ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Facebook Instagram
Search
Close this search box.
Bars
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ
Menu
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ
eurolife-728x90-1gif
Home Ασφαλιστικές Υπηρεσίες Ασφάλιση Αυτοκινήτου Ειδήσεις & Νέα

Η Ασφάλιση Αυτοκινήτων με ξένες πινακίδες
Μια ενδιαφέρουσα επισκόπηση

Insurancedaily editorial team by Insurancedaily editorial team
10/10/2008 - Updated on 05/04/2020
in Ασφάλιση Αυτοκινήτου Ειδήσεις & Νέα, Ασφαλιστικές Ειδήσεις, Ασφαλιστικές Υπηρεσίες
A A
Share on Facebook

του Μελά Γιαννιώτη*,

Επανέρχεται στην επικαιρότητα το εξαιρετικά ενδιαφέρον θέμα της ασφαλίσεως αυτοκινήτων με ξένες πινακίδες κυκλοφορίας, εξαιτίας αγνοίας των σοβαρών κινδύνων που μπορεί να αντιμετωπίσει ο ασφαλιζόμενος και τα εμπλεκόμενα εθνικά Γραφεία Διεθνούς Ασφαλίσεως.
Να δούμε πρώτα το νομικό μέρος, όπως το διατυπώνει το ελληνικό Γραφείο Διεθνούς Ασφαλίσεως (Γ.Δ.Α.) και στην συνέχεια τις πιθανές συνέπειες.

Διαβάστε Επίσης

Εθνική Ασφαλιστική: Σε προτεραιότητα οι ασφαλισμένοι και αναστολή του μοντέλου για μέρος των αποζημιώσεων υγείας

Εθνική Ασφαλιστική: Σε προτεραιότητα οι ασφαλισμένοι και αναστολή του μοντέλου για μέρος των αποζημιώσεων υγείας

May 20, 2025
Η Εθνική Ασφαλιστική υποδέχθηκε στα γραφεία της φοιτητές του ENSAM

Η Εθνική Ασφαλιστική υποδέχθηκε στα γραφεία της φοιτητές του ENSAM

May 13, 2025

Η έκδοση διεθνούς πιστοποιητικού ασφαλίσεως αυτοκινήτου (Πράσινη Κάρτα) είναι απολύτως απαγορευμένη στις ασφαλιστικές επιχειρήσεις όταν η πινακίδα κυκλοφορίας ανήκει (έχει εκδοθεί) σε άλλο κράτος και στο οποίο η ασφαλιστική επιχείρηση δεν διαθέτει επίσημη και νόμιμη εγκατάσταση ή δεν λειτουργεί Γραφείο Διεθνούς Ασφάλισης (Άρθρο 73 του Εσωτερικού Κανονισμού, L. 192/23/03 EU).
Κατά την προσαρμοσμένη στο Κοινοτικό Δίκαιο ελληνική νομοθεσία (άρθρο 2α, Ν.Δ. 400/70) ορίζεται ως κράτος-μέλος το κράτος που καταχώρησε στα μητρώα του και εξέδωσε τις πινακίδες κυκλοφορίας κάθε είδους οχήματος.

Κατά παρέκκλιση των παραπάνω απαγορευτικών διατάξεων και σχετικά με την εγκατάσταση ασφαλιστικής επιχειρήσεως σε άλλο κράτος είναι δυνατή και επιτρεπτή η ασφάλιση οχήματος με ξένες πινακίδες κυκλοφορίας μόνον εφόσον η ασφαλίζουσα επιχείρηση λειτουργεί στο κράτος που εξέδωσε τις πινακίδες κυκλοφορίας με «καθεστώς ελεύθερης παροχής υπηρεσιών» (ΕΠΥ).

Αυτό το «καθεστώς» απαιτεί προηγουμένως να ενημερωθεί το κράτος-μέλος καταγωγής της ασφαλιστικής επιχειρήσεως για την πρόθεση ασκήσεως εργασιών ασφαλίσεως οχημάτων σε άλλο ή άλλα συγκεκριμένα κράτη, με υποβολή πληρεξουσίου διορισμού ειδικού αντιπροσώπου της στο ξένο ή ξένα κράτη και ο οποίος θα διαθέτει επαρκείς εξουσίες να αντιπροσωπεύει την ξένη ασφαλιστική επιχείρηση στην χώρα του έναντι των προσώπων που ζημιώθηκαν ή έχουν απαιτήσεις, όπως και έναντι των τοπικών αρχών.

Ο ειδικός αντιπρόσωπος δεν έχει δικαίωμα να ασκεί ασφαλιστικές δραστηριότητες για λογαριασμό της επιχειρήσεως που τον διόρισε. Δηλαδή δεν αποκτά την ιδιότητα του Ασφαλιστή εκ του πληρεξουσίου διορισμού του.

Υποχρεούται επίσης η ασφαλιστική επιχείρηση, που επιθυμεί να εργασθεί με καθεστώς ΕΠΥ, να εγγραφεί ως μέλος του Γραφείου Διεθνούς Ασφαλίσεως και του ειδικού Οργανισμού Αποζημιώσεων (Επικουρικό Κεφάλαιο στην Ελλάδα) της χώρας ή χωρών όπου θα επεκτείνει τις δραστηριότητες της ασφαλίσεως οχημάτων, πέραν των αντιστοίχων της χώρας καταγωγής της.

Τα παραπάνω προκύπτουν από τις διατάξεις του προσαρμοσμένου άρθρου 42β, παρ. Β1, Ν.Δ. 400/70 της εθνικής μας νομοθεσίας και, όπως αναφέρει το Γ.Δ.Α. Ελλάδος, τα ίδια προφανώς θα περιλαμβάνονται και στις νομοθεσίες των άλλων χωρών μελών της Ε.Ε. και του Ε.Ο.Χ.

Να δούμε τώρα τις πιθανές συνέπειες για τον ασφαλιζόμενο, αλλά και για το κάθε εμπλεκόμενο εθνικό Γραφείο Διεθνούς Ασφαλίσεως αν κάποιος κάτοχος οχήματος το ασφαλίσει σε ασφαλιστική εταιρία άλλης χώρας από αυτή που έχει καταχωρημένες τις πινακίδες κυκλοφορίας και η οποία δεν έχει εγκατάσταση, ούτε εργάζεται με καθεστώς ΕΠΥ στην χώρα αυτή.

Σε περίπτωση προκλήσεως ζημίας από το συγκεκριμένο όχημα και μη καταβολής αποζημιώσεων από την ασφαλίζουσα εταιρία μπορεί να κληθεί το εθνικό Γραφείο Διεθνούς Ασφαλίσεως της χώρας όπου ανήκουν οι πινακίδες κυκλοφορίας (και όχι το εθνικό Γραφείο της ασφαλίζουσας εταιρίας) να πληρώσει τις προξενηθείσες ζημίες, οπότε, εφόσον πληρώσει και αν δεν επανεισπράξει τα καταβληθέντα, θα στραφεί κατά του ασφαλισμένου για την επανείσπραξη όσων κατέβαλε, πλέον τόκων και εξόδων.

Αν λάβουμε υπόψη μας ότι σε πολλές χώρες τα ασφαλιζόμενα ποσά είναι απεριόριστα, όπως και τα ποσά των Πρασίνων Καρτών Διεθνούς Ασφαλίσεως, τότε ο καθένας μας μπορεί να αντιληφθεί σε πόσους σοβαρούς κινδύνους είναι δυνατό να εκτεθεί με την τυχόν ασφάλιση του οχήματός του σε ξένες ασφαλιστικές επιχειρήσεις που δεν πληρούν όλες τις παραπάνω προϋποθέσεις και τις οποίες δεν είναι εύκολο να διαπιστώσει ο ίδιος ή ακόμη και ο μη καλώς ενημερωμένος Ασφαλιστής του.
Τέλος και μετά από τις πρωτοφανείς διεθνείς εξελίξεις εκ της γενικευμένης παγκόσμιας οικονομικής κρίσεως, που ήδη βλέπουμε και βιώνουμε καθημερινά, θα πρέπει να ενεργούμε απολύτως εθνικώς και να επιλέγουμε ελληνικώς, κατά το παλαιό, σίγουρο και σταθερό δίδαγμα «παπούτσι από τον τόπο σου».

*Ο Μελάς Γιαννιώτης είναι Πρόεδρος του Ομίλου «ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ» & της «Ένωσης Ασφαλιστών Βορείου Ελλάδος».



Tags: Εθνική ΑσφαλιστικήΜελάς ΓιαννιώτηςΌμιλος Επιχειρήσεων ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ
new-cover-insurancegif

Related Posts

Ο Κ. Πιερρακάκης και υψηλόβαθμα στελέχη της ασφαλιστικής αγοράς στο Insurance & Reinsurance Meeting 2025
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Ο Κ. Πιερρακάκης και υψηλόβαθμα στελέχη της ασφαλιστικής αγοράς στο Insurance & Reinsurance Meeting 2025

by Insurancedaily editorial team
May 20, 2025
Ν. Μακρόπουλος: “Ανοίγει ένα κεφάλαιο στην επαγγελματική μου διαδρομή”
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

ΕΥΡΩΠΗ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ: Στρατηγική Επέκταση στην Αγορά της Ρουμανίας

by Insurancedaily editorial team
May 20, 2025
ΠΟΑΔ
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

ΠΟΑΔ: Να υπάρξει πλαίσιο στήριξης από την πολιτεία για τους κατόχους προγραμμάτων υγείας

by Insurancedaily editorial team
May 20, 2025
Στρατηγική συνεργασία Howden Hellas και Διον
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Στρατηγική συνεργασία Howden Hellas και Διον

by Insurancedaily editorial team
May 20, 2025
Interamerican: Εισάγει την υπηρεσία Tele – Underwriting για απλή, γρήγορη και αξιόπιστη ασφαλιστική αξιολόγηση
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Η Interamerican ανανεώνει τη μακρόχρονη συνεργασία της με την Kyndryl στην Ελλάδα

by Insurancedaily editorial team
May 20, 2025
Εθνική Ασφαλιστική: Σε προτεραιότητα οι ασφαλισμένοι και αναστολή του μοντέλου για μέρος των αποζημιώσεων υγείας
Ασφάλιση Υγείας Ειδήσεις & Νέα

Εθνική Ασφαλιστική: Σε προτεραιότητα οι ασφαλισμένοι και αναστολή του μοντέλου για μέρος των αποζημιώσεων υγείας

by Insurancedaily editorial team
May 20, 2025
Οι πραγματογνώμονες διαμορφώνουν το μέλλον της διαχείρισης απαιτήσεων
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Οι πραγματογνώμονες διαμορφώνουν το μέλλον της διαχείρισης απαιτήσεων

by Βίκυ Γερασίμου
May 20, 2025
Η βιωσιμότητα των μνημείων και το νέο Μουσείο στην Επίδαυρο 
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Η βιωσιμότητα των μνημείων και το νέο Μουσείο στην Επίδαυρο 

by Insurancedaily editorial team
May 20, 2025
ΤτΕ: Οι υποψήφιοι στις εξετάσεις 19 – 20 Οκτωβρίου στη Θεσσαλονίκη
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

ΤτΕ: Ο καθορισμός των τιμών από τα νοσηλευτικά ιδρύματα κομβικός για ένα υγιές σύστημα αποζημίωσης

by Insurancedaily editorial team
May 19, 2025

Comments 3

  1. Γεώργιος Κ Γεωργίου says:
    17 years ago

    Εκτιμώ ότι βαθμιαία θα οδηγηθούμε στην πλήρη ενοποίηση της ασφαλιστικής αγοράς (ιδε fifth directive , EU Regulation 44/2001 ) κατά τρόπο που ασφαλιστήριο που εκδίδεται σε οποιαδήποτε χώρα – μέλος να έχει πλήρη ισχύ και σε οποιαδήποτε άλλη χώρα – μέλος και τα προβλήματα στα οποία αναφέρεστε στο άρθρο σας όπως και άλλα που υφίστανται θα επιλυθούν οριστικά.

    Reply
  2. Γιώργος Σεραφειμίδης says:
    17 years ago

    Τυγχάνει να θαυμάζω τη δυνατότητα επικοινωνίας που προσφέρει το Διαδίκτυο μολονότι πολλές φορές σε παρασύρει σε καταχρήσεις…

    Η αλήθεια είναι ότι το παράδειγμα του κυρίου Μελά Γιαννιώτη είναι θεωρητικό καθότι μόνον ένας απατεώνας θα μπορούσε να διαθέσει στην Ελληνική αγορά ασφαλιστήριο συμβόλαιο αυτοκινήτου αλλοδαπής εταιρείας χωρίς εγκατάσταση ή τήρηση της διαδικασίας ΕΠΥ.

    Θα ήθελα όμως με την ευκαιρία να απευθύνω στον κύριο Μελά Γιαννιώτη το ακόλουθο πρακτικό ερώτημα:

    Αν υπό το σημερινό καθεστώς, ένα Ελληνικό αυτοκίνητο ασφαλισμένο στην INTERSALONICA, κυκλοφορήσει με πράσινη κάρτα στη Γερμανία και προκαλέσει πολύνεκρο ατύχημα, για το οποίο το Γερμανικό Γραφείο Διεθνούς Ασφάλισης απαιτήσει αποζημίωση ύψους 2.000.000 ευρώ από το αντίστοιχο Ελληνικό ΓΔΑ, το υπερβάλλον ποσό (του Ελληνικού κατωτάτου ορίου) που είναι 1.500.000 ευρώ θα το πληρώσει ποιος?
    1. Το Ελληνικό Γραφείο Διεθνούς Ασφάλισης ?
    2. Η INTERSALONICA ?
    3. Ο ίδιος ο ασφαλισμένος ?

    Reply
  3. John Marathonitis says:
    16 years ago

    Εφερα το αμαξι μου απο το Μιαμι για τουρισμο και πλιρωνω 180 Ευρο το μηνα, δεν υπαρχει πιο φτινη ασφσλεια?
    Ειμαι Αμερικανος, το αυτοκινητο Μερσεντες 420 ΣΕΛ μοντελο 1991.

    Reply

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

I agree to the Terms & Conditions and Privacy Policy.

300x250png
orizon-1964-row-banner-300x250jpg
300x250gif
banner-300x250-gif

TOP#5 Insurancedaily

    Εγγραφή στο Newsletter

    +12,000 εγγεγραμμένοι χρήστες ενημερώνονται καθημερινά για θέματα Ιδιωτικής Ασφάλισης από το Newsletter του insurancedaily.gr

    Facebook Instagram Youtube
    • Όροι χρήσης
    • Προστασία προσωπικών δεδομένων
    • Cookies
    • Πληροφορίες
    • Επικοινωνήστε μαζί μας
    • Όροι χρήσης
    • Προστασία προσωπικών δεδομένων
    • Cookies
    • Πληροφορίες
    • Επικοινωνήστε μαζί μας
    © MORAX MEDIA Α.Ε.

    Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του insurancedaily.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η χρήση ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη. © 2023

    Insurancedaily.gr | Ταυτότητα

    • Διαχειριστής / Διευθυντής: Mωράκης Μιχαήλ
    • Διευθύντρια Σύνταξης: Βίκυ Γερασίμου
    • Ιδιοκτησία: Morax Media Α.Ε.
    • Νόμιμος Εκπρόσωπος: Μωράκης Νικόλαος
    • Διαχειριστής / Δικαιούχος Domain: Μωράκης Μιχαήλ
    • Έδρα - Γραφεία: Ιφιγένειας 6, Καλλιθέα, ΤΚ 17672
    • Email: info@insurancedaily.gr, Tηλ: +30 210 9594121

    Add New Playlist

    No Result
    View All Result
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ

    © 2020 Insurancedaily.gr - by Morax Media s.a..

    Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε καλύτερη εμπειρία πλοήγησης και προσωποποιημένο περιεχόμενο.
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ