ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Facebook Instagram
Search
Close this search box.
Bars
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ
Menu
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ
banner728x90png
Home Marketing & Sales

Επιχειρήσεις σε Περίοδο Κρίσης: Δείκτες Βιωσιμότητας

Ένα πακέτο σημαντικών δεικτών αποτελεί αναγκαίο εργαλείο στα χέρια των μάνατζερ

Insurancedaily editorial team by Insurancedaily editorial team
17/09/2020
in Marketing & Sales
A A
group-diverse-people-having-business-meeting

Business photo created by rawpixel.com - www.freepik.com

Share on Facebook

Στο άρθρο αυτό θα γίνει αναφορά σε μερικούς δείκτες βιωσιμότητας οι οποίοι είναι πολύ σημαντικοί για την ανάπτυξη αλλά κυρίως τη διατήρηση των επιχειρήσεων υπό συνθήκες αβεβαιότητας και κρίσης (πανδημίας κορωνοϊού).

Γράφει ο Καθηγητής Κωνσταντίνος Ζοπουνίδης, Ακαδημαϊκός, Βασιλική Ακαδημία Οικονομικών και Χρηματοοικονομικών, Βασιλική Ευρωπαϊκή Ακαδημία των Διδακτόρων, Πολυτεχνείο Κρήτης & Audencia Business School, France

Δείκτες

1. Κέρδη προ Τόκων και Φόρων, ο δείκτης κλειδί των επιδόσεων

Διαβάστε Επίσης

Διάκριση του Καθηγητή Ακαδημαϊκού Κωνσταντίνου Ζοπουνίδη

Διάκριση του Καθηγητή Ακαδημαϊκού Κωνσταντίνου Ζοπουνίδη

Nov 13, 2024
Τεχνητή Νοημοσύνη και ESG

Τεχνητή Νοημοσύνη και ESG

Oct 8, 2024

Αποτελεί βασική μεταβλητή για την κερδοφορία της επιχείρησης και είναι βασικό στοιχείο της ανάλυσης κατάστασης των αποτελεσμάτων (διαφορά μεταξύ λειτουργικών εσόδων και εξόδων). Μετράει την αποτελεσματικότητα του διδύμου «Αγορά-Προϊόν» της επιχείρησης. Οι θεσμικοί επενδυτές τον προτιμούν γιατί είναι σε θέση να συγκρίνει επιχειρήσεις στον ίδιο κλάδο διεθνώς.

2. Cash flow, για να αποφευχθεί η κρίση ρευστότητας

Ο όρος «cash flow» ή «περιθώριο αυτοχρηματοδότησης» αναφέρεται στις ταμειακές ροές που δημιουργεί η επιχείρηση από τις δραστηριότητές της είτε αναπτύσσεται με εσωτερικό τρόπο είτε με εξωτερικό (εξαγορές). Αντιπροσωπεύει έτσι ένα δείκτη επιλογής για τον προσδιορισμό της φερεγγυότητας της επιχείρησης (βλ. Ζοπουνίδης, Βασικές Αρχές Χρηματοοικονομικού Μάνατζμεντ, Εκδ. Κλειδάριθμος, 2013).

3. Ανάγκες σε Κεφάλαιο Κίνησης για την ολοκλήρωση της κερδοφορίας της επιχείρησης

Οι ανάγκες σε κεφάλαιο κίνησης (ΑΚΚ) είναι το βασικό στοιχείο κάθε καλού χρηματοοικονομικού μάνατζερ της επιχείρησης. Υλοποιεί την ανάγκη του ταμειακού αποτελέσματος που δημιουργείται από τη δραστηριότητα μιας επιχείρησης. Πράγματι, η εκμετάλλευση δημιουργεί συνήθως μετατοπίσεις ταμειακών ροών μεταξύ εισροών και εκροών. Οι περισσότερες επιχειρήσεις έχουν θετική ανάγκη κεφαλαίου κίνησης (εξαιρούνται επιχειρήσεις δημοσίων έργων και διανομής – σούπερ μάρκετ). Αυτό συμβαίνει όταν, για παράδειγμα, μια επιχείρηση πρέπει να πληρώσει τους προμηθευτές της εντός 30 ημερών, ενώ οι πελάτες της, την πληρώνουν εντός 60 ημερών. Οι επιχειρήσεις που εισπράττουν πριν από την εκταμίευση έχουν, από την πλευρά τους, μια αρνητική ΑΚΚ.

4. Επενδυτικά έργα που πρέπει να παρακολουθούνται, να διαχειρίζονται και να επιβλέπονται, ειδικά σε περιόδους κρίσης

Ένα επενδυτικό έργο αποτελείται από διάφορους τύπους επενδύσεων, που δομούνται και συντονίζονται σύμφωνα με ένα κύριο στόχο που θέτει η επιχείρηση: να αυξήσει το μερίδιο αγοράς της για να βελτιώσει την αποδοτικότητά της και να επεκτείνει τις αγορές της διεθνώς. Πέντε Κριτήρια πρέπει να χρησιμοποιούνται σε περίοδο κρίσης (τουλάχιστον):

  • ο στόχος της επένδυσης,
  • η φύση της επένδυσης,
  • η φύση των επενδυτικών υπηρεσιών,
  • το μέγεθος των επενδυτικών υπηρεσιών,
  • η φύση των σχέσεων μεταξύ των επενδύσεων.

Εάν οι πόροι δεν είναι επαρκείς, θα είναι επομένως απαραίτητο να μειωθούν ή να δοθούν προτεραιότητες σε ορισμένες επενδύσεις (constrained capital budgeting).

5. Ανθρώπινοι πόροι, για τη βελτιστοποίηση της εργασίας

Η διαχείριση της κατάστασης μισθοδοσίας είναι ένα από τα βασικά ζητήματα για τις επιχειρήσεις, λόγω του σημαντικού κόστους που αντιπροσωπεύει (έως και 70% του συνολικού κόστους). Είναι επομένως απαραίτητο τόσο να είναι δυνατή η μέτρησή του όσο και η παρακολούθηση δεικτών όπως το ποσοστό απουσιών, η ανακύκλωση ή η έλλειψη παραγωγικότητας προκειμένου να βελτιστοποιηθεί η εργασία και ο αντίκτυπος του κόστους της στη βιωσιμότητα της επιχείρησης. Η παραγωγικότητα της εργασίας μετριέται με το δείκτη Προστιθέμενη Αξία/Αριθμός Εργαζομένων και το κόστος εργασίας με το δείκτη Μισθοί/Αριθμός Εργαζομένων. Μεσομακροπρόθεσμα, η παραγωγικότητα πρέπει να αυξάνεται πιο γρήγορα από το κόστος της εργασίας.

6. Κεφάλαιο, όλο και πιο σπάνιο, πάντοτε πιο ακριβό

Η αποδοτικότητα μετρά την ικανότητα ενός κεφαλαίου που επενδύεται σε διαφορετικά περιουσιακά στοιχεία να αποφέρει έσοδα. Επομένως, μπορεί να αναλυθεί με μια χρηματοοικονομική λογική σε σχέση με ένα χρηματοοικονομικό προϊόν ή σε σχέση με μια επένδυση σε ένα επιχειρηματικό έργο. Στο πλαίσιο των αποτελεσμάτων μιας επιχείρησης, η αποδοτικότητα θα εκτιμηθεί κυρίως από την αναλογία των καθαρών κερδών προς τα ίδια κεφάλαια (χρηματοοικονομική αποδοτικότητα).

7. Επιχειρηματικοί και εμπορικοί δείκτες

Ειδικά για το επιχειρησιακό προσωπικό, οι δείκτες του επαγγέλματος πρέπει να ευθυγραμμίζονται με τη στρατηγική της επιχείρησης: τους επιτρέπουν να παρακολουθούν τη δραστηριότητα της εταιρείας καθώς και όλα τα σχέδια δράσης που αναπτύσσονται. Κατά συνέπεια, θα απαιτηθούν σχετικοί δείκτες παρακολούθησης πωλήσεων: τζίρος, βιβλία παραγγελιών, αριθμός επαφών, πελάτες σε εκκρεμότητα, δυσκολίες πληρωμής, κ.λπ. Για την παρακολούθηση της εξέλιξης της δραστηριότητας της επιχείρησης, είναι σημαντικό η δημιουργία εμπορικών δεικτών, δηλαδή εργαλείων μέτρησης και παρατήρησης για να προσδιοριστούν οι ενέργειες που επηρεάζουν περισσότερο την ανάπτυξή της.

8. Δείκτες διαχείρισης και παρακολούθησης των κινδύνων

Επαγγέλματα, νομικά, περιβάλλον, κλπ. Η παρακολούθηση των κινδύνων εφαρμόζεται σε πολλά επίπεδα. Σε αυτό το πλαίσιο, η ΕΚΕ είναι απαραίτητη: δεδομένης της αυξανόμενης σημασίας της, οι δείκτες έχουν πολλαπλασιαστεί γύρω από αυτήν. Είναι σημαντικό να γνωρίζουμε τις καταστάσεις κινδύνου, πως να τις εξηγήσουμε και να ακολουθούμε τους δείκτες σύμφωνα με τις υποχρεώσεις που δημιουργούνται (βλ. Ζοπουνίδης, Από το μάνατζμεντ των ρίσκων σε μια κουλτούρα ρίσκου, Πολυτεχνείο Κρήτης, Μάιος 2020).

9. Δείκτες ποιότητας

Εσωτερικά και εξωτερικά της επιχείρησης, οι δείκτες που σχετίζονται με την ποιότητα πρέπει να ενσωματωθούν στη διαχείριση και στις δραστηριότητες όλων των επιχειρήσεων. Ο κύκλος εργασιών πρέπει να λαμβάνει υπόψη την ικανοποίηση τόσο των εργαζομένων όσο και των πελατών.

10. Δείκτες φορολογικής διαχείρισης

Οι κατάλληλοι δείκτες θα επιτρέψουν την καλύτερη κατανόηση των συνεπειών ως προς τη φορολόγηση των αποτελεσμάτων. Είναι απαραίτητο να βρεθεί ένας συμβιβασμός μεταξύ της αναζήτησης βιώσιμων επιδόσεων με βάση άμεσους και έμμεσους φόρους, οι οποίοι είναι όλο και περισσότεροι και δύσκολο να παρακολουθούνται.

Συμπερασματικά, μεγάλες επιχειρήσεις, πολυεθνικές, μικρομεσαίες, πολύ μικρές, δεδομένης της αβεβαιότητας και αστάθειας των αγορών, δεν έχουν άλλη επιλογή από το να επαναπροσδιορίζουν συνεχώς τη στρατηγική τους. Ένα πακέτο σημαντικών δεικτών αποτελεί αναγκαίο εργαλείο στα χέρια των μάνατζερ των επιχειρήσεων για την προβλεπτική ικανότητα του μέλλοντός τους.

Tags: MBA LibraryΚωνσταντίνος Ζοπουνίδης
new-cover-insurancegif

Related Posts

business-strategy-concept-with-wooden-cubes-wooden-grunge-background-side-view
Marketing & Sales

Κοινωνικές/Επικοινωνιακές και Ψηφιακές δεξιότητες στην Εκπαίδευση και στην Εργασία τον 21ο αιώνα

by Insurancedaily editorial team
Feb 8, 2023
Επιχειρηματική Αναλυτική και Μάνατζμεντ
Marketing & Sales

Ιστορική Αξία και Συνεισφορά της Επιχειρησιακής Έρευνας και Υποστήριξης Αποφάσεων σε Επιχειρήσεις

by Insurancedaily editorial team
Nov 21, 2022
Ζοπουνίδης
Marketing & Sales

Ο Κ. Ζοπουνίδης διακρίθηκε με το βραβείο εξαίρετης έρευνας «Χρήστος Τσούμας»

by Insurancedaily editorial team
Oct 25, 2022 - Updated on Oct 26, 2022
Ζοπουνίδης
Marketing & Sales

94η Συνάντηση της Ευρωπαϊκής Ομάδας Εργασίας EWG στην Πολυκριτηριακή Υποστήριξη Αποφάσεων

by Insurancedaily editorial team
Sep 20, 2022 - Updated on Sep 21, 2022
Τιμήθηκαν Καθηγητές από το Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης & Τεχνολογίας του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου
Marketing & Sales

Τιμήθηκαν Καθηγητές από το Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης & Τεχνολογίας του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου

by Insurancedaily editorial team
Sep 16, 2022 - Updated on Sep 19, 2022
Ο Κ. Ζοπουνίδης στο Διεθνές Θερινό Σχολείου EURO PhD Summer School – MCDA/M
Marketing & Sales

Ο Κ. Ζοπουνίδης στο Διεθνές Θερινό Σχολείου EURO PhD Summer School – MCDA/M

by Insurancedaily editorial team
Aug 1, 2022
Όλες οι νέες παρεμβάσεις εργασιακής – ασφαλιστικής στήριξης
Marketing & Sales

Θα μπορέσει να επιβιώσει η ανθρωπότητα;

by Insurancedaily editorial team
Jul 26, 2022
forex-stock-crisis-venture
Marketing & Sales

Ποια είναι η προέλευση των παγκόσμιων κρίσεων

by Insurancedaily editorial team
Jul 18, 2022
Κ. Ζοπουνίδης
Marketing & Sales

Σημαντική διάκριση για τον Καθηγητή – Ακαδημαϊκό Κωνσταντίνο Ζοπουνίδη

by Insurancedaily editorial team
Jul 18, 2022

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

I agree to the Terms & Conditions and Privacy Policy.

300x250png
asfalia-kinitwn-insurancegif
technopan-koufomata-pvcpng

TOP#5 Insurancedaily

    Εγγραφή στο Newsletter

    +12,000 εγγεγραμμένοι χρήστες ενημερώνονται καθημερινά για θέματα Ιδιωτικής Ασφάλισης από το Newsletter του insurancedaily.gr

    Facebook Instagram Youtube
    • Όροι χρήσης
    • Προστασία προσωπικών δεδομένων
    • Cookies
    • Πληροφορίες
    • Επικοινωνήστε μαζί μας
    • Όροι χρήσης
    • Προστασία προσωπικών δεδομένων
    • Cookies
    • Πληροφορίες
    • Επικοινωνήστε μαζί μας
    © MORAX MEDIA Α.Ε.

    Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του insurancedaily.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η χρήση ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη. © 2023

    Insurancedaily.gr | Ταυτότητα

    • Διαχειριστής / Διευθυντής: Mωράκης Μιχαήλ
    • Διευθύντρια Σύνταξης: Βίκυ Γερασίμου
    • Ιδιοκτησία: Morax Media Α.Ε.
    • Νόμιμος Εκπρόσωπος: Μωράκης Νικόλαος
    • Διαχειριστής / Δικαιούχος Domain: Μωράκης Μιχαήλ
    • Έδρα - Γραφεία: Ιφιγένειας 6, Καλλιθέα, ΤΚ 17672
    • Email: info@insurancedaily.gr, Tηλ: +30 210 9594121

    Add New Playlist

    No Result
    View All Result
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ

    © 2020 Insurancedaily.gr - by Morax Media s.a..

    Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε καλύτερη εμπειρία πλοήγησης και προσωποποιημένο περιεχόμενο.
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ