ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Facebook Instagram
Search
Close this search box.
Bars
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ
Menu
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ
ergo-my-ome-728-90jpg
Home Marketing & Sales

Ποιοι οι βαθμοί ελευθερίας αυτών που παίρνουν αποφάσεις στις επιχειρήσεις

Ανάλογα με τη διευθυντική θέση

Insurancedaily editorial team by Insurancedaily editorial team
13/08/2020
in Marketing & Sales
A A
sad-mature-businessman-thinking-about-problems-in-living-3772618 (1)
Share on Facebook

Ο συγγραφέας του βιβλίου “La Decision: Intuition, Qukase ou Processus”, Jean-Charles Holl αναφέρεται αρχικά στην καριέρα του στη SEMA όπου συνεργάσθηκε με τον Bernard Roy στην κατασκευή μοντέλων υποστήριξης των αποφάσεων. Ασχολήθηκε με την επιχειρησιακή έρευνα, μελέτες επιλογής επενδύσεων, μοντέλα διαχείρισης της παραγωγής και μελέτες βιομηχανικού μάρκετινγκ.

Γράφει ο Καθηγητής Κωνσταντίνος Ζοπουνίδης, Ακαδημαϊκός, Βασιλική Ακαδημία Οικονομικών και Χρηματοοικονομικών, Βασιλική Ευρωπαϊκή Ακαδημία των Διδακτόρων, Πολυτεχνείο Κρήτης & Audencia Business School, France

Διαβάστε Επίσης

Διάκριση του Καθηγητή Ακαδημαϊκού Κωνσταντίνου Ζοπουνίδη

Διάκριση του Καθηγητή Ακαδημαϊκού Κωνσταντίνου Ζοπουνίδη

Nov 13, 2024
Τεχνητή Νοημοσύνη και ESG

Τεχνητή Νοημοσύνη και ESG

Oct 8, 2024

Η συνεισφορά του σε αυτό το κεφάλαιο περιορίζεται σε μερικές ιδέες από την άποψη του αποφασίζοντα και την επάρκεια των μοντέλων απόφασης στην πραγματικότητα της απόφασης. Ένα από τα βασικά προβλήματα στη λήψη αποφάσεων είναι ότι οι αποφασίζοντες δε γνωρίζουν να εξηγούν τα κριτήριά τους. Αυτό το γεγονός δεν εκπλήσσει βέβαια το συγγραφέα. Στη συνέχεια αναφέρεται με παραδείγματα από τη βιομηχανία στο είδος των αποφάσεων που λαμβάνονται, σε πιο πλαίσιο και ποιοι είναι οι βαθμοί ελευθερίας που διαθέτουν οι λήπτες αποφάσεων.

Εφαρμογή

Η εταιρεία στην οποία εργάζεται ο συγγραφέας, Precision Mecanique Labinal αντιπροσωπεύει λίγο περισσότερο από ένα δισ. πωλήσεις (κύκλος εργασιών) και απασχολεί περίπου 7.000 άτομα. Στην επιχείρηση αυτή υπάρχουν τέσσερις σημαντικές δραστηριότητες και ο συγγραφέας είναι υπεύθυνος σε αυτήν που παράγει προκατασκευασμένα ηλεκτρικά καλώδια, κυρίως για την αυτοκινητοβιομηχανία. Οι πελάτες της επιχείρησης είναι γαλλικές εταιρείες κατασκευής αυτοκινήτων και μερικές ξένες.

Στη συνέχεια, ο συγγραφέας υπεύθυνος της δραστηριότητας κατασκευής ηλεκτρικών καλωδίων, προσδιορίζει τους τύπους των αποφάσεων που μπορεί κάποιος να οδηγηθεί να πάρει σύμφωνα με τη διευθυντική θέση που απασχολεί. Οι διαφορετικοί τύποι αποφάσεων παρουσιάζονται στον παρακάτω πίνακα σε φθίνουσα σειρά όπως είχαν αξιολογηθεί την εποχή που ο συγγραφέας ήταν σχεδιαστής μοντέλων αποφάσεων.

A. Επιλογή ανθρώπινου δυναμικού

  • Σύλληψη προϊόντων
  • Εμπορικές επενδύσεις
  • Βιομηχανικές επενδύσεις

B. Τιμές

  • Μισθοί

C. Εξισορροπητική διαδικασία

D. Αποφάσεις κρίσης

E. Κίνητρα

Ο συγγραφέας αναγνωρίζει το γεγονός ότι την ημέρα της παρουσίασης της ομιλίας αυτής η κατάταξη αυτή των αποφάσεων θα ήταν διαφορετική.

Αποφάσεις τύπου Α

Στην ομάδα Α, την πιο σημαντική χωρίς αμφιβολία, κατατάσσονται οι εμπορικές επενδύσεις, οι βιομηχανικές, η επιλογή προσωπικού και ο σχεδιασμός νέων προϊόντων. Αυτά τα νέα προϊόντα δεν είναι νέες αρχιτεκτονικές καλωδίωσης, αλλά αυτές των νέων συνδετήρων και νέων συνδέσεων ή πιθανώς νέων τύπων καλωδίων

Αποφάσεις τύπου Β

Πρόκειται για αποφάσεις σχετικά με τους μισθούς, το επίπεδο τιμών.

Αποφάσεις τύπου C

Εξισορροπητικές διαδικασίες που πρέπει να γίνουν στην τρέχουσα ζωή μεταξύ απαραίτητων αποφάσεων, αλλά a priori με συνέπειες εξίσου επιβλαβείς.

Αποφάσεις τύπου D

Λήψη αποφάσεων σε κατάσταση κρίσης.

Αποφάσεις τύπου Ε

Το κίνητρο, η διατήρηση των κινήτρων.

Βαθμοί ελευθερίας

Ο αποφασίζων είναι ένας απλός άνθρωπος για τον οποίο η επιβίωση της επιχείρησης είναι πάνω από όλα. Επομένως, το κύριο κριτήριο του είναι το κέρδος, οτιδήποτε άλλο λαμβάνει χώρα με τη μορφή περιορισμών. Σε μερικά παραδείγματα φαίνεται κατά την εμπειρία του συγγραφέα, ότι ο βαθμός ελευθερίας του λήπτη αποφάσεων είναι σχετικά χαμηλός. Για παράδειγμα, η επένδυση στην κατασκευή αυτόματων μηχανημάτων, το κομμάτι του μη αυτοματοποιημένου τμήματος είναι σαφώς μια προϋπόθεση επιβίωσης. Ο βαθμός έγκειται στην επιλογή μιας καλής ή κακής τεχνολογικής προοπτικής, και αυτό είναι ήδη πολύ σημαντικό, αλλά η ίδια η απόφαση περιορίζεται στο να «αποδεχτεί την επένδυση ή να εξαφανιστεί».

Ο βαθμός ελευθερίας για την απόφαση του επιπέδου των μισθών είναι επίσης εξαιρετικά χαμηλός: συνθλίβεται μεταξύ πολύ δημοφιλών τιμών πώλησης και δεικτών μεταβολής του κόστους του δημοσίου, η επιλογή του αποφασίζοντα περιορίζεται στην επίλυση αυτού του ζητήματος.

Οι αποφάσεις κρίσεων είναι εξαιρετικά συχνές. Για παράδειγμα, όταν υπάρχει ξαφνική αποτυχία μιας τοπικής μονάδας παραγωγής, είναι θέμα γρήγορου προσδιορισμού της κατανομής της παραγωγής αυτής της μονάδας μεταξύ άλλων μονάδων που λειτουργούν. Άλλοι τύποι αποφάσεων για κρίσεις αφορούν αυτούς που πρέπει να λαμβάνονται σε τεταμένες κοινωνικές καταστάσεις (απεργίες φορέων ηλεκτρισμού, μεταφορών, κ.α.)

Συμπεράσματα

Ο παράγοντας χρόνος είναι ένας από τους πιο άσχημα λαμβανόμενους υπόψη στα μοντέλα, ενώ είναι ένας από τους πιο θεμελιώδεις όταν παίρνεται μια απόφαση. Ένα άλλο φαινόμενο που δεν λαμβάνεται υπόψη στα μοντέλα αποφάσεων είναι η «διαδοχική απόφαση». Αυτό το φαινόμενο είναι ιδιαίτερα εύκολο να εξηγηθεί στις αποφάσεις κρίσης: σε μια αποτελεσματική επιχείρηση, οποιοσδήποτε είναι ο πρώτος που θα αντικρίσει μια κατάσταση κρίσης, έχει αμέσως το αντανακλαστικό για να βρει μια λύση. Αυτή η απάντηση οργανώνεται και περιπλέκεται ανεβαίνοντας την ιεραρχία, επειδή κάθε ιεραρχικό επίπεδο έχει πιο εκτεταμένη γνώση των συνεπειών αυτής της κατάστασης κρίσης στις δραστηριότητες των συναδέλφων του στο ίδιο επίπεδο.

Ο συγγραφέας ολοκληρώνει το άρθρο του με το να προτείνει νέα κατάταξη στις αποφάσεις-τύπους. Αρχικά, η επιλογή των στελεχών που είναι μια δραστηριότητα ουσιώδης. Στη συνέχεια, όλες οι αποφάσεις κρίσης που έχουν διαφορετικά επίπεδα σπουδαιότητας και μερικές φορές δραματικά επίπεδα συνεπειών. Στην τρίτη θέση, ο σχεδιασμός νέων προϊόντων και επενδύσεων είτε εμπορικών είτε βιομηχανικών. Τέλος, αποφάσεις για τα επίπεδα των μισθών και τιμών και τις εξισορροπητικές διαδικασίες. Τα κίνητρα αποτελούν μια καθημερινή εργασία που καταναλώνει πολύ χρόνο και δύσκολα υπόκεινται σε μοντελοποίηση, άρα δεν λαμβάνονται υπόψη από το συγγραφέα.

Tags: MBA LibraryΚωνσταντίνος Ζοπουνίδης
250417hdionlinebannergreek1728x90gif

Related Posts

business-strategy-concept-with-wooden-cubes-wooden-grunge-background-side-view
Marketing & Sales

Κοινωνικές/Επικοινωνιακές και Ψηφιακές δεξιότητες στην Εκπαίδευση και στην Εργασία τον 21ο αιώνα

by Insurancedaily editorial team
Feb 8, 2023
Επιχειρηματική Αναλυτική και Μάνατζμεντ
Marketing & Sales

Ιστορική Αξία και Συνεισφορά της Επιχειρησιακής Έρευνας και Υποστήριξης Αποφάσεων σε Επιχειρήσεις

by Insurancedaily editorial team
Nov 21, 2022
Ζοπουνίδης
Marketing & Sales

Ο Κ. Ζοπουνίδης διακρίθηκε με το βραβείο εξαίρετης έρευνας «Χρήστος Τσούμας»

by Insurancedaily editorial team
Oct 25, 2022 - Updated on Oct 26, 2022
Ζοπουνίδης
Marketing & Sales

94η Συνάντηση της Ευρωπαϊκής Ομάδας Εργασίας EWG στην Πολυκριτηριακή Υποστήριξη Αποφάσεων

by Insurancedaily editorial team
Sep 20, 2022 - Updated on Sep 21, 2022
Τιμήθηκαν Καθηγητές από το Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης & Τεχνολογίας του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου
Marketing & Sales

Τιμήθηκαν Καθηγητές από το Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης & Τεχνολογίας του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου

by Insurancedaily editorial team
Sep 16, 2022 - Updated on Sep 19, 2022
Ο Κ. Ζοπουνίδης στο Διεθνές Θερινό Σχολείου EURO PhD Summer School – MCDA/M
Marketing & Sales

Ο Κ. Ζοπουνίδης στο Διεθνές Θερινό Σχολείου EURO PhD Summer School – MCDA/M

by Insurancedaily editorial team
Aug 1, 2022
Όλες οι νέες παρεμβάσεις εργασιακής – ασφαλιστικής στήριξης
Marketing & Sales

Θα μπορέσει να επιβιώσει η ανθρωπότητα;

by Insurancedaily editorial team
Jul 26, 2022
forex-stock-crisis-venture
Marketing & Sales

Ποια είναι η προέλευση των παγκόσμιων κρίσεων

by Insurancedaily editorial team
Jul 18, 2022
Κ. Ζοπουνίδης
Marketing & Sales

Σημαντική διάκριση για τον Καθηγητή – Ακαδημαϊκό Κωνσταντίνο Ζοπουνίδη

by Insurancedaily editorial team
Jul 18, 2022

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

I agree to the Terms & Conditions and Privacy Policy.

300x250png
300x250-4gif
300x250gif
banner-300x250-gif

TOP#5 Insurancedaily

    Εγγραφή στο Newsletter

    +12,000 εγγεγραμμένοι χρήστες ενημερώνονται καθημερινά για θέματα Ιδιωτικής Ασφάλισης από το Newsletter του insurancedaily.gr

    Facebook Instagram Youtube
    • Όροι χρήσης
    • Προστασία προσωπικών δεδομένων
    • Cookies
    • Πληροφορίες
    • Επικοινωνήστε μαζί μας
    • Όροι χρήσης
    • Προστασία προσωπικών δεδομένων
    • Cookies
    • Πληροφορίες
    • Επικοινωνήστε μαζί μας
    © MORAX MEDIA Α.Ε.

    Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του insurancedaily.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η χρήση ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη. © 2023

    Insurancedaily.gr | Ταυτότητα

    • Διαχειριστής / Διευθυντής: Mωράκης Μιχαήλ
    • Διευθύντρια Σύνταξης: Βίκυ Γερασίμου
    • Ιδιοκτησία: Morax Media Α.Ε.
    • Νόμιμος Εκπρόσωπος: Μωράκης Νικόλαος
    • Διαχειριστής / Δικαιούχος Domain: Μωράκης Μιχαήλ
    • Έδρα - Γραφεία: Ιφιγένειας 6, Καλλιθέα, ΤΚ 17672
    • Email: info@insurancedaily.gr, Tηλ: +30 210 9594121

    Add New Playlist

    No Result
    View All Result
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ

    © 2020 Insurancedaily.gr - by Morax Media s.a..

    Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε καλύτερη εμπειρία πλοήγησης και προσωποποιημένο περιεχόμενο.
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ