ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Facebook Instagram
Search
Close this search box.
Bars
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ
Menu
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ
eurolife-728x90-1gif
Home Ειδήσεις Επιχειρείν

Πρόωρη απόσυρση μεγάλων αεροσκαφών και Covid-19

Οι αεροπορικές εταιρείες παγκοσμίως περνούν σοβαρή κρίση

Insurancedaily editorial team by Insurancedaily editorial team
08/05/2020 - Updated on 11/05/2020
in Επιχειρείν
A A
condor-airplane-on-grey-concrete-airport-insurancedaily
Share on Facebook

Ο γνωστός ιός που έκανε την εμφάνισή του στις αρχές του φετινού έτους ήρθε για να αλλάξει τις συνθήκες ζωής μας και να μας ωθήσει σε νέες συνήθειες και τρόπους δραστηριοποίησης.

Πολλοί είναι οι κλάδοι που επηρεάστηκαν από αυτόν. Ο αεροπορικός κλάδος αποτελεί έναν από τους πιο βαριά ασθενείς κλάδους. Οι αεροπορικές εταιρείες παγκοσμίως περνούν σοβαρή κρίση που τις μεταφέρει πολλά χρόνια πίσω (η γερμανική Lufthansa έφτασε σε επίπεδα ανάπτυξης που είχε επιτύχει πριν από 65 έτη ενώ η παγκόσμια αεροπορική κοινότητα στα επίπεδα του 2006).

Γράφει ο Δημήτρης Ζοπουνίδης, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας

Διαβάστε Επίσης

Εμβόλια Covid: 14.000 Βρετανοί ζητούν αποζημίωση για βλάβες

Εμβόλια Covid: 14.000 Βρετανοί ζητούν αποζημίωση για βλάβες

Aug 19, 2024
Τι δουλεύουν οι 6 ομάδες της Pandemic Re

Πανεπιστημιακή έρευνα: Η μη φυσική μετάδοση του covid προκύπτει ως ιδιαίτερα αληθοφανές σενάριο

Jul 22, 2024

Η μείωση της ταξιδιωτικής ζήτησης έφερε επακόλουθα αναπροσαρμογή στις στρατηγικές αποφάσεις των εταιρειών, επανασχεδιασμό των πλάνων τους και λήψη νέων κρίσιμων αποφάσεων υπό αβέβαιο μέλλον. Μία από αυτές και εύλογη, η απόσυρση συγκεκριμένων τύπων αεροσκαφών. Παρακάτω θα αναλυθούν οι τύποι και οι λόγοι που αυτά δεν θα επιχειρούν, όταν επανέλθει η κανονικότητα η οποία θα αργήσει.

Η μείωση αεροπορικής ζήτησης και οικολογικοί στόχοι οδηγούν στην πρόωρη απόσυρση

Τα αεροδρόμια όλου το κόσμου παρουσιάζουν την ίδια εικόνα: καθηλωμένα αεροσκάφη σε αεροδιαδρόμους, σε θύρες εξόδου και σε θέσεις στάθμευσης αναμένοντας τη στιγμή που θα βρεθούν πάλι στον αέρα. Η αναμονή τους υπολογίζεται ότι κοστίζει πολλές χιλιάδες ευρώ στις αεροπορικές. Ενδεικτικά ένα αεροσκάφος μέσης απόστασης και στενής ατράκτου υπολογίζεται στα 10.000-15.000€ χωρίς τα μισθολογικά κόστη. Ενώ ένα Airbus A330 της Brussels Airlines, σύμφωνα με την ίδια απαιτεί 400 εργατοώρες για τη συντήρηση όσο βρίσκεται εκτός πτήσεων. Παράλληλα, απαιτείται συνεχής έλεγχος στη μηχανή, τους τροχούς οπού πρέπει να κινούνται λίγο εντός της ημέρας ενώ και εντός του θαλάμου επιβατών λόγω της έκθεσής του στον ήλιο.

Έτσι οι αεροπορικές εταιρίες ανά τον κόσμο, κινούμενες στα πλαίσια ενίσχυσης της ρευστότητάς τους, έχοντας απώτερο στόχο την επίτευξη της βιωσιμότητας και την επαναφορά της κερδοφορίας τους λαμβάνουν αποφάσεις σχετικά με την τύχη ορισμένων αεροσκαφών που βρίσκονται εκτός πτητικού έργου και δεν συμβάλλουν στα παραπάνω. Οι τρεις τύποι που επηρεάστηκαν άμεσα ήταν το τζάμπο τζετ Boeing 747 (πρώτο ευρείας ατράκτου που κατασκευάστηκε παγκοσμίως ), το τζετ Airbus A380 (μεγαλύτερο επιβατικό αεροσκάφος παγκοσμίως) και το τετρακινητήριο A340 (πρώτο με 4 κινητήρες παγκοσμίως).

Air France

Ο γαλλικός αερομεταφορέας έχει στο στόλο του 9 Airbus A380, έχοντας ήδη αποσύρει από τον φετινό Ιανουάριο 1 από αυτά. Παράλληλα, 2 Airbus A340 ανήκουν στην θυγατρική του, Joon. Οι πτήσεις με το Α380 έχουν σταματήσει από τις 22/03 οπού και πραγματοποιήθηκαν οι τελευταίες, ενώ ήδη έχουν μεταφερθεί σε ισπανικό αεροδρόμιο μακράς διάρκειας στάθμευσης 2 από αυτά, ενώ αναμένεται να μεταφέρει ακόμη 3. Όσον αφορά τα δύο Α340 βρίσκονται σταθμευμένα, εκτός επιχειρησιακού έργου από τα μέσα Μαρτίου.

Η εταιρεία, σύμφωνα με έγκυρες πηγές φαίνεται να έχει αποφασίσει την απόσυρση των δύο Α340 πρόωρα ενώ σκέφτεται να πράξει το ίδιο και με τα 9 εναπομείναντα A380. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με έγκριτη αεροπορική ιστοσελίδα θεωρείται πιθανό να αποσυρθούν 5 από αυτά ενώ για τα υπόλοιπα οι αποφάσεις θα παρθούν τους επόμενους μήνες, αφού τώρα επικρατεί αβεβαιότητα. Το σίγουρο είναι ότι μετά το 2022 δε θα υπάρχει Α380 με τα χρώματα της Air France αφού μέχρι εκείνη τη χρονιά θα έχουν αποσυρθεί όλα.

Παράλληλα η εταιρεία, έχει αρχίσει να αντικαθιστά τον «Γίγαντα των αιθέρων» με το πιο αποδοτικό και οικολογικό Α350 καθώς και το Βoeing 787 «Dreamliner». Άλλωστε αυτός είναι και ένας από τους σημαντικούς παράγοντες πρόωρης απόσυρσής του. Η μη αποδοτικότητά του και το υψηλό κόστος πτητικής λειτουργίας και συντήρησής του. Επιπλέον, δε συνέβαλλε στους περιβαλλοντικούς στόχους που έχουν τεθεί για τις αεροπορικές.

Lufthansa

Ο γερμανικός αερομεταφορέας έχει καθηλώσει πλήρως τον στόλο των 14 Airbus A380 και τα 31 από 34 Airbus A340 που διαθέτει. Όσον αφορά τα πρώτα, ο όμιλος Lufthansa (που περιλαμβάνει τουλάχιστον 4 κορυφαίες ευρωπαϊκές αεροπορικές ως θυγατρικές) έχει πάρει την απόφαση απόσυρσης 6 Α380. Τα συγκεκριμένα βρίσκονται σταθμευμένα στο αεροδρόμιο – «νεκροταφείο» αεροσκαφών στην Ισπανία, στο «Teurel», οπού βρίσκονται και τα αντίστοιχα της Air France. Τα παραπάνω 6, προορίζονταν να πωληθούν στην κατασκευάστρια εταιρεία τους την Airbus το 2022. Η κρίση που έχει ξεσπάσει προώθησε αυτή το πλάνο και έτσι αποχωρούν πρόωρα. Εν τω μεταξύ, στο ίδιο αεροδρόμιο βρίσκονται 8 από τα A340-600 (υπάρχουν διάφορες παραλλαγές 200, 300, 500 και το πιο «βαρύ» 600) που διαθέτει η αεροπορική, ενώ αναμένεται ο αριθμός του να αυξηθεί στα 17. Σύμφωνα με τα σχέδια της εταιρείας αυτά τα αεροσκάφη θα παραμείνουν εκεί για το επόμενο έτος και αναλόγως την κατάσταση θα παρθούν οι αποφάσεις για το μέλλον τους. «Μια απόφαση για τη μελλοντική χρήση του αεροσκάφους ή μια πιθανή επαναλειτουργία δέκα το πολύ αεροσκαφών θα ληφθεί σε μεταγενέστερο στάδιο» δηλώνουν άνθρωποί της.

Πρόσφατα, αρχές Μαΐου το τεχνικό τμήμα της αεροπορικής (Lufthansa Technik) άρχισε να μετατρέπει το Α380 σε αεροσκάφος μεταφοράς εμπορευμάτων (cargo aircraft) αφού οι αεροπορικές για να εξασφαλίσουν ρευστότητα έχουν στραφεί σε αυτό το είδος πτήσεων.

British Airways

Η μεγαλύτερη βρετανική εταιρεία  διαθέτει στο στόλο της 12 Α380 και 28 Β747. Από τα πρώτα, τα 10 βρίσκονται καθηλωμένα σε γαλλικό αεροδρόμιο μακράς διάρκειας στάθμευσης, στο «Chateauroux». Σχετικά με τα Β747, τα 5 από αυτά έχουν μεταφερθεί στο «Teurel» ενώ κάποια βρίσκονται στο Κάρντιφ, σε μία από τις βάσεις της εταιρείας όπως και κάποια άλλα στο Μπόρνμουθ.

Το πιο παλαιό βρίσκεται στο ισπανικό αεροδρόμιο και φημολογείται έντονα ότι αυτό και τα άλλα 4 ίσως αποσυρθούν πρόωρα. Πάντως, η εταιρεία δεν έχει επιβεβαιώσει κάτι επισήμως ακόμη. Οι αεροπορικοί αναλυτές όμως, το θεωρούν πολύ πιθανό.

KLM, Virgin Atlantic, Singapore Airlines και Emirates

Η ολλανδική KLM τον προηγούμενο μήνα απέσυρε και τα τελευταία B747 που διέθετε στο στόλο της. Το ίδιο έπραξε και η βρετανική Virgin Atlantic οπού απέσυρε τα Α340  και τα Β747 στο πλαίσιο διάσωσής της. Η Singapore Airlines καθήλωσε τα Α380 σε αεροδρόμιο μακράς διάρκειας στάθμευσης, οπού υπάρχουν οι ιδανικές συνθήκες για τη συντήρησή τους. Τέλος, ο Διευθύνων Σύμβουλος της αραβικής Emirates δήλωσε πως το Α380 δεν θα ξανά πετάξει, όπως και το Β747. Οι δηλώσεις του είναι σημαντικές καθώς η Emirates αποτελεί το μεγαλύτερο χρήστη Α380 παγκοσμίως έχοντας στον στόλο της 115 αεροσκάφη (8 σε παραγγελία).

Tags: Κορωνοϊός
np-car-468x60px-newjpg

Related Posts

Γ. Χατζηθεοδοσίου: Μόνο όσοι εισπράττουν ασφάλιστρα είναι υποχρεωμένοι να έχουν POS
Επιχειρείν

ΑΑΔΕ: Μαζικά e-mail σε επιχειρήσεις που δεν έχουν διασυνδεθεί με POS

by Insurancedaily editorial team
Mar 13, 2024
ΟΤΕ
Επιχειρείν

Όμιλος ΟΤΕ: Αύξηση 1,1% στα έσοδα Ομίλου το Δ’ τρίμηνο

by Insurancedaily editorial team
Feb 23, 2023
ΕΕΑ-Άδωνις Γεωργιάδης
Επιχειρείν

ΕΕΑ: Ικανοποιείται ένα πάγιο αίτημα των σχολών οδηγών

by Insurancedaily editorial team
Feb 22, 2023
Γ. Χατζηθεοδοσίου
Επιχειρείν

Γ. Χατζηθεοδοσίου: Δικαιώνονται οι θέσεις των μικρομεσαίων για την ανάγκη λήψης μέτρων

by Insurancedaily editorial team
Feb 16, 2023
man-working-tablet-with-stylus
Επιχειρείν

Το Ε.Ε.Α. διαθέτει στα μέλη του την ψηφιακή υπογραφή

by Insurancedaily editorial team
Dec 8, 2022
Οι χώρες με ελκυστικό περιβάλλον για τις επιχειρήσεις: Η θέση της Ελλάδας
Επιχειρείν

Οι χώρες με ελκυστικό περιβάλλον για τις επιχειρήσεις: Η θέση της Ελλάδας

by Insurancedaily editorial team
Dec 7, 2022
ΕΕΑ
Επιχειρείν

Έρευνα Ε.Ε.Α.: Τι προβληματίζει επιχειρήσεις και καταναλωτές

by Insurancedaily editorial team
Dec 6, 2022
Νικόλαος Βουνισέας, Senior Partner και Αλκιβιάδης Σιαράβας Marketing, Communications and Corporate Citizenship Manager της KPMG στην Ελλάδα
Επιχειρείν

To 82% των Ελλήνων CEOs είναι αισιόδοξοι για την προοπτική ανάπτυξης της χώρας μας τα επόμενα 3 χρόνια

by Insurancedaily editorial team
Oct 24, 2022
CyberSurvey_GM-SMA-0458_asset-1_V1
Επιχειρείν

KPMG: Η ψηφιακή εμπιστοσύνη μεγαλώνει ενώ αυξάνονται οι προσδοκίες για κυβερνοασφάλεια & απόρρητο

by Insurancedaily editorial team
Oct 17, 2022

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

I agree to the Terms & Conditions and Privacy Policy.

ydrogios-insurancehome-insurancegif
home-300x250gif
sofosbannergif
technopan-koufomata-pvcpng

TOP#5 Insurancedaily

    Εγγραφή στο Newsletter

    +12,000 εγγεγραμμένοι χρήστες ενημερώνονται καθημερινά για θέματα Ιδιωτικής Ασφάλισης από το Newsletter του insurancedaily.gr

    Facebook Instagram Youtube
    • Όροι χρήσης
    • Προστασία προσωπικών δεδομένων
    • Cookies
    • Πληροφορίες
    • Επικοινωνήστε μαζί μας
    • Όροι χρήσης
    • Προστασία προσωπικών δεδομένων
    • Cookies
    • Πληροφορίες
    • Επικοινωνήστε μαζί μας
    © MORAX MEDIA Α.Ε.

    Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του insurancedaily.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η χρήση ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη. © 2023

    Insurancedaily.gr | Ταυτότητα

    • Διαχειριστής / Διευθυντής: Mωράκης Μιχαήλ
    • Διευθύντρια Σύνταξης: Βίκυ Γερασίμου
    • Ιδιοκτησία: Morax Media Α.Ε.
    • Νόμιμος Εκπρόσωπος: Μωράκης Νικόλαος
    • Διαχειριστής / Δικαιούχος Domain: Μωράκης Μιχαήλ
    • Έδρα - Γραφεία: Ιφιγένειας 6, Καλλιθέα, ΤΚ 17672
    • Email: info@insurancedaily.gr, Tηλ: +30 210 9594121

    Add New Playlist

    No Result
    View All Result
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ

    © 2020 Insurancedaily.gr - by Morax Media s.a..

    Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε καλύτερη εμπειρία πλοήγησης και προσωποποιημένο περιεχόμενο.
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ