ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Facebook Instagram
Search
Close this search box.
Bars
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ
Menu
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ
eurolife-728x90-1gif
Home Ειδήσεις Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Διαχείριση Αποζημιώσεων: Επιθετική ή Συντηρητική Στρατηγική;

Νίκος Μωράκης by Νίκος Μωράκης
13/04/2017 - Updated on 28/04/2017
in Ασφαλιστικές Ειδήσεις, Ειδήσεις, Χρηστικά b2c
A A
Διαχείριση Αποζημιώσεων: Επιθετική ή Συντηρητική Στρατηγική;
Share on Facebook

Η διαδικασία της αποζημίωσης όπως και της ανάληψης κινδύνων είναι από τις πιο νευραλγικές θέσεις μέσα σε μια ασφαλιστική εταιρεία.  

του Νίκου Μωράκη

Διαβάστε Επίσης

ΤτΕ

Ποιοι πέρασαν στις εξετάσεις της 3ης και 4ης Ιουλίου 2021 στη Θεσσαλονίκη

Jul 12, 2021
Τι αλλάζει στις εταιρείες οδικής βοήθειας λόγω COVID-19

Τι αλλάζει στις εταιρείες οδικής βοήθειας λόγω COVID-19

Mar 30, 2020 - Updated on Apr 7, 2020

Η αποζημίωση πρέπει να είναι γρήγορη και δίκαιη διασφαλίζοντας παράλληλα ότι είναι πραγματική και δεν έχει προκληθεί με πρόθεση και δόλο. Για να επιτύχουν όμως οι Ασφαλιστικές εταιρείες τις αποζημιώσεις που ταιριάζουν καλύτερα στην εικόνα τους πρέπει να έχουν και την ανάλογη στρατηγική διαχείρισής τους. Πρέπει να έχουν μια αντικειμενική εκτίμηση των ικανοτήτων τους σε θέματα ρευστότητας, να γνωρίζουν σε τι επίπεδα κινείται ο ανταγωνισμός ως προς το διάστημα αποζημίωσης και φυσικά να έχουν μακροπρόθεσμους στόχους τους οποίους μαζί με μια αποτελεσματική υλοποίηση τους θα φέρουν τα επιθυμητά αποτελέσματα.

H λεπτή γραμμή στην εξυπηρέτηση του πελάτη  και τη σωστή διαχείριση

Για να θεωρηθεί μια στρατηγική επιτυχημένη εκτός από το σχεδιασμό της απαιτείται και μια επιτυχημένη εκτέλεσή της. Στην Ασφαλιστική Αγορά υπάρχουν τρεις βασικές στρατηγικές αποζημίωσης η κάθε μια με τα δικά της χαρακτηριστικά. Έτσι όταν η Ασφαλιστική εταιρεία θέλει να προσελκύσει νέους πελάτες χρησιμοποιεί μια επιθετική στρατηγική διαχείρισης αποζημιώσεων ενώ όταν θέλει να ελαχιστοποιήσει πιθανότητες απάτης χρησιμοποιεί μια συντηρητική στρατηγική. Τέλος υπάρχει και η μεσαία λύση όπου η εταιρεία ανά περίπτωση μπορεί να λειτουργήσει μια μια συνδυαστική στρατηγική. Ας δούμε όμως αναλυτικά την κάθε περίπτωση:

Επιθετική Στρατηγική Διαχείρισης Αποζημιώσεων  

Όταν η Ασφαλιστική επιλέγει μια επιθετική στρατηγική διαχείρισης αποζημιώσεων επιλέγει έναν άμεσο και χωρίς πολλές λεπτομέρειες διακανονισμό προκειμένου να “ξεμπερδέψει” με  έναν ενδεχομένως μεγάλο όγκο από μικρές ζημιές – συνήθως στον κλάδο αυτοκινήτου. Αυτή η επιλογή ενέχει έναν υψηλό κίνδυνο καθώς δεν γίνεται προσεκτική έρευνα της κάθε περίπτωσης όμως αποφέρει γρήγορη ανταπόκριση στον πελάτη τον οποίο και ικανοποιεί. Μια επιλογή που μπορεί να αυξήσει την ικανοποίηση των πελατών ως προς την εξυπηρέτηση που προσφέρει η εταιρεία, να προσελκύσει νέους πελάτες οι οποίοι ενδιαφέρονται για εταιρείες που αποζημιώνουν στην ώρα τους και να συγκρατήσει μερίδια αγοράς σε περιόδους έντονου ανταγωνισμού.

Συντηρητική Στρατηγική Διαχείρισης Αποζημιώσεων 

Όταν η Ασφαλιστική επιλέγει μια συντηρητική στρατηγική διαχείρισης αποζημιώσεων επιλέγει έναν λεπτομερή διακανονισμό προκειμένου να έχει πλήρη εικόνα του συμβάντος. Για να το επιτύχει αυτό η εταιρεία χρειάζεται να συμβουλευτεί επαγγελματίες πραγματογνώμονες, να εξετάσει τιμολόγια και λοιπά παραστατικά και να λάβει τις ανάλογες αποφάσεις. Μια στρατηγική που μπορεί να καθυστερεί την αποζημίωση προς τον ασφαλισμένο αλλά εξασφαλίζει στην εταιρεία λιγότερα “λάθη” εκτίμησης – ελαχιστοποιώντας τις πιθανότητες απάτης – ενώ παράλληλα της δίνει τη δυνατότητα να αναλαμβάνει και περισσότερους “μεγάλους πελάτες” άρα και διακανονισμούς μεγάλων ζημιών. Με αυτήν τη στρατηγική η εταιρεία ενέχει λιγότερο κίνδυνο όμως αυξάνει τα λειτουργικά της κόστη με την εμπλοκή συνεργατών. Τέτοιου τύπου αντιμετώπιση από Ασφαλιστικές εταιρείες θα συναντήσετε σε περιπτώσεις πρωτοασφαλιστηρίων ή ανείσπρακτων συμβολαίων, σε περιπτώσεις που η ζημιά προκλήθηκε λίγο πριν από τη λήξη του συμβολαίου ή σε περιπτώσεις που ο Ασφαλισμένος παρουσιάζει αυξημένη συχνότητα ζημιών.

Διαβάστε επίσης: Εσείς γνωρίζετε πόσα είδη απαλλαγών υπάρχουν στα συμβόλαια ασφάλισης;

Μεγάλο πλήθος μικρών Ζημιών VS διαχείρισης πολύπλοκων μεγάλων ζημιών 

Κατά γενική ομολογία των ειδικών της αγοράς η επιθετική διαχείριση αποζημιώσεων ταιριάζει με την πολιτική των εταιρειών που θέλουν μεγάλο πλήθος από μικρές ζημιές ενώ στην αντίπερα όχθη τη συντηρητική διαχείριση την συναντάμε σε εταιρείες που θέλουν να αναλαμβάνουν μεγάλους πελάτες άρα και να διαχειρίζονται μεγάλες και πολύπλοκες ζημιές.

Μεγάλο πλήθος μικρών Ζημιών 

Στην περίπτωση που μια εταιρεία επιλέγει να αναλάβει μεγάλο πλήθος μικρών ζημιών, όπως για παράδειγμα στον κλάδο αυτοκινήτου τότε πρέπει να κατηγοριοποιήσει τις ζημιές ανά είδος, να οργανώσει το κέντρο αναγγελίας ζημιών και να αυτοματοποιήσει τη διαδικασία αποζημίωσης. Συνήθως σε αυτές τις περιπτώσεις οι Ασφαλιστικές εταιρείες εκχωρούν δικαιώματα σε εξωτερικούς συνεργάτες για την διεκπεραίωση των υποθέσεων όπως και για την πληρωμή των ζημιών με τις ίδιες να αναλαμβάνουν τη μαζική πληρωμή τους σε διάστημα που έχει συμφωνηθεί όπως επίσης και τον τακτικό έλεγχο του συνεργάτη τους.

Διαχείριση πολύπλοκων – μεγάλων ζημιών   

Στην περίπτωση που μια εταιρεία επιλέγει να αναλάβει πολύπλοκες και μεγάλες ζημιές όπως για παράδειγμα στους βιομηχανικούς κινδύνους τότε πρέπει να προσλάβει και το ανάλογο έμπειρο προσωπικό όπως επίσης και να διορίσει πραγματογνώμονες και ερευνητές οι οποίοι θα την αντιπροσωπεύουν. Λόγο της πολυπλοκότητας των κινδύνων σε αυτές τις περιπτώσεις συναντάμε και την εμπλοκή αντασφαλιστικών εταιρειών ενώ οι έλεγχοι που γίνονται για να αποφευχθούν οι απάτες είναι πολλοί και αυστηροί.

Tags: FeaturedΑσφαλιστική Ορολογίαχρηστικά
icsbanner-insurance-daily-111png

Related Posts

Έφυγε από τη ζωή ο Ι. Μακρυμίχαλος πρώτος πρόεδρος του ΣΕΜΑ
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Έφυγε από τη ζωή ο Ι. Μακρυμίχαλος πρώτος πρόεδρος του ΣΕΜΑ

by Insurancedaily editorial team
Jul 25, 2025
Επίτιμος Διδάκτορας στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών ο Ι. Χατζηθεοδοσίου
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

O Γ. Χατζηθεοδοσίου είναι άτυπα η φωνή της διαμεσολάβησης. Γιατί όχι και τυπικά;

by Νίκος Μωράκης
Jul 25, 2025
ΤτΕ: Οι υποψήφιοι στις εξετάσεις 19 – 20 Οκτωβρίου στη Θεσσαλονίκη
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Μεταβίβαση Ομαδικού Ασφαλιστηρίου από την Allianz προς την GENERALI

by Insurancedaily editorial team
Jul 25, 2025
Ποιες ασφαλιστικές θα σηκώσουν το βάρος για τις φονικές πλημμύρες στη Γερμανία
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Μετά από τους καύσωνες αντιμέτωπη με πλημμύρες η Ευρώπη

by Insurancedaily editorial team
Jul 25, 2025
Ποια μέτρα ισχύουν σήμερα για τον καύσωνα
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Ποια μέτρα ισχύουν σήμερα για τον καύσωνα

by Insurancedaily editorial team
Jul 25, 2025
Νέο Ρεκόρ Guinness από τον Σπύρο Χρυσικόπουλο. Η ΜΙΝΕΤΤΑ Ασφαλιστική υπερήφανα στο πλευρό του από το 2018!
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Νέο Ρεκόρ Guinness από τον Σπύρο Χρυσικόπουλο. Η ΜΙΝΕΤΤΑ Ασφαλιστική υπερήφανα στο πλευρό του από το 2018!

by Insurancedaily editorial team
Jul 25, 2025
Η Euroins Ελλάδος ανανεώνει τις πιστοποιήσεις ISO
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Η Euroins Ελλάδος ανανεώνει τις πιστοποιήσεις ISO

by Insurancedaily editorial team
Jul 24, 2025
AI: Φίλος ή εχθρός του ασφαλιστικού διαμεσολαβητή
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

AI: Φίλος ή εχθρός του ασφαλιστικού διαμεσολαβητή;

by Insurancedaily editorial team
Jul 24, 2025
Το ΕΕΘ κατέθεσε πρόταση για μείωση των συντελεστών ΦΠΑ με τη χρήση κάρτας
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Το ΕΕΘ κατέθεσε πρόταση για μείωση των συντελεστών ΦΠΑ με τη χρήση κάρτας

by Insurancedaily editorial team
Jul 24, 2025

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

I agree to the Terms & Conditions and Privacy Policy.

300x250png
202506nnpillowdisplay300x25062jpg
sofossummitbannergif
technopan-koufomata-pvcpng

TOP#5 Insurancedaily

    Εγγραφή στο Newsletter

    +12,000 εγγεγραμμένοι χρήστες ενημερώνονται καθημερινά για θέματα Ιδιωτικής Ασφάλισης από το Newsletter του insurancedaily.gr

    Facebook Instagram Youtube
    • Όροι χρήσης
    • Προστασία προσωπικών δεδομένων
    • Cookies
    • Πληροφορίες
    • Επικοινωνήστε μαζί μας
    • Όροι χρήσης
    • Προστασία προσωπικών δεδομένων
    • Cookies
    • Πληροφορίες
    • Επικοινωνήστε μαζί μας
    © MORAX MEDIA Α.Ε.

    Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του insurancedaily.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η χρήση ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη. © 2023

    Insurancedaily.gr | Ταυτότητα

    • Διαχειριστής / Διευθυντής: Mωράκης Μιχαήλ
    • Διευθύντρια Σύνταξης: Βίκυ Γερασίμου
    • Ιδιοκτησία: Morax Media Α.Ε.
    • Νόμιμος Εκπρόσωπος: Μωράκης Νικόλαος
    • Διαχειριστής / Δικαιούχος Domain: Μωράκης Μιχαήλ
    • Έδρα - Γραφεία: Ιφιγένειας 6, Καλλιθέα, ΤΚ 17672
    • Email: info@insurancedaily.gr, Tηλ: +30 210 9594121

    Add New Playlist

    No Result
    View All Result
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ

    © 2020 Insurancedaily.gr - by Morax Media s.a..

    Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε καλύτερη εμπειρία πλοήγησης και προσωποποιημένο περιεχόμενο.
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ