Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Πώς επηρεάζει ο Κώδικας Καταναλωτικής Δεοντολογίας τράπεζες και ασφαλιστικές


Σε ισχύ έχει τεθεί από τις αρχές Μαρτίου ο Κώδικας Καταναλωτικής Δεοντολογίας ο οποίος θεσπίζει για πρώτη φορά, πέραν της κείμενης νομοθεσίας,  δεσμευτικές αρχές  που διέπουν τις σχέσεις καταναλωτών και επιχειρήσεων και δημιουργεί πλαίσιο υποχρεώσεων για τις τράπεζες και τις ασφαλιστικές εταιρείες. Μιλώντας στο id η κ. Α. Κοντογιάννη, Αναπληρώτρια Συνήγορος του Καταναλωτή, τόνισε ότι “ο Κώδικας που εκδόθηκε μετά από εισήγηση του ΣτΚ κ. Λ. Ζαγορίτη έχει κυρωθεί με προεδρικό διάταγμα και το περιεχόμενο του είναι δεσμευτικό. Καλύπτει όλο το φάσμα των εμπορικών κλάδων, δείχνει ιδιαίτερη μέριμνα για την κατάρτιση τραπεζικών συμβάσεων και  αναδεικνύει για πρώτη φορά τη σημασία  της εξωδικαστικής επίλυσης διαφορών”.

Της Βίκυς Γερασίμου

Ο Κώδικας αποσκοπεί στη δημιουργία κλίματος εμπιστοσύνης στην αγορά και ορίζει τα ακόλουθα:

  • Την υποχρέωση να ενημερώνουν τον πελάτη για τη δυνατότητα να επιλύσει εξωδικαστικό τις καταναλωτικές διαφορές Την υποχρέωση για πλήρη και ουσιαστική προσυμβατική ενημέρωση του καταναλωτή, η οποία περιλαμβάνει το σύνολο των κρίσιμων πληροφοριών που αφορούν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες.
  • Το ότι οι Γενικοί Όροι των Συμβάσεων πρέπει να είναι σαφείς, απλοί, κατανοητοί και διαθέσιμοι εκ των προτέρων στον καταναλωτή. Την προστασία των προσωπικών δεδομένων, της υγείας και ασφάλειας των καταναλωτών
  • Την υποχρέωση των τραπεζών να χορηγούν στους καταναλωτές αντίγραφο του σχεδίου της δανειακής σύμβασης, εφόσον το ζητήσουν, προκειμένου να το μελετήσουν, έχοντας εύλογο χρόνο στη διάθεσή τους, έως την υπογραφή της, ώστε να μην ενεργούν υπό πίεση, όπως συνέβαινε έως τώρα, και να μπορούν να έχουν εξειδικευμένες συμβουλές πριν δεσμευθούν.
  • Την υποχρέωση των τραπεζών να διαθέτουν εξειδικευμένο και καταρτισμένο προσωπικό που παρέχει διαφανή, σαφή, κατανοητή και αξιόπιστη πληροφόρηση στους καταναλωτές, σέβεται τα προσωπικά τους δεδομένα και τους υποστηρίζει με ειλικρίνεια στη λήψη τεκμηριωμένης απόφασης για σύναψη ή μη σύμβασης με το πιστωτικό ίδρυμα.
  • Αρμόδιο όργανο για την παρακολούθηση της τήρησης όλων όσων ορίζονται στον Κώδικα είναι  η Ανεξάρτητη Αρχή «Συνήγορος του Καταναλωτή».

Δείτε εδώ τον Κώδικα Καταναλωτικής Δεοντολογίας


Σχολιαστε ελευθερα

Σχολιαστε ελευθερα

Το email σας δεν θα προβάλλεται δημοσίως. Τα πεδία με αστερίσκο είναι απαιτούμενα *

three + 8 =

To Top

Κοινοποιείστε αυτό το άρθρο σε κάποιον!

Καλησπέρα,
ο παρακάτω σύνδεσμος ίσως σας ενδιαφέρει:
Πώς επηρεάζει ο Κώδικας Καταναλωτικής Δεοντολογίας τράπεζες και ασφαλιστικές! https://www.insurancedaily.gr/pos-epireazi-o-kodikas-katanalotikis-deontologias-trapezes-ke-asfalistikes/