ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Facebook Instagram
Search
Close this search box.
Bars
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ
Menu
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ
ergo-my-ome-728-90jpg
Home asfalistikomarketing Harvard Business Review

Δες πέρα από το βιογραφικό…

Insurancedaily editorial team by Insurancedaily editorial team
17/10/2015 - Updated on 17/11/2015
in Harvard Business Review, Στελέχωση
A A
Businessman looking for new business
Share on Facebook

Businessman looking for new business

Τα CV δεν λένε πάντα την αλήθεια. Αυτά είναι τα πραγματικά κριτήρια πρόσληψης που θα σε οδηγήσουν στη σωστή απόφαση.

Διαβάστε Επίσης

Παραμετρική ασφάλιση: το next big thing για τις ελληνικές επιχειρήσεις

Παραμετρική ασφάλιση: το next big thing για τις ελληνικές επιχειρήσεις

May 8, 2025
ΙΑΣΩ: «Μαμά είναι ο κόσμος όλος»: Διαγωνισμός στο Instagram με 5 δωρεάν τοκετούς

ΙΑΣΩ: «Μαμά είναι ο κόσμος όλος»: Διαγωνισμός στο Instagram με 5 δωρεάν τοκετούς

May 8, 2025

Την ώρα που είμαστε… περικυκλωμένοι από ένα κύμα νέων επαναστατικών τεχνολογιών και εφαρμογών, τα τμήματα ανθρωπίνων πόρων δεν έχουν ακόμη βελτιώσει τις μεθόδους αξιολόγησης του μελλοντικού εργατικού δυναμικού.

Οι παραδοσιακές διαδικασίες πρόσληψης που περιστρέφονται γύρω από τα βιογραφικά σημειώματα (CV) δεν είναι πλέον επαρκείς – δεν εντοπίζουν τα σωστά προσόντα που απαιτούνται σήμερα για τους ηγέτες, ενώ τα ηλικιακά κριτήρια δεν επιτρέπουν σε πολλά ταλέντα να γίνουν αντιληπτά.

Δεν υπάρχει κάτι εγγενώς κακό με τα βιογραφικά – δίνουν έμφαση σε παλαιότερα επιτεύγματα και εμπειρίες των υποψηφίων. Όμως ενώ τα βιογραφικά είναι καλά στην ανάδειξη των τυπικών προσόντων, δεν είναι πολύ χρήσιμα για τον εντοπισμό των αξιών και της συμπεριφοράς κάθε υποψηφίου.

Τα βιογραφικά γενικά δεν ξεχωρίζουν τις δεξιότητες (ξέρω πώς να κάνω κάτι) από τις ικανότητες (κάνω κάτι πολύ καλά και με μεγάλη αξιοπιστία και ευκολία).

Τα CV έχουν επίσης οδηγήσει τους διευθυντές προσλήψεων να εστιάσουν στους βαθμούς, την πανεπιστημιακή φήμη και την εργασιακή εμπειρία. Το πρόβλημα με αυτά τα κριτήρια πρόσληψης είναι ότι είναι προκατειλημμένα υπέρ των πιο εύπορων υποψηφίων. Οι εύπορες οικογένειες συνήθως διαθέτουν καλύτερες γνωριμίες, μπορούν να προσφέρουν καλύτερες ευκαιρίες εκπαίδευσης και μπορούν να αντέξουν οικονομικά τα δίδακτρα των μεγαλύτερων πανεπιστημίων. Επιπλέον, τα παιδιά που μεγαλώνουν στα ανώτερα κοινωνικά στρώματα έχουν συνηθίσει περισσότερο να χρησιμοποιούν κοινωνικούς κανόνες που διέπουν την επιτυχή «αποδεκτή» συμπεριφορά.

Τι μπορεί να γίνει για αυτό;

Οι εταιρείες που πραγματικά ενδιαφέρονται να προσλάβουν άτομα από διάφορα στρώματα πρέπει να εγκαταλείψουν την παραδοσιακή πρακτική του φιλτραρίσματος μέσω βιογραφικών. Τα αρμόδια στελέχη πρέπει να αναζητήσουν αποδεικτικά ικανοτήτων για να βρουν τους πιο ελπιδοφόρους υποψήφιους. Νέα εργαλεία και διαδικασίες πρόσληψης μπορούν να τους βοηθήσουν να βρουν ποικίλες δεξαμενές ταλέντου και να έρθουν σε επαφή με υποψήφιους που ίσως έχουν εξαιρεθεί στο παρελθόν.

Ενώ τα βιογραφικά είναι καλά στην ανάδειξη των τυπικών προσόντων, δεν είναι πολύ χρήσιμα για τον εντοπισμό των αξιών και της συμπεριφοράς κάθε υποψηφίου.

Αν οι εταιρείες που προσλαμβάνουν δώσουν λιγότερη προσοχή στις δεξιότητες –και στα βασισμένα στο ιστορικό βιογραφικά– και αντιθέτως εστιάσουν στα κοινωνικό-αισθηματικά, γνωστικά και συμπεριφοριακά χαρακτηριστικά των υποψηφίων, όσοι προέρχονται από χαμηλότερα οικονομικά στρώματα θα έχουν πολύ καλύτερες προοπτικές εύρεσης εργασίας.

Έτσι συλλέγεται μεγαλύτερη επαγγελματική αποτελεσματικότητα και επίσης διανέμονται και διαφοροποιούνται τα κοινωνικά στρώματα του εργατικού δυναμικού.

Μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας, όπως η IBM, συμβάλλουν στη δημιουργία «κοινωνικών επιχειρήσεων» που καθορίζουν την «προσαρμοστικότητα» (την οποία η IBM ορίζει ως την «ικανότητα να δημιουργηθούν πιο αποτελεσματικές εργασιακές εμπειρίες μέσω κοινωνικής συνεργασίας και ψηφιακής εμπειρίας») μέσω αξιοποίησης της ισχύος των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και της παρουσίας του κάθε ατόμου στο διαδίκτυο.

Και επιχειρήσεις όπως η Quid στο San Francisco χρησιμοποιούν τη σημασιολογική ανάλυση για να αναλύσουν και να απεικονίσουν οπτικά το πού «ξοδεύεται» στο διαδίκτυο, η περισσότερη προσοχή, δημιουργική ενέργεια αλλά και οικονομικοί πόροι. Αν και οι επενδυτές των private equity και οι διαφημιστικές εταιρείες είναι οι βασικοί χρήστες του συγκεκριμένου εργαλείου, έχει πολύ μεγάλες δυνατότητες για τους επαγγελματίες ανθρωπίνων πόρων, γιατί μπορεί να επιτρέψει στον εκάστοτε διευθυντή να δει πού αφιερώνουν οι υποψήφιοι την ενέργειά τους.

Ενώ πολλά ερωτήματα που αφορούν την ιδιωτικότητα πρέπει να απαντηθούν, τα παραδείγματα των IBM και Quid δείχνουν το μέλλον των ανθρωπίνων πόρων, μέσω της χρήσης «έξυπνων» τεχνολογικών εφαρμογών που βοηθούν στην πρόβλεψη της συμπεριφοράς των εν δυνάμει υπαλλήλων και της ικανότητάς τους να ενσωματωθούν στην εργασιακή κοινότητα – κάτι που τα βιογραφικά δεν μπορούν πάντα να κάνουν.

*Ο Trence Tse είναι βοηθός καθηγητής χρηματοοικονομικών στο ESCP Europe και επικεφαλής σπουδών ανταγωνιστικότητας στο i7 Institute for Innovation and Competitiveness. Ο Mark Esposito είναι μέλος του διδακτικού προσωπικού του Harvard University Extension School, βοηθός καθηγητή σε business και οικονομικά στο Grenoble Graduate School of Business στη Γαλλία και senior associate του University of Cambridge-CISL στη Μ. Βρετανία. Ο Olaf Groth είναι καθηγητής στρατηγικής, οικονομικών, management και καινοτομίας στο HULT International Business School.

np-car-468x60px-newjpg

Related Posts

Η Euroins Insurance Group όρισε τον εκπρόσωπο της EBRD Nikolaus Frei ως νέο μέλος στο Διοικητικό της Συμβούλιο
Στελέχωση

Η Euroins Insurance Group όρισε τον εκπρόσωπο της EBRD Nikolaus Frei ως νέο μέλος στο Διοικητικό της Συμβούλιο

by Insurancedaily editorial team
Sep 5, 2024
Ν. Μακρόπουλος: “Ανοίγει ένα κεφάλαιο στην επαγγελματική μου διαδρομή”
Στελέχωση

Νέος Τεχνικός Διευθυντής στην Ευρώπη Ασφαλιστική ο Α. Κώτσαλος

by Insurancedaily editorial team
Jun 14, 2024
portrait-business-woman-working-laptop
Management

Ήπιες δεξιότητες έναντι τεχνικών ικανοτήτων στο σύγχρονο μάνατζμεντ

by Insurancedaily editorial team
Mar 5, 2024
Έρευνα: Το 56% των γυναικών σε ηγετικές ξεπερνούν τις 50 ώρες εργασίας
Ηγεσία

Έρευνα: Το 56% των γυναικών σε ηγετικές ξεπερνούν τις 50 ώρες εργασίας

by Insurancedaily editorial team
Jan 2, 2024
Upstairs DIgital Marketing Agency
marketing

Upstairs Digital Marketing Agency: Google Partner με πρωτοπόρες λύσεις Google Ads και Digital Marketing

by Insurancedaily.gr contributor
Apr 10, 2023 - Updated on Jul 21, 2023
Συναισθηματική “ρύθμιση” για υγιείς σχέσεις και πετυχημένες πωλήσεις
Management

Συναισθηματική “ρύθμιση” για υγιείς σχέσεις και πετυχημένες πωλήσεις

by Insurancedaily editorial team
Jul 27, 2022 - Updated on Jan 11, 2024
Πως πετυχαίνουμε μια αλλαγή;
Προσωπική Βελτίωση

Πως πετυχαίνουμε μια αλλαγή;

by Βίκυ Γερασίμου
Mar 14, 2022
Μεγάλες Ιδέες: Πως να κάνετε τους σωστούς ανθρώπους να σας ακούσουν  
Harvard Business Review

Μεγάλες Ιδέες: Πως να κάνετε τους σωστούς ανθρώπους να σας ακούσουν  

by Insurancedaily editorial team
Feb 9, 2022
ΜΙΝΕΤΤΑ Ασφαλιστική: Ψηφιακό μουσείο ΜΙΝΕΤΤΑ
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

ΜΙΝΕΤΤΑ Ασφαλιστική: Ψηφιακό μουσείο ΜΙΝΕΤΤΑ

by Insurancedaily editorial team
Feb 4, 2022

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

I agree to the Terms & Conditions and Privacy Policy.

300x250png
asfaleia-promo-01-kathimerini-1jpg
300x250gif
synet-home-300x250gdngif

TOP#5 Insurancedaily

    Εγγραφή στο Newsletter

    +12,000 εγγεγραμμένοι χρήστες ενημερώνονται καθημερινά για θέματα Ιδιωτικής Ασφάλισης από το Newsletter του insurancedaily.gr

    Facebook Instagram Youtube
    • Όροι χρήσης
    • Προστασία προσωπικών δεδομένων
    • Cookies
    • Πληροφορίες
    • Επικοινωνήστε μαζί μας
    • Όροι χρήσης
    • Προστασία προσωπικών δεδομένων
    • Cookies
    • Πληροφορίες
    • Επικοινωνήστε μαζί μας
    © MORAX MEDIA Α.Ε.

    Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του insurancedaily.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η χρήση ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη. © 2023

    Insurancedaily.gr | Ταυτότητα

    • Διαχειριστής / Διευθυντής: Mωράκης Μιχαήλ
    • Διευθύντρια Σύνταξης: Βίκυ Γερασίμου
    • Ιδιοκτησία: Morax Media Α.Ε.
    • Νόμιμος Εκπρόσωπος: Μωράκης Νικόλαος
    • Διαχειριστής / Δικαιούχος Domain: Μωράκης Μιχαήλ
    • Έδρα - Γραφεία: Ιφιγένειας 6, Καλλιθέα, ΤΚ 17672
    • Email: info@insurancedaily.gr, Tηλ: +30 210 9594121

    Add New Playlist

    No Result
    View All Result
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ

    © 2020 Insurancedaily.gr - by Morax Media s.a..

    Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε καλύτερη εμπειρία πλοήγησης και προσωποποιημένο περιεχόμενο.
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ