ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Facebook Instagram
Search
Close this search box.
Bars
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ
Menu
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ
ergo-my-ome-728-90jpg
Home Marketing & Sales

Ηγεσία και Αμφιβολία – 3

Insurancedaily editorial team by Insurancedaily editorial team
06/06/2014 - Updated on 28/12/2015
in Marketing & Sales
A A
Ηγεσία
Share on Facebook

ΗγεσίαΜετά το πρώτο και δεύτερο τμήμα, συνεχίζουμε την αναδημοσίευση του τρίτου και τελευταίου τμήματος του ενδιαφέροντος, διαχρονικού, επιμορφωτικού διαλόγου, μεταξύ του Warren Bennis, Προέδρου του Ινστιτούτου Ηγεσίας του Πανεπιστημίου της Νότιας Καλιφόρνια συζητά με μια ομάδα ειδικών σχετικά με τη “Νομιμοποίηση της Αμφιβολίας”, την παραδοχή δηλαδή από την πλευρά των Διευθυντικών Στελεχών της αδυναμίας τους να γνωρίζουν τα πάντα και της ανάγκης για περαιτέρω Εκπαίδευση που θα οδηγήσει σε Βελτίωση της Ανταγωνιστικότητάς τους.

Warren Bennis: Σύμφωνα με την άποψη που εκφράζει ο Dan Tapscott στο βιβλίο του «Growing Up Digital», θα έρθει η στιγμή που όλοι θα λειτουργούν επιχειρηματικά. Είναι δυνατόν να εκπαιδεύσουμε τέτοιους ανθρώπους;
David Peterson: Όχι, εφόσον οι εταιρείες συνεχίσουν να εστιάζουν στη βελτίωση της εκπαίδευσης και όχι στο πώς θα βοηθήσουν τους ανθρώπους τους να μάθουν καλύτερα.
Warren Bennis: Εσύ, πώς βοηθάς τους ανθρώπους να μάθουν καλύτερα;
David Peterson: Το σημαντικότερο συστατικό είναι η αυτογνωσία. Ακολουθούν τα κίνητρα, οι ικανότητες, η άσκηση σε πραγματικές συνθήκες και τέλος η υπευθυνότητα. Τα περισσότερα εκπαιδευτικά προγράμματα αποτυγχάνουν να συνδέσουν αυτά τα συστατικά στοιχεία.
Warren Bennis: Μετατρέπουμε λοιπόν τις εταιρείες σε θέατρα έρευνας και μάθησης; Η ιδέα είναι καλή, δεν είναι όμως ολοκληρωμένη. Γνωρίζει κανείς από εσάς το μηχανισμό της μάθησης; Ίσως θα έπρεπε να αναζητήσουμε βοήθεια και από άλλους τομείς: γλωσσολογία, νευρολογία, ανθρώπινη ανάπτυξη. Δεν έχουμε ενδιαφερθεί ιδιαίτερα για όσα αυτοί οι τομείς έχουν να μας προσφέρουν. Θα ήθελα να σας ρωτήσω: Συνέβη κάτι τον τελευταίο χρόνο που σας έκανε να αλλάξετε την οπτική σας; Ποιες ήταν οι συνθήκες;
David Peterson: Ο καθένας μαθαίνει με διαφορετικό τρόπο και με διαφορετικό ρυθμό. Θα ήθελα να αναφερθώ ξανά στο μοντέλο μου…
Warren Bennis: Το μοντέλο σου είναι αφηρημένο. Ποιος είναι ο μηχανισμός με τον οποίο εσύ ο ίδιος μαθαίνεις;
David Peterson: Και όμως, θα αναφερθώ στο μοντέλο μου. Ο καθένας είναι διαφορετικός. Για να υπάρξει μάθηση, πρέπει το υλικό να είναι ουσιαστικό και να αφορά το άτομο.
Warren Bennis: Με άλλα λόγια, πρέπει να δημιουργεί κίνητρο για μάθηση.
David Peterson: Για να μάθω, πρέπει να συνυπάρχουν τα πέντε συστατικά στοιχεία που προανέφερα. Είναι διαφορετικό να έχει κανείς τη γνώση και να κατανοεί την εφαρμογή της, από το να διαθέτει τη δεξιότητα να τη χρησιμοποιεί. Για παράδειγμα, το νέο τηλεφωνικό κέντρο της εταιρείας μας διαθέτει 22 διαφορετικές λειτουργίες, από τις οποίες μόνον οι τρεις σχετίζονται με τις δικές μου ανάγκες. Η εκπαίδευση ήταν τόσο υπερβολική, ώστε προτίμησα να αποχωρήσω και να μάθω μόνος μου πώς να λαμβάνω μηνύματα φωνητικού ταχυδρομείου.
Warren Bennis: Προφανώς το φωνητικό ταχυδρομείο κάλυπτε κάποιες ανάγκες. Υπήρχε λοιπόν κίνητρο για μάθηση.
Kevin Cashman: Αυτού του είδους η μάθηση αφορά συνήθως συγκεκριμένες λειτουργίες. Υπάρχει όμως και η μάθηση η οποία επηρεάζει όλες τις πλευρές της ζωής του ατόμου. Συνήθως είναι το αποτέλεσμα μιας καθοριστικής εμπειρίας –θετικής ή αρνητικής -μετά την οποία τίποτε δεν είναι το ίδιο.
Paul Hogan: Υπήρξαν περιπτώσεις όπου ένιωσα ότι όλοι θα μπορούσαν να μάθουν αποτελεσματικότερα αν η διοίκηση καταργούσε τα εμπόδια. Μπορείς να μάθεις μόνον αν γνωρίζεις ότι δεν θα δεχθείς αρνητική κριτική δοκιμάζοντας κάτι καινούργιο. Θετικό περιβάλλον δημιουργούν επίσης τα υψηλόβαθμα στελέχη των οποίων η συμπεριφορά συμβαδίζει με τα μηνύματα της εταιρείας. Αν η εταιρεία δηλώνει πως επιθυμεί την ανάπτυξη ομαδικής κουλτούρας και τα υψηλόβαθμα στελέχη συνεχίζουν να λειτουργούν «φεουδαρχικά», αυτό λέει πολλά στα νεαρότερα στελέχη.
Warren Bennis: Πώς θα μπορέσουμε να ενσωματώσουμε τη μάθηση στην εταιρική κουλτούρα; Είναι ανάγκη οι οργανισμοί να εξελιχθούν σε χώρους έρευνας, όπου η μάθηση θα βρίσκεται συνεχώς στο προσκήνιο.
Rich Rosier: Ίσως βοηθούσε αν ο Γενικός Διευθυντής ρωτούσε κάθε τόσο τα στελέχη του: «Τι σημαντικό μάθατε πρόσφατα;».
Warren Bennis: Είμαι σίγουρος ότι κάτι τέτοιο θα έφερνε αρκετούς σε δύσκολη θέση. Και το να βρεθεί κανείς σε δύσκολη θέση μπορεί να αποτελέσει αφορμή για μάθηση. Έδινα μια διάλεξη γύρω από το «βαθύτερο νόημα» και το «ουσιαστικό», όταν ένας από τους μαθητές ρώτησε: «Πώς ανακαλύπτει κανείς το βαθύτερο νόημα στη δουλειά και στη ζωή του;» Βρέθηκα σε δύσκολη θέση. Απάντησα στο μαθητή ότι δεν γνώριζα. Τώρα πια συνειδητοποιώ ότι θα έπρεπε να είχα απαντήσει: «Κανείς δεν μπορεί να σε βοηθήσει να βρεις το βαθύτερο νόημα – μόνον εσύ μπορείς να το κάνεις». Το ανακαλύπτουμε μέσα από τις προσωπικές μας εμπειρίες.
Rich Rosier: Η διάθεση για μάθηση συνδέεται με τα πρότυπα συμπεριφοράς. Πολλές από τις ικανότητες ηγεσίας που διαθέτω προέρχονται από ανθρώπους για τους οποίους εργάστηκα. Θα ήταν ενδιαφέρον να μελετήσουμε αν οι «Jack Welch» αυτού του κόσμου έχουν επιτύχει να δημιουργήσουν ηγέτες εξαιτίας των εκπαιδευτικών προγραμμάτων (όπως αυτό της General Electric στη Νέα Υόρκη) ή γιατί δεκάδες άνθρωποι μέσα στην εταιρεία εμπνεύστηκαν από το πρότυπο ενός Welch.
Warren Bennis: Ο Welch δεν παραλείπει να δίνει το «παρών» στο ινστιτούτο ανάπτυξης ηγετών κάθε μήνα, όμως το όλο σύστημα της G.E. δημιουργεί και προσφέρει ευκαιρίες. ‘ρα είναι κάτι περισσότερο από την επιρροή του προτύπου ενός ατόμου.
Rich Rosier: Ωστόσο, πόσο αποτελεσματικότερη θα ήταν η μάθηση αν αντί να αναφερόμαστε στα χαρακτηριστικά του ηγέτη μέσα σε μια αίθουσα διδασκαλίας, τοποθετούσαμε ένα άτομο που διαθέτει αυτά τα χαρακτηριστικά στο χώρο εργασίας; Αν μπορούσαμε να πούμε στους εργαζομένους: «Εδώ μπορείτε να δείτε τη συγκεκριμένη δεξιότητα. Παρατηρήστε πώς λαμβάνονται οι αποφάσεις».
Kevin Cashman: Υπάρχουν πολλά υψηλόβαθμα διευθυντικά στελέχη που πιστεύουν ότι δεν έχουν ανάγκη επιπλέον εκπαίδευσης. Τηρούν αρνητική στάση και εμποδίζουν την ανάπτυξη μιας κουλτούρας μάθησης.
Paul Hogan: Πρέπει ορισμένες λειτουργίες ελέγχου να επαναπροσδιοριστούν ως εκπαιδευτικές. Για παράδειγμα, σε μια διεθνή τράπεζα, το τμήμα διαχείρισης κινδύνων μπορεί να ελέγξει ορισμένα πράγματα, αλλά όχι όλα. Οι εργαζόμενοι πρέπει να μάθουν πώς να προσεγγίζουν την ανάληψη κινδύνων ώστε να είναι σε θέση να πάρουν μόνοι τους τις σωστές αποφάσεις.
Warren Bennis: Θα ήθελα να ολοκληρώσουμε τη συζήτηση με μια τελευταία ερώτηση: Πώς ανακαλύπτετε τι ενδιαφέρει και τι αφορά τα άτομα τα οποία εκπαιδεύετε, όταν αυτά τα ίδια ίσως δεν γνωρίζουν; Το κίνητρο για μάθηση αποτελεί ένα μυστήριο.
Rich Rosier: Και μάλιστα, ένα πολύ προσωπικό μυστήριο. Αυτό που γνωρίζουμε όμως είναι ότι οι περισσότεροι άνθρωποι θέλουν να κατακτήσουν την επιτυχία. Μπορούμε λοιπόν να τους πούμε ποιες ακριβώς είναι οι δεξιότητες που θα τους κάνουν επιτυχημένους στο πλαίσιο της εταιρείας τους. Οι ερωτήσεις που συχνότερα ακούω είναι: «Τι χρειάζεται για να επιτύχει κανείς σ’ αυτή την εταιρεία;» «Ποια ακριβώς είναι η θέση μου;»
Warren Bennis: Αν κατορθώσεις να κάνεις τους ανθρώπους να ανοιχτούν και να αποκαλύψουν τα προσωπικά τους διλήμματα, μπορείς να εντοπίσεις τι τους ενδιαφέρει και τι τους αφορά.
Kevin Cashman: Είναι σημαντικό να προσδιορίσει κανείς το σημείο όπου συναντώνται τα συμφέροντα του ατόμου και τα συμφέροντα της επιχείρησης ή του οργανισμού. Το σημείο αυτό μπορεί να αποτελέσει το κίνητρο για τον εργαζόμενο, ενώ για την επιχείρηση ή τον οργανισμό αποτελεί τον τρόπο με τον οποίο θα βοηθήσει την ανάπτυξη του στελέχους.
Warren Bennis: Φαίνεται ότι οι ηγέτες του μέλλοντος θα αναπτυχθούν σε ένα περιβάλλον έρευνας και μάθησης. Σας ευχαριστώ όλους για τη συμμετοχή σας σε αυτή την ενδιαφέρουσα συζήτηση.

Διαβάστε Επίσης

Είσαι τελειομανής; Τότε δεν είσαι παραγωγικός. Πώς το ένα αναιρεί το άλλο

Είσαι τελειομανής; Τότε δεν είσαι παραγωγικός. Πώς το ένα αναιρεί το άλλο

Aug 11, 2020
Χάνετε πολύ χρόνο κοιτώντας e-mail; Πώς θα κερδίσετε 90 λεπτά κάθε μέρα

Χάνετε πολύ χρόνο κοιτώντας e-mail; Πώς θα κερδίσετε 90 λεπτά κάθε μέρα

Jul 10, 2019 - Updated on Sep 30, 2019

Copyright: 2001, by the Sloan Management Review Association. All rights reserved. Αναδημοσίευση από το MIT Sloan Management Review. Copyright για την Ελλάδα: 2003, Χρηματοασφαλιστικό Μάρκετινγκ

Tags: επιμόρφωση
250417hdionlinebannergreek1728x90gif

Related Posts

business-strategy-concept-with-wooden-cubes-wooden-grunge-background-side-view
Marketing & Sales

Κοινωνικές/Επικοινωνιακές και Ψηφιακές δεξιότητες στην Εκπαίδευση και στην Εργασία τον 21ο αιώνα

by Insurancedaily editorial team
Feb 8, 2023
Επιχειρηματική Αναλυτική και Μάνατζμεντ
Marketing & Sales

Ιστορική Αξία και Συνεισφορά της Επιχειρησιακής Έρευνας και Υποστήριξης Αποφάσεων σε Επιχειρήσεις

by Insurancedaily editorial team
Nov 21, 2022
Ζοπουνίδης
Marketing & Sales

Ο Κ. Ζοπουνίδης διακρίθηκε με το βραβείο εξαίρετης έρευνας «Χρήστος Τσούμας»

by Insurancedaily editorial team
Oct 25, 2022 - Updated on Oct 26, 2022
Ζοπουνίδης
Marketing & Sales

94η Συνάντηση της Ευρωπαϊκής Ομάδας Εργασίας EWG στην Πολυκριτηριακή Υποστήριξη Αποφάσεων

by Insurancedaily editorial team
Sep 20, 2022 - Updated on Sep 21, 2022
Τιμήθηκαν Καθηγητές από το Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης & Τεχνολογίας του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου
Marketing & Sales

Τιμήθηκαν Καθηγητές από το Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης & Τεχνολογίας του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου

by Insurancedaily editorial team
Sep 16, 2022 - Updated on Sep 19, 2022
Ο Κ. Ζοπουνίδης στο Διεθνές Θερινό Σχολείου EURO PhD Summer School – MCDA/M
Marketing & Sales

Ο Κ. Ζοπουνίδης στο Διεθνές Θερινό Σχολείου EURO PhD Summer School – MCDA/M

by Insurancedaily editorial team
Aug 1, 2022
Όλες οι νέες παρεμβάσεις εργασιακής – ασφαλιστικής στήριξης
Marketing & Sales

Θα μπορέσει να επιβιώσει η ανθρωπότητα;

by Insurancedaily editorial team
Jul 26, 2022
forex-stock-crisis-venture
Marketing & Sales

Ποια είναι η προέλευση των παγκόσμιων κρίσεων

by Insurancedaily editorial team
Jul 18, 2022
Κ. Ζοπουνίδης
Marketing & Sales

Σημαντική διάκριση για τον Καθηγητή – Ακαδημαϊκό Κωνσταντίνο Ζοπουνίδη

by Insurancedaily editorial team
Jul 18, 2022

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

I agree to the Terms & Conditions and Privacy Policy.

ydrogios-insurancehome-insurancegif
orizon-1964-row-banner-300x250jpg
technopan-koufomata-pvcpng

TOP#5 Insurancedaily

    Εγγραφή στο Newsletter

    +12,000 εγγεγραμμένοι χρήστες ενημερώνονται καθημερινά για θέματα Ιδιωτικής Ασφάλισης από το Newsletter του insurancedaily.gr

    Facebook Instagram Youtube
    • Όροι χρήσης
    • Προστασία προσωπικών δεδομένων
    • Cookies
    • Πληροφορίες
    • Επικοινωνήστε μαζί μας
    • Όροι χρήσης
    • Προστασία προσωπικών δεδομένων
    • Cookies
    • Πληροφορίες
    • Επικοινωνήστε μαζί μας
    © MORAX MEDIA Α.Ε.

    Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του insurancedaily.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η χρήση ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη. © 2023

    Insurancedaily.gr | Ταυτότητα

    • Διαχειριστής / Διευθυντής: Mωράκης Μιχαήλ
    • Διευθύντρια Σύνταξης: Βίκυ Γερασίμου
    • Ιδιοκτησία: Morax Media Α.Ε.
    • Νόμιμος Εκπρόσωπος: Μωράκης Νικόλαος
    • Διαχειριστής / Δικαιούχος Domain: Μωράκης Μιχαήλ
    • Έδρα - Γραφεία: Ιφιγένειας 6, Καλλιθέα, ΤΚ 17672
    • Email: info@insurancedaily.gr, Tηλ: +30 210 9594121

    Add New Playlist

    No Result
    View All Result
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ

    © 2020 Insurancedaily.gr - by Morax Media s.a..

    Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε καλύτερη εμπειρία πλοήγησης και προσωποποιημένο περιεχόμενο.
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ