ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Facebook Instagram
Search
Close this search box.
Bars
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ
Menu
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ
eurolife-728x90-1gif
Home Ειδήσεις Επιχειρείν

Βέλτιστες Πρακτικές ενός Αποτελεσματικού Μάνατζερ – Το εγχειρίδιο

Harvard Business Review

Insurancedaily editorial team by Insurancedaily editorial team
02/07/2020
in Επιχειρείν
A A
Cover HBR manager
Share on Facebook

Το εγχειρίδιο του μάνατζερ του HBR αναφέρεται στις θεμελιώδεις δεξιότητες και πρακτικές που πρέπει να κατέχουν όλοι οι αποτελεσματικοί μάνατζερ.

Συνεισφέρει σε όλους αυτούς που φιλοδοξούν να γίνουν πιο αποδοτικοί και αποτελεσματικοί, αλλά και μια πηγή έμπνευσης για τους άλλους.

Γράφει ο Καθηγητής Κωνσταντίνος Ζοπουνίδης, Ακαδημαϊκός, Βασιλική Ακαδημία Οικονομικών και Χρηματοοικονομικών, Βασιλική Ευρωπαϊκή Ακαδημία των Διδακτόρων, Πολυτεχνείο Κρήτης & Audencia Business School, France

Διαβάστε Επίσης

Διάκριση του Καθηγητή Ακαδημαϊκού Κωνσταντίνου Ζοπουνίδη

Διάκριση του Καθηγητή Ακαδημαϊκού Κωνσταντίνου Ζοπουνίδη

Nov 13, 2024
Τεχνητή Νοημοσύνη και ESG

Τεχνητή Νοημοσύνη και ESG

Oct 8, 2024

Συγκεντρώνοντας την εμπειρογνωμοσύνη των συντακτών του HBR, το βιβλίο αναφέρεται στις βέλτιστες πρακτικές και θεμελιώδεις έννοιες, αλλά και αναδυόμενες ιδέες και έρευνες. Κάθε κεφάλαιο καταλήγει σε μια περίληψη των βασικών σημείων και αντικειμένων ενέργειας, που προσφέρουν τη δυνατότητα να εφαρμοστούν γρήγορα στην πράξη οι ιδέες του κεφαλαίου.

Το βιβλίο αποτελείται από πέντε μέρη:

  • Ανάπτυξη νοοτροπίας ηγέτη
  • Αυτοδιαχείριση
  • Διοίκηση ατόμων
  • Διοίκηση ομάδων
  • Διοίκηση της επιχείρησης

Μετάβαση στην ηγεσία

Οι μάνατζερ, θεωρητικά, έχουν την επίσημη εξουσία να παίρνουν αποφάσεις, να κατανέμουν πόρους και να διοικούν εργαζόμενους. Η διαφορά μεταξύ μάνατζερ-ηγέτη κατά τον John Kotter είναι η εξής: διοίκηση σημαίνει ανταπόκριση στην πολυπλοκότητα. Ο προγραμματισμός, η δημιουργία προϋπολογισμών και η στελέχωση αποτελούν δραστηριότητες της διοίκησης. Ο σχεδιασμός ανάθεσης εργασιών, για παράδειγμα η βελτιστοποίηση μιας γραμμής παραγωγής αφορά τον μάνατζερ. Ο ηγέτης σχετίζεται με την παραγωγή και την ανταπόκριση στις αλλαγές. Η χάραξη κατευθύνσεων, η ευθυγράμμιση ατόμων και η παροχή κινήτρων είναι δραστηριότητες ηγεσίας. Ο Kotter ισχυρίζεται ότι η διοίκηση και ηγεσία είναι συμπληρωματικές και όχι ασύμβατες έννοιες. Στη συνέχεια, οι δύο όροι θα χρησιμοποιούνται εναλλάξ, προτιμώντας τη λέξη μάνατζερ για πιο τεχνικά και διοικητικά θέματα και ηγέτης για θέματα που άπτονται του οράματος, της στρατηγικής και της δημιουργίας κινήτρων.

Ηγεσία ομάδων

Ηγεσία ομάδων σημαίνει διοίκηση πολλών ανθρώπων που συνεργάζονται για την επίτευξη κοινού στόχου. Η ένωση ανθρώπων με θεμελιώδεις διαφορετικές απόψεις, διακριτές δεξιότητες και διαφορετικό παρελθόν απαιτείται από αυτούς να συνεργάζονται στενά. Αυτές οι διαφορές βέβαια είναι ακριβώς ο λόγος για τον οποίο οι ομάδες έχουν τη δυνατότητα να πετυχαίνουν εντυπωσιακά αποτελέσματα.

Διοίκηση της επιχείρησης

Κατά τη γνώμη μου το σημαντικότερο μέρος του βιβλίου.

Στρατηγική

Ο Bruce Henderson, ιδρυτής της εταιρείας Boston Consulting Group έγραψε ότι «στρατηγική είναι η σκόπιμη αναζήτηση ενός σχεδίου δράσης που θα αναπτύξει το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα μιας επιχείρησης και θα το συνθέσει». Το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έγκειται στις διαφορές. «Οι διαφορές ανάμεσα σε μια επιχείρηση και τους ανταγωνιστές της αποτελούν βάση του πλεονεκτήματός της.» Με την άποψη αυτή συμφωνεί και ο καθηγητής της Σχολής Διοίκησης Επιχειρήσεων του Harvard Michael Porter: «η σύγχρονη ανταγωνιστική στρατηγική σχετίζεται με τη διαφοροποίηση».

Ανάπτυξη στρατηγικής

Τις τελευταίες δεκαετίες έχουν παρουσιαστεί αρκετά πλαίσια για την ανάπτυξη της στρατηγικής από τις εργασίες του Porter και άλλων συγγραφέων. Προτείνονται πέντε βήματα για την ανάπτυξη της στρατηγικής.

Βήμα 1: Εντοπισμός απειλών και ευκαιριών.

Βήμα 2: Αναζήτηση πόρων, δυνατοτήτων και πρακτικών.

Βήμα 3: Εξέταση στρατηγικών για αλλαγές.

Βήμα 4: Συντονισμός των δραστηριοτήτων που υποστηρίζουν τη στρατηγική.

Βήμα 5: Εναρμόνιση.

Είναι σημαντικό να κατανοήσουν τα στελέχη της επιχείρησης τη στρατηγική ώστε να την υποστηρίξουν. Μερικές φορές αυτό είναι εύκολο, άλλες φορές όμως, η οργανωσιακή αλλαγή απαιτεί μια πιο σκόπιμη προσπάθεια από την πλευρά των στελεχών.

Το βιβλίο τελειώνει με την παρουσίαση των οικονομικών εργαλείων. Ένα παλιό ρητό αναφέρει «δεν μπορείς να διαχειριστείς αυτό που δεν μπορείς να μετρήσεις». Αρχίζοντας με την κατανόηση των χρηματοοικονομικών καταστάσεων, τον ισολογισμό, το ενεργητικό (παραγωγική μηχανή της επιχείρησης), το παθητικό και ίδια κεφάλαια (χρηματοοικονομικό κεφάλαιο), το ιστορικό κόστος και με την εκτίμηση του κεφαλαίου κίνησης. Συνεχίζοντας, με έννοιες πιο πολύπλοκες όπως, χρηματοοικονομική μόχλευση, χρηματοοικονομική διάρθρωση (σχέση ιδίων και ξένων κεφαλαίων) και με την κατάσταση ταμειακών ροών (cash flows, βλ. Κ. Ζοπουνίδης, Βασικές Αρχές Χρηματοοικονομικού Μάνατζμεντ, Εκδ. Κλειδάριθμος, 2013). Σημαντικό οικονομικό εργαλείο αποτελούν και οι προϋπολογισμοί: κύριος προϋπολογισμός, προϋπολογισμός λειτουργίας και οικονομικός.

Συμπερασματικά, το εγχειρίδιο του μάνατζερ έχει ένα σαφή στόχο: να προετοιμάσει τα νέα στελέχη να γίνουν καλύτεροι μάνατζερ και ηγέτες. Το νόημα όμως, του να γίνουν εξαιρετικοί ηγέτες δεν είναι απλά να είναι εξαιρετικοί ηγέτες. Έχει να κάνει με τον αντίκτυπο που έχουν στο περιβάλλον τους, στους ανθρώπους με τους οποίους συνεργάζονται και στα πράγματα που παράγουν μαζί. «Η διοίκηση επιχειρήσεων είναι από τα πιο ευγενή επαγγέλματα, αν ασκείται σωστά» αναφέρει ο καθηγητής Clay Christensen του Πανεπιστημίου Harvard. «Κανένα άλλο επάγγελμα δεν προσφέρει τόσους πολλούς τρόπους για να βοηθάμε άλλους ανθρώπους να μαθαίνουν και να αναπτύσσονται…»

Tags: Κωνσταντίνος Ζοπουνίδης
new-cover-insurancegif

Related Posts

Γ. Χατζηθεοδοσίου: Μόνο όσοι εισπράττουν ασφάλιστρα είναι υποχρεωμένοι να έχουν POS
Επιχειρείν

ΑΑΔΕ: Μαζικά e-mail σε επιχειρήσεις που δεν έχουν διασυνδεθεί με POS

by Insurancedaily editorial team
Mar 13, 2024
ΟΤΕ
Επιχειρείν

Όμιλος ΟΤΕ: Αύξηση 1,1% στα έσοδα Ομίλου το Δ’ τρίμηνο

by Insurancedaily editorial team
Feb 23, 2023
ΕΕΑ-Άδωνις Γεωργιάδης
Επιχειρείν

ΕΕΑ: Ικανοποιείται ένα πάγιο αίτημα των σχολών οδηγών

by Insurancedaily editorial team
Feb 22, 2023
Γ. Χατζηθεοδοσίου
Επιχειρείν

Γ. Χατζηθεοδοσίου: Δικαιώνονται οι θέσεις των μικρομεσαίων για την ανάγκη λήψης μέτρων

by Insurancedaily editorial team
Feb 16, 2023
man-working-tablet-with-stylus
Επιχειρείν

Το Ε.Ε.Α. διαθέτει στα μέλη του την ψηφιακή υπογραφή

by Insurancedaily editorial team
Dec 8, 2022
Οι χώρες με ελκυστικό περιβάλλον για τις επιχειρήσεις: Η θέση της Ελλάδας
Επιχειρείν

Οι χώρες με ελκυστικό περιβάλλον για τις επιχειρήσεις: Η θέση της Ελλάδας

by Insurancedaily editorial team
Dec 7, 2022
ΕΕΑ
Επιχειρείν

Έρευνα Ε.Ε.Α.: Τι προβληματίζει επιχειρήσεις και καταναλωτές

by Insurancedaily editorial team
Dec 6, 2022
Νικόλαος Βουνισέας, Senior Partner και Αλκιβιάδης Σιαράβας Marketing, Communications and Corporate Citizenship Manager της KPMG στην Ελλάδα
Επιχειρείν

To 82% των Ελλήνων CEOs είναι αισιόδοξοι για την προοπτική ανάπτυξης της χώρας μας τα επόμενα 3 χρόνια

by Insurancedaily editorial team
Oct 24, 2022
CyberSurvey_GM-SMA-0458_asset-1_V1
Επιχειρείν

KPMG: Η ψηφιακή εμπιστοσύνη μεγαλώνει ενώ αυξάνονται οι προσδοκίες για κυβερνοασφάλεια & απόρρητο

by Insurancedaily editorial team
Oct 17, 2022

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

I agree to the Terms & Conditions and Privacy Policy.

300x250png
home-300x250gif
sofosbannergif
technopan-koufomata-pvcpng

TOP#5 Insurancedaily

    Εγγραφή στο Newsletter

    +12,000 εγγεγραμμένοι χρήστες ενημερώνονται καθημερινά για θέματα Ιδιωτικής Ασφάλισης από το Newsletter του insurancedaily.gr

    Facebook Instagram Youtube
    • Όροι χρήσης
    • Προστασία προσωπικών δεδομένων
    • Cookies
    • Πληροφορίες
    • Επικοινωνήστε μαζί μας
    • Όροι χρήσης
    • Προστασία προσωπικών δεδομένων
    • Cookies
    • Πληροφορίες
    • Επικοινωνήστε μαζί μας
    © MORAX MEDIA Α.Ε.

    Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του insurancedaily.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η χρήση ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη. © 2023

    Insurancedaily.gr | Ταυτότητα

    • Διαχειριστής / Διευθυντής: Mωράκης Μιχαήλ
    • Διευθύντρια Σύνταξης: Βίκυ Γερασίμου
    • Ιδιοκτησία: Morax Media Α.Ε.
    • Νόμιμος Εκπρόσωπος: Μωράκης Νικόλαος
    • Διαχειριστής / Δικαιούχος Domain: Μωράκης Μιχαήλ
    • Έδρα - Γραφεία: Ιφιγένειας 6, Καλλιθέα, ΤΚ 17672
    • Email: info@insurancedaily.gr, Tηλ: +30 210 9594121

    Add New Playlist

    No Result
    View All Result
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ

    © 2020 Insurancedaily.gr - by Morax Media s.a..

    Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε καλύτερη εμπειρία πλοήγησης και προσωποποιημένο περιεχόμενο.
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ