ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Facebook Instagram
Search
Close this search box.
Bars
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ
Menu
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ
728x90jpg
Home Marketing & Sales

Αξιολογήστε τη Στρατηγική σας!

Insurancedaily editorial team by Insurancedaily editorial team
20/05/2014 - Updated on 24/03/2016
in Marketing & Sales
A A
Wooden chess pieces
Share on Facebook

Wooden chess piecesΤου Ανδρέα Θεοδωρόπουλου*

H αξιολόγηση της υπάρχουσας στρατηγικής θα βοηθήσει στη διαμόρφωση της νέας στρατηγικής, υποδεικνύοντας τα αδύνατα σημεία της επιχείρησης, αλλά και το βαθμό επίτευξης των στρατηγικών στόχων της προηγούμενης στρατηγικής.

Διαβάστε Επίσης

Είσαι τελειομανής; Τότε δεν είσαι παραγωγικός. Πώς το ένα αναιρεί το άλλο

Είσαι τελειομανής; Τότε δεν είσαι παραγωγικός. Πώς το ένα αναιρεί το άλλο

Aug 11, 2020
Χάνετε πολύ χρόνο κοιτώντας e-mail; Πώς θα κερδίσετε 90 λεπτά κάθε μέρα

Χάνετε πολύ χρόνο κοιτώντας e-mail; Πώς θα κερδίσετε 90 λεπτά κάθε μέρα

Jul 10, 2019 - Updated on Sep 30, 2019

Οι αναλύσεις και η αξιολόγηση του εσωτερικού και εξωτερικού περιβάλλοντος επιτρέπουν, εφόσον διενεργηθούν σωστά, να καθοριστεί με μεγάλη ακρίβεια η ταυτότητα (δυνατότητες και αδυναμίες) της επιχείρησης, καθώς επίσης και τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα της επιχείρησης σε σχέση με τον ανταγωνισμό.

Επίσης, καθορίζονται η σύνθεση και τα χαρακτηριστικά των ανταγωνιστών και η σχετική διαπραγματευτική τους θέση, και τέλος προσδιορίζεται κατά πόσον αναμένονται ευνοϊκές ή δυσμενείς εξελίξεις στην επιχείρηση.

Η επανεξέταση της υπάρχουσας στρατηγικής (υφιστάμενης κατάστασης) στο ανώτερο πλαίσιο, είναι δυνατό να οδηγήσει στην αξιολόγηση της καταλληλότητάς της. Άλλωστε ένας κλασικός ορισμός της στρατηγικής είναι ότι «στρατηγική είναι η προσαρμογή των δυνατοτήτων και αδυναμιών μιας επιχείρησης στις ευκαιρίες και απειλές του περιβάλλοντος».

Η διερεύνηση του κατά πόσον επιτυγχάνεται «η προσαρμογή» αυτή στο προβλεπόμενο περιβάλλον, θα επιτρέψει τη διαμόρφωση της νέας στρατηγικής (εάν απαιτείται) και τον εντοπισμό των ενεργειών που πρέπει να αναλάβει η επιχείρηση για να μεγιστοποιήσει την επιθυμητή προσαρμογή.

Θα πρέπει όμως να σημειωθεί ότι δεν αποκλείεται σε ορισμένες επιχειρήσεις η υπάρχουσα στρατηγική (υφιστάμενη κατάσταση) να μην είναι ξεκάθαρη, σχεδιασμένη και καταγεγραμμένη. Στην περίπτωση αυτή απαιτείται να συντεθεί η στρατηγική από τις επιμέρους ενέργειες της επιχείρησης, και στη συνέχεια να αξιολογηθεί ως προς την εσωτερική συνοχή της, την καταλληλότητά της και την αποτελεσματικότητά της.

Αξιολόγηση της υπάρχουσας στρατηγικής

Η αξιολόγηση της υπάρχουσας στρατηγικής πραγματοποιείται με τη μέθοδο ανάλυσης SWOT (Strenghts, Weaknesses, Opportunities, Threats). Πρόκειται για ένα εργαλείο ή μια τεχνική αξιολόγησης και καταγραφής των κυριότερων συμπερασμάτων που προκύπτουν από την ανάλυση, διάγνωση και αξιολόγηση του εσωτερικού και του εξωτερικού περιβάλλοντος της επιχείρησης. Στόχος της είναι η συμβολή της στη διαμόρφωση της στρατηγικής της επιχείρησης. Η ανάλυση συνίσταται από τις εξής τέσσερις, εξίσου σημαντικές, παραμέτρους:

• Δυνατά ή ισχυρά σημεία (παράγοντες) της επιχείρησης (strenghts).

• Αδύνατα σημεία (παράγοντες) της επιχείρησης (weaknesses).

• Ευκαιρίες του περιβάλλοντος (opportunities).

• Απειλές (κίνδυνοι) του περιβάλλοντος (threats).

Οι δύο πρώτες παράμετροι (δυνατά και αδύνατα σημεία) προσδιορίζονται από τη διάγνωση και ανάλυση του εσωτερικού περιβάλλοντος της επιχείρησης, και αφορούν τον προσδιορισμό των πλεονεκτημάτων και μειονεκτημάτων, που προέρχονται από τη δομή και λειτουργική κατάσταση της επιχείρησης.

Οι δύο επόμενες παράμετροι (ευκαιρίες και απειλές) προσδιορίζονται από την ανάλυση και αξιολόγηση του εξωτερικού περιβάλλοντος της επιχείρησης.

Ανάδειξη δυνατοτήτων και αδυναμιών της επιχείρησης

Οι δυνατότητες και οι αδυναμίες της επιχείρησης είναι εσωτερικοί παράγοντες που εντοπίζονται από την ανάλυση και διάγνωση των πόρων, λειτουργιών και συστημάτων της επιχείρησης. Με βάση τη διαγνωστική ανάλυση που προηγήθηκε θα πρέπει να αξιολογηθούν τα Ισχυρά και Ασθενή σημεία που εμφανίζουν οι κύριες λειτουργίες της επιχείρησης (π.χ. παραγωγή, πωλήσεις κ.λπ.), με πεδίο αναφοράς την αποδοτικότητα των υποστηρικτικών λειτουργιών και συστημάτων (π.χ. Έρευνα και Ανάπτυξη, Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού, λοιπές Διοικητικές Λειτουργίες και Συστήματα) στην άντληση, διαχείριση και χρήση των Υλικών, Ανθρώπινων, Χρηματικών και Πόρων και στην αποτελεσματικότητα επίτευξης των θεσμοθετημένων σκοπών και στόχων.

Μετά την επιλογή των παραγόντων που αναφέρθηκαν στη διαγνωστική ανάλυση του εσωτερικού περιβάλλοντος η αξιολόγησή τους μπορεί να γίνει με βάση κλίμακα βαθμολόγησης, που επιλέγεται από τη διοίκηση και τα στελέχη της επιχείρησης.

Η αξιολόγηση μπορεί να γίνει κάνοντας σύγκριση με τους σημαντικότερους ανταγωνιστές του κλάδου, με το παρελθόν της επιχείρησης ή με άλλα κριτήρια που θα επιλεγούν από τη διοίκηση και τα στελέχη της επιχείρησης, και θα διακρίνονται από αντικειμενικότητα.

Από την αξιολόγηση αυτή, που συνήθως είναι δύσκολη και δυσάρεστη διαδικασία (δεν είναι πάντα εύκολα αποδεκτό ότι υπάρχει υστέρηση σε κάποιον παράγοντα), προκύπτουν ορισμένοι σημαντικοί παράγοντες στους οποίους υπερτερεί η επιχείρηση, και αυτά αποτελούν τα ισχυρά της σημεία (πλεονεκτήματα), και ορισμένοι άλλοι παράγοντες στους οποίους βρίσκεται σε μέτρια ή κακή κατάσταση, δηλαδή η επιχείρηση έχει αδυναμίες (μειονεκτήματα).

Μετά την αξιολόγηση, οι κυριότερες δυνατότητες-πλεονεκτήματα και αδυναμίες-μειονεκτήματα της επιχείρησης καταγράφονται με σειρά σημαντικότητας.

Οι δυνατότητες της επιχείρησης υποδεικνύουν κάποιες στρατηγικές (σε συνδυασμό με τις ευκαιρίες του περιβάλλοντος), ενώ οι αδυναμίες υποδεικνύουν την ανάληψη δράσης για βελτίωση και διόρθωσή τους.

Ανάδειξη ευκαιριών και απειλών του περιβάλλοντος

Οι ευκαιρίες και απειλές (κίνδυνοι) του περιβάλλοντος της επιχείρησης εντοπίζονται από τη διαγνωστική ανάλυση του εξωτερικού περιβάλλοντος, δηλαδή από την ανάλυση και διάγνωση των παραγόντων εκείνων που επηρεάζουν τη δραστηριότητα της επιχείρησης, δηλαδή τους διεθνείς, κοινωνικούς, πολιτικούς, τεχνολογικούς, οικονομικούς παράγοντες, καθώς και αυτούς της αγοράς και του ανταγωνισμού.

Μετά την εξέταση των παραγόντων που αναφέρθηκαν στη διαγνωστική ανάλυση του εξωτερικού περιβάλλοντος και την επιλογή των στοιχείων εκείνων που συνιστούν ευκαιρίες ή απειλές του περιβάλλοντος για την επιχείρηση, η αξιολόγηση των στοιχείων αυτών μπορεί να γίνει με βάση κλίμακα βαθμολόγησης, που επιλέγεται από τη διοίκηση και τα στελέχη της επιχείρησης.

Η διοίκηση και τα στελέχη της επιχείρησης δηλαδή, αφού εντοπίσουν τις σημαντικότερες ευκαιρίες (προοπτικές) και απειλές (κινδύνους) του περιβάλλοντος που αντιμετωπίζει η επιχείρηση, θα τις αξιολογήσουν και θα τις καταγράψουν κατά σειρά σημαντικότητας. Η αξιολόγηση μπορεί να γίνει με κριτήρια που θα επιλεγούν από τη διοίκηση και τα στελέχη της επιχείρησης, και θα διακρίνονται από αντικειμενικότητα.

Μετά την αξιολόγηση, οι κυριότερες ευκαιρίες-προοπτικές και απειλές-κίνδυνοι της επιχείρησης καταγράφονται με σειρά σημαντικότητας.

Κάθε επιχείρηση που επιθυμεί να παρακολουθεί την εξέλιξη του εσωτερικού και εξωτερικού περιβάλλοντος σε μόνιμη βάση, πρέπει να κατατάξει σε κατηγορίες τους περιβαλλοντικούς παράγοντες που επιθυμεί να παρακολουθεί και να δημιουργήσει ένα σύστημα πληροφοριών, που θα καταγράφει τις τάσεις και τις σημαντικές εξελίξεις.

Η ανάλυση SWOT είναι μεγάλης σημασίας διότι μέσω αυτής μπορεί η επιχείρηση με την αξιοποίηση των δυνατών της σημείων να εκμεταλλευτεί μελλοντικές ευκαιρίες, καθώς επίσης και με τον προσδιορισμό των απειλών και κινδύνων, μπορεί η επιχείρηση να τους αποφύγει με την εφαρμογή των κατάλληλων στρατηγικών.

* Απόσπασμα από το βιβλίο του Α.Θεοδωρόπουλου «Στρατηγικός Επιχειρηματικός Σχεδιασμός- Πώς να πραγματοποιήσετε την ανάπτυξη της επιχείρησής σας», εκδ. «Προπομπός».

Tags: επιμόρφωση
np-car-468x60px-newjpg

Related Posts

business-strategy-concept-with-wooden-cubes-wooden-grunge-background-side-view
Marketing & Sales

Κοινωνικές/Επικοινωνιακές και Ψηφιακές δεξιότητες στην Εκπαίδευση και στην Εργασία τον 21ο αιώνα

by Insurancedaily editorial team
Feb 8, 2023
Επιχειρηματική Αναλυτική και Μάνατζμεντ
Marketing & Sales

Ιστορική Αξία και Συνεισφορά της Επιχειρησιακής Έρευνας και Υποστήριξης Αποφάσεων σε Επιχειρήσεις

by Insurancedaily editorial team
Nov 21, 2022
Ζοπουνίδης
Marketing & Sales

Ο Κ. Ζοπουνίδης διακρίθηκε με το βραβείο εξαίρετης έρευνας «Χρήστος Τσούμας»

by Insurancedaily editorial team
Oct 25, 2022 - Updated on Oct 26, 2022
Ζοπουνίδης
Marketing & Sales

94η Συνάντηση της Ευρωπαϊκής Ομάδας Εργασίας EWG στην Πολυκριτηριακή Υποστήριξη Αποφάσεων

by Insurancedaily editorial team
Sep 20, 2022 - Updated on Sep 21, 2022
Τιμήθηκαν Καθηγητές από το Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης & Τεχνολογίας του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου
Marketing & Sales

Τιμήθηκαν Καθηγητές από το Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης & Τεχνολογίας του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου

by Insurancedaily editorial team
Sep 16, 2022 - Updated on Sep 19, 2022
Ο Κ. Ζοπουνίδης στο Διεθνές Θερινό Σχολείου EURO PhD Summer School – MCDA/M
Marketing & Sales

Ο Κ. Ζοπουνίδης στο Διεθνές Θερινό Σχολείου EURO PhD Summer School – MCDA/M

by Insurancedaily editorial team
Aug 1, 2022
Όλες οι νέες παρεμβάσεις εργασιακής – ασφαλιστικής στήριξης
Marketing & Sales

Θα μπορέσει να επιβιώσει η ανθρωπότητα;

by Insurancedaily editorial team
Jul 26, 2022
forex-stock-crisis-venture
Marketing & Sales

Ποια είναι η προέλευση των παγκόσμιων κρίσεων

by Insurancedaily editorial team
Jul 18, 2022
Κ. Ζοπουνίδης
Marketing & Sales

Σημαντική διάκριση για τον Καθηγητή – Ακαδημαϊκό Κωνσταντίνο Ζοπουνίδη

by Insurancedaily editorial team
Jul 18, 2022

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

I agree to the Terms & Conditions and Privacy Policy.

300x250png
orizon-1964-row-banner-300x250jpg
banner-250-300-2024png
technopan-koufomata-pvcpng

TOP#5 Insurancedaily

    Εγγραφή στο Newsletter

    +12,000 εγγεγραμμένοι χρήστες ενημερώνονται καθημερινά για θέματα Ιδιωτικής Ασφάλισης από το Newsletter του insurancedaily.gr

    Facebook Instagram Youtube
    • Όροι χρήσης
    • Προστασία προσωπικών δεδομένων
    • Cookies
    • Πληροφορίες
    • Επικοινωνήστε μαζί μας
    • Όροι χρήσης
    • Προστασία προσωπικών δεδομένων
    • Cookies
    • Πληροφορίες
    • Επικοινωνήστε μαζί μας
    © MORAX MEDIA Α.Ε.

    Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του insurancedaily.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η χρήση ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη. © 2023

    Insurancedaily.gr | Ταυτότητα

    • Διαχειριστής / Διευθυντής: Mωράκης Μιχαήλ
    • Διευθύντρια Σύνταξης: Βίκυ Γερασίμου
    • Ιδιοκτησία: Morax Media Α.Ε.
    • Νόμιμος Εκπρόσωπος: Μωράκης Νικόλαος
    • Διαχειριστής / Δικαιούχος Domain: Μωράκης Μιχαήλ
    • Έδρα - Γραφεία: Ιφιγένειας 6, Καλλιθέα, ΤΚ 17672
    • Email: info@insurancedaily.gr, Tηλ: +30 210 9594121

    Add New Playlist

    No Result
    View All Result
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ

    © 2020 Insurancedaily.gr - by Morax Media s.a..

    Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε καλύτερη εμπειρία πλοήγησης και προσωποποιημένο περιεχόμενο.
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ