ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Facebook Instagram
Search
Close this search box.
Bars
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ
Menu
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ
eurolife-728x90-1gif
Home Ειδήσεις Επιχειρείν

Ο Νέος Ρόλος Ύπαρξης της Επιχείρησης

Πρέπει να είναι κινητήρια δύναμη για την εξέλιξη και μεγέθυνσή της

Insurancedaily editorial team by Insurancedaily editorial team
29/04/2020
in Επιχειρείν
A A
Ασφαλιστικές εταιρείες: Tech companies με ειδίκευση στις Ασφαλίσεις
Share on Facebook

Ποια είναι η σημαντική χρησιμότητα της επιχείρησης για την αντιμετώπιση των μεγάλων προκλήσεων της κοινωνίας;

Γράφει ο Καθηγητής Κωνσταντίνος Ζοπουνίδης, Ακαδημαϊκός, Βασιλική Ακαδημία Οικονομικών και Χρηματοοικονομικών, Βασιλική Ευρωπαϊκή Ακαδημία των Διδακτόρων, Πολυτεχνείο Κρήτης & Audencia Business School, France

Ο λόγος ύπαρξης ορίζει την πορεία για την ενσωμάτωση κοινωνικών προβληματισμών στο επίκεντρο της επιχειρηματικής στρατηγικής. Περισσότερο από ποτέ, οι επιχειρήσεις θέτουν ερωτήματα ως προς τη χρησιμότητά τους στην κοινωνία. Επιθυμούν να παρέχουν λύσεις σε περιβαλλοντικά και κοινωνικά ζητήματα (βλ. Ζοπουνίδης, 2019, η διακυβέρνηση της επιχείρησης, Ναυτεμπορική). Με τον τρόπο αυτό ξεπερνούν τον κλασικό στόχο της αναζήτησης κέρδους. Οι προσδοκίες των συμμετεχόντων εξελίσσονται προς την κατεύθυνση αυτή. Σε πολλές χώρες όπως η Γαλλία, εγκρίθηκε τον Απρίλιο του 2019 ο νόμος PACTE όπου, με δύο άρθρα 1833: «η επιχείρηση υποστηρίζει το κοινωνικό της συμφέρον, λαμβάνοντας υπόψη τις κοινωνικές και περιβαλλοντικές προκλήσεις της δραστηριότητάς της», και με το 1835: «οι επιχειρήσεις να ενσωματώνουν το λόγο ύπαρξής τους στο καταστατικό τους».

Διαβάστε Επίσης

Διάκριση του Καθηγητή Ακαδημαϊκού Κωνσταντίνου Ζοπουνίδη

Διάκριση του Καθηγητή Ακαδημαϊκού Κωνσταντίνου Ζοπουνίδη

Nov 13, 2024
Τεχνητή Νοημοσύνη και ESG

Τεχνητή Νοημοσύνη και ESG

Oct 8, 2024
Ορισμός του λόγου ύπαρξης

Ως προς αυτό το μείζον θέμα, οι μάνατζερ επιθυμούν:

  • να δώσουν περισσότερη σημασία στις δραστηριότητες και στα επαγγέλματα της επιχείρησής τους,
  • να ευθυγραμμίσουν την προσέγγιση ΕΚΕ με τους στρατηγικούς και εμπορικούς στόχους της,
  • να προσελκύσουν και διατηρήσουν πελάτες και συνεργάτες που μοιράζονται τις ίδιες αξίες με αυτούς,
  • να ξεχωρίσουν από τον ανταγωνισμό χάρη στις συγκεκριμένες δεσμεύσεις τους,
  • να αναπτύξουν συνεργασία οριζόντια και κάθετη με τις υπηρεσίες τους.

Ένα πραγματικό στρατηγικό εργαλείο για την επιχείρηση, ο λόγος ύπαρξης είναι μοχλός απόδοσης.

Παρέχει, επίσης ένα πλαίσιο για τις πιο σημαντικές αποφάσεις, προκειμένου να υλοποιηθεί το συμφέρον της κοινωνίας και της επιχείρησης μέσα σε ένα πλαίσιο κοινωνικών και περιβαλλοντικών παραμέτρων.

Σημαντική εξίσωση

Η εγγραφή του λόγου ύπαρξης δεν είναι επομένως ασήμαντη πράξη, διότι αποτελεί τη βάση της επενδυτικής στρατηγικής που προτείνεται στους μετόχους. Δεδομένου ότι καθορίζει επίσης την ταυτότητα της επιχείρησης και τη συμβολή της στο γενικό συμφέρον, είναι δύσκολο να αλλάξει η εξίσωση μετέπειτα. Για να έχει πραγματικό νόημα και σημασία, πρέπει να είναι ο ακρογωνιαίος λίθος ενός μακροπρόθεσμου στρατηγικού στόχου. Ο Todd Zenger (Beyond competitive advantage) προσδιορίζει τρεις βασικούς πυλώνες που δύναται να δώσουν συνέπεια και ουσιαστικότητα στο λόγο ύπαρξης:

  • Στρατηγική πρόθεση
  • Άυλα και ενσώματα στρατηγικά περιουσιακά στοιχεία της επιχείρησης
  • Σχέση με τους συμμετέχοντες

Η επιβεβαίωση ενός λόγου ύπαρξης συνεπάγεται τον ορισμό ή τον επαναπροσδιορισμό της «στρατηγικής πρόθεσης» και των επιδιωκόμενων στόχων. Μέσω αυτού του πυλώνα, τοποθετείται η επιχείρηση σε σχέση με μια κοινωνική πρόκληση πρωταρχικής ανάγκης και προτείνεται στο εξής να αξιολογείται ως προς τη συμβολή της σε αυτόν το στόχο.

Η εξίσωση του λόγου ύπαρξης δεν πρέπει να περιορίζεται σε μια ρητορική άσκηση. Πρέπει να είναι κινητήρια δύναμη για την εξέλιξη και μεγέθυνση της επιχείρησης. Αυτό απαιτεί, κατά προτεραιότητα, απογραφή των ενσώματων και άυλων στρατηγικών περιουσιακών στοιχείων της και της ανάπτυξης τους. Οι μάνατζερ που δεν θα συνδέσουν το λόγο ύπαρξης με μια εσωτερική διάγνωση των στρατηγικών περιουσιακών στοιχείων, θα έχουν πρόβλημα να εκπληρώσουν την αποστολή που έχουν καθορίσει για τις εταιρείες τους.

Ο λόγος ύπαρξης απαιτεί μια σε βάθος ανανέωση των σχέσεων της με τους συμμετέχοντες. Αυτή η εργασία θα πρέπει να επιτρέπει τη μέτρηση του αντίκτυπου της επιχείρησης πολύ πιο μακριά από τα οικονομικά και οργανωτικά της όρια. Ακόμη, είναι δυνατόν να επιτραπεί ή να αποκλειστεί ο αριθμός ορισμένων συμμετεχόντων, προκειμένου να αποκτηθεί η πρόσβαση σε νέους πόρους σε πιο ανταγωνιστικές τιμές. Στο θέμα της επιλογής προμηθευτών, η επιλογή νέων που χρησιμοποιούν νέες τεχνολογίες με χαμηλότερο κόστος.

Συμπερασματικά, ο λόγος ύπαρξης επηρεάζει τις αξίες, την κουλτούρα και την αποδοτικότητα της επιχείρησης. Η εταιρική κουλτούρα και η διοικητική της διάσταση θα κερδίσουν δύναμη από τη στιγμή που η επιχείρηση εξυπηρετεί ένα ελκυστικό λόγο ύπαρξης με πραγματικά εμπνευσμένες αξίες για την καθοδήγηση των καθημερινών δραστηριοτήτων της. Ο λόγος ύπαρξης είναι μια ευκαιρία, επειδή έχει σημαντική μετασχηματιστική δύναμη για τις επιχειρήσεις (βλ. Ζοπουνίδης, 2019, οι στρατηγικές της επιχείρησης, Ναυτεμπορική).

Tags: Κωνσταντίνος Ζοπουνίδης
250417hdionlinebannergreek1728x90gif

Related Posts

Γ. Χατζηθεοδοσίου: Μόνο όσοι εισπράττουν ασφάλιστρα είναι υποχρεωμένοι να έχουν POS
Επιχειρείν

ΑΑΔΕ: Μαζικά e-mail σε επιχειρήσεις που δεν έχουν διασυνδεθεί με POS

by Insurancedaily editorial team
Mar 13, 2024
ΟΤΕ
Επιχειρείν

Όμιλος ΟΤΕ: Αύξηση 1,1% στα έσοδα Ομίλου το Δ’ τρίμηνο

by Insurancedaily editorial team
Feb 23, 2023
ΕΕΑ-Άδωνις Γεωργιάδης
Επιχειρείν

ΕΕΑ: Ικανοποιείται ένα πάγιο αίτημα των σχολών οδηγών

by Insurancedaily editorial team
Feb 22, 2023
Γ. Χατζηθεοδοσίου
Επιχειρείν

Γ. Χατζηθεοδοσίου: Δικαιώνονται οι θέσεις των μικρομεσαίων για την ανάγκη λήψης μέτρων

by Insurancedaily editorial team
Feb 16, 2023
man-working-tablet-with-stylus
Επιχειρείν

Το Ε.Ε.Α. διαθέτει στα μέλη του την ψηφιακή υπογραφή

by Insurancedaily editorial team
Dec 8, 2022
Οι χώρες με ελκυστικό περιβάλλον για τις επιχειρήσεις: Η θέση της Ελλάδας
Επιχειρείν

Οι χώρες με ελκυστικό περιβάλλον για τις επιχειρήσεις: Η θέση της Ελλάδας

by Insurancedaily editorial team
Dec 7, 2022
ΕΕΑ
Επιχειρείν

Έρευνα Ε.Ε.Α.: Τι προβληματίζει επιχειρήσεις και καταναλωτές

by Insurancedaily editorial team
Dec 6, 2022
Νικόλαος Βουνισέας, Senior Partner και Αλκιβιάδης Σιαράβας Marketing, Communications and Corporate Citizenship Manager της KPMG στην Ελλάδα
Επιχειρείν

To 82% των Ελλήνων CEOs είναι αισιόδοξοι για την προοπτική ανάπτυξης της χώρας μας τα επόμενα 3 χρόνια

by Insurancedaily editorial team
Oct 24, 2022
CyberSurvey_GM-SMA-0458_asset-1_V1
Επιχειρείν

KPMG: Η ψηφιακή εμπιστοσύνη μεγαλώνει ενώ αυξάνονται οι προσδοκίες για κυβερνοασφάλεια & απόρρητο

by Insurancedaily editorial team
Oct 17, 2022

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

I agree to the Terms & Conditions and Privacy Policy.

300x250png
300x250-4gif
medifirstlaunchcampaign300x250pxgif
banner-300x250-gif

TOP#5 Insurancedaily

    Εγγραφή στο Newsletter

    +12,000 εγγεγραμμένοι χρήστες ενημερώνονται καθημερινά για θέματα Ιδιωτικής Ασφάλισης από το Newsletter του insurancedaily.gr

    Facebook Instagram Youtube
    • Όροι χρήσης
    • Προστασία προσωπικών δεδομένων
    • Cookies
    • Πληροφορίες
    • Επικοινωνήστε μαζί μας
    • Όροι χρήσης
    • Προστασία προσωπικών δεδομένων
    • Cookies
    • Πληροφορίες
    • Επικοινωνήστε μαζί μας
    © MORAX MEDIA Α.Ε.

    Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του insurancedaily.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η χρήση ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη. © 2023

    Insurancedaily.gr | Ταυτότητα

    • Διαχειριστής / Διευθυντής: Mωράκης Μιχαήλ
    • Διευθύντρια Σύνταξης: Βίκυ Γερασίμου
    • Ιδιοκτησία: Morax Media Α.Ε.
    • Νόμιμος Εκπρόσωπος: Μωράκης Νικόλαος
    • Διαχειριστής / Δικαιούχος Domain: Μωράκης Μιχαήλ
    • Έδρα - Γραφεία: Ιφιγένειας 6, Καλλιθέα, ΤΚ 17672
    • Email: info@insurancedaily.gr, Tηλ: +30 210 9594121

    Add New Playlist

    No Result
    View All Result
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ

    © 2020 Insurancedaily.gr - by Morax Media s.a..

    Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε καλύτερη εμπειρία πλοήγησης και προσωποποιημένο περιεχόμενο.
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ