ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Facebook Instagram
Search
Close this search box.
Bars
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ
Menu
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ
eurolife-728x90-1gif
Home Ειδήσεις Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Υποδομές ή Αποταμίευση; Ιδού η απορία

Insurancedaily editorial team by Insurancedaily editorial team
12/01/2015 - Updated on 03/05/2015
in Ασφαλιστικές Ειδήσεις, Διεθνείς Ειδήσεις
A A
Υποδομές ή Αποταμίευση; Ιδού η απορία
Share on Facebook

ekso2Το «κλειδί» για την ανάπτυξη και χρηματοδότηση των υποδομών κρατούν οι ασφαλιστικές και τα συνταξιοδοτικά ταμεία, δηλώνει ο Maximilian Zimmerer, Μέλος του Δ.Σ. της Allianz SE, εξηγώντας τον τρόπο επίτευξής τους. Διευκρινίζει, ωστόσο ότι οι επενδύσεις σε έργα υποδομών στις ανεπτυγμένες οικονομίες του κόσμου φθίνουν, προκρίνοντας πάντα με στόχο την ανάπτυξη του ΑΕΠ, συνέργειες μεταξύ ιδιωτικού και δημοσίου τομέα.

 «Όποιος έχει βιώσει διακοπή ρεύματος στη Νέα Υόρκη, έπρεπε να πάρει το τρένο σε ώρα αιχμής στο Λονδίνο, ή έμεινε εγκλωβισμένος σε μποτιλιάρισμα στην Κολωνία, γιατί μία από τις γέφυρες που συνδέουν τη μία όχθη του ποταμού Ρήνου που διασχίζει την πόλη με την άλλη έχει κλείσει, λόγω τεχνικών προβλημάτων, γνωρίζει επακριβώς τι σημαίνει ανεπάρκεια υποδομών.

Διαβάστε Επίσης

Π. Ξενουδάκης: Σε σταθερή πορεία ανάπτυξης ο κλάδος υγείας

Π. Ξενουδάκης: Σε σταθερή πορεία ανάπτυξης ο κλάδος υγείας

Jan 24, 2024
Allianz Ελλάδος – Ευρωπαϊκή Πίστη: Ενώνονται νομικά σε μία εταιρία

Allianz Ελλάδος – Ευρωπαϊκή Πίστη: Ενώνονται νομικά σε μία εταιρία

Jun 1, 2023

Τα προβλήματα αυτά γίνονται πλέον πιο εμφανή. Το κόστος της κυκλοφοριακής συμφόρησης το 2013 κόστισε στο Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γερμανία, τη Γαλλία, και τις ΗΠΑ  -στις τέσσερις αυτές οικονομίες το τεράστιο ποσό των 160 δισεκατομμυρίων ευρώ. Στον αριθμό αυτό ενσωματώνονται τα χαμηλά επίπεδα παραγωγικότητας του ανθρωπίνου δυναμικού, οι αυξήσεις των τιμών λόγω του υψηλότερου κόστους μεταφοράς και εξόδων που συνδέονται με τις υπερβολικές εκπομπές του διοξειδίου του άνθρακα.

Σύμφωνα με το Κέντρο Οικονομικών και Εμπορικών Ερευνών του Λονδίνου, οι δαπάνες αυτές αντιστοιχούν στο 0,8% του συνολικού ΑΕΠ. Το Κέντρο προβλέπει τα κόστη που συνδέονται με την κυκλοφοριακή συμφόρηση στις οικονομίες των τεσσάρων αυτών χωρών θα εκτοξευθεί στα 240 δισεκατομμύρια ευρώ μέχρι το 2030, αν τα επενδυτικά προγράμματα κατασκευής δρόμων δεν καταφέρουν να συμβαδίσουν με τα επίπεδα πυκνότητας της κυκλοφορίας.

Οι βιομηχανικά ανεπτυγμένες χώρες του κόσμου βασίζονται σε έργα υποδομών που έχουν γίνει πριν 30-50 χρόνια. Είναι, πλέον καιρός για ανακαίνιση ή αντικατάσταση. Ωστόσο, οι δημόσιες δαπάνες για επενδύσεις για κατασκευή δρόμων, σταθμούς ηλεκτρικής ενέργειας, δημόσια κτίρια και δίκτυα φθίνουν. Από το 2003 και έπειτα οι αποσβέσεις των υποδομών στη Γερμανία ήταν υψηλότερες των αντίστοιχων επενδυτικών κονδυλίων του δημοσίου τομέα. Ωστόσο, οι επενδύσεις για τη δημιουργία ανταγωνιστικών υποδομών στον τομέα αυτό είναι επιτακτικές για κάθε χώρα που στόχο έχει να διασφαλίσει την ανάπτυξη και την απασχόληση.

Χρηματοδότηση έργων υποδομών  – αποσυμπιέζει τους ισολογισμούς

Οι επενδύσεις σε έργα υποδομών προωθούν την ζήτηση βραχυπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα, στηρίζουν την παραγωγή στην οικονομία, σύμφωνα με το ΔΝΤ, η παραγωγικότητα αυτή αντιστοιχεί περίπου στο 1,5% του ΑΕΠ κάθε φορά που οι επενδύσεις σε υποδομές αυξάνονται κατά μία ποσοστιαία μονάδα του ΑΕΠ. Εν τούτοις, εδώ μιλάμε για τεράστια ποσά. Έρευνα της McKinsey διαπιστώνει πως για να καλυφθεί η παγκόσμια ζήτηση για υποδομές από σήμερα και μέχρι το 2030, χρειάζεται να επενδυθούν 46 τρισεκατομμύρια ευρώ. Αυτό σε παγκόσμιο επίπεδο σημαίνει ότι χρειάζεται να αντληθούν 3 τρισεκατομμύρια ευρώ με κατεύθυνση στο συγκεκριμένο τομέα υποδομών, αντί των 2,2 τρισεκατομμυρίων που υπολογίζονται μέχρι σήμερα

Ένα πράγμα είναι σίγουρο: Το ότι οι περισσότερες κυβερνήσεις δεν είναι σε θέση να πληρώσουν το λογαριασμό των επενδύσεων. Σχεδόν όλες οι χώρες θα πρέπει, πρώτα να ενισχύσουν τους ισολογισμούς τους. Το πρόβλημα αυτό γίνεται πιο σύνθετο με την αύξηση των κοινωνικών δαπανών λόγω των δημογραφικών.

Με την κατάσταση ως έχει, καλώντας τις χώρες για περισσότερο δανεισμό, όπως οι περισσότεροι οικονομολόγοι και το ΔΝΤ, υποστηρίζουν ότι αυτό δεν θα έπληττε μόνο τη δέσμευση της Ευρώπης για σταθερότητα με ανυπολόγιστες συνέπειες. Θα αποστερούσε από τους πολιτικούς το περιθώριο ελιγμών, δημιουργώντας βαριές υποχρεώσεις και αφήνοντας περισσότερο χρέος στις επόμενες γενεές

Την ίδια στιγμή, η παρούσα γενεά που βρίσκεται στον παραγωγικό τομέα, αντιμετωπίζει πρώτα και κύρια την ανάγκη να τοποθετήσει τα κατάλληλα κεφάλαια στην άκρη για συνταξιοδότηση, κάτι το οποίο αποδεικνύεται δύσκολο εν μέσω παρατεταμένου περιβάλλοντος χαμηλών επιτοκίων.

Συνεπώς, τι θα μπορούσε να έχει περισσότερο νόημα από ότι να τεθούν προς συζήτηση οι προκλήσεις αυτές, οι οποίες είναι αλληλένδετες, αλλά χαρακτηρίζονται από έλλειψη σαφήνειας, προκειμένου να εξευρεθεί μία λύση η οποία ταιριάζει σε όλους και αξιοποιεί ιδιωτικά συνταξιοδοτικά κεφάλαια για τη χρηματοδότηση υποδομών. Η λύση αυτή τονώνει την ανάπτυξη και αποσυμπιέζει τους ισολογισμούς.

Οι ασφαλιστικές εταιρείες και τα συνταξιοδοτικά ταμεία διαχειρίζονται επενδύσεις αξίας 40 τρισεκατομμυρίων ευρώ, κάτω του 1% των κεφαλαίων των οποίων επενδύονται σε έργα υποδομών.  Υπάρχουν πιθανές μορφές συνεργασιών με το δημόσιο τομέα και συνεπάγεται ότι οι μορφές αυτές έχουν στο επίκεντρο την προστασία του δημοσίου συμφέροντος.

Εάν ένα έργο υποδομής πρόκειται να χρηματοδοτηθεί και να λειτουργήσει με ιδιωτικά κεφάλαια, το κόστος δεν μπορεί να είναι υψηλότερο, σε μακροπρόθεσμο επίπεδο, από ότι το κόστος χρηματοδότησης του δημοσίου τομέα. Εάν τα έξοδα από τόκους σε ό,τι αφορά την ιδιωτική χρηματοδότηση είναι υψηλότερα, αυτό θα πρέπει να αντισταθμιστεί από την αποτελεσματική κατασκευή και λειτουργία του έργου.

Για αυτό είναι θετικό το γεγονός ότι οι πολιτικοί και οι θεσμικοί επενδυτές  είναι επιφυλακτικοί μεταξύ τους. Αν μπορούμε να τυποποιήσουμε την ανάθεση του έργου και την αξιολόγηση της διαδικασίας, ώστε να είναι όσον το δυνατόν πιο διάφανη, αποκλείοντας των κίνδυνο των αλλαγών σε συμφωνίες που πραγματοποιούνται αργότερα ή εκτός των προγραμματισμένων, τότε όλοι θα έχουν οφέλη.

Αν, εν συνεχεία αυτό, έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση του αριθμού των ιδιωτικών και δημοσίων έργων στην αγορά, για το καλό της οικονομίας στο σύνολο της – τότε αυτό πρέπει να γίνει.»

Tags: Allianz ΕλλάδοςΜελέτες
new-cover-insurancegif

Related Posts

Στα κόκκινα για την INTERAMERICAN ο πύργος του Πειραιά
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Στα κόκκινα για την INTERAMERICAN ο πύργος του Πειραιά

by Insurancedaily editorial team
May 10, 2025
Παραμετρική ασφάλιση: το next big thing για τις ελληνικές επιχειρήσεις
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Παραμετρική ασφάλιση: το next big thing για τις ελληνικές επιχειρήσεις

by Insurancedaily editorial team
May 8, 2025
NatCat Summit: Περιορίζοντας το ρίσκο των φυσικών καταστροφών
Ασφάλιση για Φυσικές Καταστροφές

NatCat Summit: Περιορίζοντας το ρίσκο των φυσικών καταστροφών

by Insurancedaily editorial team
May 8, 2025
INTERLIFE και Ελληνική Ομάδα Διάσωσης: Συνεχίζοντας μαζί για 11η χρονιά
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

INTERLIFE και Ελληνική Ομάδα Διάσωσης: Συνεχίζοντας μαζί για 11η χρονιά

by Insurancedaily editorial team
May 8, 2025
ΜΙΝΕΤΤΑ: Πιστοποίηση κατά το πρότυπο ISO 14001:2015 για το Σύστημα Διαχείρισης Περιβάλλοντος
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

ΜΙΝΕΤΤΑ: Πιστοποίηση κατά το πρότυπο ISO 14001:2015 για το Σύστημα Διαχείρισης Περιβάλλοντος

by Insurancedaily editorial team
May 8, 2025
Φυσικές καταστροφές: EIOPA και ΕΚΤ προτείνουν ευρωπαϊκό pool
Ασφάλιση για Φυσικές Καταστροφές

Φυσικές καταστροφές: EIOPA και ΕΚΤ προτείνουν ευρωπαϊκό pool

by Βίκυ Γερασίμου
May 8, 2025
Σήμερα το 6o Συνέδριο Επαγγελματικής Ασφάλισης
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Σήμερα το 6o Συνέδριο Επαγγελματικής Ασφάλισης

by Insurancedaily editorial team
May 8, 2025
Υγεία: Focus στα ολιγοθερμιδικά γλυκαντικά (video)
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Υγεία: Focus στα ολιγοθερμιδικά γλυκαντικά (video)

by Insurancedaily editorial team
May 8, 2025
Euroins: Νέο mobile app για Φροντίδα Ατυχήματος και Οδική Βοήθεια
Ασφαλιστικές Ειδήσεις

Euroins: Νέο mobile app για Φροντίδα Ατυχήματος και Οδική Βοήθεια

by Insurancedaily editorial team
May 7, 2025

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

I agree to the Terms & Conditions and Privacy Policy.

300x250png
asfaleia-promo-01-kathimerini-1jpg
sofosbannergif
technopan-koufomata-pvcpng

TOP#5 Insurancedaily

    Εγγραφή στο Newsletter

    +12,000 εγγεγραμμένοι χρήστες ενημερώνονται καθημερινά για θέματα Ιδιωτικής Ασφάλισης από το Newsletter του insurancedaily.gr

    Facebook Instagram Youtube
    • Όροι χρήσης
    • Προστασία προσωπικών δεδομένων
    • Cookies
    • Πληροφορίες
    • Επικοινωνήστε μαζί μας
    • Όροι χρήσης
    • Προστασία προσωπικών δεδομένων
    • Cookies
    • Πληροφορίες
    • Επικοινωνήστε μαζί μας
    © MORAX MEDIA Α.Ε.

    Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του insurancedaily.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η χρήση ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη. © 2023

    Insurancedaily.gr | Ταυτότητα

    • Διαχειριστής / Διευθυντής: Mωράκης Μιχαήλ
    • Διευθύντρια Σύνταξης: Βίκυ Γερασίμου
    • Ιδιοκτησία: Morax Media Α.Ε.
    • Νόμιμος Εκπρόσωπος: Μωράκης Νικόλαος
    • Διαχειριστής / Δικαιούχος Domain: Μωράκης Μιχαήλ
    • Έδρα - Γραφεία: Ιφιγένειας 6, Καλλιθέα, ΤΚ 17672
    • Email: info@insurancedaily.gr, Tηλ: +30 210 9594121

    Add New Playlist

    No Result
    View All Result
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ

    © 2020 Insurancedaily.gr - by Morax Media s.a..

    Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε καλύτερη εμπειρία πλοήγησης και προσωποποιημένο περιεχόμενο.
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ