ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Facebook Instagram
Search
Close this search box.
Bars
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ
Menu
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ
banner728x90png
Home Marketing & Sales

Η τακτική του “συγγνώμη” στον αγανακτισμένο πελάτη

Βίκυ Γερασίμου by Βίκυ Γερασίμου
11/01/2018 - Updated on 12/01/2018
in Marketing & Sales, ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
A A
Η τακτική του “συγγνώμη” στον αγανακτισμένο πελάτη
Share on Facebook

Είναι ο πρώτος κανόνας της εξυπηρέτησης των πελατών: Όταν κάτι πάει στραβά, ζητήστε συγνώμη. Ωστόσο, νέα έρευνα δείχνει ότι η προσέγγιση αυτή μπορεί να μην ισχύει: Μια απολογία που εκτείνεται πέρα ​​από τα πρώτα δευτερόλεπτα στην αλληλεπίδραση με τον καταναλωτή, μπορεί τελικά να μειώσει την ικανοποίηση του πελάτη.

Οι εργαζόμενοι θα πρέπει να επικεντρωθούν στο να αποδείξουν ότι είναι δημιουργικοί και πρόθυμοι να λύσουν το πρόβλημα του πελάτη. Ερευνητές εξήγαγαν το εν λόγω συμπέρασμα μέσω μιας νέας μελέτης που τους επέτρεψε να παρατηρήσουν ακριβώς τι συμβαίνει όταν ένας εργαζόμενος αντιμετωπίζει έναν δυσαρεστημένο πελάτη. Παρόλο που πολλές εταιρείες καταγράφουν τις αλληλεπιδράσεις των πελατών, οι ανησυχίες σχετικά με την προστασία της ιδιωτικής ζωής γενικά δυσκολεύει τη συγκέντρωση στοιχείων για τους ερευνητές. Ωστόσο, μια ομάδα με επικεφαλής τον Jagdip Singh της Case Western Reserve έλαβε και ανέλυσε 111 βίντεο που γυρίστηκαν στα γραφεία εξυπηρέτησης πελατών στα αεροδρόμια των Η.Π.Α. και του Ηνωμένου Βασιλείου. Τα κλιπ απεικονίζουν υπαλλήλους που ασχολούνται με επιβάτες που έχουν χάσει τσάντες, έχασαν πτήσεις ή τους συνέβησαν ατυχίες. “Για πρώτη φορά καταφέραμε να κάνουμε ένα βήμα παραπάνω από τις συνεντεύξεις μετά από ένα συμβάν και να έχουμε άμεση πρόσβαση στον τρόπο με τον οποίο οι αλληλεπιδράσεις συμβαίνουν σε πραγματικό χρόνο”, λέει ο Singh.

Διαβάστε Επίσης

Γίναμε «ένα χρόνο σοφότεροι»; Αλλάζοντας αντίληψη

Πόσιμο Νερό: Το νέο «χρυσάφι» επί γης!

Jun 13, 2025
Από τη GERLING στην HDI: 30 χρόνια ασφάλισης και καινοτομίας στη Νοτιοανατολική Ευρώπη

Από τη GERLING στην HDI: 30 χρόνια ασφάλισης και καινοτομίας στη Νοτιοανατολική Ευρώπη

Jun 13, 2025

Οι ερευνητές κωδικοποίησαν τα λόγια και τις φράσεις των υπαλλήλων, αξιολογώντας εάν οι αντιπρόσωποι ασχολούνταν κυρίως με «το συναισθηματικό κομμάτι (τη συγνώμη ή την προσπάθεια να δημιουργήσουν μια προσωπική σύνδεση) ή με την «προσπάθεια επίλυσης προβλημάτων» (με επίκεντρο την εξεύρεση λύσεων ). Επίσης, εξέτασαν τις εκφράσεις του προσώπου για να εντοπίσουν πότε οι εργαζόμενοι έδειχναν “θετική επίδραση” – για παράδειγμα, χαμογελώντας. Η μελέτη κατέληξε σε δύο γενικά συμπεράσματα. Οι εργαζόμενοι που εξέφρασαν μεγάλη συμπάθεια ή προσπάθησαν να εμφανιστούν χαρούμενοι είχαν αρνητικά αποτελέσματα στην ικανοποίηση των πελατών, ειδικά αν αυτή η σχέση χρονικά ήταν μεγάλη. Επίσης οι πελάτες ενδιαφέρονται λιγότερο για το πραγματικό αποτέλεσμα (για παράδειγμα, αν εντοπίστηκε γρήγορα μια χαμένη τσάντα) παρά για τη διαδικασία με την οποία ο εργαζόμενος προσπάθησε να προσφέρει βοήθεια. Για να εξηγήσουν αυτά τα απροσδόκητα ευρήματα, οι ερευνητές ανέτρεξαν σε μελέτες για τη σχέση των εννοιών της “θερμής συμπεριφοράς του εργαζόμενου” και της “ικανότητας”.

Έτσι υποθέτουν ότι το ίδιο φαινόμενο που υπάρχει σε όλους τους κλάδους υπάρχει και στις υπηρεσίες: Εάν οι εργαζόμενοι συμπεριφέρονται πολύ θερμά, τότε οι πελάτες τους αντιλαμβάνονται ότι είναι λιγότερο ικανοί. Κατά την ανάλυση των βίντεο, οι ερευνητές χώρισαν τις αλληλεπιδράσεις των πελατών σε τρεις φάσεις: την ανίχνευση (στην οποία ο υπάλληλος υποβάλλει ερωτήσεις για να προσπαθήσει να κατανοήσει το ζήτημα), την σκέψη (κατά την οποία ο εργαζόμενος καταπιάνεται και εξερευνά πιθανές λύσεις) και τη διευθέτηση (ο εργαζόμενος συνεργάζεται με τον πελάτη για να επιλέξει τη λύση που θα προσφέρει το καλύτερο αποτέλεσμα). Σε πολλές από τις συναντήσεις που οι εκπρόσωποι του αεροδρομίου συνέχισαν να ζητούν συγνώμη αύξησαν την απογοήτευση των πελατών. “Λυπούμαστε γι ‘αυτό – το ίδιο συνέβη και με την αδερφή μου” λέει σε ένα από τα βίντεο ο εργαζόμενος.

Η εξήγηση αυτή ωστόσο δίνει την αίσθηση στον πελάτη ότι ο εργαζόμενος δεν δείχνει ιδιαίτερη προσοχή στο πρόβλημα λέει ο Singh. Στην πραγματικότητα, η έρευνα δείχνει ότι όταν ο εργαζόμενος συνεχίζει να ζητάει συγνώμη μετά τα πρώτα επτά δευτερόλεπτα μιας τέτοιας συνομιλίας δημιουργεί τα αντίθετα από τα επιθυμητά αποτελέσματα. Μετά από αυτά τα δευτερόλεπτα, λένε οι ερευνητές, οι εργαζόμενοι θα πρέπει να επικεντρωθούν στην ενεργητική και δημιουργική εξερεύνηση μιας σειράς πιθανών λύσεων στο πρόβλημα. Αυτή η φάση προβληματισμού, περισσότερο από οτιδήποτε άλλο, είναι αυτό που οι πελάτες θα χρησιμοποιήσουν για να αξιολογήσουν τη συνάντηση – και όσο πιο ευρηματικότητα δείχνει ένας υπάλληλος, τόσο το καλύτερο. Για να κατανοήσουν καλύτερα τα αποτελέσματα της μελέτης βίντεο, οι ερευνητές διεξήγαγαν ένα εργαστηριακό πείραμα με 568 άτομα που είχαν κάνει τα δύο προηγούμενα χρόνια. Κάθε συμμετέχων άκουσε μια σελιδοποιημένη καταγραφή μιας αλληλεπίδρασης πελατών-εξυπηρέτησης αεροπορικών εταιρειών που αφορούσε μια χαμένη τσάντα ή μια αναπάντεχη πτήση.

Σε κάθε περίπτωση το ψήφισμα ήταν αρκετά αρνητικό – για παράδειγμα, ένας δυστυχισμένος επιβάτης ειπώθηκε ότι δεν θα λάβει τη βαλίτσα της πριν από μια συνέντευξη εργασίας εκείνο το απόγευμα, αφήνοντάς την χωρίς τίποτα κατάλληλο για να φορέσει. Οι συναντήσεις ποικίλλουν ανάλογα με τις ακριβείς λέξεις και τις διαδικασίες που χρησιμοποιεί ο υπάλληλος της πρώτης γραμμής: Μερικοί υπάλληλοι χρησιμοποίησαν τη σχεσιακή γλώσσα, ενώ άλλοι επικεντρώνονταν περισσότερο στην επίλυση του προβλήματος. Οι συμμετέχοντες κλήθηκαν να ορίσουν μια βαθμολογία εξυπηρέτησης πελατών (σε κλίμακα ενός έως επτά) σαν να ήταν οι επιβάτες. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η ικανοποίηση των πελατών ήταν υψηλότερη όταν ο εργαζόμενος προσέφερε ποικίλες λύσεις, όπως πολλές επιλογές για τη δρομολόγηση μιας τσάντας στον τελικό προορισμό του πελάτη, ακόμη και αν το αποτέλεσμα δεν ήταν ιδανικό.

Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι η μελέτη ενέπνευσε το ενδιαφέρον των εταιρειών ξενοδοχείων, εστιατορίων και ταξιδιών. Και στις τρεις περιπτώσεις πρόκειται για βιομηχανίες όπου τα προβλήματα είναι μεγάλα και οι συνέπειες μιας αποτυχίας υπηρεσίας μπορεί να είναι σημαντικές. Ο Singh λέει ότι οι εταιρείες έχουν αρχίσει να ζητούν προτάσεις για λέξεις ή φράσεις που μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι εργαζόμενοι για να δηλώσουν ότι προσπαθούν ενεργά να λύσουν το πρόβλημα ενός πελάτη. Ωστόσο, είναι αδύνατο να ακολουθήσεις στη συγκεκριμένη περίπτωση ένα σενάριο, πρέπει απλά να αυτοσχεδιάσετε.

Πηγή: HBR

np-katoikia-468x60px-new-1jpg

Related Posts

business-strategy-concept-with-wooden-cubes-wooden-grunge-background-side-view
Marketing & Sales

Κοινωνικές/Επικοινωνιακές και Ψηφιακές δεξιότητες στην Εκπαίδευση και στην Εργασία τον 21ο αιώνα

by Insurancedaily editorial team
Feb 8, 2023
Επιχειρηματική Αναλυτική και Μάνατζμεντ
Marketing & Sales

Ιστορική Αξία και Συνεισφορά της Επιχειρησιακής Έρευνας και Υποστήριξης Αποφάσεων σε Επιχειρήσεις

by Insurancedaily editorial team
Nov 21, 2022
Ζοπουνίδης
Marketing & Sales

Ο Κ. Ζοπουνίδης διακρίθηκε με το βραβείο εξαίρετης έρευνας «Χρήστος Τσούμας»

by Insurancedaily editorial team
Oct 25, 2022 - Updated on Oct 26, 2022
Ζοπουνίδης
Marketing & Sales

94η Συνάντηση της Ευρωπαϊκής Ομάδας Εργασίας EWG στην Πολυκριτηριακή Υποστήριξη Αποφάσεων

by Insurancedaily editorial team
Sep 20, 2022 - Updated on Sep 21, 2022
Τιμήθηκαν Καθηγητές από το Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης & Τεχνολογίας του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου
Marketing & Sales

Τιμήθηκαν Καθηγητές από το Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης & Τεχνολογίας του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου

by Insurancedaily editorial team
Sep 16, 2022 - Updated on Sep 19, 2022
Ο Κ. Ζοπουνίδης στο Διεθνές Θερινό Σχολείου EURO PhD Summer School – MCDA/M
Marketing & Sales

Ο Κ. Ζοπουνίδης στο Διεθνές Θερινό Σχολείου EURO PhD Summer School – MCDA/M

by Insurancedaily editorial team
Aug 1, 2022
Όλες οι νέες παρεμβάσεις εργασιακής – ασφαλιστικής στήριξης
Marketing & Sales

Θα μπορέσει να επιβιώσει η ανθρωπότητα;

by Insurancedaily editorial team
Jul 26, 2022
forex-stock-crisis-venture
Marketing & Sales

Ποια είναι η προέλευση των παγκόσμιων κρίσεων

by Insurancedaily editorial team
Jul 18, 2022
Κ. Ζοπουνίδης
Marketing & Sales

Σημαντική διάκριση για τον Καθηγητή – Ακαδημαϊκό Κωνσταντίνο Ζοπουνίδη

by Insurancedaily editorial team
Jul 18, 2022

Comments 1

  1. Εργενιάδης Αργύρης says:
    7 years ago

    Ο ασφαλιστής είναι σαν τον αστυνομικό και σαν τον γιατρό, ΑΝ ζητήσουν συγνώμη από τον πελάτη/πολίτη/ασθενή αυτόματα τίθενται οι προϋποθέσεις δικαστικών διεκδικήσεων.

    Reply

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

I agree to the Terms & Conditions and Privacy Policy.

300x250png
home-300x250gif
sofosbannergif
ai-in-fin-services-conference25conferencebanner300-x-250jpg

TOP#5 Insurancedaily

    Εγγραφή στο Newsletter

    +12,000 εγγεγραμμένοι χρήστες ενημερώνονται καθημερινά για θέματα Ιδιωτικής Ασφάλισης από το Newsletter του insurancedaily.gr

    Facebook Instagram Youtube
    • Όροι χρήσης
    • Προστασία προσωπικών δεδομένων
    • Cookies
    • Πληροφορίες
    • Επικοινωνήστε μαζί μας
    • Όροι χρήσης
    • Προστασία προσωπικών δεδομένων
    • Cookies
    • Πληροφορίες
    • Επικοινωνήστε μαζί μας
    © MORAX MEDIA Α.Ε.

    Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του insurancedaily.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η χρήση ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη. © 2023

    Insurancedaily.gr | Ταυτότητα

    • Διαχειριστής / Διευθυντής: Mωράκης Μιχαήλ
    • Διευθύντρια Σύνταξης: Βίκυ Γερασίμου
    • Ιδιοκτησία: Morax Media Α.Ε.
    • Νόμιμος Εκπρόσωπος: Μωράκης Νικόλαος
    • Διαχειριστής / Δικαιούχος Domain: Μωράκης Μιχαήλ
    • Έδρα - Γραφεία: Ιφιγένειας 6, Καλλιθέα, ΤΚ 17672
    • Email: info@insurancedaily.gr, Tηλ: +30 210 9594121

    Add New Playlist

    No Result
    View All Result
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ

    © 2020 Insurancedaily.gr - by Morax Media s.a..

    Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε καλύτερη εμπειρία πλοήγησης και προσωποποιημένο περιεχόμενο.
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ