ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ

Σ.ΑΝ.ΔΙ.Σ: Ένας σύλλογος Ασφαλιστών “πρότυπο” με έδρα τις Σέρρες


Συνεχίζουμε το Ασφαλιστικό Οδοιπορικό μας στο νομό Σερρών με συνεντεύξεις των ανθρώπων που δραστηριοποιούνται στο χώρο και διαμορφώνουν την τοπική ασφαλιστική αγορά. Η Εύα Πιένκος Ματάκου είναι Ασφαλιστικός Πράκτορας τα τελευταία 22 χρόνια και Πρόεδρος του Συλλόγου Ανεξάρτητων Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών Νομού Σερρών. Για το λόγο αυτόν την επισκεφτήκαμε και μιλήσαμε μαζί της.

Συνέντευξη Εύα Πιένκος Ματάκου, Ασφαλιστική Πράκτορας 

Πόσα χρόνια ασκείται το επάγγελμα του Ασφαλιστικού Συμβούλου; Γιατί επιλέξατε να κάνετε αυτό το επάγγελμα;

Όταν πριν από 30 χρόνια έφτασα στην Ελλάδα, ακολουθώντας τον σύζυγό μου, προερχόμενη από μια βόρειοευρωπαϊκή χώρα (Πολωνία) τότε μόλις άρχιζε η ομορφότερη περιπέτεια της  ζωής μου. Τα δύσκολα πρώτα χρόνια της προσαρμογής μου στην νέα μου πατρίδα ήταν και ταυτόχρονα χρόνια που αποκτούσα τις εμπειρίες και το γνωστικό υπόβαθρο για να μπορέσω να ανταποκριθώ στις απαιτήσεις της νέας μου ζωής. Ο σύζυγός μου, ήδη ασφαλιστής, μου έδινε τις προσλαμβάνουσες εικόνες που χρειαζόμουν για τις απαιτήσεις του επαγγέλματος. Όταν μετά από 8 χρόνια και αφού είχα άλλες επαγγελματικές εμπειρίες, δέχτηκα την πρόταση να μπω στον ασφαλιστικό χώρο, μου φάνηκε σαν μια τεράστια πρόκληση και βέβαια βοηθούσε το ότι είχα ήδη μια αρκετά αναπτυγμένη και ώριμη  εικόνα για τις απαιτήσεις αυτής τις δουλειάς. Μπήκα με μεγάλη διάθεση και όρεξη. Αυτό με βοήθησε να αναπτύξω περισσότερο τις τεχνικές μου γνώσεις στο επάγγελμα και στη διαδρομή μου. Από τότε, έχουν περάσει 22 χρόνια, δικαιώθηκε αυτή η επιλογή μου και πραγματικά νιώθω πολύ ικανοποιημένη για την απόφασή μου να μπω σε αυτό τον όμορφο, απαιτητικό και δύσκολο χώρο της ιδιωτικής ασφάλισης. Έπρεπε να κατακτήσω σε πολύ καλό βαθμό, (αυτό το απαιτώ πάντα από τον εαυτό μου) ένα- την επάρκεια της γλώσσας, δεύτερον – να ανταποκριθώ σε ένα επάγγελμα το οποίο έχει εξειδίκευση και ορολογίες με χρήση οικονομικών, νομικών και άλλων όρων. Αυτές ήταν αυξημένες δυσκολίες για μένα. Το τρίτο επίπεδο ήταν ότι η διείσδυσή  μου στην τοπική κοινωνία και αγορά έπρεπε να γίνει με ένα συντονισμένο και επαγγελματικό τρόπο. Σε αυτό με βοήθησαν οι οδηγίες που έλαβα από το γραφείο της Alico τότε, (MetLife σήμερα). Έπρεπε λοιπόν να ακολουθήσω ακριβώς αυτά τα οποία διδάχτηκα για να μπορέσω να εισχωρήσω αποτελεσματικά στην τοπική αγορά, πράγμα που συνέβη και βαθμιαία με την επιμονή μου, με την συνέπεια και την γνώση που αποκτούσα, το κατέκτησα και η αγορά πια, μπορώ να πω, με αποδέχτηκε και αυτό με έκανε πάρα πολύ ικανοποιημένη και χαρούμενη.

Είστε η Πρόεδρος του Συλλόγου Ανεξάρτητων Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών Νομού Σερρών (Σ.ΑΝ.ΔΙ.Σ.). Ποιες είναι οι δράσεις σας; Πόσα μέλη έχετε;

Εργαζόμαστε συλλογικά και συστηματικά και έχουμε αναλάβει δράσεις που αφορούν στην προάσπιση των επαγγελματικών συμφερόντων των μελών μας, την ανάπτυξη της ασφαλιστικής συνείδησης των ασφαλιζομένων, την δημιουργία υπεραξίας στις υπηρεσίες που προσφέρουμε στους πελάτες μας και εν τέλει την αναβάθμιση του ρόλου  μας στην ασφαλιστική αγορά γενικότερα. Πρωτοβουλίες και δράσεις του συλλόγου έχουν στόχο τη δημιουργία υπεραξίας στην ασφαλιστική αγορά. Δυο φορές τον χρόνο διοργανώνουμε επιμορφωτικές ημερίδες με συμμετοχή καταξιωμένων επιστημόνων, στελεχών ασφαλιστικών εταιριών  και συναδέλφων από όλη την Ελλάδα. Επίσης, εδώ και αρκετά χρόνια έχει καθιερωθεί στις 17 Σεπτεμβρίου μαζί με την εορτή της Πίστεως, Αγάπης, Ελπίδας και Σοφίας να εορτάζουμε και την ημέρα του Ασφαλιστή, του ανθρώπου που στέκεται δίπλα στον συνάνθρωπο με αγάπη και πίστη προσδίδοντας την ελπίδα πως ότι και να συμβεί θα βρίσκεται πάντα δίπλα του σε κάθε δύσκολη στιγμή.

Στα πλαίσια του εορτασμού της ημέρας του Ασφαλιστή είθισται ο Σύλλογος Ανεξάρτητων Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών Νομού Σερρών να προβαίνει σε χορηγία κάποιου συλλόγου ή φορέα του νομού (π.χ. Κέντρο Θεραπευτικής Ιππασίας, Σερραίες Μανούλες, Σύλλογος Καρκινοπαθών, Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη). Στον νομό Σερρών υπάρχουν 220 πιστοποιημένοι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές, από τους οποίους οι 85 είναι  μέλη του συλλόγου μας.

Ο Σύλλογος έχει την ανάγκη της βοήθειας όλων των μελών του, γι΄ αυτό και απευθύνω ανοικτή πρόσκληση προς όλους να συνδράμουν στο έργο του Συλλόγου μας. Ταυτόχρονα, θεωρώ ότι στην οικογένεια του Συλλόγου θα πρέπει να εγγραφούν όλοι οι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές. Μόνο τότε θα καταφέρουμε να ενισχύσουμε στο μέγιστο δυνατό βαθμό τη «φωνή» μας.

Μέσα από την εκπροσώπηση και την συμμετοχή του σε δευτεροβάθμια και διασυλλογικά όργανα, ο σύλλογός μας προστατεύει και υπερασπίζει τα επαγγελματικά συμφέροντα των μελών, πολλαπλασιάζοντας την δυναμική του φορέα. Ο Σύλλογος είναι ο «φυσικός χώρος» κάθε συναδέλφου ασφαλιστικού διαμεσολαβητή από τον οποίο αντλεί δύναμη, γνώση, αλληλεγγύη, προβολή και επαγγελματική ολοκλήρωση όπως αξίζει σε κάθε ένα ξεχωριστά από τα μέλη μας.

Σχετικά με τους μαύρους κωδικούς ποια είναι η εικόνα στο Νομό σας;

Γνώμη μου είναι ότι η εικόνα στο νομό Σερρών σχετικά με τους μαύρους κωδικούς είναι παρόμοια όπως και στην υπόλοιπη Ελλάδα. Το πρόβλημα είναι υπαρκτό και δεν αντιμετωπίζεται μόνο με διοικητικές κυρώσεις. Θα πρέπει να συνειδητοποιήσουν όλοι, ειδικά οι συνάδελφοι, τον κίνδυνο που διατρέχουν όταν επιτρέπουν, κάποιος που δεν είναι πιστοποιημένος και χωρίς συμβόλαιο επαγγελματικής αστικής ευθύνης, να δουλεύει στο όνομά τους. Επίσης και οι καταναλωτές θα πρέπει να αντιληφθούν πως δεν πρέπει να εμπιστεύονται ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές που δεν έχουν άδεια άσκησης επαγγέλματος, που δεν είναι πιστοποιημένοι, κατά συνέπεια δεν έχουν  συμβόλαιο επαγγελματικής αστικής ευθύνης και κατά πάσα πιθανότητα δεν είναι επαρκώς ενημερωμένοι.

Διαβάστε επίσης: Ν. Παλάζης: Ο άνθρωπος πίσω από τις επιτυχίες της MetLife στο νομό Σερρών

Υπάρχει καλή σχέση μεταξύ των ανεξάρτητων ασφαλιστικών διαμεσολαβητών και εκείνων που έχουν αποκλειστική σχέση με τις ασφαλιστικές εταιρείες; 

Δεν υπάρχει για μας τέτοιο δίλημμα ή τέτοιο ερώτημα. Οι συνάδελφοι με την ύπαρξη του Συλλόγου, ως ενιαίου φορέα που έχουμε πλέον τώρα, έχουν αναπτύξει πάρα πολύ καλές σχέσεις και δεν μας διαφοροποιεί σε τίποτα η ύπαρξη διαφορετικών ιδιοτήτων ή ρόλων, αλλά αυτό που εμείς εστιάζουμε είναι η επαγγελματική διαχείριση και η ανταπόκρισή μας στις απαιτήσεις των πελατών μας. Και εκεί είναι άλλωστε που προσπαθούμε να διαμορφώσουμε σαν κουλτούρα και σαν νοοτροπία ότι εμείς οι επαγγελματίες υπάρχουμε γιατί θα πρέπει να είμαστε πάρα πολύ αποτελεσματικοί  και να κάνουμε μια συνεχή και ορθή διαχείριση των συνεχώς μεταβαλλόμενων αναγκών των πελατών μας. Γιατί όπως θα ξέρετε εμείς δεν κάνουμε μια εφάπαξ συμφωνία με τον πελάτη μας αλλά είμαστε κοντά του όλα τα χρόνια από την στιγμή που θα γίνει πελάτης μας ώστε να μπορούμε να παρακολουθούμε  την εξέλιξη της ζωής του για να τροποποιούμε κάθε φορά τα προϊόντα, τις υπηρεσίες και τις παροχές που οφείλουμε να παρέχουμε σε αυτόν.

Εμείς εστιάζουμε στην επαγγελματική εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων μας και στην ορθή διαχείριση των αναγκών τους. Εκεί είναι η κύρια εστία της προσοχής μας και η διαφοροποίηση μεταξύ των ανεξάρτητων διαμεσολαβητών και αυτών που έχουν αποκλειστική σχέση, δεν επηρεάζει  αυτή την προσέγγιση που έχουμε απέναντι στους πελάτες μας και ούτε την διαφοροποιεί. Είναι θέμα του καθενός επαγγελματία πως αντιλαμβάνεται τον ρόλο του σε σχέση με την εξυπηρέτηση  και την ορθή διαχείριση των ασφαλιστικών παροχών που έδωσε στους πελάτες του.

Τι άποψη έχουν οι Σερραίοι για την ασφαλιστική αγορά; Για τις υπηρεσίες της; Την θεωρούν αναγκαία λόγω της δύσκολης κατάστασης που βιώνει η χώρα;

Συν το χρόνο, η επαγγελματική μου δραστηριότητα επεκτάθηκε και σε άλλες περιοχές της χώρας, δεν είμαι αποκλειστικά δραστηριοποιούμενη εντός της πόλης και του νομού Σερρών, έχω επαγγελματικές σχέσεις και δραστηριότητα που εκτείνεται από την Θεσσαλονίκη μέχρι και την Αθήνα και αυτό μου έδωσε μια εικόνα για το πως αντιλαμβάνονται οι Σερραίοι την λειτουργία της ασφαλιστικής αγοράς. Μπορώ να πω  ότι  βρίσκω κάποιες διαφορές στην συμπεριφορά και την αντίδραση των ανθρώπων μεταξύ των μεγάλων αστικών κέντρων (Αθήνα και Θεσσαλονίκη) και του νομού Σερρών, λόγω της διαφοράς στο παραγόμενο εισόδημα και λόγω της έντασης των προβλημάτων που υπάρχουν. Η ασφαλιστική συνείδηση και των Σερραίων ακολουθεί την ωρίμανση της ασφαλιστικής συνείδησης που γίνεται σε όλα τα επίπεδα της χώρας. Εδώ υπάρχουν δύο αντίρροπες δυνάμεις, η μία είναι ο περιορισμός του διαθεσίμου εισοδήματος, άρα κατ΄επέκταση η μειωμένη ικανότητα απόκτησης και αγοράς ασφαλιστικών προϊόντων που έχουν πλέον οι καταναλωτές, από την άλλη πλευρά όμως έχουμε αύξηση του ενδιαφέροντος για τα ασφαλιστικά μας προϊόντα. Γιατί οι άνθρωποι γνωρίζουν ότι δεν μπορούν να εναποθέσουν τις ελπίδες τους στο κρατικό ασφαλιστικό σύστημα γιατί δεν τους παρέχει τις επαρκείς λύσεις που θέλουν. Όλο ένα και περισσότεροι στρέφονται στις λύσεις που τους προσφέρει η ιδιωτική ασφάλιση. Είναι δύο αντίρροπες δυνάμεις, και πιστεύω ότι θα επικρατήσει η δεύτερη γιατί αυτή η κατάσταση σχετικά με το κρατικό ασφαλιστικό σύστημα είναι  μόνιμη και από δω και πέρα θα έχουμε μια ενίσχυση της συνείδησης από όλα τα στρώματα του πληθυσμού ότι η ιδιωτική ασφάλιση θα μας προσφέρει τις λύσεις που αναζητούμε. Θέλουμε να πιστεύουμε ότι τα επόμενα χρόνια θα υπάρχει ανάκαμψη του εισοδήματος που παράγεται στην Ελλάδα και θα έχουμε έτσι ξανά μια αλματώδη αύξηση των εργασιών μας.

Ποιες είναι, κατά την γνώμη σας, οι πιο βασικές ανησυχίες των καταναλωτών, των Σερραίων σε σχέση με την αναζήτηση των ασφαλιστικών προϊόντων?

Η απάντηση σε αυτό το ερώτημα  πιστεύω ότι δεν διαφοροποιεί τους Σερραίους. Όλοι οι Έλληνες καταναλωτές και εργαζόμενοι αναζητούν κυρίως μέσα από την ιδιωτική ασφάλιση λύσεις που έχουν να κάνουν με δύο βασικούς τομείς στην ζωή τους. Πρώτον – την υποστήριξη των απρόβλεπτων δαπανών για λόγους υγείας (συμβόλαια υγείας) και την αναζήτηση δεύτερου ή τρίτου πόλου για την συμπλήρωση της εθνικής σύνταξης που τους παρέχει το κρατικό ταμείο. Αυτό, περιμένουμε τα επόμενα χρόνια να έχει ιδιαίτερη ανάπτυξη γιατί υπάρχει ένας βαθμός ωρίμανσης θα έλεγα, για να εκδηλωθεί  αυξημένη ζήτηση για αυτήν την ανάγκη. Όπως σε όλα τα πράγματα πρώτα πρέπει να συνειδητοποιήσουμε  το πρόβλημα και σε δεύτερο χρόνο να αναζητήσουμε λύση. Άρα θα έλεγα λοιπόν, αυτά τα δύο είναι  βασικές ασφαλιστικές ανάγκες. Ήδη οι υποψήφιοι πελάτες μας εκδηλώνουν ένα βαθμό ανησυχίας που μπορεί να μετατραπεί σε ώριμη απόφαση για την απόκτηση ενός τέτοιου προϊόντος.


Σχολιαστε ελευθερα

Σχολιαστε ελευθερα

Your email address will not be published. Required fields are marked *

three × 1 =

To Top

Κοινοποιείστε αυτό το άρθρο σε κάποιον!

Καλησπέρα,
ο παρακάτω σύνδεσμος ίσως σας ενδιαφέρει:
Σ.ΑΝ.ΔΙ.Σ: Ένας σύλλογος Ασφαλιστών "πρότυπο" με έδρα τις Σέρρες! https://www.insurancedaily.gr/s-di-s-enas-syllogos-asfaliston-protypo-edra-tis-serres/