ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Facebook Instagram
Search
Close this search box.
Bars
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ
Menu
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ
banner728x90png
Home Marketing & Sales

Ο Δεκάλογος του Business Plan

Insurancedaily editorial team by Insurancedaily editorial team
06/05/2014 - Updated on 04/04/2020
in Marketing & Sales
A A
Ο Δεκάλογος του Business Plan
Share on Facebook

drawing city schemeτου Δημήτριου Λ. Παπαδόπουλου 

Η εφημερίδα τα ΝΕΑ στο Ειδικό Ένθετο ΑΝΟΙΚΤΟ MBA στις 25/4/2005 είχε ένα άρθρο με τίτλο “Ο δεκάλογος του Business Plan” που αναφέρονταν σε απαντήσεις δέκα ερωτημάτων που πρέπει να λάβει υπόψη ο επιχειρηματίας  – συντάκτης του επιχειρηματικού σχεδίου.

Διαβάστε Επίσης

Video: «Μένουμε σπίτι με τον Ζήση για να ζήσουμε»

Video: «Μένουμε σπίτι με τον Ζήση για να ζήσουμε»

Nov 9, 2020
Είσαι τελειομανής; Τότε δεν είσαι παραγωγικός. Πώς το ένα αναιρεί το άλλο

Είσαι τελειομανής; Τότε δεν είσαι παραγωγικός. Πώς το ένα αναιρεί το άλλο

Aug 11, 2020

1. Ποια θα πρέπει να είναι η έκταση του επιχειρηματικού σχεδίου; Υπάρχει κάποιος κανόνας ή συγκεκριμένος αριθμός σελίδων;

Η ποιότητα ενός επιχειρηματικού σχεδίου είναι πιο σημαντική από τη ποσότητα του. Πολλές φορές, η έκταση του επιχειρηματικού σχεδίου εξαρτάται από το αντικείμενο της επιχείρησης και από το πώς το παρουσιάζει ο συντάκτης του. Το επιχειρηματικό σχέδιο πρέπει να είναι περιεκτικό και να μην αφήνει αναπάντητα ερωτήματα / ζητήματα.

2. Πόσο λεπτομερής πρέπει να είναι ο προυπολογισμός;  

Ο προυπολογισμός του επιχειρηματικού πλάνου για την ανεύρεση χρημάτων δεν χρειάζεται περισσότερες λεπτομέρειες από την αναφορά εξόδων ανά τομέα ή λειτουργία. Παρ’όλα αυτά, πρέπει να υπάρχουν υποστηρικτικές λεπτομέρειες για την περίπτωση που θα ζητηθούν.

Παρομοίως, όταν δημιουργούνται ετήσια πλάνα, ακόμα και για μια πολύ μικρή, ατομική επιχείρηση, καλό είναι να υπάρχουν δυο στάδια λεπτομέρειας. Το ένα να είναι μια περίληψη του προυπολογισμού με ένα μόνο κονδύλι για τις προβλεπόμενες πωλήσεις κάθε προϊόντος ή υπηρεσίας και ένα μόνο κονδύλι για τα προβλεπόμενα έξοδα κάθε τομέα, όπως του μάρκετινγκ, του κόστους αγαθών που πουλήθηκαν κ.λ.π. Μια περίληψη του προυπολογισμού είναι πολύ χρήσιμη για να είναι κατανοητή η δομή του κόστους της επιχείρησης και οι κυριότερες ροπές της.

3. Εφόσον είμαι ήδη ιδιοκτήτης μια μικρομεσαίας επιχείρησης, μου είναι απαραίτητο ένα επιχειρηματικό σχέδιο;

Το επιχειρηματικό σχέδιο είναι ένα εργαλείο που βοηθά να έχουμε ξεκάθαρη εικόνα για τη θέση που έχει η επιχείρηση μια συγκεκριμένη περίοδο, αλλά και για την ανάγκη ή όχι να αναπτυχθεί η επιχείρηση αυτή. Εξαρτάται από τους στόχους και το ρίσκο που θέλει ο επιχειρηματίας να πάρει. Μερικές φορές είναι χρήσιμο να γράφουμε τα πράγματα σε ένα χαρτί, επειδή αυτό βοηθάει να αποκτήσουμε πιο ξεκάθαρη και ολοκληρωμένη εικόνα.

4. Ποια είναι τα πιο συνηθισμένα λάθη που παρουσιάζονται κατά τη σύνταξη ενός επιχειρηματικού σχεδίου;

Η σύνταξη ενός επιχειρηματικού σχεδίου δεν είναι κάτι που το κάνουμε συχνά – κι έτσι υπάρχει μεγάλη πιθανότητα λόγω της απειρίας, να υποπέσουμε σε λάθη. Τα λάθη στα οποία παρατηρείται ότι είμαστε πιο επιρρεπείς, είναι:

  • Η υπερβολή. 
  • Αγνοούμε την αγορά / τον ανταγωνισμό.  
  • Δεν υπολογίζουμε σωστά τα μέγεθος των καταναλωτών στους οποίους απευθύνεται το προϊόν μας.  
  • Η παράλειψη υπολογισμού οικονομικών στοιχείων (λειτουργικά έξοδα).  

5. Ποιες είναι οι πιο σημαντικές περιοχές στις οποίες πρέπει να επικεντρωθεί κανείς για ένα επιτυχημένο επιχειρηματικό σχέδιο; 

Ένα επιχειρηματικό σχέδιο πρέπει να έχει σωστή δομή και να είναι περιεκτικό. ‘Όλα τα μέρη είναι εξίσου σημαντικά και λειτουργούν σαν αλυσίδα. Το ένα εξαρτάται από το άλλο. Για να επιτευχθεί αυτό, πρέπει να αναλυθούν εις βάθος οι σημαντικότεροι τομείς ενός επιχειρηματικού σχεδίου, που είναι:

  • Τύπος επιχείρησης προϊόντα και υπηρεσίες, στόχοι και όραμα.   
  • Θέση της επιχείρησης στην αγορά, προώθηση και ανταγωνισμός. 
  • Οικονομικό πλάνο – απαιτήσεις.  
  • Παράγοντες επιτυχίας της επιχείρησης. 

6. Ποιες είναι οι βασικές γνώσεις και τα χαρακτηριστικά που πρέπει να έχει κάποιος για να ιδρύσει μια επιχείρηση; 

Στις μέρες μας, αν ένας επιχειρηματίας δεν έχει από την αρχή τις γνώσεις να ασχοληθεί με κάποιες από τις βασικές λειτουργίες της επιχείρησης, θα πρέπει να αρχίσει σιγά σιγά να εξοικειώνεται με γνώσεις λογιστικής και διοίκησης επιχειρήσεων. Τα κυριότερα χαρακτηριστικά που απαιτούνται είναι η πολλή δουλειά, η πίστη στην επιχείρηση και η καινοτομία.

7. Τι είναι εκείνο που συνήθως προσέχουν οι τράπεζες και οι επενδυτές σε ένα επιχειρηματικό σχέδιο;

Ένας επενδυτής (είτε πρόκειται για τράπεζα / οργανισμό είτε για ιδιώτη) θα αναλύσει κυρίως τα παρακάτω στοιχεία του επιχειρηματικού σχεδίου: τη βιωσιμότητα της επιχείρησης και το ρίσκο που πρόκειται να πάρει ο επιχειρηματίας (αν είναι μεγάλου κινδύνου ή όχι και αν θα καταφέρει να ξεπληρώσει τον δανειστή και σε πόσο χρόνο). Γενικότερα το οικονομικό πλάνο της επιχείρησης.

Επίσης, υπάρχουν και πέντε σημεία – κλειδιά, τα οποία προσδίδουν αξιοπιστία στον επιχειρηματία (τα λεγόμενα 5C’s of credit):

  • Χαρακτήρας (Character)  
  • Ικανότητες (Capacity)  
  • Κεφάλαιο (Capital)  
  • Συνθήκες (Conditions) 
  • Εγγύηση (Collateral) 

8. Μπορώ να λειτουργήσω την επιχείρηση με έδρα το σπίτι μου; 

Έρευνες έχουν δείξει πως περίπου το 20% των νέων επιχειρηματιών δηλώνει ως έδρα και λειτουργεί την επιχείρηση από το σπίτι του.

9. Τι κέρδη θα πρέπει να περιμένω από την επένδυση μου και πότε; 

Εξαρτάται από την περίπτωση. Όπως και να ‘χει, τα πρώτα χρόνια δεν πρέπει να περιμένουμε κέρδη. Επιπλέον, αν έχουμε καλή κερδοφορία, πρέπει να επενδύσουμε στη νέα εταιρία και να μην κοιτάξουμε τον προσωπικό μας πλουτισμό.

10. Θα χρειαστεί να κάνω διαφήμιση των προϊόντων – υπηρεσιών μου;   

Η ανάπτυξη και η αναγνωρισιμότητα της επιχείρησης επηρεάζεται πάρα πολύ από τη διαφήμιση. ‘Ομως, η διαφήμιση κοστίζει. Θα πρέπει να εξετάσουμε όλες τις παραμέτρους, καθώς και το πλάνο του Μάρκετινγκ που εντάσσεται στο επιχειρηματικό σχέδιο, έτσι ώστε οι ενέργειες και οι αποφάσεις που θα ληφθούν σχετικά με τη διαφημιστική καμπάνια να έχουν αποτελέσματα. Οι δημόσιες σχέσεις είναι εξίσου σημαντικές στην αρχή.

απόσπασμα από το βιβλίο Επιχειρηματικό Σχέδιο (Business Plan) εκδόσεις Πανεπιστημίου Μακεδονίας 

Tags: επιμόρφωσηΜένουμε Σπίτι
new-cover-insurancegif

Related Posts

business-strategy-concept-with-wooden-cubes-wooden-grunge-background-side-view
Marketing & Sales

Κοινωνικές/Επικοινωνιακές και Ψηφιακές δεξιότητες στην Εκπαίδευση και στην Εργασία τον 21ο αιώνα

by Insurancedaily editorial team
Feb 8, 2023
Επιχειρηματική Αναλυτική και Μάνατζμεντ
Marketing & Sales

Ιστορική Αξία και Συνεισφορά της Επιχειρησιακής Έρευνας και Υποστήριξης Αποφάσεων σε Επιχειρήσεις

by Insurancedaily editorial team
Nov 21, 2022
Ζοπουνίδης
Marketing & Sales

Ο Κ. Ζοπουνίδης διακρίθηκε με το βραβείο εξαίρετης έρευνας «Χρήστος Τσούμας»

by Insurancedaily editorial team
Oct 25, 2022 - Updated on Oct 26, 2022
Ζοπουνίδης
Marketing & Sales

94η Συνάντηση της Ευρωπαϊκής Ομάδας Εργασίας EWG στην Πολυκριτηριακή Υποστήριξη Αποφάσεων

by Insurancedaily editorial team
Sep 20, 2022 - Updated on Sep 21, 2022
Τιμήθηκαν Καθηγητές από το Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης & Τεχνολογίας του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου
Marketing & Sales

Τιμήθηκαν Καθηγητές από το Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης & Τεχνολογίας του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου

by Insurancedaily editorial team
Sep 16, 2022 - Updated on Sep 19, 2022
Ο Κ. Ζοπουνίδης στο Διεθνές Θερινό Σχολείου EURO PhD Summer School – MCDA/M
Marketing & Sales

Ο Κ. Ζοπουνίδης στο Διεθνές Θερινό Σχολείου EURO PhD Summer School – MCDA/M

by Insurancedaily editorial team
Aug 1, 2022
Όλες οι νέες παρεμβάσεις εργασιακής – ασφαλιστικής στήριξης
Marketing & Sales

Θα μπορέσει να επιβιώσει η ανθρωπότητα;

by Insurancedaily editorial team
Jul 26, 2022
forex-stock-crisis-venture
Marketing & Sales

Ποια είναι η προέλευση των παγκόσμιων κρίσεων

by Insurancedaily editorial team
Jul 18, 2022
Κ. Ζοπουνίδης
Marketing & Sales

Σημαντική διάκριση για τον Καθηγητή – Ακαδημαϊκό Κωνσταντίνο Ζοπουνίδη

by Insurancedaily editorial team
Jul 18, 2022

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

I agree to the Terms & Conditions and Privacy Policy.

ydrogios-insurancehome-insurancegif
nn-300x250-animated-banners-01gif
sofosbannergif
banner-300x250-gif

TOP#5 Insurancedaily

    Εγγραφή στο Newsletter

    +12,000 εγγεγραμμένοι χρήστες ενημερώνονται καθημερινά για θέματα Ιδιωτικής Ασφάλισης από το Newsletter του insurancedaily.gr

    Facebook Instagram Youtube
    • Όροι χρήσης
    • Προστασία προσωπικών δεδομένων
    • Cookies
    • Πληροφορίες
    • Επικοινωνήστε μαζί μας
    • Όροι χρήσης
    • Προστασία προσωπικών δεδομένων
    • Cookies
    • Πληροφορίες
    • Επικοινωνήστε μαζί μας
    © MORAX MEDIA Α.Ε.

    Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του insurancedaily.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η χρήση ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη. © 2023

    Insurancedaily.gr | Ταυτότητα

    • Διαχειριστής / Διευθυντής: Mωράκης Μιχαήλ
    • Διευθύντρια Σύνταξης: Βίκυ Γερασίμου
    • Ιδιοκτησία: Morax Media Α.Ε.
    • Νόμιμος Εκπρόσωπος: Μωράκης Νικόλαος
    • Διαχειριστής / Δικαιούχος Domain: Μωράκης Μιχαήλ
    • Έδρα - Γραφεία: Ιφιγένειας 6, Καλλιθέα, ΤΚ 17672
    • Email: info@insurancedaily.gr, Tηλ: +30 210 9594121

    Add New Playlist

    No Result
    View All Result
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ

    © 2020 Insurancedaily.gr - by Morax Media s.a..

    Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε καλύτερη εμπειρία πλοήγησης και προσωποποιημένο περιεχόμενο.
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ