ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Facebook Instagram
Search
Close this search box.
Bars
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ
Menu
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ
banner728x90png
Home Marketing & Sales

Ηγεσία και Αμφιβολία

Insurancedaily editorial team by Insurancedaily editorial team
04/06/2014 - Updated on 14/12/2015
in Marketing & Sales
A A
Ηγεσία
Share on Facebook

ηγέτηςΟ Warren Bennis, Πρόεδρος του Ινστιτούτου Ηγεσίας του Πανεπιστημίου της Νότιας Καλιφόρνια συζητά με μια ομάδα ειδικών σχετικά με τη “Νομιμοποίηση της Αμφιβολίας”, την παραδοχή δηλαδή από την πλευρά των Διευθυντικών Στελεχών της αδυναμίας τους να γνωρίζουν τα πάντα και της ανάγκης για περαιτέρω Εκπαίδευση που θα οδηγήσει σε Βελτίωση της Ανταγωνιστικότητάς τους.

Warren Bennis: Οι εποχές που ζούμε είναι πρωτόγνωρες. Είναι πλέον αποδεκτό πως δεν έχουμε όλες τις απαντήσεις, συχνά οι νεότεροι γνωρίζουν περισσότερα από τους βετεράνους, η σπουδαιότητα της πείρας συρρικνώνεται, η επιτυχία δεν στηρίζεται πλέον στους φυσικούς πόρους αλλά στο ανθρώπινο κεφάλαιο, η οικονομία μεταβάλλεται με ασύλληπτους ρυθμούς και οι εργαζόμενοι αποτελούν πλέον το σημαντικότερο κεφάλαιο κάθε εταιρείας. Η νέα κατάσταση πραγμάτων αντανακλάται στη συχνότητα με την οποία εναλλάσσονται οι Γενικοί Διευθυντές των εταιρειών. Ξεχάστε ότι τον προηγούμενο χρόνο παραιτήθηκαν οι Γενικοί Διευθυντές της Procter & Gamble, της Xerox, της Kodak και της Coca-Cola. Το γεγονός αυτό μοιάζει ασήμαντο αν αναλογιστείτε ότι οι Γενικοί Διευθυντές που έχουν διοριστεί μετά το 1985, έχουν τριπλάσιες πιθανότητες να απολυθούν σε σύγκριση με τους συναδέλφους τους που διορίστηκαν πριν από το 1985, και ότι μετά το 1995, το 34% των εταιρειών του Fortune 100 έχουν αντικαταστήσει τους Γενικούς Διευθυντές τους. Το σχόλιο που ακούστηκε για έναν πρόσφατα απολυθέντα Γενικό Διευθυντή ήταν: «Δεν μειώθηκαν οι ικανότητές του. Απλώς αυξήθηκαν οι απαιτήσεις».
Τα περισσότερα διευθυντικά στελέχη παραλύουν όταν βρίσκονται αντιμέτωπα με καταστάσεις που δεν μπορούν να προβλέψουν. Έχοντας συνηθίσει να έχουν τον απόλυτο έλεγχο, βιώνουν αισθήματα αμφιβολίας. Και έτσι πρέπει να συμβαίνει. Ο καθηγητής Karl Weick διατύπωσε την άποψη ότι ίσως πρέπει να «νομιμοποιήσουμε την αμφιβολία». Οι πραγματικά σπουδαίοι άνθρωποι γνωρίζουν ότι έχουν ανάγκη νέων εργαλείων και νέων τρόπων προσέγγισης της ηγεσίας. Προσπαθούν να μάθουν πώς θα αυξήσουν τις γνώσεις τους και πώς θα βελτιώσουν τις ικανότητές τους. Όλοι σας είστε ειδικοί και έχετε βιώσει την «έκρηξη» ενδιαφέροντος γύρω από την εκπαίδευση σε θέματα ηγεσίας. Ποια είναι η άποψή σας;
Kevin Cashman: Διανύουμε μια ιστορική μεταβατική περίοδο. Τα στελέχη εκδηλώνουν ενδιαφέρον για την εκπαίδευση σε θέματα ηγεσίας, γιατί νιώθουν ότι είναι απαραίτητη για να αντιμετωπίσουν τις αλλαγές που συντελούνται.
David Peterson: Οι εταιρείες ενδιαφέρονται να βελτιώσουν τα εκπαιδευτικά προγράμματα που ήδη χρησιμοποιούν. Αυτό που χρειάζονται είναι μια διαφορετική προσέγγιση.
Paul Hogan: Οι αλλαγές που συντελούνται εξαιτίας του ανταγωνισμού, του Διαδικτύου και της απελευθέρωσης της αγοράς, είναι τεράστιες. Συχνά οι εταιρείες είναι υποχρεωμένες να αναζητήσουν μια νέα διευθυντική ομάδα που θα είναι σε θέση να προβλέψει τα επερχόμενα προβλήματα. Δεν είναι σπάνιο, ωστόσο, αυτή η νέα ομάδα να μη διαθέτει πείρα σε ηγετικές θέσεις – αυτός είναι και ο λόγος που η εταιρεία ενδιαφέρεται για την εκπαίδευσή τους. Συχνά επίσης, οι εργαζόμενοι γνωρίζουν περισσότερα από τα διευθυντικά στελέχη. Πρέπει λοιπόν οι μάνατζερ να αναζητούν νέες ιδέες στις τάξεις των εργαζομένων, και στη συνέχεια να μαθαίνουν πώς να συνθέτουν τις διάφορες ιδέες σε ολοκληρωμένες στρατηγικές.
Candy Albertsson: Η στροφή στην εκπαίδευση και στην ανάπτυξη κορυφαίων στελεχών οφείλεται στο διαφαινόμενο πρόβλημα διαδοχής σε επίπεδο διοίκησης. Οι εταιρείες συνειδητοποιούν ότι δεν διαθέτουν στο εσωτερικό τους ικανά στελέχη για να αποτελέσουν τη διάδοχη κατάσταση και πρέπει να τα αναζητήσουν αλλού. Το γεγονός αυτό αποτελεί σοβαρό πρόβλημα, ιδίως για πολλές εταιρείες της Ευρώπης που έχουν οικογενειακό ή προσωπικό χαρακτήρα. Το ερώτημα που τίθεται λοιπόν είναι: Με ποιες διαδικασίες θα εξασφαλίσουμε ικανό αριθμό υποψήφιων κορυφαίων στελεχών για το μέλλον; Κάποιες εταιρικές κουλτούρες είναι πρόθυμες να ενστερνιστούν τις διαδικασίες αυτές, άλλες όμως βρίσκονται δέκα χρόνια πίσω – αρνούνται ακόμη και τη χρήση εργαλείων για την αξιολόγηση των στελεχών τους.
David Peterson: Τα εκπαιδευτικά προγράμματα που απευθύνονται σε κορυφαία στελέχη κερδίζουν έδαφος για έναν ακόμη λόγο: η αυτοπεποίθηση των ηγετών έχει κλονιστεί. Θεωρούσαν αυτονόητο ότι ήταν σε θέση να προετοιμάσουν τη διαδοχή. Οι συνθήκες όμως έχουν αλλάξει. Πώς παρακινεί κανείς ένα 28χρονο στέλεχος μιας εταιρείας dot-com που ήδη έχει κατακτήσει την οικονομική επιτυχία; Οι εταιρείες πρέπει να διερευνήσουν και να κατανοήσουν σε βάθος τι παρακινεί τα στελέχη τους, και στη συνέχεια να κάνουν τις κατάλληλες προσφορές: εκπαίδευση, εκπαιδευτικές άδειες, άδεια να έχουν τα παιδιά τους στο χώρο εργασίας κ.λπ.
Warren Bennis: Έχετε ακούσει πελάτες σας να ομολογούν την ύπαρξη αστάθειας;
Alan Stopko: Το διαισθάνεται κανείς όταν οι εταιρείες προσπαθούν να αναπτύξουν τις στρατηγικές τους και καταφεύγουν σε εξωτερικούς συνεργάτες αναζητώντας την επιβεβαίωση των επιλογών τους. Είναι επίσης εμφανές κατά την εκπαίδευση ανώτατων στελεχών.
David Peterson: Τα διευθυντικά στελέχη αναζητούν πλέον τη βοήθεια εκπαιδευτών. Δεν ομολογούν ότι αισθάνονται ευάλωτοι, αλλά λένε: «Είμαι ο καλύτερος γι’ αυτή τη δουλειά. Απλώς χρειάζομαι βοήθεια σ’ αυτό το συγκεκριμένο σημείο».
Warren Bennis: Παρατηρούμε μια εντυπωσιακή αλλαγή. Ζούμε σε μια εποχή όπου τα διευθυντικά στελέχη αποδέχονται την ανάγκη επιπλέον εκπαίδευσης.
Rich Rosier: Από τα ΜΜΕ προβάλλεται η αντίληψη ότι ένα άτομο μπορεί να οδηγήσει έναν οργανισμό στην κορυφή. Ίσως λοιπόν οι εταιρείες θεωρούν ότι αν εκπαιδεύσουν 20 ηγέτες για να γίνουν π.χ. όπως ο John Chambers της Cisco, θα εξασφαλίσουν το μέλλον.
Kevin Cashman: Ο Steve Jobs της Apple λέει: «Πίστευα ότι ένας κορυφαίος μηχανικός άξιζε όσο δύο καλοί μηχανικοί. Τώρα πια πιστεύω ότι ένας κορυφαίος μηχανικός αξίζει όσο πενήντα καλοί μηχανικοί». Αν προσπαθήσει κανείς, μπορεί να αναπαραγάγει έναν κορυφαίο μηχανικό – ή έναν πραγματικό ηγέτη.
Warren Bennis: Ποιος από εσάς πιστεύει ότι το ενδιαφέρον για εκπαίδευση σε θέματα ηγεσίας εκδηλώνεται από ανθρώπους που θέλουν να γίνουν όπως ο Jack Welch της General Electric ή ο Andy Grove της Intel;
Kevin Cashman: Τα πρότυπα ανεβάζουν τον πήχυ. Αν μια εταιρεία θέλει 20 κορυφαίους ηγέτες, θα εκδηλώσει ενδιαφέρον για την εκπαίδευσή τους.

Διαβάστε Επίσης

Είσαι τελειομανής; Τότε δεν είσαι παραγωγικός. Πώς το ένα αναιρεί το άλλο

Είσαι τελειομανής; Τότε δεν είσαι παραγωγικός. Πώς το ένα αναιρεί το άλλο

Aug 11, 2020
Χάνετε πολύ χρόνο κοιτώντας e-mail; Πώς θα κερδίσετε 90 λεπτά κάθε μέρα

Χάνετε πολύ χρόνο κοιτώντας e-mail; Πώς θα κερδίσετε 90 λεπτά κάθε μέρα

Jul 10, 2019 - Updated on Sep 30, 2019

Η συνέχεια του ενδιαφέροντος, διαχρονικού, επιμορφωτικού αυτού διαλόγου, αύριο.

Copyright: 2001, by the Sloan Management Review Association. All rights reserved. Αναδημοσίευση από το MIT Sloan Management Review. Copyright για την Ελλάδα: 2003, Χρηματοασφαλιστικό Μάρκετινγκ

Tags: επιμόρφωση
new-cover-insurancegif

Related Posts

business-strategy-concept-with-wooden-cubes-wooden-grunge-background-side-view
Marketing & Sales

Κοινωνικές/Επικοινωνιακές και Ψηφιακές δεξιότητες στην Εκπαίδευση και στην Εργασία τον 21ο αιώνα

by Insurancedaily editorial team
Feb 8, 2023
Επιχειρηματική Αναλυτική και Μάνατζμεντ
Marketing & Sales

Ιστορική Αξία και Συνεισφορά της Επιχειρησιακής Έρευνας και Υποστήριξης Αποφάσεων σε Επιχειρήσεις

by Insurancedaily editorial team
Nov 21, 2022
Ζοπουνίδης
Marketing & Sales

Ο Κ. Ζοπουνίδης διακρίθηκε με το βραβείο εξαίρετης έρευνας «Χρήστος Τσούμας»

by Insurancedaily editorial team
Oct 25, 2022 - Updated on Oct 26, 2022
Ζοπουνίδης
Marketing & Sales

94η Συνάντηση της Ευρωπαϊκής Ομάδας Εργασίας EWG στην Πολυκριτηριακή Υποστήριξη Αποφάσεων

by Insurancedaily editorial team
Sep 20, 2022 - Updated on Sep 21, 2022
Τιμήθηκαν Καθηγητές από το Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης & Τεχνολογίας του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου
Marketing & Sales

Τιμήθηκαν Καθηγητές από το Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης & Τεχνολογίας του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου

by Insurancedaily editorial team
Sep 16, 2022 - Updated on Sep 19, 2022
Ο Κ. Ζοπουνίδης στο Διεθνές Θερινό Σχολείου EURO PhD Summer School – MCDA/M
Marketing & Sales

Ο Κ. Ζοπουνίδης στο Διεθνές Θερινό Σχολείου EURO PhD Summer School – MCDA/M

by Insurancedaily editorial team
Aug 1, 2022
Όλες οι νέες παρεμβάσεις εργασιακής – ασφαλιστικής στήριξης
Marketing & Sales

Θα μπορέσει να επιβιώσει η ανθρωπότητα;

by Insurancedaily editorial team
Jul 26, 2022
forex-stock-crisis-venture
Marketing & Sales

Ποια είναι η προέλευση των παγκόσμιων κρίσεων

by Insurancedaily editorial team
Jul 18, 2022
Κ. Ζοπουνίδης
Marketing & Sales

Σημαντική διάκριση για τον Καθηγητή – Ακαδημαϊκό Κωνσταντίνο Ζοπουνίδη

by Insurancedaily editorial team
Jul 18, 2022

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

I agree to the Terms & Conditions and Privacy Policy.

300x250png
orizon-1964-row-banner-300x250jpg
oncology-center300x250gif
synet-home-300x250gdngif

TOP#5 Insurancedaily

    Εγγραφή στο Newsletter

    +12,000 εγγεγραμμένοι χρήστες ενημερώνονται καθημερινά για θέματα Ιδιωτικής Ασφάλισης από το Newsletter του insurancedaily.gr

    Facebook Instagram Youtube
    • Όροι χρήσης
    • Προστασία προσωπικών δεδομένων
    • Cookies
    • Πληροφορίες
    • Επικοινωνήστε μαζί μας
    • Όροι χρήσης
    • Προστασία προσωπικών δεδομένων
    • Cookies
    • Πληροφορίες
    • Επικοινωνήστε μαζί μας
    © MORAX MEDIA Α.Ε.

    Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του insurancedaily.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η χρήση ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη. © 2023

    Insurancedaily.gr | Ταυτότητα

    • Διαχειριστής / Διευθυντής: Mωράκης Μιχαήλ
    • Διευθύντρια Σύνταξης: Βίκυ Γερασίμου
    • Ιδιοκτησία: Morax Media Α.Ε.
    • Νόμιμος Εκπρόσωπος: Μωράκης Νικόλαος
    • Διαχειριστής / Δικαιούχος Domain: Μωράκης Μιχαήλ
    • Έδρα - Γραφεία: Ιφιγένειας 6, Καλλιθέα, ΤΚ 17672
    • Email: info@insurancedaily.gr, Tηλ: +30 210 9594121

    Add New Playlist

    No Result
    View All Result
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ

    © 2020 Insurancedaily.gr - by Morax Media s.a..

    Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε καλύτερη εμπειρία πλοήγησης και προσωποποιημένο περιεχόμενο.
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ