ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Facebook Instagram
Search
Close this search box.
Bars
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ
Menu
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ
eurolife-728x90-1gif
Home Αριστείδης Παπανικόλας

Ανασφάλιστα. Μια ουσιαστική Ανάλυση

Insurancedaily editorial team by Insurancedaily editorial team
11/07/2012 - Updated on 06/01/2014
in Αριστείδης Παπανικόλας, Ασφαλιστικές Ειδήσεις
A A
Share on Facebook

του Αριστείδη Παπανικόλα. Κανένα ανασφάλιστο όχημα με ελληνικές πινακίδες δεν θα έπρεπε να κυκλοφορεί. Τα δύο τελευταία χρόνια γίνονται συνεχείς αναφορές στο πλήθος των ανασφάλιστων οχημάτων που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, αλλά και στην εντεινόμενη αύξησή του. Τα ανασφάλιστα οχήματα είναι πράγματι μια πληγή, ένας κίνδυνος για οποιονδήποτε, με πολλές κοινωνικές και οικονομικές προεκτάσεις. Ταυτόχρονα όμως, η υπερβολή και η προχειρότητα στις δηλώσεις των αρμοδίων και στα δημοσιεύματα δημιουργούν μια ψεύτικη ή έστω λανθασμένη εικόνα. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία το πλήθος των ασφαλισμένων οχημάτων είναι περίπου 5.000.0000. Ταυτόχρονα τα δημοσιεύματα αναφέρουν 2.000.000 περίπου ανασφάλιστα οχήματα, δηλαδή ένα τεράστιο ποσοστό, άνω του 25% του συνόλου των οχημάτων που κυκλοφορούν. Είναι όμως αυτή η αλήθεια; Ποια είναι και ποια θεωρούνται ανασφάλιστα οχήματα;

Διαβάστε Επίσης

Σώστε την ουσία της Επανεκπαίδευσης …και τα προσχήματα

Σώστε την ουσία της Επανεκπαίδευσης …και τα προσχήματα

Feb 23, 2015 - Updated on Mar 14, 2017
Η Απόφαση της ΤτΕ περί Εξέτασης Αιτιάσεων από Διαμεσολαβητές

Η Απόφαση της ΤτΕ περί Εξέτασης Αιτιάσεων από Διαμεσολαβητές

Feb 2, 2015 - Updated on Feb 4, 2015

Σύμφωνα με τον ισχύοντα νόμο “Ο κύριος ή κάτοχος αυτοκινήτου που κυκλοφορεί μέσα στην Ελλάδα επί οδού, υποχρεούται να έχει καλύψει με ασφάλιση την εκ τούτου έναντι τρίτων αστική ευθύνη…”. Αν θεωρήσουμε λοιπόν ότι κάθε όχημα που έχει πινακίδες πρέπει να είναι και ασφαλισμένο, τότε ναι, μπορεί να υπάρχουν περίπου 2 εκατ. ανασφάλιστα οχήματα. Δεν είναι όμως έτσι. Καταρχήν, το οργανωμένο ελληνικό κράτος δεν γνωρίζει ποιων οχημάτων έχουν κατατεθεί οι πινακίδες. Και όπως όλοι ξέρουμε τα τρία τελευταία χρόνια έχουν κατατεθεί εκατοντάδες χιλιάδες πινακίδες. Δεύτερον δεν γνωρίζουμε ποια είναι τα ασφαλισμένα οχήματα από το σύνολο των ασφαλιστικών εταιρειών που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα με οποιαδήποτε μορφή (έδρα, υποκατάστημα, ελεύθερη παροχή υπηρεσιών). Τρίτον, δεν γνωρίζουμε τι σημαίνει «ανασφάλιστο», τι έλεγχος μπορεί να γίνει αλλά και τι έλεγχος πρέπει να γίνει. Κανείς δεν έχει ενημερώσει αν εννοούμε “ανασφάλιστα” όσα οχήματα βρεθούν σε μια συγκεκριμένη ημερομηνία (π.χ. 30.06.2012) ανασφάλιστα ή όσα οχήματα βρεθούν ανασφάλιστα για ένα συγκεκριμένο διάστημα (π.χ. το πρώτο εξάμηνο του 2012). Τέταρτον, όταν μιλάμε για πρόστιμο 250 ευρώ όπως ακούγεται, θα ισχύει για όλους το ίδιο, κάτι σαν τα «οριζόντια» μέτρα που λαμβάνονται από τις τελευταίες κυβερνήσεις; 250 ευρώ για το ανασφάλιστο παπάκι και το ίδιο για το ανασφάλιστο φορτηγό ή ταξί; 250 ευρώ για κάποιον που από αμέλεια ή απουσία στο εξωτερικό άφησε (κακώς βέβαια) για ένα μήνα ανασφάλιστο το αυτοκίνητό του και το ίδιο για κάποιον που δεν ασφάλισε ποτέ το αυτοκίνητό του;

Μήπως σας ακούγεται σαν ένας φοροεισπρακτικός μηχανισμός μιας και ψάχνουμε χρήματα από παντού; Πάλι στον πολίτη θα έρθει ένα μπιλιετάκι και θα τρέχει μετά (χαμένες ώρες, μεροκάματα, από υπηρεσία σε υπηρεσία κ.λπ.) να αποδεικνύει ότι ήταν ασφαλισμένο το όχημά του ή στη συγκεκριμένη ημερομηνία το είχε μεταβιβάσει ή είχε καταθέσει πινακίδες …ή …ή …; Ποια θα είναι η ευθύνη όσων φορέων (δημόσιων και ιδιωτικών) δώσουν λάθος ή ελλιπή στοιχεία;

Και ίσως το κυριότερο όλων: Γιατί τα αυτοκίνητα του Δημοσίου εξαιρούνται της υποχρέωσης για ασφάλιση; Επειδή είναι φερέγγυο (!!!) το κράτος και αποζημιώνει το ίδιο τους παθόντες; Τα δημοσιεύματα τα υπολογίζουν σε 700.000 οχήματα, στο 40% περίπου του πλήθους των «ανασφάλιστων». Αυτά όμως είναι νομίμως ανασφάλιστα! Και γιατί ουδέποτε η ΕΑΕΕ έθεσε τέτοιο θέμα; Δεν θέλει ασφάλιστρα ή πιστεύει ότι δεν θα εισέπραττε από το δημόσιο ή τα θεωρεί ζημιογόνα; Και όχι μόνο τα οχήματα του δημοσίου, αλλά σύμφωνα με το νόμο “Με Προεδρικό Διάταγμα που εκδίδεται μετά από πρόταση του Υπουργού Εμπορίου, μπορεί να εξαιρούνται από την υποχρεωτική ασφάλιση σύμφωνα με τις διατάξεις…, τα αυτοκίνητα νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου και οργανισμών κοινής ωφέλειας, διότι παρέχουν επαρκείς οικονομικές εγγυήσεις προς εκπλήρωση των υποχρεώσεών τους, έναντι των προσώπων που ζημιώνονται.” Για όποιον οργανισμό θέλει το κράτος μπορεί να αποφασίζει να μην ασφαλίζονται τα οχήματά του, γιατί θα πρόκειται για …φερέγγυο Οργανισμό!!! Αλίμονο στον πολίτη.

Ίσως θεωρήσετε ότι είμαι υπέρ των ανασφάλιστων οχημάτων. Όχι βέβαια, ακριβώς το αντίθετο. Κανένα ανασφάλιστο όχημα με ελληνικές πινακίδες ή επί ελληνικού εδάφους. Αυτή είναι η θέση μου. Αλλά όλα αυτά περί προσπαθειών δύο χρόνων για να εντοπίσουμε τα ανασφάλιστα και τα πρόστιμα που θα επιβληθούν κ.λπ., μου ακούγονται αστεία και προσχηματικά. Και αν κάποιος πει, τουλάχιστον ας γίνει η αρχή, δεν είναι κακό να ξεκινήσει μια προσπάθεια, του απαντώ: Οι προσπάθειες δεν αρχίζουν με πρόστιμα, δεν αρχίζουν με απειλές, αρχίζουν με ενημέρωση και κρατάνε χρόνια, μέσω της παιδείας και της καλλιέργειας του αγαθού της ασφάλισης στον καταναλωτή, από τα πρώτα του βήματα, από το δημοτικό σχολείο. Ή μήπως αυτήν τη στιγμή χρειαζόμαστε και άλλα έσοδα και άλλα χαράτσια και το γενικευμένο αυτό πρόστιμο είναι μια καλή πηγή; Γιατί το πρόστιμο βέβαια, το κράτος θα το εισπράξει, όχι η ασφαλιστική αγορά. Αν τελικά αποφασίσουν και στείλουν τα πρόστιμα, ας προβλέψουν τουλάχιστον (ακόμα και νομοθετώντας) ότι θα πάνε απευθείας στο ταμείο του Επικουρικού Κεφαλαίου που εναγωνίως ψάχνει έσοδα. Δεν είμαι αισιόδοξος, αλλά μακάρι να κάνω λάθος.

Tags: Αριστείδης ΠαπανικόλαςΚατάθεση Αλληλεγγύης
250417hdionlinebannergreek1728x90gif

Related Posts

ΙΑΣΩ: Διεθνές Κέντρο Εκπαίδευσης για την αντιμετώπιση της Καλοήθους Υπερπλασίας του Προστάτη
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

ΙΑΣΩ: Διεθνές Κέντρο Εκπαίδευσης για την αντιμετώπιση της Καλοήθους Υπερπλασίας του Προστάτη

by Insurancedaily editorial team
Jun 12, 2025
Οργανωτικές αλλαγές στην NN Hellas
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Οργανωτικές αλλαγές στην NN Hellas

by Insurancedaily editorial team
Jun 12, 2025
ΕΛΣΤΑΤ: Αύξηση 7,8% στην Κυκλοφορία Οχημάτων το Δεκέμβριο του 2013
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Τέσσερις και… σήμερα για τα ανασφάλιστα οχήματα

by Insurancedaily editorial team
Jun 12, 2025
Πράκτορες & bancassurance διαχειρίζονται πάνω από 2.4 δις ευρώ ασφάλιστρα
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Πράκτορες & bancassurance διαχειρίζονται πάνω από 2.4 δις ευρώ ασφάλιστρα

by Insurancedaily editorial team
Jun 12, 2025
Οι 34 μεγαλύτεροι πράκτορες της ασφαλιστικής αγοράς το 2023
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Οι 34 μεγαλύτεροι πράκτορες της ασφαλιστικής αγοράς το 2023

by Insurancedaily editorial team
Jun 11, 2025
Οι 15 μεγαλύτεροι μεσίτες και πράκτορες  (στοιχεία 2024)
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Οι 15 μεγαλύτεροι μεσίτες και πράκτορες (στοιχεία 2024)

by Insurancedaily editorial team
Jun 11, 2025
Η υποχρεωτικότητα στην ασφάλιση αναδιαμορφώνει τον χάρτη της ασφαλιστικής αγοράς
Ασφάλιση Επιχειρήσεων

Η υποχρεωτικότητα στην ασφάλιση αναδιαμορφώνει τον χάρτη της ασφαλιστικής αγοράς

by Insurancedaily editorial team
Jun 11, 2025
Ορόσημο για την Hellas Direct: Με €20 εκατ. ομόλογο Tier 2 μπήκε στην αγορά Νεοαναπτυσσόμενων Εταιρειών του Χρηματιστηρίου Κύπρου
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Ορόσημο για την Hellas Direct: Με €20 εκατ. ομόλογο Tier 2 μπήκε στην αγορά Νεοαναπτυσσόμενων Εταιρειών του Χρηματιστηρίου Κύπρου

by Insurancedaily editorial team
Jun 10, 2025
Μεγάλη συμμετοχή στην εκδήλωση ασφαλιστικών πρακτόρων του ΕΕΑ (video)
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Μεγάλη συμμετοχή στην εκδήλωση ασφαλιστικών πρακτόρων του ΕΕΑ (video)

by Insurancedaily editorial team
Jun 10, 2025

Comments 3

  1. Ἀργυρῶ Κουκουλᾶ says:
    13 years ago

    Τήν ἐνημέρωσι πού παρέχει τό παραπάνω ἄρθρο ,τήν κατατάσσω στήν ἀπαραίτητη κουλτούρα  πού πρέπει ν΄ἀποκτᾷ καθημερινά ἕνας ἐπαγγελματίας τοῦ ”χώρου”, δεδομένου ὅτι ”ἐπαγγέλλομαι” θά πῇ ”ὑπόσχομαι” κι ὄχι μόνο ”ἐργάζομαι”!
    Κ. Παπανικόλα, εὐχαριστῶ πολύ γιά τίς σημερινές πληροφορίες, τίς συμπαραδηλώσεις  καί τίς ”ὑπενθυμίσεις” πού προκαλοῦν !
     

    Reply
  2. Χρήστος Αντωνόπουλος says:
    13 years ago

    “…Οι προσπάθειες δεν αρχίζουν με πρόστιμα, δεν αρχίζουν με απειλές, αρχίζουν με ενημέρωση…”. Νομίζω ότι αυτή η πρόταση τα λέει όλα. Συγχαρητήρια για το άρθρο.

    Reply
  3. Δημητριος Ζορμπας says:
    13 years ago

    Αφου συμφωνησω με αρκετα σημεια της προσεγγισης πιστευω πως καποιες διευκρινησεις θα φωτισουν περισσοτερο το θεμα και την προσπαθεια επιλυσης του και θα γινει κατανοητο οτι μιλουμε για πραγματικη προσπαθεια επιλυσης και οχι νεα φοροεισπρακτικα μετρα.
    Α) η προταση αποτελει αποτελεσμα δουλειας που εγινε απο κοινη επιτροπη Υπουργειων Οικονομικων,Μεταφορων,Δημοσιας Ταξεως,Ενωσης Ασφαλιστικων Εταιρειων,Επικουρικου Κεφαλαιου και Τραπεζης της Ελλαδος.
    Β)Ναι τωρα για πρωτη φορα γνωριζουμε ολα τα Ασφαλισμενα Οχηματα στο Κεντρο Πληροφοριων στο Επικουρικο Κεφαλαιο σε καθημερινη βαση.
    Γ)Ο προσδιορισμος του ανασφαλιστου θα προελθει απο συγκριση των ασφαλισθεντων (κεντρο πληροφοριων ) και των κυκλοφορουντων (στοιχεια ΚΕΠΥΟ).
    Δ)Ο καταναλωτης θα παραλαβει μια επιστολη οτι ευρεθη το οχημα του ως ανασφαλιστο.Εαν αυτο για οποιοδηποτε λογο δεν ισχυει (πχ μη ενημερωση καταθεσης πινακιδων) οφειλει να απευθυνθει αναλογα η στην εταιρεια του η στην εφορια.Αν μετα την παροδο ενος μηνα εντοπισστει παλι ως ανασφαλιστο το οχημα του τοτε ναι θα εχει ποινη με τη μορφη προστιμου κλπ

    Ο ενοπισμος των ανασφαλιστων απο συγκριση ασφαλισθεντων και κυκλοφορουντων και ο καταλογισμος ποινων ισχυει σε πολλες χωρες και εχει αποδωσει πληρως.

    Μακροπροθεσμη εισηγηση της επιτροπης ειναι η δημιουργια ενιαιου φορεα παρακολουθησης ασφαλισθεντων και εκδοσης και παρακολουθησης αδειων κυκλοφοριας.

    Τοσο εγω μετα απο 32 χρονια δουλειας στο χωρο των ασφαλειων οσο και τα υπολοιπα μελη της επιτροπης καθολα αξια και εμπειρα στο χωρο τους πιστευουμε οτι θα εχουμε καποια θετικη εξελιξη.

    Με εκτιμηση
    ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΖΟΡΜΠΑΣ
    ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΕΠΙΚΟΥΡΙΚΟΥ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ

    Reply

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

I agree to the Terms & Conditions and Privacy Policy.

ydrogios-insurancehome-insurancegif
asfalia-kinitwn-insurancegif
oncology-center300x250gif
technopan-koufomata-pvcpng

TOP#5 Insurancedaily

    Εγγραφή στο Newsletter

    +12,000 εγγεγραμμένοι χρήστες ενημερώνονται καθημερινά για θέματα Ιδιωτικής Ασφάλισης από το Newsletter του insurancedaily.gr

    Facebook Instagram Youtube
    • Όροι χρήσης
    • Προστασία προσωπικών δεδομένων
    • Cookies
    • Πληροφορίες
    • Επικοινωνήστε μαζί μας
    • Όροι χρήσης
    • Προστασία προσωπικών δεδομένων
    • Cookies
    • Πληροφορίες
    • Επικοινωνήστε μαζί μας
    © MORAX MEDIA Α.Ε.

    Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του insurancedaily.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η χρήση ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη. © 2023

    Insurancedaily.gr | Ταυτότητα

    • Διαχειριστής / Διευθυντής: Mωράκης Μιχαήλ
    • Διευθύντρια Σύνταξης: Βίκυ Γερασίμου
    • Ιδιοκτησία: Morax Media Α.Ε.
    • Νόμιμος Εκπρόσωπος: Μωράκης Νικόλαος
    • Διαχειριστής / Δικαιούχος Domain: Μωράκης Μιχαήλ
    • Έδρα - Γραφεία: Ιφιγένειας 6, Καλλιθέα, ΤΚ 17672
    • Email: info@insurancedaily.gr, Tηλ: +30 210 9594121

    Add New Playlist

    No Result
    View All Result
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ

    © 2020 Insurancedaily.gr - by Morax Media s.a..

    Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε καλύτερη εμπειρία πλοήγησης και προσωποποιημένο περιεχόμενο.
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ