contributor Insurancedaily.gr contributor •
21/02/2023
• Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη
1 min
Share on Facebook

Το μέγεθος του κόστους του σεισμού στην Τουρκία και τη Συρία, κατά πρώτο λόγο σε απώλεια ανθρώπων, είναι τρομακτικά οδυνηρό. Αποκαλύπτει την αδυναμία μπροστά σε ένα μη ανθρωπογενές καταστροφικό φαινόμενο.

του Γιάννη Ρούντου*

Αδυναμία, που θα μπορούσε να περιοριστεί σε σημαντικό βαθμό με την πρόβλεψη και την αντισεισμική θωράκιση – να προσθέσω και με ένα σχέδιο κάλυψης, αποκατάστασης της συνέχειας στη ζωή των πληγέντων και οργανωμένης κοινωνικής ανασυγκρότησης, σε εύλογο χρονικό διάστημα.

Μια άμεσα παρηγορητική απάντηση στην ανθρωπιστική κρίση και τον πόνο, είναι βέβαια η αλληλεγγύη και φιλαλληλία, η συνδρομή. Και είναι σημαντικό πως υπάρχει προδήλως αυτή η διάθεση, με πρωτοστατούσες τις διασωστικές αποστολές, που επετέλεσαν με αυταπάρνηση ένα συγκινητικό έργο σώζοντας ζωές. Ως προς την υλική υποστήριξη, είναι πρακτικά περισσότερο διαχειρίσιμη σε ανάλογες καταστάσεις η οικονομική βοήθεια.

Ωστόσο, οι πειρασμοί επικοινωνιακών πολιτικών στην επιχειρηματική κοινότητα, που φτιάχνουν δημόσια εικόνα πρόσκαιρου – ευκαιριακού εντυπωσιασμού, όταν προτρέχουν των πράξεων συγκεκριμένης κατάθεσης αλλά και του αντικρίσματος σε απτό αποτέλεσμα μεγέθους συνεισφοράς, με βρίσκουν κατηγορηματικά αντίθετο. Ανάλογες πρακτικές διαφαίνονται, δυστυχώς, αν και κατά κανόνα συντρέχουν με αγαθή προαίρεση.

Θα παραινούσα, λοιπόν, έχοντας αποχωρήσει πλέον από την άσκηση πολιτικών επικοινωνίας στην επιχειρηματική κοινότητα, τα καθ’ ύλην αρμόδια στελέχη και τα τμήματα που είναι υπεύθυνα για τη δημόσια εικόνα των επιχειρήσεών τους, να μη βιάζονται για τη δημοσιοποίηση. Το λάθος αυτό το έχω διαπράξει κι εγώ σε στιγμές εταιρικού «οίστρου» κατά την τεσσαρακονταετή διαδρομή μου.

Διαπιστώνεται αυτές τις ημέρες μια σπουδή να ιχνογραφήσουν το «κοινωνικό πρόσωπο» και την «υπευθυνότητα» του οργανισμού τους με δελτία τύπου – γενικόλογες ανακοινώσεις προθέσεων και σχεδίων για πρωτοβουλίες, προκειμένου να υποστηριχθούν οι πληγέντες συνάνθρωποι στην Τουρκία και τη Συρία. Δεν είναι νέο το φαινόμενο, έχει συμβεί και σε άλλες καταστροφές στο παρελθόν και είναι κάτι σαν μεταδοτική ασθένεια μεταξύ των εταιρειών που σπεύδουν «να δηλώσουν» παρούσες.

Η δέσμευση αποτελεί μια εσωτερική, εταιρική υπόθεση στη βάση ενός κώδικα αξιών. Μια ηθική διαχείριση οποιασδήποτε αρωγής δεν διεκδικεί ποτέ την κεφαλαιοποίηση πριν την ολοκληρωμένη υλοποίηση της δράσης και την έμπρακτη, τεκμηριωμένη υποστήριξη των θυμάτων μιας τέτοιας τραγωδίας. Όταν αυτό συμβαίνει ενώ οι τεράστιες πληγές χαίνουν και οι οιμωγές του πόνου κορυφώνονται, σκεπάζοντας κάθε άλλη φωνή, η σχετική έπαρση «ευαισθησίας» αποτελεί επικοινωνιακή απρέπεια απέναντι στη βαθειά θλίψη (μέχρι και χυδαιότητα). Και μια τέτοια δημοσιότητα αργά ή γρήγορα στιγματίζει αρνητικά το brand που επιζητεί την επίδειξη.

Ας έχουν οι βιαστικοί -αποφεύγω να συμπληρώσω και οι καιροσκόποι του φαρισαϊσμού- τη βεβαιότητα πως η κοινωνία έχει αναπτυγμένο το αλάθητο αισθητήριο και μέτρο για την αξία κάθε προσφοράς. Γι’ αυτό και αναγνωρίζει – τιμά ή ψέγει, επιδοκιμάζει ή αποδοκιμάζει εν τοις πράγμασι, όταν έλθει η ώρα. Τότε, έχουν ίσως θέση και σεμνές ανακοινώσεις που μπορεί και να μη χρειάζονται καν, καθ’ όσον αρκούν οι μαρτυρίες ευγνωμοσύνης, όπως για παράδειγμα έρχονται αβίαστα και γίνονται ύμνος για τις ομάδες των διασωστών. Εκεί, μίλησαν οι πράξεις.

Με τους βεβαιωμένους νεκρούς πάνω από 46.000 -και τις οίδε με πόσους αγνοούμενους κάτω από τα ερείπια- με εκατοντάδες χιλιάδων άστεγους αλλά και χωρίς τόπο αναφοράς (μόνο οι Σύροι πρόσφυγες στην Τουρκία ξεπερνούσαν τα 3,5 εκατ. πριν τον σεισμό), με 82.000 κτήρια ολικώς κατεστραμμένα ή ακατάλληλα και προς κατεδάφιση, η ελαφρότητα της διαφήμισης καλών προθέσεων ή ενεργειών από επιχειρήσεις, σε αυτή τη φάση, αγγίζει την προπέτεια.

(*) Ο Γιάννης Ρούντος, επί δεκαετίες σε θέσεις ευθύνης του ιδιωτικού τομέα για τις Σχέσεις, τη Δημόσια εικόνα και Επικοινωνία, την Εταιρική Υπευθυνότητα και Βιώσιμη Ανάπτυξη (Interamerican), ασχολείται σήμερα με σχετική συμβουλευτική υποστήριξη και με τον πολιτισμό.

*(*)  Γιάννης Ρούντος, Σύμβουλος Σχέσεων, Επικοινωνίας και Βιώσιμης Ανάπτυξης με ειδικότερη δραστηριότητα και πρέσβευση στον τομέα του Πολιτισμού.

Πηγή: epixeiro.gr

Ετικέτες: Ρούντος Γιάννης
katoikia-banner-468x60pxgif

Διαβάστε Επίσης Posts

Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη

178,13 εκατ. ευρώ το κοινωνικό προϊόν της Interamerican

Mar 23, 2023
Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη

Για κάθε ασφάλεια κατοικίας η Insurancemarket.gr φυτεύει ένα δέντρο 

Mar 23, 2023
Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη

Η Eurolife FFH Diamond Sponsor της πρωτοβουλίας TEDxAUEB

Mar 21, 2023
Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη

Στις βραβεύσεις AFFA o πρόεδρος του ΕΕΑ, Γ. Χατζηθεοδοσίου

Mar 21, 2023
Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη

«ΗΡΩΕΣ ΚΑΙ ΣΥΜΒΟΛΑ»: Μια επίκαιρη εικαστική έκθεση στο Ε.Ντυνάν

Mar 21, 2023
freeepik
Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη

Η Groupama για 4η χρονιά στηρίζει τον Παν. Σύλλογο «Αγάπη για Ζωή»

Mar 20, 2023

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

4 + nine =

300x250gif

TOP#5 Insurancedaily

  • Ασφαλισμένο το γνωστό εστιατόριο που κάηκε στη Ν. Σμύρνη

    173 shares
    Share 69 Tweet 43
  • Σε επικοινωνία με τον επόπτη (ΔΕΙΑ) η Euroins Ελλάδος

    118 shares
    Share 47 Tweet 30
  • 20 + 1 ερωτήσεις για τα Συνταξιοδοτικά Προγράμματα

    141 shares
    Share 56 Tweet 35
  • Ανακοίνωση της Euroins Ελλάδος σχετικά με τη Euroins Romania.

    156 shares
    Share 62 Tweet 39
  • Η επόμενη μεγάλη κρίση του συνταξιοδοτικού συστήματος θα είναι το 2032

    68 shares
    Share 27 Tweet 17
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • SITEMAP
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Call us: +30 210 9594121
Κανένα αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • Ασφάλιση Αυτοκινήτου
  • Ασφάλιση Υγείας
  • Ασφάλιση Κατοικίας
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • MARKETING & SALES
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • Υγεία
  • ΕΚΕ

© 2020 Insurancedaily.gr - by Morax Media s.a..

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist