H Bupa, η δεύτερη μεγαλύτερη ασφαλιστική της Αυστραλίας με 4 εκατομμύρια πελάτες, έχει επιστρέψει εκατομμύρια δολάρια σε χιλιάδες ασφαλισμένους, των οποίων τις αξιώσεις για αποζημιώσεις υγείας απέρριψε λανθασμένα.
Η Bupa παραδέχτηκε ότι ενεπλάκη σε παραπλανητική ή δόλια συμπεριφορά και έκανε ψευδείς ή παραπλανητικές δηλώσεις ενημερώνοντας τα μέλη ότι δεν δικαιούνταν παροχές ιδιωτικής ασφάλισης υγείας, σύμφωνα με ρεπορτάζ του www.abc.net.au.
Η ACCC δήλωσε ότι ορισμένοι πελάτες της Bupa πλήρωσαν τις θεραπείες τους, ενώ άλλοι αναβάθμισαν σε πιο ακριβά τα ασφαλιστήρια συμβόλαια τους για να διασφαλίσουν την κάλυψή τους. Η Bupa κατέληξε σε συμφωνία με την ACCC για μια προτεινόμενη ποινή 35 εκατομμυρίων δολαρίων για εσφαλμένη αξιολόγηση χιλιάδων αιτήσεων μικτής κάλυψης σε μια περίοδο πέντε ετών.
Η ACCC δήλωσε ότι αυτό περιελάμβανε περιπτώσεις όπου οι έλεγχοι επιλεξιμότητας πριν από τις διαδικασίες απορρίφθηκαν λανθασμένα από το προσωπικό της Bupa, καθώς και αιτήσεις που απορρίφθηκαν αυτόματα μετά την ολοκλήρωση των διαδικασιών.
Σε δήλωσή του, ο διευθύνων σύμβουλος της Bupa APAC, Nick Stone, δήλωσε ότι το ζήτημα «δεν θα έπρεπε ποτέ να είχε συμβεί» και η εταιρεία «λυπάται βαθιά που δεν κατάφερε να κάνει τα πράγματα σωστά για τους πελάτες μας».
Ορισμένοι καταναλωτές αντιμετώπισαν επίσης πιθανούς ιατρικούς κινδύνους, επιπλοκές, σωματικό πόνο και δυσφορία αφού δεν προχώρησαν σε ιατρική περίθαλψη ή υποβλήθηκαν σε πολλαπλές θεραπείες αφού τους ειπώθηκε ότι δεν καλύπτονταν.
Η εταιρεία έχει ήδη αρχίσει να αποζημιώνει τα επηρεαζόμενα μέλη, τους παρόχους ιατρικών υπηρεσιών και τα νοσοκομεία και μέχρι στιγμής έχει καταβάλει 14,3 εκατομμύρια δολάρια σε σχέση με περισσότερες από 4.100 επηρεαζόμενες αιτήσεις. Η πρόεδρος της ACCC, Gina Cass-Gottlieb, δήλωσε ότι η εποπτική αρχή καταναλωτών είχε αποδεχθεί τη δέσμευση της Bupa να συνεχίσει να αποζημιώνει τα επηρεαζόμενα μέρη.
«Η συμπεριφορά της Bupa… προκάλεσε βλάβη στους καταναλωτές, ορισμένοι από τους οποίους καθυστέρησαν, ακύρωσαν ή έμειναν χωρίς θεραπεία για την οποία καλύπτονταν, τουλάχιστον εν μέρει, από τα ασφαλιστήρια συμβόλαια υγείας τους», δήλωσε η κα Cass-Gottlieb.
Η Bupa δήλωσε ότι τα σφάλματα προέκυψαν ως αποτέλεσμα ανακριβών ή ασαφών οδηγιών, εκπαίδευσης ή καθοδήγησης, που σήμαιναν ότι η Bupa δεν έκανε πάντα σωστές αξιολογήσεις των αιτήσεων και των ελέγχων επιλεξιμότητας ή δεν ενεργούσε αρκετά γρήγορα για να διορθώσει τα προβλήματα. «Οι ιδιωτικοί ασφαλιστές υγείας πρέπει να τα πάνε καλύτερα»
Ο υπουργός Υγείας Mark Butler δήλωσε ότι η κυβέρνηση υποστήριξε τη δράση της ACCC κατά της Bupa.
«Οι Αυστραλοί πληρώνουν τα χρήματά τους που κέρδισαν με κόπο σε ιδιωτικούς παρόχους ασφάλισης υγείας και αξίζουν κάτι καλύτερο», δήλωσε στην πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης X.
«Το πρόστιμο των 35 εκατομμυρίων δολαρίων αντικατοπτρίζει το γεγονός ότι η Bupa παραπλάνησε και εξαπάτησε σκόπιμα τους πελάτες της».
Οποιοιδήποτε πελάτες πιστεύουν ότι ενδέχεται να έχουν υποβάλει εσφαλμένη αξιολόγηση ιστορικού αξίωσης ή ελέγχου επιλεξιμότητας μπορούν να επισκεφθούν τη διεύθυνση www.bupa.com.au/mixedcoverage ή να καλέσουν την Bupa στο 134 135.
Ο κορυφαίος αντιπροσωπευτικός φορέας του κλάδου ιδιωτικής ασφάλισης υγείας της Αυστραλίας, η Private Healthcare Australia, δήλωσε ότι η Bupa έπρεπε να κάνει «ό,τι μπορεί για να επιλύσει αυτό το ζήτημα».